Αυτονομία πάνω από 450 km και 204 άλογα για την έκδοση Exclusive του ηλεκτρικού MG4. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Μου ακουγόταν πάντα πολύ απόλυτη αυτή η απαξίωση, αν όχι λοιδορία, που εδώ και πολλά χρόνια συνοδεύει τα νεαρά αγόρια και κορίτσια που εργάζονται στα McDonald’s παγκοσμίως. Αυτό δε το «αν δεν μορφωθείς θα καταλήξεις στα McDonald’s» [για κάποιο λόγο η απασχόληση σε άλλα μπεργκεράδικα δεν φαίνεται να περιβάλλεται από ανάλογη αρνητική αύρα] μου θυμίζει το «αν δεν στρωθείς να διαβάσεις θα γίνεις τορναδόρος» [που ακόμα δεν ξέρω τι είναι, αλλά ακουγόταν ιδιαίτερα δημοφιλής κατάληξη για ανεπίδεκτους μαθήσεως] της μητέρας μου.

Με την ευκαιρία λοιπόν της συμβίωσης με το αμιγώς ηλεκτρικό MG4 (MG4 EV, εν συντομία), είπα να το διερευνήσω. Το εργασιακό περιβάλλον στα McDonald’s εννοώ, όχι αυτό στα τορνεία [υπάρχει τέτοια λέξη;]. Κάπου εδώ θα πρέπει δε να πω ότι ένα από τα motto μου στις συνδιαλλαγές, και όχι μόνο στις δια ζώσης, αλλά και στις τηλεφωνικές τοιαύτες, είναι “congeniality goes a long way”. ;Oτι η ευγένεια, δηλαδή, ανοίγει πόρτες, σε ελεύθερη απόδοση.

Φέρσου δηλαδή σε κάποιον με ευγένεια και συμπάθεια (με την έννοια του «συμπάσχω») και 9 φορές στις 10 θα σου φερθεί και εκείνος –πωλητής είναι;  δημόσιος υπάλληλος; μάστορας; σερβιτόρος;– με τον ίδιο τρόπο. Φέρσου με αγένεια, ή σαν να είναι δικό σου το «μαγαζί», και διακινδύνεψε κακή εξυπηρέτηση, αναίτια ταλαιπωρία και προχειροδουλειά. Ή περίεργη γεύση στο πιάτο σου.

Το πολυλειτουργικό τιμόνι, είναι κομψό «αν και» οι λειτουργίες των δύο joy-stick στις ακτίνες του δεν είναι προφανείς και άμεσα αναγνωρίσιμες.

Κομψό τιμόνι, απέριττα καλοσχεδιασμένο ταμπλό με καλά υλικά, ενιαίο αεραγωγό, «αιωρούμενη» κονσόλα και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους από κάτω. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Οπότε, είμαι τώρα στην ευχάριστη θέση να διαβεβαιώσω πως η εξυπηρέτηση, η ευγένεια, η καθαριότητα, η ευκολία παραγγελίας στο McDonald’s της γειτονιάς μου είναι υποδειγματικές. Όσο για τις γεύσεις, σε αντίθεση με άλλα φαστφουντάδικα, όπου η τυποποίηση είναι απλώς μια λέξη με πολλά σύμφωνα, αυτές είναι ίδιες και απαράλλαχτες με εκείνες του πρώτου McDonald’s που είχε ανοίξει στο Λονδίνο, στη Haymarket, τη δεκαετία του ’70. [Με την ευκαιρία, αν με διαβάζει κάποιος στα κεντρικά των McDonalds, καμιά δεκαριά εκπτωτικά κουπόνια διόλου χαμένα θα πήγαιναν].

Ναι, αλλά εδώ ήρθατε για να διαβάσετε για αυτό το MG4 EV όχι για cheeseburgers, τηγανητές πατάτες (μικρές) και αναψυκτικό (μικρό), σωστά; Πού κολλάει το MG με τα McDonald’s; Μείνετε μαζί μου και όλα θα γίνουν ηλιθίου φαεινότερα.

Για τη μάρκα, πάντως, την ιστορία, την «υπό νέαν διεύθυνσιν και αντιπροσώπευσιν» εξέλιξή της, τα σημερινά της μοντέλα κ.λπ. έχω ήδη γράψει εδώ αλλά δείτε το αυτό μετά γιατί μπορεί να παρασυρθείτε και να χάσετε τα παρακάτω ουσιώδη και δεν κάνει.

Mε τη μπαταρία στο 100%, σε αστικό περιβάλλον και στο πρόγραμμα Normal, το MG4 EV Exclusive προσφέρει αυτονομία πάνω από 450 km.

