«Ελλάδα 2021»: να πώς φτιάχτηκε το σήμα που δίχασε

    Αυτό είναι το σκεπτικό των σχεδιαστών πίσω από το λογότυπο της επιτροπής «Ελλάδα 2021» που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Δείτε και κρίνετε.

     

    Έπρεπε να προκαλέσει αντιδράσεις το συγκεκριμένο σήμα;

    Από την πρώτη στιγμή που δόθηκε στη δημοσιότητα το επίσημο σήμα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», η οποία θα διοργανώσει όλες τις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821, οι αντιδράσεις ήταν έντονες.

    Ειπώθηκαν πολλά για την αισθητική προσέγγιση των δημιουργών του σήματος, για την κυματιστή γραμμή των αριθμών, ακόμη και για τη χρωματική παλέτα που επέλεξαν. Ωστόσο, οφείλουμε να ακούσουμε και το σκεπτικό του γραφείου που ανέλαβε το έργο για να κατανοήσουμε καλύτερα την εικόνα.

    H κυματιστή φόρμα του λογοτύπου μεταφέρει έναν ισχυρό συμβολισμό, αναφέρουν οι δημιουργοί του.

    Συγκεκριμένα, το βραβευμένο γραφείο Beetroot επιλέχθηκε για το σχεδιασμό του λογοτύπου του εορτασμού της συμβολικής επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση. To σήμα σχεδιάστηκε αφιλοκερδώς, ως χορηγία της Ένωσης Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδος. Ας δούμε πώς εξηγούν οι ίδιοι το σκεπτικό τους στο κείμενο που ακολουθεί.

    Ο αριθμός 2

    «H κυματιστή φόρμα του λογοτύπου (αριθμός 2) μεταφέρει έναν ισχυρό συμβολισμό· την μακρόχρονη και συνάμα πολυτάραχη διαδρομή του ελληνισμού αλλά και τη συνέχειά του πριν και μετά το 1821, πριν και μετά το 2021. Μια διαδρομή γεμάτη φως, επιτεύγματα, νίκες, έντονες χαρές, αλλά και σκοτεινές περιόδους, ατυχίες και πισωγυρίσματα, που εκτείνεται σε μια μακρά περίοδο πολλών αιώνων από το παρελθόν ως σήμερα.

    O σχεδιασμός της GFS Didot βασίστηκε στη γραμματοσειρά που χρησιμοποίησε εξαρχής ο Αδαμάντιος Κοραής.

    Ο αριθμός 1

    Τα κομβικά σημεία που τέμνουν τη διαδρομή του ελληνισμού γίνονται ευκαιρίες για επαναπροσδιορισμό. Με έντονη γραφή (αριθμός 1) το σήμα αποτυπώνει επιβλητικά την κάθε τέτοια στιγμή επανεκκίνησης και απελευθέρωσης, προτείνοντας η επέτειος αυτή να αποτελέσει το έναυσμα για μια νέα τέτοια στιγμή.

    Επιλέχθηκε ένας χρωματικός κώδικας που αποτελεί μια απεικόνιση της πληθώρας των διαφορετικών ιδεών και των χρωμάτων της επανάστασης και τονίζει την ποικιλομορφία του Ελληνικού τόπου και πολιτισμού καθώς και την αποδοχή και την αξιοποίηση των διαφορετικών σκέψεων και εμπειριών.

    Επιλέχθηκε ένας χρωματικός κώδικας που αποτελεί μια απεικόνιση της πληθώρας των διαφορετικών ιδεών και των χρωμάτων της επανάστασης.

    O σχεδιασμός της GFS Didot βασίστηκε στη γραμματοσειρά που χρησιμοποίησε εξαρχής ο Αδαμάντιος Κοραής στο εκδοτικό του πρόγραμμα για τον διαφωτισμό των υπόδουλων Ελλήνων.

    Με έντονη γραφή (αριθμός 1) το σήμα αποτυπώνει επιβλητικά την κάθε τέτοια στιγμή επανεκκίνησης και απελευθέρωσης.

    Η χρήση της GFS Didot, ο σχεδιασμός της οποίας βασίστηκε στην γραμματοσειρά που χρησιμοποίησε εξαρχής ο Αδαμάντιος Κοραής στο εκδοτικό του πρόγραμμα για τον διαφωτισμό των υπόδουλων Ελλήνων, αποτελεί φόρο τιμής στις στοιχειοθετικές επιλογές των εκδοτών και των τυπογράφων της επαναστατημένης Eλλάδας και επιδιώκει να γιορτάσει τον διηνεκή χαρακτήρα και την ομορφιά μιας γραμματοσειράς που απολαμβάνουν στα έντυπα τους οι Έλληνες από τότε μέχρι και σήμερα».

    Οι δημιουργοί θέλησαν να αποτυπώσουν μια διαδρομή γεμάτη φως, επιτεύγματα, νίκες, έντονες χαρές, αλλά και σκοτεινές περιόδους, ατυχίες και πισωγυρίσματα.

     

    ⇒ Για περισσότερα επισκεφθείτε το archisearch.gr.  

     

    Διαβάστε ακόμα: Η Επιτροπή για το 1821 δεν είναι (μόνο) η Γιάννα.

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Τα έχουμε φορέσει πολλάκις. Μας ξυπνούν μνήμες από το παρελθόν. Αν ψάχνουμε ένα άρωμα με υπογραφή, δεν έχουμε παρά να επιστρέψουμε στα κλασικά. Διότι το να κυνηγάς τυφλά το κάθε νέο trendy παρφουμάρισμα, δεν είναι και πολύ στυλάτο.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Παράδοξο, εκκεντρικό και με πρωταγωνιστές άλογα. Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε το διαφημιστικό του οίκου Gucci για τη συλλογή του Ανοιξη-Καλοκαίρι 2020 και το αποτέλεσμα είναι vintage και άκρως πρωτότυπο. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λος Άντζελες και αποδεικνύουν πως ο έλληνας σκηνοθέτης ξέρει να φτιάχνει και ιδιαίτερα διαφημιστικά. Από τη διαφήμιση ξεκίνησε άλλωστε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το αρχιτεκτονικό γραφείο Α31 σχεδίασε δύο κατοικίες στο νησί των Κυκλάδων με καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και την ανάγκη για πλήρη ένταξη στον περιβάλλοντα χώρο. Το απλό είναι πάντα πιο δύσκολο, αλλά και πιο κοντά στην αυθεντική ελληνική ωραιότητα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Το πράσινο των φύλλων, του κηνυγιού, το ραλίστικο πράσινο των βρετανών, το μιλιτέρ χακί. Το πράσινο που ταιριάζει με όλα τα λουράκια τα παπούτσια και τις ζώνες επίσης μην ξεχνάμε, είτε μιλάμε για μαύρο, καφέ ή μπορντό.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close