Νέα Mercedes E-Class: ο Einstein της αυτοκίνησης

Να γιατί πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα της χρονιάς, αν όχι για το σημαντικότερο.

 
E400 4MATIC AMG Line / designo selenite grey magno/ Leather: nappa saddle brown / black DYNAMIC BODY CONTROL / Exterior line: AMG Line E400 4 MATIC AMG Line / designo selenitgrau magno / Leder: Nappa sattelbraun / schwarz / DYNAMIC BODY CONTROL / Line Exterieur: AMG Line E 400 4MATIC Kraftstoffverbrauch kombiniert*: 7,7 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert*: 174 g/km (*vorläufig) Fuel consumption combined*: 7.7 l /100 km; combined CO₂ emissions*: 174 g/km (*preliminary)

H 10η γενιά E-Class είναι ένα πλήρως ανασχεδιασμένο αυτοκίνητο με πολύ δυναμικότερη εμφάνιση από αυτό που αντικαθιστά και προφανή στόχο ένα κατά τι νεότερο κοινό. (photo credit: Mercedes-Benz)

Μας αρέσει δεν μας αρέσει, τα αυτοκίνητα που οδηγούνται (και) μόνα τους είναι το μέλλον και καλά θα κάνουμε να συμβιβαστούμε μ’ αυτό και να κρατήσουμε τα συμβατικά μας κλασικά τετράτροχα και δίτροχα για ένα ηλιόλουστο ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο.

Κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία λοιπόν εργάζεται όλο και ταχύτερα, όλο και εντατικότερα, έτσι ώστε να είναι αυτή που θα διαθέσει πρώτη κάθε καινούργια καινοτομία στο ευρύ κοινό. Και πράγματι, μέρα με τη μέρα, βλέπουμε στοιχεία αυτού που ονομάζουμε «αυτόνομη οδήγηση» να γίνονται διαθέσιμα σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα ως συστήματα ασφαλείας που βλέπουν πριν από μας, που φρενάρουν αυτά για μας, που φροντίζουν να μας διατηρούν στη λωρίδα μας κ.λπ.

Με τη νέα E-Class, την οποία η εταιρεία χαρακτηρίζει ως το «πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο», αυτοκίνητο που, στον υπόλοιπο κόσμο τουλάχιστον, μπορεί να αποκτήσει ο καθένας, η Mercedes-Benz πραγματοποιεί ένα μεγάλο βήμα μπροστά στη συγκεκριμένη τεχνολογία και όχι μόνο.

Θέτοντας, στην πορεία, νέα στάνταρ για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την ευφυϊα της αυτοκίνησης. Κι αυτό, γιατί οι καινοτομίες της E-Class ανεβάζουν την ασφάλεια και την άνεση σε νέο επίπεδο, ενσωματώνοντας πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Καινοτομίες όπως το Active Lane, για παράδειγμα, το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Το Drive Pilot διατηρεί αυτόματα τη σωστή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά μπορεί και να τα ακολουθεί με ταχύτητα έως 210 km/h!

Το Active Brake Assist, το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και προειδοποιεί για επικείμενη σύγκρουση, παρέχει το κατάλληλο επίπεδο υποστήριξης στο φρενάρισμα και, αν η E-Class το κρίνει απαραίτητο, φρενάρει αυτόματα. Ενώ, εκτός από άλλα πιο αργά ή σταματημένα οχήματα, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς που διασχίζουν το δρόμο μπροστά στο αυτοκίνητο.

Τα Attention Assist και Crosswind Assist, τα οποία επίσης περιλαμβάνει ο βασικός εξοπλισμός, προειδοποιούν για έλλειψη προσοχής και υπνηλία του οδηγού το πρώτο, με το δεύτερο να βοηθά τον οδηγό αντισταθμίζοντας την επίδραση ισχυρών πλευρικών ανέμων και κρατώντας έτσι το αυτοκίνητο στην πορεία του.

E-Class-intelligent-drive1

Με το «πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο» η Mercedes-Benz πραγματοποιεί ένα μεγάλο βήμα μπροστά στη συγκεκριμένη τεχνολογία και όχι μόνο. (photo credit: Mercedes-Benz)

Διαβάστε ακόμα: Mercedes-Benz GLA 180 CDI – Μισό hatchback, μισό 4×4.

Και δεν είναι μόνο αυτά. Αυτό που η Mercedes-Benz ονομάζει «πακέτο Driver Assistance» μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

Το Drive Pilot, ένα σύστημα ορόσημο στην πορεία προς την αυτόνομη οδήγηση. Που, όπως και το Distance Pilot Distronic της εταιρείας, μπορεί να διατηρεί αυτόματα τη σωστή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, αλλά και να τα ακολουθεί με ταχύτητα έως 210 km/h!

