ford-ka-i

Το ερώτημα «Τι έπιασε τη Ford και εγκατέλειψε την ιδέα ενός κομψού, χαριτωμένου, απόλυτα στοχευμένου και καθόλα ευρωπαϊκού αυτοκινήτου πόλης για ένα λίγο μικρότερο, λίγο φτηνότερο Fiesta;» είναι εύλογο. Κάποιος δεν έλαβε το memo για ένα νέο Ka, μάλλον. (Photo credit: Γ. Καραγιωργάκης)

Όταν, πριν από 20 χρόνια, η Ford παρουσίασε το, βασισμένο σε σχέδιο του οίκου Ghia, Ka δεν υπήρχαν αμφιβολίες για τον προορισμό του αυτοκινήτου.

Ήταν ένα 3θυρο αυτοκίνητο πόλης που «πατούσε» πάνω στο Fiesta της εποχής και που, παρά το αμφιλεγόμενο σχήμα του, έγινε big hit στη Μ. Βρετανία, ανταγωνιζόμενο στα ίσα τη Britney Spears και το Baby one more time.

Αυτά μέχρι το 2008 όπου η κατασκευή του μεταφέρθηκε από την Ισπανία στην Πολωνία, όπου, από κοινού με τη Fiat, μοιραζόταν το ίδιο πάτωμα με το Fiat 500 και το Lancia Ypsilon. Και, όπως όλες οι επόμενες γενιές, ήταν πιο όμορφο (ή μήπως πιο συμβατικό;) και πιο καλά εξοπλισμένο – και πάντα 3θυρο και πάντα αυτοκίνητο πόλης.

Αυτά μέχρι πρόσφατα που σταμάτησε η εν Πολωνία παραγωγή (να ανησυχούμε κ, Marchione;) και πήγε λίγο πιο μακριά. Από τη -γεωγραφικά μόνο πλέον- μακρινή Ινδία, η Ford φέρνει τώρα μια ευρωπαϊκή, υποτίθεται, εκδοχή ενός αυτοκινήτου που προορίζεται κυρίως για υπό ανάπτυξη αγορές, έστω κι αν προσφέρει περισσότερα από τους συνονόματους προκατόχους του. Εξ ου και το + μετά το Ka.

ford-ka-collage

Ταμπλό που συνδυάζει σκληρά πλαστικά με γνώριμα (και εγνωσμένα ανθεκτικά) χειριστήρια. Πλούσιος εξοπλισμός. Χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο. Καθίσματα που (όχι και τόσο συνηθισμένο για αυτοκίνητο πόλης) πέφτουν 60/40. Θέσεις για πέντε, χώροι για τέσσερις. Βενζινοκινητήρας 1.2 με 85 άλογα. Ένα σουπερμίνι σε τιμή μίνι. (Photo credit: Γ. Καραγιωργάκης)

Κατ΄αρχάς, είναι πλέον μόνο 5θυρο και βασισμένο στο Fiesta, από το οποίο μάλιστα είναι και λίγο ψηλότερο. Και μακρύτερο και φαρδύτερο από το Ka. Και πιο καλά εξοπλισμένο. Και βγαίνει μ’ ένα μόνο κινητήρα, σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού. Αυτό είναι; Μπορούμε να σταματήσουμε εδώ; Όχι, φυσικά. Γιατί εδώ αρχίζει ο πονοκέφαλος. Για την εταιρεία, τουλάχιστον.

Σε ποια κατηγορία θα το κατατάξει; Α+ ή Β-; Ή μήπως Β σκέτο; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός; Tο Panda; Τα διάφορα up!, Citigo, Mii; Τα 107, C1, Aygo; Το i10; Ή μήπως το πιο μεγάλο Sandero της Dacia; Ποιος είναι ο πελάτης; Και σε ποια τιμή πρέπει να πουληθεί;

Ας τα πάρουμε από το τέλος. Η σκληρή ελληνική πραγματικότητα, ειδικά αυτή των τελευταίων (αρκετών) ετών, υπαγορεύει την τιμή ως πρωταρχικό παράγοντα για το συντριπτικό μερίδιο των καταναλωτών. Η Ford αυτό το ξέρει καλά και είναι από τις εταιρείες που προσφέρει όλα όσα ζητάει η αγορά και κάτι παραπάνω.

