Οκτώ χρόνια μετά την παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς, o διάδοχος του Range Rover Sport SVR, το Range Rover Sport SV είναι στους δρόμους.

Από το 1981 που το Range Rover απέκτησε δύο έξτρα πόρτες είναι Η επιλογή, και όχι μόνο ανάμεσα στα SUV, για κάθε λογής VIP· προσφάτως δε και για εγχώριους προοδευτικούς πολιτικούς. Παρόλο όμως που κακομαθαίνει τους επιβάτες του, όπως κάθε πολυτελής λιμουζίνα, εκτός δρόμου (και κόκκινων χαλιών) παραμένει εξίσου ικανό με εκείνο του 1970.

Η εμφάνιση, το 2005, της πρώτης του σπορ έκδοσης προκάλεσε ανάμεικτα αισθήματα, μιας και «τζιπ» και «σπορ» ήταν ακόμα έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες, ενώ πολλοί φοβήθηκαν ότι ένα σπορ Range Rover θα ήταν ξένο με την εικόνα που μέχρι τότε πρόβαλαν τα Range Rover, εκείνη δηλαδή πολυτελέστερων Land Rover, και ότι δεν θα ήταν «κανονικό» Range Rover.

Δεκαοχτώ χρόνια μετά, η Jaguar Land Rover (JLR για τους φίλους) εξακολουθεί να παράγει λιγότερα όχι-και-τόσο-μικρότερα Range Rover απ’ όσα θέλει ο κόσμος εκεί έξω. Οκτώ δε χρόνια μετά την παρουσίαση της προηγούμενης γενιάς, παρουσιάζει τώρα τον διάδοχο του Range Rover Sport SVR, το Range Rover Sport SV.

Σπορ τιμόνι με ημιδιαφανή paddles, με φωτιζόμενες άκρες, για αλλαγές ταχυτήτων, επιλογέας, σε black ceramic, στην κονσόλα, αιωρούμενη» κεντρική οθόνη 13,1” και ηχοσύστημα 1430 W με 29 ηχεία. (photo Land Rover)

Που μπορεί στην πορεία να απώλεσε ένα R, κέρδισε όμως 60 άλογα – και 50 Nm ροπής. Πώς; Αντικαθιστώντας τον in-house, supercharged 5λιτρο V8 με έναν twin-power turbo V8 4.4 από τη BMW και, συγκεκριμένα, τον V8 που, μεταξύ άλλων, κινεί τις ΧΜ και M5 CS, συνοδεία εδώ ήπιας υβριδικής υποβοήθησης (MHEV).

Αυτός λοιπόν ο V8 [πάρτε τον γιατί ο κόσμος δεν θα αργήσει να γίνει πολύ πιο ήσυχος] βγάζει εδώ 635 άλογα και 750 Nm. Συνεπικουρούμενος δε από ένα αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο και, φυσικά, τετρακίνηση, επιταχύνει το νέο Sport SV στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,6” καθ’ οδόν προς μια τελική ταχύτητα που φτάνει τα 290 km/h.

Για όποιον δε ενδιαφέρεται, οι εκπομπές CO₂ αυτού του κινητήρα είναι μάλιστα κατά 15% χαμηλότερες σε σχέση με τον V8 των… μόλις 575 PS του προηγούμενου μοντέλου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, με τα Michelin Pilot Sport All Season 4 (285/40 R23 μπροστά, 305/35 R23 πίσω) το Sport SV «τραβάει» πλευρική επιτάχυνση πάνω από 1,1G. Αύξηση 22% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με θερινά ελαστικά, και συγκρίσιμη με εκείνη καθαρόαιμων σπορ αυτοκινήτων. (photo Land Rover)

Οι ομολογουμένως εξαιρετικές αυτές επιδόσεις είναι αποτέλεσμα ενός συνδυασμού χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων οι ζάντες 23” από ανθρακονήματα –για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως–, τα carbon ceramic φρένα –για πρώτη φορά σε Range Rover– και το καπό επίσης από ανθρακονήματα· συνδυασμός που εξοικονομεί βάρος έως και 76 κιλά – επίσης για όποιον ενδιαφέρεται.