Μάλιστα, σε ταχύτητα έως 130km/h, μπορεί να συνεχίσει να παρεμβαίνει, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα οχήματα που κινούνται στο συγκεκριμένο περιβάλλον, ακόμη κι αν οι διαχωριστικές γραμμές δεν είναι διακριτές, όπως π.χ. σε δρόμο όπου εκτελούνται έργα.

Το σύστημα Active Brake Assist μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση διέλευσης σε κόμβους και, αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, να φρενάρει αυτόνομα.

Οι πρόσθετες καινοτομίες του Drive Pilot περιλαμβάνουν, για πρώτη φορά, το Active Lane-change Assistant που βοηθά τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδα σε δρόμους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να μπορεί να κατευθύνει το όχημα στη λωρίδα που έχει επιλέξει – σε περίπτωση προσπέρασης, για παράδειγμα. Με το που ο οδηγός δηλαδή «δηλώνει», για τουλάχιστον 2”, ότι θέλει να αλλάξει λωρίδα, το Active Lane-change Assistant βοηθά στην κατεύθυνση του τιμονιού στην παρακείμενη λωρίδα, αν ανιχνεύσει ότι αυτή είναι άδεια φυσικά. (Διατίθεται μόνο στη Γερμανία)

Ενσωματωμένο στο ίδιο σύστημα είναι και το Active Emergency Stop Assist που μπορεί να φρενάρει την E-Class μέχρι αυτή να ακινητοποιηθεί στη λωρίδα της, εφόσον ανιχνεύσει ότι ο οδηγός δεν έχει πλέον τον έλεγχο.

E400 4MATIC AMG Line / designo selenite grey magno/ Leather: nappa saddle brown / black DYNAMIC BODY CONTROL / Exterior line: AMG Line E400 4 MATIC AMG Line / designo selenitgrau magno / Leder: Nappa sattelbraun / schwarz / DYNAMIC BODY CONTROL / Line Exterieur: AMG Line E 400 4MATIC Kraftstoffverbrauch kombiniert*: 7,7 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert*: 174 g/km (*vorläufig) Fuel consumption combined*: 7.7 l /100 km; combined CO₂ emissions*: 174 g/km (*preliminary)

Στο εσωτερικό είναι σαν να βρίσκεσαι στα χειριστήρια διαστημοπλοίου. Τριγυρισμένος από δέρμα, φώτα και ηλεκτρονικά, ενθουσιάζεσαι με το πόσο προηγμένο είναι το μηχάνημα που οδηγείς – άσχετα αν τελικά εκείνο είναι που σε οδηγεί. (photo credit: Mercedes-Benz)

Το Active Brake Assist, το οποίο μπορεί να ανιχνεύσει κίνηση διέλευσης σε κόμβους και, αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, να φρενάρει αυτόνομα. Για πρώτη δε φορά, μπορεί επίσης να ανιχνεύσει επικίνδυνες καταστάσεις στο τέλος μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπου δεν υπάρχει περιθώριο για ελιγμούς, και να αρχίσει να φρενάρει νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως.

Δύο ακόμη σημαντικά –μείνετε μαζί μας, έχει ενδιαφέρον– που η νέα Mercedes E-Class προσφέρει στο πλαίσιο του συστήματος Pre-Safe:

Το πρώτο είναι το Pre-Safe Impulse Side που, σε περίπτωση επικείμενης πλευρικής σύγκρουσης, μετακινεί οδηγό ή/και συνοδηγό πλάγια και μακριά από την επικίνδυνη περιοχή. Και πώς γίνεται αυτό; Γεμίζοντας με αέρα, σε κλάσματα του δευτερολέπτου, τα πλαϊνά των καθισμάτων, έτσι ώστε να παρέχουν πιο σταθερή στήριξη και να μεγαλώσουν την απόσταση μεταξύ σώματος και πόρτας.

Το Remote Parking Pilot, μέσω μιας εφαρμογής για smartphone, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται μέσα και έξω από γκαράζ και χώρους στάθμευσης από απόσταση.

Το δεύτερο, και ακόμη εντυπωσιακότερο, το Pre-Safe Sound εκπέμπει, μέσω του ηχοσυστήματος, ένα σύντομο ηχητικό σήμα παρεμβολής όταν η E-Class ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης. Γιατί; Για να προετοιμάσει τα αφτιά των επιβατών για τον αναμενόμενο ήχο της σύγκρουσης.

Και επειδή, ναι, η ασφάλεια είναι σημαντική, αλλά η ευκολία πρέπει να είναι καθημερινή, η Mercedes προσφέρει και το Remote Parking Pilot, το οποίο, μέσω μιας εφαρμογής για smartphone, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται μέσα και έξω από γκαράζ και χώρους στάθμευσης από απόσταση, παρέχοντας έτσι στους επιβάτες εύκολη πρόσβαση όταν τα πράγματα είναι στριμωγμένα. (Το συγκεκριμένο σύστημα δεν διατίθεται προς το παρόν για την Ελληνική αγορά).