Ψηφιακός πίνακας οργάνων με ό,τι χρειάζεσαι, αλλά μικρή γραμματοσειρά, ειδικά για τις ενδείξεις αυτονομίας και ισχύος. Κεντρική οθόνη αφής με ακόμα περισσότερη πληροφορία. Θα μπορούσε όμως να δείχνει πιο σύγχρονη και να έχει αμεσότερη απόκριση. Ο περιστροφικός επιλογέας του «κιβωτίου» ντουμπλάρει και ως On/Off για τον ηλεκτροκινητήρα. (photos Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Στο θέμα μας, λοιπόν. Το MG4 EV, που λέτε, ως αμιγώς ηλεκτρικό [σκέτο ηλεκτρικό, μόνο ηλεκτρικό, για τους τορναδόρους ανάμεσά σας] δει δη φόρτισης. Και επειδή οι ορισμένες από τον δήμο Τρία-Πέντε Βου θέσεις στάθμευσης, με φορτιστές της ΔΕΗ blue, είναι κατά κανόνα κατειλημμένες από συμβατικά αυτοκίνητα, αναγκάζεσαι να αναζητάς ποτίστρα αλλού.

Όπως, για παράδειγμα, στους φορτιστές στο parking τοπικού σουπερμάρκετ (όχι ότι και εκεί δεν βρίσκεις άσχετα αυτοκίνητα) το οποίο είναι ακριβώς δίπλα στο τοπικό McDonald’s. Όπου, την προηγούμενη εβδομάδα, σύχναζα μέρα παρά μέρα, περιμένοντας το MG4 να φορτίσει – και καταναλώνοντας σε τρεις επισκέψεις λεγόμενο “junk food” ενός έτους.

Θα μου πείτε: «Όπα! Μέρα παρά μέρα; Γιατί; Τι αυτονομία έχει τούτο δω με μια φόρτιση;» Ποιο τούτο δω, όμως; Διότι αυτό το «τούτο δω» είναι η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις που, προς ώρας, διατίθενται στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα η έκδοση Exclusive με μπαταρία 64 kWh και ισχύ 204 άλογα.

Entrylevel έκδοση είναι η λεγόμενη Excite με μπαταρία 51 kWh και 170 άλογα (που μοιραία θα υστερεί σε αυτονομία, αλλά όχι, υποθέτω, σε επιδόσεις), ενώ σύντομα αναμένεται και ένα τετρακίνητο MG4 EV XPower με 435 άλογα.

H ορατότητα είναι καλή. Μπροστά. Πίσω όχι. Εκεί, ο συνδυασμός μικρού τζαμιού και μεγάλων πίσω προσκεφάλων δεν είναι ο ιδανικός.

Χάρη στα μεγάλα μεταξόνιο και πλάτος οι χώροι πίσω είναι καλοί για δύο ευρύπυγους και για τα γόνατά τους. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Έτσι, με τη μπαταρία στο 100%, σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον [στην πόλη και στα προάστια, για σας του Πρακτικού] και στο πρόγραμμα Normal, τούτο δω το MG4 EV Exclusive προσφέρει αυτονομία πάνω από 450 km, όταν μάλιστα στο καντράν δείχνει 500 km (ή και 519 km στο Eco).

Μιλώντας για προγράμματα οδήγησης, το μεν Eco είναι ληθαργικό και μόνο για μποτιλιάρισμα, συνεχής χρήση του Sport ξεζουμίζει τη μπαταρία σαν αφυδατωμένη δρομάδα, ενώ υπάρχει κι ένα Snow.

Οπότε, γιατί μέρα παρά μέρα φόρτιση; Διότι (α) είμαι ψυχαναγκαστικός και (β) η έλλειψη βεβαιότητας δεκαετιών για την κανονικότητα 5λεπτου ανεφοδιασμού καυσίμου όπου και όποτε θες απαιτεί εξοικείωση η οποία, [η αβεβαιότητα όχι η εξοικείωση] λόγω και του (α) ανωτέρω δεν πρόκειται να ανατραπεί σε αυτή τη ζωή.

Από τα προγράμματα, πέρα από το Normal, το μεν Eco είναι ληθαργικό και μόνο για μποτιλιάρισμα, συνεχής χρήση του Sport ξεζουμίζει τη μπαταρία σαν αφυδατωμένη δρομάδα, ενώ υπάρχει κι ένα Snow.

