Όλοι οι φιναλίστ ποζάρουν μαζί στο Sani, μαζί με τους δημιουργούς και υποστρικτές του πρωτοποριακού Hackathon.

    Η ανάγκη της αειφορίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της μείωσης του πλαστικού είναι αδήριτη για τον πλανήτη μας, ο οποίος μας στέλνει συνεχώς ανησυχητικά μηνύματα. Οι ενέργειες που γίνονται από πολλούς φορείς (κρατικούς και ιδιωτικούς) στη χώρα μας πληθαίνουν τα τελευταία χρόνια και καταφέρνουν να ευαισθητοποιήσουν αρκετούς ανθρώπους, κυρίως τους νεότερους. Μια τέτοια πολύ σημαντική πρωτοβουλία ήταν και το SUP Free Hackathon της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, που κορυφώθηκε στο Sani Resort της Χαλκιδικής.

    Νικήτρια ομάδα, που απέσπασε το μεγάλο έπαθλο των 40.000€, αναδείχθηκε η «Eco Cup».

    Το Σάββατο 12 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ο μεγάλος τελικός της πρώτης δράσης ανοιχτής καινοτομίας, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης», υπό τη διοργάνωση της εταιρείας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy και την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρουσία παραγόντων όπως, μεταξύ άλλων, του υπουργού και της υφυπουργού Τουρισμού.

    Ίσως αναρρωτηθεί κάποιος, γιατί να εκπροσωπείται ο τομέας του τουρισμού σε υψηλότατο επίπεδο, σε μια επιχειρηματική / περιβαλλοντική δράση. Η απάντηση είναι ότι και στον τουρισμό, «πουλάμε» το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της πατρίδας μας. Η επιλογή του κορυφαίου «πράσινου» resort που είναι το Sani, είναι ενδεικτική και ενισχυτική αυτής της αντίληψης.

    H νικήτρια ομάδα «Eco Cup», των Θανάση Κουκούλη και Κατερίνας Κατσαούνη.

    Mετά από ένα 5μηνο πρόγραμμα «επιχειρηματικής επιτάχυνσης» για τις πέντε «φιναλίστ» ομάδες που διακρίθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο, δύο ήταν οι ιδέες που ξεχώρισαν και έκλεψαν τις εντυπώσεις της κριτικής επιτροπής:

    Νικήτρια ομάδα, που απέσπασε το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της, αναδείχθηκε η «Eco Cup» των Θανάση Κουκούλη, Κατερίνας Κατσαούνη, Γιώργου Αντωνόπουλο και Ιωάννη Μπραντ Ιωαννίδη. Η «Eco Cup» αναπτύσσει ένα mobile app, που επιβραβεύει τον χρήστη όταν αγοράσει το ρόφημά του στο δικό του επαναχρησιμοποιούμενο σκεύος, βοηθώντας να μειώσουμε τα εκατομμύρια κυπελάκια και καλαμάκια που πετάμε καθημερινά.

    Επιπλέον, εκτός συναγωνισμού, ο 17χρονος Αλέξανδρος Πέτκος εξασφάλισε χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας αυτόματου καθαρισμού περιοχών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics για την αναγνώριση και περισυλλογή απορριμμάτων. Μπορεί να μην κέρδισε στο Hackathon αλλά ευαισθητοποίησε τις κυρίες Αγγελική Κοσμοπούλου (του Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη), Βασιλική Αδαμίδου (της Lidl), και Ελένη Ανδρεάδη (από το Sani Resort) που αποφάσισαν να ενισχύσουν το εγχείρημα του ώστε να βαδίσει του χρόνου το καλοκαίρι το ρομπότ – συλλέκτης απορριμάτων που σχεδιάζει, σε παραλίες της Χαλκιδικής.

    Ο 17χρονος Αλέξανδρος Πέτκος, δημιουργός ενός ρομπότ που θα καθαρίζει μόνο του τις παραλίες.

    «Αισθάνομαι χαρά και ικανοποίηση που σήμερα φτάνουμε στο τέλος ενός δημιουργικού ταξιδιού που ανοίγει νέους δρόμους. Με πρωτότυπες εφαρμογές που μπορούν να μετασχηματιστούν σε παραγωγικές λύσεις. Θελήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε και ταυτόχρονα να ενεργοποιήσουμε την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, κυρίως, όμως, τους νέους επιστήμονες», δήλωσε χαρακτηριστικά η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς.

    Ο17χρονος Αλέξανδρος Πέτκος απέσπασε χρηματοδότηση για την υλοποίηση της υπηρεσίας αυτόματου καθαρισμού παραλιών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και robotics.

    Η Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της τόνισε: «Το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τα πλαστικά μίας χρήσης και η εθνική μας νομοθεσία κάνουν σαφή την ανάγκη να αλλάξουμε τις καθημερινές συμπεριφορές και τις καταναλωτικές μας συνήθειες. Στην αρχή ενός μεγάλου κύματος αλλαγής, χρειαζόμαστε ιδέες που θα μας παροτρύνουν και θα μας κατευθύνουν σε αυτήν τη μετάβαση. Οι ιδέες που ξεχώρισαν στο #SupFreeHackathon μάς δείχνουν έμπρακτες λύσεις για την επόμενη ημέρα».