Δείτε περισσότερα για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της νέας E-Class εδώ.

Πέρα όμως από την τεράστια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης που ενσωματώνει, η 10η γενιά E-Class είναι ένα πλήρως ανασχεδιασμένο αυτοκίνητο με πολύ δυναμικότερη εμφάνιση από αυτό που αντικαθιστά και προφανή στόχο ένα νεότερο κοινό.

Εξίσου προφανής είναι πλέον και η ομοιότητά της με τη μικρότερη C-Class και τη μεγαλύτερη S-Class, ομοιότητα που δεν είναι διόλου τυχαία βέβαια, αλλά μέρος της στρατηγικής τής εταιρείας προς μια περισσότερο, ας πούμε, συνεκτική και άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση των μοντέλων της.

Η νέα γενιά καταφέρνει πάντως να είναι μακρύτερη (43 mm), στενότερη (2 mm) και χαμηλότερη (6 mm) από την προκάτοχό της, προσφέροντας όμως άπλετους χώρους στο εσωτερικό, ως απόρροια του μεγαλύτερου κατά 65 mm μεταξονίου της.

Το Car-to-X, επόμενο βήμα στην τεχνολογία, επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλα αυτοκίνητα.

Χάρη δε και στην ευρύτερη χρήση αλουμινίου (σε εμπρός φτερά και εμπρός και πίσω καπό), είναι και 100 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερη. Διαθέτει δε και το χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή (0.23) της κατηγορίας.

Στο εσωτερικό, είναι σαν να βρίσκεσαι στα χειριστήρια διαστημοπλοίου. Τριγυρισμένος από δέρμα, φώτα και ηλεκτρονικά, αισθάνεσαι αμέσως ενθουσιασμό, αν όχι δέος, για το πόσο προηγμένο είναι το μηχάνημα που οδηγείς – άσχετα αν τελικά εκείνο είναι που οδηγεί εσένα…

Το μέλλον, πάντως, προβλέπει ακόμη μεγαλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ συσκευών. Άρα και αυτοκινήτων. Έτσι, η Mercedes-Benz συνεχίζει να εξελίσσει το Car-to-X, τη διαδικτυακή σύνδεση που υποστηρίζεται από κινητά τηλέφωνα και που πρώτη αυτή εισήγαγε το 2013.

E400 4MATIC AMG Line / designo selenite grey magno/ Leather: nappa saddle brown / black DYNAMIC BODY CONTROL / Exterior line: AMG Line E400 4 MATIC AMG Line / designo selenitgrau magno / Leder: Nappa sattelbraun / schwarz / DYNAMIC BODY CONTROL / Line Exterieur: AMG Line E 400 4MATIC Kraftstoffverbrauch kombiniert*: 7,7 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert*: 174 g/km (*vorläufig) Fuel consumption combined*: 7.7 l /100 km; combined CO₂ emissions*: 174 g/km (*preliminary)

H ομοιότητα με τις S-Class και C-Class δεν είναι βέβαια τυχαία, αλλά μέρος της στρατηγικής τής εταιρείας προς μια άμεσα αναγνωρίσιμη εμφάνιση των μοντέλων της. (photo credit: Mercedes-Benz)

Το Car-to-X, επόμενο βήμα στην τεχνολογία, επιτρέπει την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλα αυτοκίνητα, έτσι ώστε ο οδηγός να προειδοποιείται έγκαιρα, οπτικά και ηχητικά, για πιθανούς κινδύνους. Και όσο περισσότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με παρόμοια συστήματα τόσο πιο ασφαλής και αποτελεσματική θα γίνεται η μετακίνηση – για την οδήγηση οι γνώμες διίστανται. (Το συγκεκριμένο σύστημα δεν διατίθεται προς το παρόν για την Ελληνική αγορά λόγω του Mercedes me connect)

Όλα αυτά πάντως, να είστε σίγουροι, σε καμία περίπτωση δεν αποπροσανατολίζουν απ’ αυτό που η Mercedes-Benz πάντα γνώριζε να κάνει καλά: να προσφέρει ασύγκριτη οδηγική εμπειρία. Για όποιον βέβαια την επιθυμεί…

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι όμορφο και κομψό, αλλά δεν συγχωρεί αστοχίες στο στυλ, διαφορετικά θα μοιάζετε με σοβατζή ή ζαλισμένη Χιονάτη. Φοράμε λευκά τζην Antony Morato και Pepe Jeans και σας προτείνουμε πώς τα συνδυάσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro