Σον Κόνερι ή Ρότζερ Μουρ; (universalexports.net)

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Κάποια στιγμή να ορθωθούν τείχη, να δημιουργηθεί παρεξήγηση, να φτάσουν τα πράγματα στα άκρα. Η saga του James Bond δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον αδήριτο κανόνα.

To 1983 ήταν μια περίεργη χρονιά για τους λάτρεις του 007. Δεν ήξεραν με ποιο «στρατόπεδο» να πάνε και ποιον Bond να αποδεχθούν ως αυθεντικό. Ήταν η χρονιά που στις αίθουσες υπήρχαν ταυτόχρονα -πριν από 37 χρόνια και ήταν πάλι Οκτώβριος- το «Octopussy» με τον Ρότζερ Μουρ να είναι ο υπερπράκτορας και το «Never say never again» με τον φίλτατο Σον Κόνερι στον ρόλο που του έφτιαξε την καριέρα.

Φυσικά, αυτή η ταυτοχρονία μόνο τυχαία δεν ήταν και, σίγουρα, δεν είχε να κάνει με κάποια κόντρα μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Ουσιαστικά ήταν ένα δράμα που παιζόταν πίσω από τις κάμερες και που έμελλε να προκαλέσει το «σχίσμα» στην οικογένεια του Bond. Και να σκεφτεί κανείς πως στις μέρες μας παλεύουμε να δούμε την καινούργια περιπέτεια του 007 κι αυτή πηγαίνει από μήνα σε μήνα λόγω του κορωνοϊού.

Ο Σον Κόνερι αρχικά δεν ήθελε να παίξει στο Never Say Never, αλλά τελικά πείστηκε λόγω του συμβολαίου που του προσφέρθηκε.

Το δράμα για το οποίο κάνουμε λόγο έφτασε έως το Βρετανικό Ανώτατο Δικαστήριο και χρειάζεται να βουτήξουμε στο παρελθόν πώς ακριβώς ξεκίνησε και πώς κατέληξε. Ολα ξεκίνησαν όταν ένας ανεξάρτητος παραγωγός, ο Kevin McClory και ένας σεναριογράφος Jack Whittingham που και οι δύο είχαν βοηθήσει τον Ian Fleming να βρει την ιδέα για το μυθιστόρημά «Thunderball» (1961), αν και ο τότε τίτλος ήταν «Longitude 78 West», μήνυσαν τον Fleming για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων όταν δεν αναφέρθηκε καθόλου στη συμβολή τους. Στο τέλος, ο McClory θα κερδίσει την υπόθεση.

Από την άλλη, από το 1963, η Eon Productions, η εταιρεία που δημιούργησε όλες τις ταινίες του 007, είχε συμφωνήσει με τον McClory να γίνει ο παραγωγός του Thunderball (1965) με την προϋπόθεση πως δεν θα μπορούσε να κάνει δική του κινηματογραφική έκδοση της ιστορίας αν δεν είχε παρέλθει διάστημα δέκα ετών.

Εκ των πραγμάτων, το Octopussy ήταν η «επίσημη» ταινία του Bond.

Για να φτάσουμε αρκετά χρόνια μετά, και τον Bond να είναι πιο δημοφιλής από ποτέ, όταν άρχισαν τα πράγματα να μπλέκονται.  Χωρίς νομικά εμπόδια να μπλοκάρουν το δρόμο του, ο McClory ξεκίνησε το πρώτο του κινηματογραφικό γύρισμα του  Thunderball υπό τον τίτλο Warhead.

Ο Κόνερι δεν ήθελε να πρωταγωνιστήσει στην ταινία, αλλά υπέκυψε όταν ο McClory του έδωσε 3 εκατομμύρια δολάρια».