Εν αντιθέσει με το ανώδυνα συμβατικό design των crossover/SUV της σημερινής MG, το MG4 EV αποπνέει έντονο δυναμισμό με κάθε του λεπτομέρεια. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Με την αφορμή, ένα άλλο που απαιτεί εξοικείωση είναι το ότι δεν υπάρχει κουμπί On/Off. Για να «πάρει μπρος» το MG4, χρειάζεται απλώς να γυρίσεις τον περιστροφικό διακόπτη του «κιβωτίου» στο D ή στο R (tip: αφού έχεις μπει μέσα) και για να σβήσει, να πατήσεις το Ρ και να το κλειδώσεις με το τηλε-κλειδί (tip #2: αφού έχεις βγει έξω).

Τα χιλιόμετρα πάντως που διένυα κάθε μέρα (με σχετικά συνετή οδήγηση και σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, επαναλαμβάνω) ήταν περισσότερα από αυτά που, υπολογίζοντας την αυτονομία που είχε ακόμα η μπαταρία, είχα διανύσει. Ξαναδιαβάστε το αυτό, περιμένω…

Αυτό λοιπόν το περιβάλλον είναι όπου το MG4 είναι στο στοιχείο του. Το τιμόνι του κόβει καλά, η ανάρτηση είναι απρόσμενα ενδοτική στις κακοτεχνίες, ενώ, χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ και στο χαμηλό καπό (μιας και δεν έχει χώρο αποσκευών από κάτω) και η ορατότητα είναι καλή. Μπροστά. Πίσω όχι. Εκεί, ο συνδυασμός μικρού τζαμιού και μεγάλων πίσω προσκεφάλων δεν είναι ο ιδανικός.

Αν η πολιτισμένη διαγωγή στην πόλη θεωρείται αναμενόμενη για αυτοκίνητο που αναμένεται να περνά εκεί το 95% της ζωής του, η συμπεριφορά του MG4 στο υπόλοιπο 5%, ήγουν σε επαρχιακό στροφιλίκι, συνιστά έκπληξη.

To μόνο πρόβλημα του MG4 EV μπορεί να είναι η, να την πούμε αρνητική προκατάληψη; του μέσου νεοέλληνα δυτικοευρωπαίου για κινεζικά αυτοκίνητα.

Αν και βιότοπος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η πόλη, το (πισωκίνητο) MG4 EV είναι απρόσμενα διασκεδαστικό και ιδιαίτερα σβέλτο και εκτός. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Το τιμόνι είναι καλοζυγισμένο (στο δε πρόγραμμα Sport βαραίνει και ευχάριστα), οι αλλαγές κατεύθυνσης σε συνεχείς στροφές γίνονται άμεσα και, χάρη στην πίσω κίνηση, και διασκεδαστικά, τα τέσσερα δισκόφρενα είναι αποτελεσματικά (και στο πρόγραμμα Sport αποκρίνονται ακόμα πιο θετικά), η μαλακή ανάρτηση μεταμορφώνεται σε σπορ εκτός πόλης, ενώ τα 204 άλογα είναι… 204 άλογα. Συν τα 250 Nm ροπής.

Σημαντικό είναι δε πως αυτό που συνδυαστικά πετυχαίνουν τα παραπάνω είναι να κρύβουν με τον καλύτερο τρόπο τα κοντά 1700 kg που το αυτοκίνητο ζυγίζει. Με αποτέλεσμα το φανερά σχεδιασμένο για την Ευρώπη MG4 να είναι ένα καλορυθμισμένο, ικανότατο και απρόσμενα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Και όχι μόνο ως ηλεκτρικό.

Και αν κάτω από το καπό είχε έναν βενζινοκινητήρα 1.6 με την ίδια ιπποδύναμη (και, ελλείψει μπαταρίας, και καμιά 250αριά κιλά λιγότερα) είμαι σίγουρος πως, σε επαρχιακό δρόμο, θα έβαζε τα γυαλιά σε αρκετά λεγόμενα σπορ hatchback εκεί έξω.

Πάμε τώρα στο εσωτερικό. Όπου ειδικότεροι εμού γράφουν ότι κάποια από τα πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό, είναι, λέει, σκληρά. So what? Πότε ήταν η τελευταία φορά που ασχοληθήκατε με κάτι κάτω από το ταμπλό; Ποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για το τι συμβαίνει κάτω από το ταμπλό αν δεν ψάχνει εκεί το κινητό του;

Προσωπικά, βρήκα το ταμπλό απέριττα καλοσχεδιασμένο, αν και έχω ορισμένες ενστάσεις. Οπότε, μοιραία ακολουθούν μερικά «αν και». Το πολυλειτουργικό τιμόνι, για παράδειγμα, είναι κομψό «αν και» οι λειτουργίες των δύο joy-stick στις ακτίνες του δεν είναι προφανείς και άμεσα αναγνωρίσιμες.