    Η Ελένη Ανδρεάδη, Διευθύντρια Αειφορίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Sani Resort, δήλωσε σχετικά: «Ήταν μεγάλη μας χαρά να έχουμε κοντά μας τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, με τους οποίους μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα για έναν κόσμο διαφορετικό, έναν πλανήτη βιώσιμο, μέσα από πρακτικές αειφόρου ανάπτυξης και ηθικές επιλογές.

    Από αριστερά: Σοφία Ζαχαράκη (Υφυπουργός Τουρισμού), Αγγελική Κοσμοπούλου (Εκτελεστική Διευθύντρια Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη), Βασιλική Αδαμίδου (Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl), Χάρης Θεοχάρης (Υπουργός Τουρισμού), Ελένη Ανδρεάδη (Διευθύντρια Αειφορίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Sani Resort) και Ειρήνη Σιδηροπούλου (Διευθύντρια Πωλήσεων Βορείου Ελλάδος και Βαλκανικών Χωρών της Lidl).

    Ο μεγάλος τελικός πλαισιώθηκε από ένα τριήμερο δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, οι οποίες στόxo είχαν να αναδείξουν τις αρχές της αειφορίας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 11 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η έκθεση φωτογραφίας του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, με τίτλο «Sea Vision», στο Zero Carbon Corner στη μαρίνα του Sani Resort, αποτυπώνοντας χαρακτηριστικές στιγμές από το περιβαλλοντικό έργο που επιτελεί με το περίφημο πλοίο «Τυφώνας» που οργώνει τις θάλασσες μας, περισυλλέγοντας τόνους σκουπιδιών.

    Το Σάββατο 12 Ιουνίου οι συμμετέχοντας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μία βιωματική περιήγηση στα προγράμματα αειφορίας Sani Green (περιήγηση στους Υγροβιότοπους, όπου φιλοξενούνται περίπου 235 είδη πουλιών, τα μισά σχεδόν από όσα είδη υπάρχουν στην Ελλάδα, επίσκεψη στο Adventure Park και Βear Grylls Survival Academy και σε πολλά άλλα) που προσφέρει το Sani Resort – βραβευμένο ως το Κορυφαίο Περιβαλλοντικό Ξενοδοχειακό Συγκρότημα στον κόσμο στα World Travel Awards 2020 – τα οποία αποδεικνύουν την προσήλωσή του στην αειφόρο ανάπτυξη, στον τουρισμό και στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, εφαρμόζοντας φιλόδοξες και καινοτόμες δράσεις. Το πράσινο προφίλ του συγκρατόματος είναι πρωτοποριακό για τα Ελληνικά δεδομένα και οφείλει να βρει μιμητές.

    Το επόμενο πρωί μετά τη βράβευση των νικητών, στελέχη των υποστηρικτών του Hackathon, προσκεκλημένοι και εθελοντές, έσπευσαν να καθαρίσουν μια παραλία δίνοντας έμπρακτα το μήνυμα της Ελλάδας χωρίς πλαστικά μιας χρήσης.

    Το τριήμερο του SUP Free hackathon, που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της Crowdpolicy, ήταν μια όμορφη γιορτή, κατά την οποία γνωρίσαμε ορισμένα λαμπρά εφευρετικά -και επιχειρηματικά- μυαλά του τόπου μας. Κακά τα ψέμματα, όσες πρωτοβουλίες κι αν ληφθούν, χωρίς την επιχειρηματική διάσταση, κινδυνεύουν να μείνουν στο επίπεδο των καλών προθέσεων. Γι αυτό είναι σημαντική και η συνεισφορά κολοσσών της αγοράς όπως τα Lidl. Μόνο έτσι το όνειρο της καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» θα γίνει πραγματικότητα. Όπως έγινε πραγματικότητα η απαγόρευση του καπνίσματος σε κλειστούς χώρους και τόσες άλλες αναγκαίες τομές που πολλοί επαναλάμβαναν ότι δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν στη χώρα μας.

    Και ο Παραολυμπιονίκης της κολύμβησης Αντώνης Τσαπατάκης συμμετείχε εθελοντικά στον καθαρισμό της παραλίας.

    Το πρόγραμμα έριξε αυλαία την Κυριακή 13 Ιουνίου με τον παράκτιο καθαρισμό στην παραλία Νέας Φώκαιας, στο πλαίσιο του Plastic Free Chalkidiki, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού. Την οπτικοακουστική κάλυψη του τριημέρου, καθώς και την τεκμηρίωση του SUP Free hackathon στο σύνολό του, ανέλαβε ο γνωστός ρεπόρτερ και κινηματογραφιστής Σωτήρης Δανέζης, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια των δράσεων τηρήθηκαν αυστηρά τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα προστασίας και πρωτόκολλα ενάντια στην Covid-19.

     

    //Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση SUP Free hackathon θα βρείτε εδώ και για τον 5μηνο κύκλο επιχειρηματικής επιτάχυνσης SUP Free Innovation Lab εδώ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Πείτε όχι στις περιττές συσκευασίες!

     

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top