Η μικρή βόλτα που κάναμε πάντως με το Ka+ μέσα στην πόλη μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, ο κινητήρας είναι μια χαρά για τέτοια χρήση, ενώ και ο εξοπλισμός είναι όντως πλούσιος.

Στην τιμή λοιπόν των €10.970 (ή €11.470, ανάλογα με την έκδοση), η Ford προσφέρει στο Ka+: infotainment Ford Sync με φωνητική ενεργοποίηση και AppLink με φωνητικό έλεγχο ποικίλων εφαρμογών του smartphone, Ford MyKey που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ελέγχουν τη μέγιστη ταχύτητα και ένταση ήχου και να εμποδίζουν την απενεργοποίηση των συστημάτων ασφαλείας (ιδανικό για γονείς με νέους, άπειρους οδηγούς), ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα και καθρέπτες, κλιματισμό (απλό), έξι αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανήφορο (Hill Start Assist) κ.ά.

Προσθέστε και τις πέντε πόρτες, το 60/40 διαιρούμενο πίσω κάθισμα, τα τρία επιπλέον χρόνια εγγύησης και η εικόνα συμπληρώνεται αρμονικά. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, είπαμε, αυτοί είναι ένας: 1.200άρης, 4κύλινδρος, βενζίνης με 85 άλογα. Υπάρχει βέβαια και μια έκδοση του ίδιου κινητήρα με 69 άλογα, αλλά αυτή δεν μας απασχολεί, γιατί προορίζεται για υπανάπτυκτες αγορές…

ford-ka-ii

Το Ka+ είναι ένα ακόμη παράδειγμα του ότι η Ford επιμένει να αντιμετωπίζει τον κόσμο ως μια ενιαία αγορά. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται. (Photo credit: Γ. Καραγιωργάκης)

Μια υποσημείωση εδώ, καθώς βλέπουμε μια στροφή όλων σχεδόν των κατασκευαστών προς οικονομικότερους βενζινοκινητήρες για τα μικρά τους τουλάχιστον αυτοκίνητα. Κύριος λόγος είναι η οικονομική και τεχνική δυσκολία προσαρμογής των πετρελαιοκινητήρων στις απαιτήσεις ρύπων του κανονισμού Euro7, με αποτέλεσμα την εξέλιξη φθηνότερων και εξαιρετικών κινητήρων βενζίνης μικρού κυλινδρισμού.

Η μικρή βόλτα που κάναμε πάντως με το Ka+ μέσα στην πόλη μάς άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, χωρίς προφανώς να καταλήξουμε σε ουσιαστικά συμπεράσματα. Ο κινητήρας πάντως είναι μια χαρά για τέτοια χρήση, ενώ και ο εξοπλισμός είναι όντως πλούσιος.

Αν πρέπει να βγάλουμε οπωσδήποτε ένα συμπέρασμα μετά την πρώτη μας επαφή με το Ka+, αυτό είναι πως πρόκειται για ένα ακόμη «παγκόσμιο» αυτοκίνητο που θα κάνει τη δουλειά για την οποία προορίζεται, εκεί για όπου προορίζεται. Ενώ, ως Ford… it will “Go Further”.

Δείτε περισσότερα για το Ford Ka+ εδώ.

//O Αλέξανδρος Κορέσσης γράφει δημόσια για αυτοκίνηση και αυτοκίνητα.

 

Διαβάστε ακόμα: Nissan Juke – Το αυτοκίνητο που ξεκίνησε μια τρέλα

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top