Το φανερά σχεδιασμένο για την Ευρώπη MG4 είναι ένα καλορυθμισμένο, ικανότατο και απρόσμενα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Και όχι μόνο ως ηλεκτρικό.

Η πίσω όψη του MG4 EV, σε συνδυασμό με τον διαχύτη, το «φρύδι» πάνω από το τζάμι, την ενσωματωμένη πτέρυγα, τα αιχμηρά πίσω φώτα και τις στάνταρ 17άρες ζάντες, δεν είναι η τυπική ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Κάτι που θα του κάνει καλό. (photo Drive/Θανάσης Κουτσογιάννης)

Το ψηφιακό καντράν των 7” προσφέρει τις απαραίτητες σήμερα ενδείξεις «αν και» η γραμματοσειρά, ειδικά αυτών που αφορούν τη μπαταρία (αυτονομία και ισχύ) είναι δυσδιάκριτη –για boomers, τουλάχιστον– και «αν και» μεγάλο μέρος του κατέχεται από μια λωρίδα δρόμου με ένα αυτοκίνητο πάνω της που δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχει. Θέλω να πω, σε δρόμο βρίσκεσαι, αυτοκίνητο οδηγείς, χρειάζεσαι και επιβεβαίωση;

Δεξιότερα, στο κέντρο του ταμπλό, βρίσκεται η οθόνη αφής 10” του infotainment, το οποίο επίσης παρέχει πολλή πληροφόρηση, «αν και» αυτή (1) δείχνει ελαφρώς παλιομοδίτικη για προϊόν σύγχρονης κινεζικής σχετικής τεχνογνωσίας, (2) δεν αποκρίνεται και τόσο άμεσα σε εντολές, (3) κρατάει κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα σε υπομενού και ανθυπομενού και (4) δεν έχει ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας – εκτός από μια σε κολλυβογράμματα και μόνο όταν έχεις τον κλιματισμό σε λειτουργία.

Τα κουμπιά από κάτω έρχονται από το παρελθόν και δεν συνάδουν με την υπόλοιπη εικόνα του εσωτερικού. Η θέση οδήγησης είναι μια χαρά για ψηλούς και ευρύστερνους, ενώ οι χώροι, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο και το πλάτος, είναι αξιοπρεπείς για τέσσερις, άντε και για πέντε για κάνα σινεμά, «αν και» περίμενα το πορτμπαγκάζ, ελλείψει μάλιστα “frunk”, να είναι κατά τι μεγαλύτερο για την περίπτωση ταξιδιού, λέμε τώρα.

Καταλήγοντας, το μόνο πρόβλημα του MG4 EV (αν «πρόβλημα» είναι η σωστή λέξη) μπορεί να είναι η, να την πούμε αρνητική προκατάληψη; του αναμφίβολα διαποτισμένου με τις αρχές του Διαφωτισμού μέσου νεοέλληνα δυτικοευρωπαίου για κινεζικά αυτοκίνητα – αλλά όχι για οποιοδήποτε άλλο κινεζικό κινητό, φορητό ή εντοιχισμένο αγαθό.

Προκατάληψη που είχαμε βέβαια απαντήσει και για τα ιαπωνικά, αρχικά, και στη συνέχεια για τα κορεατικά αυτοκίνητα, αλλά κάποια στιγμή, όχι μόνο ξεπεράστηκε, αλλά ανατράπηκε τελείως.

Δική μου εκτίμηση, με βάση αφενός το σύγχρονο design, την προσλαμβανόμενη ποιότητα και την εικόνα ολοκληρωμένου αυτοκινήτου του MG4 EV και αφετέρου την ελκυστική τιμή και την εργοστασιακή εγγύηση των επτά (7) ετών ή 150.000 χλμ [ποιος θα κάνει τόσα χιλιόμετρα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα επτά χρόνια στην Ελλάδα;] η οποία συνοδεύει κάθε MG, είναι ότι αυτή η, έστω, επιφύλαξη θα ξεπεραστεί ακόμα ταχύτερα.

 

Δείτε περισσότερα για το MG4 EV εδώ.

 

Τα βασικά

Μοντέλο: MG4 EV 64kWh Exclusive
Κινητήρας: ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 204 HP
Ροπή: 250 Νm
Μετάδοση/Κιβώτιο: RWD/αυτόματο μιας σχέσης
Μπαταρία: Li-ion 64 kWh
Κατανάλωση: 16 kWh/100 km (WLTP)
Αυτονομία: 450 km (WLTP)
0-100 km/h: 7,9”
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Τιμή: από €28.750 (με το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά)

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα Mercedes-Benz E-Class ή γιατί πρέπει να ανησυχούν Audi και BMW.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top