Τα δύο «μικρά» της Triumph έχουν ίδιο κινητήρα αλλά διαφορετικό χαρακτήρα.

Η Triumph αποφάσισε να μπει δυναμικά στον χώρο των μικρών μοτοσικλετών με δυο μοντέλα τα οποία έχουν κοινό κινητήρα αλλά διαφορετικό χαρακτήρα. Έχουμε λοιπόν το Speed 400, την αμιγώς ασφάλτινη έκδοση της βρετανικής εταιρείας, και το Scrambler 400 X που στοχεύει σ’ εκείνους τους αναβάτες που έχουν και «χωμάτινες» ανησυχίες. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Στην πόλη θα κινηθείτε χωρίς κανένα άγχος μια και το Speed 400 είναι πολύ ευέλικτο και ευκολοδήγητο.

Το Speed 400 είναι μια μικρογραφία των μεγάλων του αδελφών, Speed Twin 900 και Speed Twin 1200, έχει 17άρες ζάντες μπρος πίσω και διαδρομές αναρτήσεων 140 χλστ. εμπρός και 130 χλστ. πίσω. Το ύψος σέλας είναι 790 mm πράγμα που σημαίνει ότι είναι ιδανική για όλους και όλες πόσο μάλλον όταν το βάρος της δεν ξεπερνάει τα 170 κιλά. Για τα 182 εκατοστά μου, είναι άνετη, με αρκετά καλή σέλα ενώ δεν αισθάνθηκα τα γόνατά μου να με ενοχλούν ύστερα κι από 2 ώρες οδήγηση μέσα κι έξω απ’ την πόλη. Εκεί όπου θα κινηθεί κανείς με μια τέτοια μοτοσικλέτα.

Και τα δυο μοντέλα έχουν ABS και traction control αλλά η ισχύς των 40 ίππων από τα 400 κυβικά τους δεν θα βάλει φωτιά στον δρόμο ούτε όμως και στην τσέπη σας αφού όσο κι αν στύβεις το γκάζι στο μονοκύλινδρο σύνολο, μοιάζει να καίει αέρα!

Το Speed 400 είναι μια μικρογραφία των μεγάλων του αδελφών, Speed Twin 900 και Speed Twin 1200, έχει 17άρες ζάντες μπρος πίσω και διαδρομές αναρτήσεων 140 χλστ. εμπρός και 130 χλστ. πίσω.

Σε ορεινό κομμάτι με κλειστές στροφές το Speed 400 ανταποκρίθηκε χωρίς να δυσανασχετεί ο κινητήρας, με μια τρίτη στο ακριβές εξατάχυτο κιβώτιο και τις αναρτήσεις να κάνουν αρκετά καλά τη δουλειά τους διατηρώντας την μικρή Triumph σταθερή υπό κλίση ενώ όταν χρειαζόταν να φρενάρω, ένα δάχτυλο αρκούσε για να την σταματήσει με ασφάλεια. Και τα δυο μοντέλα έχουν ABS και traction control αλλά η ισχύς των 40 ίππων από τα 400 κυβικά τους δεν θα βάλει φωτιά στον δρόμο ούτε όμως και στην τσέπη σας αφού όσο κι αν στύβεις το γκάζι στο μονοκύλινδρο σύνολο, μοιάζει να καίει αέρα! Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει κοντή κλιμάκωση δίνοντας την αίσθηση της ροπής στο μεγαλύτερο φάσμα του στροφόμετρου – δεν έχει νόημα να ανεβάζει κανείς πάνω από τις 8 χιλιάδες στροφές γιατί το μόνο που θα εισπράξει θα είναι περισσότεροι κραδασμοί και θόρυβος.

Το Speed 400 είναι πραγματικά απολαυστικό μες στην πόλη και σε ωθεί να το οδηγείς σβέλτα.

Στην πόλη θα κινηθείτε χωρίς κανένα άγχος μια και το Speed 400 είναι πολύ ευέλικτο και ευκολοδήγητο. Επίσης δεν θα προβληματιστείτε για το που θα το αφήσετε αφού έχει μαζεμένες διαστάσεις και χωράει σχεδόν παντού. Αρνητικό στοιχείο το οποίο υπάρχει και στο αδελφάκι του είναι το βήξιμο του ψεκασμού στις χαμηλές ταχύτητες. Με τον μαλακό συμπλέκτη όμως θα το συνηθίσετε όπως το συνήθισα κι εγώ. Το Speed 400 είναι πραγματικά απολαυστικό μες στην πόλη και σε ωθεί να το οδηγείς σβέλτα, ακούγοντας που και που μια ενδιαφέρουσα χροιά απ’ το τελικό που παραπέμπει σε μοτοσικλέτα με περισσότερα κυβικά. Επίσης, δεν πρόκειται να αντέξετε για πολλή ώρα σε κάποιον αυτοκινητόδρομο μια και μετά τα 120 χλμ. θα σας χτυπάει ο αέρας και θα σας ενοχλούν οι κραδασμοί.