Εστιάζοντας στα φρένα, κάτι το σώφρον για αυτοκίνητο δυόμισι+ τόνων, αυτά είναι από τη Brembo και συνοδεύονται από 8πίστονες δαγκάνες, σχεδιασμένες αποκλειστικά για το νέο Range Rover Sport, σε τέσσερα χρώματα: κίτρινο, κόκκινο, μαύρο και ανθρακί carbon bronze. [Ελπίζουμε πάντως αυτή η χρωματική παραμετροποίηση να μην επιτρέπει διαφορετικό χρώμα για κάθε τροχό, αν και ποτέ δεν ξέρεις με τις επιλογές των αγοραστών τέτοιων αυτοκινήτων].

Όλα δε αυτά περιβάλλονται από τα καλά Pilot Sport All Season 4, της Michelin φυσικά, με διαστάσεις Pavarotti 285/40 R23 μπροστά και –επίσης για πρώτη φορά σε Range Rover– 305/35 R23 πίσω.

Η δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού Advanced Software Over The Air εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι διαρκώς ενημερωμένο με το πιο πρόσφατο λογισμικό.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη χαμηλωμένη από 10 έως 25 χιλιοστά ανάρτηση 6D Dynamics του νέου Sport SV και τα συστήματα Intelligent All-Wheel Drive, All-Wheel Steering, Torque Vectoring by Braking, Configurable Dynamics και Active Locking Rear Differential, προσφέρουν μια ακόμα πιο σπορ οδηγική εμπειρία, ειδικά στο πρόγραμμα SV Mode.

Προφυλακτήρας με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Το καπό, από ανθρακονήματα, κρύβει τώρα έναν V8 4.4 με ήπια υβριδική υποβοήθηση (MHEV) και 635 άλογα. Οι παραγγελίες για φέτος έχουν κλείσει. Αυτές για τους hoi polloi θα ανοίξουν του χρόνου. (photo Land Rover)

Αυτό, επιλέξιμο από πλήκτρο στο τιμόνι, αλλάζει, επί το πιο σπορ, την απόκριση του τιμονιού, του γκαζιού και του 8τάχυτου κιβωτίου, τον ήχο των τεσσάρων εξατμίσεων, ενώ χαμηλώνει και το, ήδη χαμηλό, αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά. Το SV Mode επιτρέπει επίσης την ενεργοποίηση του προγράμματος ελέγχου ευστάθειας TracDSC που προορίζεται για πίστα [λέμε, τώρα].

Περνώντας στο εσωτερικό, τα καθίσματα SV Performance, με επένδυση από ανθρακονήματα, διαθέτουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, σμιλεμένα πλαϊνά για καλύτερη πλευρική στήριξη και φωτιζόμενα(!) “SV” στις πλάτες. Διατίθενται δε και σε μια νέα επένδυση Ultrafabrics™ PU με ύφασμα “3D knit-to-form”.

Το νέο Sport SV εισάγει το “Body and Soul Seat” (BASS), πολυδιάστατη ηχητική εμπειρία που επιτρέπει στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων να «αισθάνονται» τον ήχο.

Τα πρώτα, σε παγκόσμιο επίπεδο, ημιδιαφανή paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων με τις φωτιζόμενες άκρες [τα paddles, όχι οι ταχύτητες] βρίσκονται πίσω από ένα πιο σπορ τιμόνι, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων, σε black ceramic, στην κονσόλα συμπληρώνει την σπορ εικόνα. Το δε infotainment Pivi Pro₄ παρέχει διαισθητικό έλεγχο όλων των λειτουργιών μέσω της «αιωρούμενης» γυάλινης οθόνης 13,1”.

