Το Audi grandsphere θα βρίσκεται στο Golden Hall μέχρι τις 8 Ιανουαρίου. Προλαβαίνετε. Αλλά αφήστε το πορτοφόλι στο σπίτι. (photo Audi)

Πρωταρχική ικανότητα του σχεδιαστή αυτοκινήτων είναι να προβλέπει το αυτοκινητικό μέλλον και τις αγοραστικές τάσεις, σε βάθος μάλιστα πενταετίας, έτσι ώστε και να τις διαμορφώνει και να μη βρεθεί ποτέ στη δύσκολη θέση να αναρωτηθεί «πώς και δεν το σκέφτηκα εγώ αυτό νωρίτερα;»

Αναμφίβολα, η δημιουργικότητα είναι εκ των ων ουκ άνευ για το μέλλον, και όχι μόνο γι αυτό της αυτοκίνησης. Ενώ το πώς θα ζούμε αύριο εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από τα οράματά μας σήμερα και από τη θέληση να τα κάνουμε αυτά πραγματικότητα.

Παρά τα γιγάντια τεχνολογικά άλματα, ένα design επικεντρωμένο στον άνθρωπο παραμένει ζωτικής σημασίας.

Δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση quattro, 721 άλογα, ανάλογες επιδόσεις και αυτονομία έως 750 km. (photo Audi)

Το Audi grandsphere λοιπόν είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς φαντάζονται στο Ingolstadt το μέλλον της πολυτελούς αυτοκίνησης, ή πώς σκοπεύουν εκείνοι να το διαμορφώσουν. Και συνάμα, απόδειξη ότι ένα design επικεντρωμένο στον άνθρωπο παραμένει ζωτικής σημασίας, παρά τα γιγάντια τεχνολογικά άλματα – ή μήπως χάρη σε αυτά;

Βλέπετε, τα πρωτότυπα αυτοκίνητα ήταν πάντα εξαιρετικά σημαντικά για το χτίσιμο και τη διατήρηση της εικόνας μιας εταιρείας. Δεν είναι μόνο ότι στοιχεία τους υιοθετούνται στη σχεδίαση και την τεχνολογία μελλοντικών μοντέλων, ή ότι γενούν ενδιαφέρον για τα τελικά αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά είναι και η «haute couture» της μάρκας.

Μάλιστα, μερικά πρωτότυπα τυχαίνουν τόσο θετικής ανταπόκρισης που παίρνουν το πράσινο φως για να κατασκευαστούν. Τώρα, εδώ που τα λέμε, ορισμένα ίσως ήδη προορίζονταν για να βγουν στην παραγωγή, υπάρχει όμως τίποτε καλύτερο από την αβασάνιστη συναίνεση του ειδικού Τύπου και την ολόψυχη συμπαράσταση του αγοραστικού κοινού;

Το Audi grandsphere είναι η εξέλιξη μιας ιδέας για το μέλλον.

Στο πλαίσιο της αυτόνομης οδήγησης, το ταμπλό, το infotainment και οι υπόλοιπες οθόνες προβάλλονται στις ξύλινες επιφάνειες του εσωτερικού μόνο όταν χρειάζονται. Όταν δεν χρειάζονται, απλώς εξαφανίζονται. (photo Audi)

Καθένα από τα τέσσερα μοντέλα της οικογένειας “sphere” της Audi (skysphere,grandsphere, urbansphere, avtivesphere – η Audi τα θέλει όλα με πεζά) προβάλλει τη δική του κατεύθυνση στην πορεία προς τον καθορισμό της μορφής του τελικού μοντέλου.

Στο πλαίσιο λοιπόν της προαναφερθείσης συμπαράστασης του αγοραστικού κοινού, τo δεύτερο, κατά σειρά παρουσίασης, από αυτά, το πλήρως ηλεκτρικό Audi grandsphere βρίσκεται ήδη εκτεθειμένο (με την καλή έννοια) στο Golden Hall. Πιστό στο “Vorsprung durch Technik”, motto της εταιρείας για την πρωτοπορία μέσω της τεχνολογίας, το μεγάλο 4θυρο 2+2 GT είναι το όραμα της Audi για τη μελλοντική πολυτελή ηλεκτρική κινητικότητα.
Το grandsphere διαθέτει ήδη ορισμένα από τα στοιχεία που αναμένεται να έχουν σε λίγα χρόνια τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Χαρακτηριστικότερο όλων είναι ότι το ταμπλό, το infotainment και οι υπόλοιπες οθόνες προβάλλονται στις ξύλινες επιφάνειες του εσωτερικού μόνο όταν χρειάζονται. Όταν δεν χρειάζονται, απλώς
εξαφανίζονται.

Έτσι, το grandsphere μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες του εκεί που, ανάλογα με τη διάθεση ή τις επιθυμίες τους, θέλουν να βρίσκονται. Μια ακολουθία ψηφιακών υπηρεσιών και συνδεσιμότητας τους επιτρέπει να πραγματοποιούν τηλεδιασκέψεις, να παρακολουθούν ταινίες, ή να ακούν μουσική σε περιβάλλον spa. Ένα καινοτόμο σύστημα παρακολούθησης των ματιών δίνει τη δυνατότητα περιήγησης των μενού του infotainment… με μια ματιά και επιβεβαίωσης της επιλογής είτε με χειρονομία είτε αγγίζοντας την ενσωματωμένη στο υποβραχιόνιο
οθόνη αφής. Δικαιολογημένα λοιπόν η Audi ονομάζει το grandsphere «επινόηση εμπειρίας» αντί απλώς για «αυτοκίνητο».

Δικαιολογημένα η Audi ονομάζει το grandsphere «επινόηση εμπειρίας» αντί απλώς για «αυτοκίνητο».

Το Audi grandsphere είναι το όραμα της Audi για τη μελλοντική πολυτελή ηλεκτρική κινητικότητα. Και πιθανότατα βάση για το επόμενο Α8. (photo Audi)

Χάρη στους δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που αποδίδουν 721 άλογα και 960 Nm ροπής, το Audi grandsphere είναι προφανώς quattro. Η μπαταρία των 120 kWh μπορεί να φορτιστεί, σε ταχυφορτιστές, τόσο ώστε να δώσει αυτονομία για περισσότερα από 300 km σε μόλις 10’ και από 5% μέχρι 80% σε 25’. Η δε
αυτονομία, με τη μπαταρία φορτισμένη στο 100%, αρκεί για έως 750 km.

Αν και το Audi grandsphere είναι η εξέλιξη μιας ιδέας για το μέλλον, η καινοτομία από την οποία αυτό και τα άλλα τρία “sphere” γεννήθηκαν αναμένεται να βρει τη θέση της σε μελλοντικά Audi – είτε αληθινά είναι αυτά είτε στη… σφαίρα της φαντασίας.

 Το Audi grandsphere θα βρίσκεται στο Golden Hall μέχρι τις 8 Ιανουαρίου. Ημερομηνία που ίσως λήξει και η αποχή του αναξιοπαθούς κλάδου των συμβολαιογράφων έτσι ώστε να καταφέρετε να πουλήσετε το σπίτι για να δώσετε προκαταβολή για το επόμενο Α8 που αυτό το concept πιθανότατα προαναγγέλλει.

 

Διαβάστε ακόμα: MG4 EV 64kWh Exclusive. Απρόσμενα ολοκληρωμένο και όχι μόνο ως ηλεκτρικό. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top