Tο Scrambler 400 X στοχεύει σ’ εκείνους τους αναβάτες που έχουν και «χωμάτινες» ανησυχίες.

Αν τώρα κατεβείτε από το Speed 400 και το αφήσετε δίπλα στο Scrambler 400 X, θα παρατηρήσετε πόσο όμορφα και στιλάτα είναι και τα δυο αλλά και το ότι το Scrambler είναι λίγο πιο μακρύ και πιο ψηλό θυμίζοντας κι αυτό με τη σειρά του τα Scrambler 900 & 1200 της οικογένειας. Είναι και 9 κιλά πιο βαρύ. Κι όταν με το καλό ανέβετε, τα πόδια σας θα φτάνουν λίγο πιο δύσκολα κάτω (ύψος σέλας: 835 mm). Επίσης το Scrambler 400 X έχει διαφορετική σέλα, η οποία μου φάνηκε και λίγο πιο στενή μπροστά διευκολύνοντας έτσι το πάτημα αλλά και την οδήγηση εκτός δρόμου μια και σηκώνεσαι εύκολα στα μαρσπιέ, τα πόδια σου σφίγγουν το ρεζερβουάρ, ενώ το πιο φαρδύ τιμόνι σε σχέση με το Speed 400, έρχεται πιο κοντά σε σένα μια και βρίσκεται ψηλότερα απ’ ότι στο ασφάλτινο αδελφάκι του.

Βολτάροντας με τα δυο νέα 400άρια της Triumph θα καταλάβεις εύκολα ότι πρόκειται για δυο διαφορετικές μοτοσικλέτες με την ίδια καρδιά.

Το Scrambler έχει φτιαχτεί για ήπιες off road καταστάσεις.

Είναι όμως το Scrambler μια μοτοσικλέτα με την οποία θα κάνετε τρέλες στο χώμα; Όχι ακριβώς! Οι αναρτήσεις έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη διαδρομή, 150 χλστ. μπρος-πίσω, η μπροστινή ζάντα είναι 19 ιντσών δίνοντας της έτσι μεγαλύτερη ευκολία στις εξορμήσεις σας εκτός δρόμου, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ακόμα πιο κοντό λόγω και διαφορετικού γραναζώματος, αλλά το Scrambler θα βάλει γρήγορα τα όρια στο παιχνίδι υπενθυμίζοντας σας ότι έχει φτιαχτεί για ήπιες off road καταστάσεις.  Οδηγώντας το στον δρόμο όπου θα περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, εντύπωση μου έκανε ότι αν και με περισσότερη διαδρομή οι αναρτήσεις είχαν απότομη επαναφορά και ήταν πιο «ξερές» σε σχέση με το Speed 400, ενώ βέβαια ελαφρώς πιο δύσκολα σε σχέση πάντα με το Speed 400, πλάγιαζε στην στροφή. Τα φρένα απαιτούν περισσότερη δύναμη για να ακινητοποιήσουν τη μοτοσικλέτα μια και εδώ είναι ρυθμισμένα έχοντας και την off road οδήγηση κατά νου. Μες στην πόλη πάντως το Scrambler 400 X κινείται το ίδιο εύκολα όπως το αδελφάκι του, απαιτώντας λίγη προσοχή απ’ τον αναβάτη όταν περνάει ανάμεσα από αυτοκίνητα μια και το τιμόνι του είναι πιο μεγάλο σε μήκος.

Μες στην πόλη πάντως το Scrambler 400 X κινείται το ίδιο εύκολα όπως το αδελφάκι του.

Βολτάροντας με τα δυο νέα 400άρια της Triumph θα καταλάβεις εύκολα ότι πρόκειται για δυο διαφορετικές μοτοσικλέτες με την ίδια καρδιά. Προσωπικά μου άρεσε περισσότερο οδηγικά το Speed 400 αλλά εμφανισιακά το Scrambler 400 X. Επίσης το Scrambler έχει με διαφορά τον καλύτερο ήχο απ’ τα δυο. Οποιοδήποτε πάντως κι αν διαλέξει κανείς θα έχει μια ποιοτική μοτοσικλέτα, ένα ομοιογενές σύνολο, με ιδιαίτερο χαρακτήρα που την κάνει να ξεχωρίζει απ’ τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

//Τις Triumph Speed 400 και Scrambler 400 X μας παραχώρησε για δοκιμή η Triumph Motorcycles Greece.

 

Διαβάστε ακόμα: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT ES – Απολαυστική και ευκολοδήγητη

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top