Τα συστήματα φωνητικού ελέγχου Amazon Alexa AI και της Land Rover βοηθούν τον οδηγό στο να παραμένει προσηλωμένος στον δρόμο, πραγματοποιώντας αλλαγές στο περιβάλλον της καμπίνας, ενώ η δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού Advanced Software Over The Air εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο είναι διαρκώς ενημερωμένο με το πιο πρόσφατο λογισμικό.

Επιστρέφοντας στα καθίσματα, το νέο Sport SV εισάγει το “Body and Soul Seat” (BASS), πολυδιάστατη ηχητική εμπειρία που επιτρέπει στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων να «αισθάνονται» τον ήχο. Ενσωματώνοντας το λογισμικό βελτιστοποίησης SUBPAC™ AI, αναλύει τα μέσα αναπαραγωγής σε πραγματικό χρόνο και, σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα Meridian Signature των 1430W με τα 29 ηχεία, παράγει ηχητικές δονήσεις υψηλής πιστότητας για υπέροχο ήχο, γράφει εδώ.

Καθίσματα SV Performance με τεχνολογία “Body and Soul Seat”, επένδυση από ανθρακονήματα και ενσωματωμένα προσκέφαλα. Οι 23άρες ζάντες από ανθρακονήματα εξοικονομούν 36 κιλά (εννέα σε κάθε τροχό). Τέσσερις εξατμίσεις και carbon ceramic φρένα από τη Brembo με 8πίστονες δαγκάνες σε τέσσερα χρώματα. (photos Land Rover)

Πέρα από τη μουσική εμπειρία, τα προγράμματα “Body and Soul Seat Wellness” μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της ψυχικής και σωματικής ευεξίας των εμπρός επιβατών [οι πίσω ας πρόσεχαν] επηρεάζοντας το HRV (Heart Rate Variability), το χρονικό δηλαδή διάστημα μεταξύ κάθε καρδιακού παλμού.

Έτσι, αφού ένα υψηλό HRV υποτίθεται πως είναι ενδεικτικό μειωμένου στρες και χαλάρωσης, έξι ειδικά σχεδιασμένα κομμάτια (Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic, Glow) μπορούν να επηρεάσουν το HRV των επιβατών, είτε συμβάλλοντας στη μείωση του άγχους [άγχος σε Range Rover;] είτε βελτιώνοντας τη γνωστική ανταπόκριση.

Τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν το 2023 έχουν ήδη τον ιδιοκτήτη τους που προσκλήθηκε από τη JLR να το παραγγείλει βάσει της δικής του διαμόρφωσης.

Το κορυφαίο Sport SV εισάγει αναβαθμίσεις σε όλη την «οικογένεια» των Range Rover Sport, όπως μια νέα plug-in electric hybrid έκδοση με 550 άλογα. Το νέο P550e προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 121 km και, σε συνδυασμό με τον 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium 3.0 αποδίδει 550 PS και ροπή 800 Nm.

Αυτό το νέο υβριδικό Sport, που αντικαθιστά το P510e, επιταχύνει τώρα στα 100 km/h από στάση σε 5”, με αμιγώς ηλεκτρική ισχύ. Αξιοποιώντας δε και τις δύο πηγές ενέργειας, το P550e επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 4,9”, έναντι των 5,4” του προκατόχου του.

Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά είναι ότι, για τον πρώτο χρόνο παραγωγής, το νέο Range Rover Sport SV προορίζεται μόνο για επιλεγμένους πελάτες, μόνο σε έκδοση SV Edition One, με ιδιαίτερα κοσμητικά χαρακτηριστικά, και μόνο μετά από πρόσκληση.

Κάτι που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα που θα παραχθούν το 2023 έχουν ήδη τον ιδιοκτήτη τους που προσκλήθηκε από τη JLR να το παραγγείλει βάσει της δικής του διαμόρφωσης. Όσο για τις παραγγελίες για τους hoi polloi, αυτές θα ανοίξουν του χρόνου. Να το πιούμε κι αυτό το ποτήρι…

 

Διαβάστε ακόμα:OMG! Δείτε ποια μάρκα αυτοκινήτου επέστρεψε

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top