Για το σενάριο, στράφηκε στον συγγραφέα Len Deighton και για τη θέση του συμβούλου απευθύνθηκε στον Σον Κόνερι που ήξερε απέξω και ανακατωτά τον James Bond. Η Eon πήγε τον McClory στα δικαστήρια. Η νομική αντιπαράθεση κράτησε χρόνια, αλλά ο McClory αποδείχθηκε σκληρό καρύδι. Έτσι τη δεκαετία του ’80 επανήλθε για να κάνει την ταινία που είχε στο μυαλό του. Ο Κόνερι, είναι η αλήθεια, δεν είχε καμία πρόθεση να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία λίαν αμφισβητούμενη, αλλά υπέκυψε όταν ο McClory του κούνησε μπροστά του μια επιταγή που έγραφε τον μαγικό αριθμό «3 εκατομμύρια δολάρια». Πώς να πεις «όχι» σε τόσα χρήματα;

Η Εon, φυσικά, δεν άφησε το πράγμα αναπάντητο και προχώρησε το δικό της σχέδιο για την «επίσημη» νέα εκδοχή του Bond με πρωταγωνιστή τον Ρότζερ Μουρ (αν και είχε αποφασίσει να μην συνεχίσει να παίζει τον Bond). Κάπως έτσι, την ίδια χρονιά, βγήκε το «Never say never again« και το «Octopussy». Κάπως έτσι δημιουργήθηκε αυτό που έμεινε στην ιστορία ως η «Μάχη των Bond».

Αν και ο Ρότζερ Μουρ είχε αποφασίσει να σταματήσει να παίζει τον James Bond, τελικά άλλαξε γνώμη και έπαιξε το Octopussy.

Η αλήθεια είναι ότι ο Κόνερι και ο Μουρ δεν έπαιξαν… μποξ μεταξύ τους. Μπορεί να μην ήταν κολλητοί, αλλά σίγουρα θα μπορούσε ο ένας να αποκαλέσει τον άλλο «φίλο». Φυσικά, αυτή η κόντρα των δύο ταινιών δεν γινόταν να μην τους επηρεάσει.

Η γυναίκα του Κόνερι είχε την ιδέα να ονομάσουν την ταινία «Never Say Never Again».

Για την ιστορία: πρώτα βγήκε το Octopussy του Μουρ (το σενάριο βασίστηκε σε ένα διήγημα του Fleming που βρίσκεται στη συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο «Octopussy and The Living Daylights»). Η ταινία πήρε καλές κριτικές γενικά, αλλά, πώς να το κάνουμε, κάτι της έλειπε και, προφανώς, αυτό που της έλειπε ήταν ο Σον Κόνερι. Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αφού έληξαν όλα, το 1985, ο Bond επανήλθε με μια… εκδοχή (A View To A Kill) και πρωταγωνιστή τον Ρότζερ Μουρ, το γκραν φινάλε του.

O τίτλος «Never say never again» ήταν ιδέα της γυναίκας του Κόνερι.

Ενόσω γυριζόταν η ταινία με τον Κόνερι, ο τίτλος εργασίας ήταν «James Bond of the Secret Service». Ωστόσο, η γυναίκα του Κόνερι είχε την ιδέα να την ονομάσουν «Never Say Never Again», ένα αστείο που της έλεγε ο Σον όταν αποφάσιζε να μην ασχοληθεί ξανά με τον συγκεκριμένο ρόλο. Φυσικά, ο τίτλος έμεινε. Η ταινία έκανε πρώτη εμφάνιση στις 7 Οκτωβρίου 1983 και εκ των πραγμάτων οι κριτικοί μπήκαν στη διαδικασία της σύγκρισης των δύο ταινιών. Το αποτέλεσμα κρίθηκε υπέρ του Κόνερι, παρότι αυτή η ταινία δεν ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει ως υπερκπράκτορας.

Πάντως, ακόμη και σήμερα υπάρχουν οπαδοί της μιας ή της άλλης ταινίας και κάποιοι άλλοι που στέκονται κριτικά θεωρώντας πως αυτό το σχίσμα μόνο καλό δεν έκανε στη μακρά σειρά ταινιών με πρωταγωνιστή τον 007.

 

Διαβάστε ακόμα: Προς EΟΝ Productions, Παρακαλούμε, όχι τον Τομ Χάρντι για James Bond.

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top