Η Suzuki GSX-S 1000GT ανήκει στην κατηγορία των sport touring μοτοσικλετών. Δηλαδή, γεμίζεις το 19λιτρο ρεζερβουάρ με βενζίνη, κουμπώνεις τις όμορφες βαλίτσες της Suzuki και φεύγεις. Θα πάρεις δεύτερο άτομο; Χμμ … Δεν νομίζω ότι οι σχεδιαστές της έδωσαν και μεγάλη σημασία σ’ αυτή την παράμετρο. Η σέλα του συνεπιβάτη είναι μικρή και τον τοποθετεί αρκετά πιο ψηλά απ’ τον οδηγό. Το πιο πιθανό είναι ότι μετά από μια ώρα επάνω της, αυτός, ο συνεπιβάτης, θα σε σκουντήξει να κάνεις στάση για να πάρει το λεωφορείο της γραμμής.
Η GSX-S 1000GT είναι μια μοτοσικλέτα για μοναχικούς αναβάτες. Εκείνους που επιζητούν το ταξίδι με μια σπορ μηχανή υψηλών επιδόσεων, έτοιμη να καταπιεί χιλιόμετρα, καθώς στον στάνταρ εξοπλισμό της υπάρχει και cruise control. Είναι επίσης μια μοτοσικλέτα με την οποία σε κάποια σημεία του ταξιδιού θα ξεσαλώσεις. Όχι ότι δεν μπορείς να είσαι χαλαρός πάνω της και να απολαμβάνεις τα τοπία. Αλλά από τη στιγμή που θα έχεις γευτεί τη γλύκα αυτού του υπέροχου τετρακύλινδρου κινητήρα είναι αδύνατον να μην ανεβάσεις στροφές και να τον ακούσεις να γρυλίζει όπως λίγα μηχανικά σύνολα το κάνουν.
Πάλι για τον κινητήρα θα γράψεις; θα πείτε. Δε γίνεται διαφορετικά. Με μια λέξη ο κινητήρας αυτός είναι: Εθιστικός! Και να φανταστείτε ότι δεν είμαι από εκείνους που τρελαίνονται για τα τετρακύλινδρα μοτέρ. Εδώ όμως πρόκειται για ιδιαίτερη περίπτωση. Ο 1000άρης αυτός κινητήρας με 150 άλογα παρακαλώ, προέρχεται απ’ το θρυλικό πλέον GSX-R 1000 του 2005. Εάν αυτό δε σου λέει κάτι, απλά κλείσε ένα test ride για να πάρεις μια γεύση. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Ιάπωνες επέλεξαν αυτόν τον κινητήρα. Ροπή θέλεις; Έχει αρκετή. Ηχητική πανδαισία; Ε, ναι! Ευκολία στη χρήση κάτω από όλες τις συνθήκες; Τσέκαρε κι αυτό το κουτάκι. Κατανάλωση; Τηρουμένων των αναλογιών λογική. Οπότε;
Κοίτα να δεις, αν τα κλιπόνς σε κουράζουν, η σκυφτή θέση οδήγησης δεν είναι το φόρτε σου αλλά πάντα ζήλευες τα superbikes που έβλεπες στα φανάρια, τότε η GSX-S 1000GT είναι για σένα. Η Suzuki θα καλύψει τα πόδια και μεγάλο μέρος απ’ τον κορμό σου απ’ το κρύο αλλά μη ζητήσεις περισσότερα. Θα χρειαστείς οπωσδήποτε μια ψηλότερη ζελατίνα για να μη σε παιδεύει ο αέρας στην Εθνική και θα κάνεις στάση νωρίτερα απ’ ό,τι θα νόμιζες για να τεντώσεις και τα πόδια σου μια και τα γόνατα σου θα είναι αρκετά μαζεμένα, σίγουρα όχι όμως όπως στις καθαροαίμες σπορ κατασκευές και η σέλα αν και έχει άπλετο χώρο για να κινηθείς μπρος πίσω, είναι σχετικά σκληρή.
Αν έχεις αυτά κατά νου, θα έχεις φέρει αυτή τη διαβολεμένα γρήγορη μοτοσικλέτα στα μέτρα σου κι όταν θα συναντάς τα στριφτερά κομμάτια του ταξιδιού σου, ε, εκεί φίλε μου θα χαμογελάς συνέχεια μέσα απ’ το κράνος σου. Φρένα άγκυρες, σταθερότητα μες στη στροφή – δίχτυ ασφαλείας το traction control – κι εσύ θα έχεις μόλις βρει τη μοτοσικλετιστική σου Νιρβάνα.
Η Suzuki GSX-S 1000GT είναι καλή και μες στην κίνηση. Αν συνηθίσεις το βάρος της, δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο (226 κιλά), θα χώνεσαι σχεδόν παντού ενώ θα αλλάζεις ταχύτητες με το εξαιρετικό quickshifter της. Το μόνο που θα σ’ ενοχλεί θα είναι ότι δεν μπορείς να ανοίξεις το γκάζι παραπάνω για να ευχαριστηθείς την μετακίνησή σου. Κάτι που συμβαίνει με τις περισσότερες μοτοσικλέτες. Η GSX-S 1000GT είναι για βόλτες, για μοναχικά ταξίδια και γιατί όχι; και track days. Στην πόλη θα ζεσταθεί ενώ θα σε ωθεί ανά πάσα στιγμή να αποδράσεις.
Σας είπα ότι ο κινητήρας αυτός είναι υπέροχος; Ξαναδιαβάστε το, δεν πειράζει. Δεν θέλω να την επιστρέψω.
Την Suzuki GSX–S 1000GT μας παραχώρησε για δοκιμή η Suzuki Moto Greece.
Διαβάστε ακόμα: Η Ducati Multistrada V4 Rally σου ψιθυρίζει τη λέξη «απόδραση»