Top 10: Οι μυθικοί οίκοι των ανδρικών παπουτσιών

    Tίποτα δεν φανερώνει αν ένας άντρας έχει στυλ όσο τα παπούτσια του. Kαι τίποτα δεν έχει τόσο στυλ όσο ένα ζευγάρι χειροποίητα, επί παραγγελία υποδήματα. Oι γυναίκες το ξέρουν. Στο κάτω-κάτω, αυτές κι αυτά σηκώνουν τα βάρη του κόσμου.

     
    Richelieu

    Τα δέρματα της J.M.Weston εμβαπτίζονται σε δρύινα βαρέλια γεμάτα νερό της βροχής για πάνω από ένα χρόνο, ώστε να γίνουν π.χ. σπουδαία “Richelieu”.

    3. J.M.Weston – Γυάλινα γοβάκια για κυρίους

    Στο διαμέρισμα του Limousin, στα ΒΔ της Γαλλίας, φτιάχνονται βέβαια λιμουζίνες και πορσελάνες, αλλά και δέρματα της πιο υψηλής ποιότητας. Δέρματα εμβαπτισμένα σε δρύινα βαρέλια γεμάτα νερό της βροχής για πάνω από ένα χρόνο που θα γίνουν σπουδαία παπούτσια. Και συγκεκριμένα τα Weston· αν και ουκ ολίγα απ’ αυτά τα περίφημα πατούμενα σμιλεύονται σε δέρματα καρχαρία, καγκουρό, θαλάσσιου λέοντα, ελέφαντα και άλλων παροικούντων των ζωολογικών κήπων.

    Στη Λιμόζ, οι τεχνίτες που κατέχουν ακόμα το μυστικό της «νορβηγικής ραφής» (είναι η ραφή διπλής σειράς) δημιουργούν άφθαρτα Derbys με ονόματα και στυλ very british. Προορισμένα να διασχίζουν διαδρόμους υπουργείων και high schools παρά εργοστάσια και σουπερμάρκετ, τα αεράτα αυτά υποδήματα σταθήκανε στα πόδια τους το 1891.

    To 1904, o Εδουάρδος Blanchard αναθέτει στον υιό Ευγένιο την αποστολή να ταξιδέψει στην Αμερική, για να μάθει την μέθοδο κατασκευής Goodyear (άλλως Welt construction). Η μέθοδος αυτή χαρίζει μακροζωία στο παπούτσι και άνεση στο πόδι, καθώς ένα κομμάτι δέρμα διατρέχει γύρω γύρω το τεχνούργημα, συγκρατώντας σφιχτά μεταξύ τους το πάνω μέρος του παπουτσιού με τη σόλα, σαν σάντουιτς. Πρόσθετο πλεονέκτημα ότι με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η αλλαγή όλης της σόλας.

    Eίναι ο μοναδικός οίκος που διαθέτει κάθε μοντέλο του σε 24 μεγέθη, ήτοι 7 διαφορετικά φάρδη για κάθε μισό νούμερο.

    Άμα τη επιστροφή του, εκείνος την εφαρμόζει στη φάμπρικα υποδημάτων πολυτελείας του μπαμπά. Το 1927 κατατίθεται το label και ανοίγει το πρώτο κατάστημα στο Παρίσι. Αν το «Weston» προέρχεται από τη μικρή πόλη της Μασαχουσέτης στην οποία ο Ευγένιος μαθήτευσε, η προέλευση των αρχικών «J.M.» παραμένει μυστήριο.

    Σήμερα είναι απίθανο να μη βρει κάποιος τέτοιο παπούτσι στο πόδι του, αφού είναι ο μοναδικός οίκος που διαθέτει κάθε μοντέλο του σε 24 μεγέθη, ήτοι 7 διαφορετικά φάρδη για κάθε μισό νούμερο. Και τα 100.000 ζευγάρια που πωλούνται το χρόνο είναι αποκλειστικά χειροποίητα και κατασκευάζονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο όπως και εκατό χρόνια πριν. 150 με 190 εργασίες και 120 ώρες δουλειάς απαιτούνται για την παράδοση ενός τέτοιου υποδήματος, το οποίο θα σας κοστίσει μεταξύ €1.500 και €3.000.

    Τι πιο φυσικό να στολίζει τα πόδια των μεγάλων αυτού του κόσμου, από τον σουλτάνο του Μαρόκου ως τον YSL και από τον Ζακ Σιράκ που ορκίζεται στο όνομα του μυθικού loafer «180» ως τον Βαλερί Ζισκάρ Ντ’ Εστέν, πάντα πιστού στα derbys Barmoral με τη διπλή σόλα, περνώντας από τον Μπρους Γουίλις και τον Ζιντάν.

    Από το 1970, η πάντα οικογενειακή επιχείρηση είναι επίσημος προμηθευτής της Αστυνομίας και της Χωροφυλακής. Κάθε μέλος του δικαιούται ένα δωρεάν ζευγάρι μπότες κάθε δυο χρόνια.

    rue Nicolas-Appert, 87000 Limoges, jmweston.com

    Στην επόμενη σελίδα: E. Vogel Boots & Shoes – Οι καλύτερες μπότες ιππασίας στον κόσμο.

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή

    Tα βραβεία συνολικής προσφοράς του Archisearch / Design Ambassador θα απονεμηθούν το βράδυ της 4ης Φεβρουαρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Φέτος θα τιμηθούν τρεις άνδρες - "πυλώνες" της μηχανικής και της αρχιτεκτονικής που έχουν αφήσει έντονο αποτύπωμα στη χώρα μας.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Οι Αριστείδης Μησιάρης και Ήρα Δεσύπρη των Desypri & Misiaris Architecture, στην πρώτη τους συνέντευξη μετά τη βράβευσή τους, εξηγούν στο Andro πώς και γιατί, το project Monolithoi κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση που τους χάρισε διάκριση στα A+Awards του Architizer, έναν διαγωνισμό στον οποίο μεταξύ άλλων έχουν διακριθεί οι Zaha Hadid, Richard Meier κ.ά.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Παράδοξο, εκκεντρικό και με πρωταγωνιστές άλογα. Ο Γιώργος Λάνθιμος σκηνοθέτησε το διαφημιστικό του οίκου Gucci για τη συλλογή του Ανοιξη-Καλοκαίρι 2020 και το αποτέλεσμα είναι vintage και άκρως πρωτότυπο. Τα γυρίσματα έγιναν στο Λος Άντζελες και αποδεικνύουν πως ο έλληνας σκηνοθέτης ξέρει να φτιάχνει και ιδιαίτερα διαφημιστικά. Από τη διαφήμιση ξεκίνησε άλλωστε. 

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο πολυπράγμων Guy Στεφάνου (σκηνογράφος, σκηνοθέτης, επιπλοποιός) και το D.MOD, μια ελληνική εταιρεία με ευανάγνωστο στυλ και ηθικές πρακτικές κατασκευής, παρουσίασαν τη νέα τους δουλειά σε μια βραδιά με πολλές εκπλήξεις: κρασί, κλακέτες και καλό ντιζάιν!

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close