Η 6η γενιά E-Class δεν διαφέρει πολύ από την απερχόμενη μιας και, οπτικά τουλάχιστον, δεν πρόκειται για νέο μοντέλο, αλλά για συνέχιση επιτυχημένης σχεδιαστικής «σταθεράς», αντί για… αποστασιοποίηση από το αρχικό σχέδιο. (photo Mercedes-Benz)

Για περισσότερα από 75 χρόνια, η E-Class είναι αυτό που έχει στο μυαλό του ο τυπικός της αγοραστής (τη βοηθεία εφάπαξ ή μη) για premium sedan της λεγόμενης μεσαίας κατηγορίας. Με δεδομένο δε αυτό το χρονικό διάστημα, ποιος αλήθεια θα περίμενε πως η σημερινή γενιά, με τον κωδικό W214, θα ήταν μόλις η 6η;

Υπάρχει όμως εξήγηση. Βλέπετε, μέχρι το 1993, το “E” που συνόδευε τις Mercedes-Benz συμβόλιζε το “Einspritz”, ή “Einsnpritzmotor”, που ήταν το σύστημα ψεκασμού καυσίμου το οποίο η εταιρεία άρχισε να χρησιμοποιεί τη δεκαετία του ’60· έγινε γνωστότερο ως “fuel injection” όταν άρχισε να υιοθετείται και από άλλους κατασκευαστές.

Με την ανανέωση όμως, το 1993, σχεδόν μια δεκαετία μετά την παρουσίαση της Σειράς με τον κωδικό W124 –η Mercedes-Benz δεν βιαζόταν τότε να αντικαθιστά τα μοντέλα της, αφού δεν είχε ουσιαστικό ανταγωνισμό στην κατηγορία– και μιας και πρακτικά όλες οι βενζινοκίνητες Mercedes [επέκεινα λέω να παραλείπω το “Benz”, χάριν συντομίας, αντιλαμβάνεσθε] διέθεταν ψεκασμό, αυτό το “E”, αντί να συνοδεύει τα ψηφία που χαρακτηρίζουν τον κυβισμό του μοντέλου [άλλη πονεμένη ιστορία αυτή], άρχισε να τα προλογίζει (π.χ. Ε 200, αντί για 200 Ε) προσδιορίζοντας έτσι την κατηγορία τους (Class).

Υπάρχουν σχεδιαστικά στοιχεία που συνδέουν τα βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα της εταιρείας με την ολοένα αυξανόμενη ηλεκτροκίνητη γκάμα EQ της Mercedes.

Αν αναζητείτε πολυτελές, άνετο και, σημαντικότερα, πλήρες τεχνολογίας sedan η νέα Mercedes-Benz E-Class είναι ίσως η καλύτερη επιλογή. (photo Mercedes-Benz)

Με την αφορμή, οι coupé και cabrio EClass δεν είναι πλέον E-Class, αλλά, δημιουργώντας υποκατηγορία, λέγονται τώρα, συγκεντρωτικά, CLE. Η ιδιαίτερα κομψή αυτή υποκατηγορία περιλαμβάνει και τις coupé και cabrio C-Class. Κάτι που βέβαια δεν είναι της παρούσης οπότε πάμε παρακάτω.

Να λοιπόν η (μόλις) 6η γενιά EClass. Η οποία, με όχι-και-πολύ μισόκλειστα μάτια, δεν διαφέρει και τόσο από την απερχόμενη μιας και, οπτικά τουλάχιστον, δεν πρόκειται για νέο μοντέλο, αλλά για φρεσκάρισμα – facelift στα ελληνικά. Ή, αν προτιμάτε, για συνέχιση επιτυχημένης σχεδιαστικής «σταθεράς», αντί για, ας πούμε, αποστασιοποίηση από το αρχικό σχέδιο.

Υπάρχουν πάντως σχεδιαστικά στοιχεία που συνδέουν τα βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα της εταιρείας με την ολοένα αυξανόμενη ηλεκτροκίνητη γκάμα EQ της Mercedes. Πιο χαρακτηριστικά από αυτά είναι το απαστράπτον, piano-black πάνελ που ενώνει τη μάσκα με τα φωτιστικά σώματα και το φωτιζόμενο περίγραμμα της ίδιας της μάσκας.

Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν προβολείς LED High Performance, στον βασικό μάλιστα εξοπλισμό της E-Class –όσο βασικός βέβαια μπορεί να είναι ο εξοπλισμός μιας E-Class– ενώ, προαιρετικά, διατίθεται και το σύστημα Digital Light – που δεν ξέρω τι ακριβώς είναι, αλλά ακούγεται μοντέρνο. Τα δε φώτα ημέρας έχουν σχήμα φρυδιού, πιθανότατα ανασηκωμένου.

Αυτό πάντως που εκ πρώτης όψεως, αλλά και δεύτερης, τραβάει το μάτι στο εσωτερικό είναι το ταμπλό.

Αν παραγγείλετε την E-Class με (μη ορατή από τον οδηγό) οθόνη για την/τον συνοδηγό σας, η ενιαία γυάλινη επιφάνεια MBUX Superscreen περιλαμβάνει αυτή και την κεντρική οθόνη του infotainment. Ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος χωριστά. (photo Mercedes-Benz)

Στο προφίλ της EClass είναι εμφανής η χαρακτηριστική σχεδίαση “cab-backward”, που προσδίδει δυναμισμό, ενώ οι δύο ξεχωριστές χαρακτηριστικές ακμές στα πλαϊνά τονίζουν τη σπορ εικόνα. Πίσω, τα φώτα LED, που εκτείνονται σε δύο τμήματα, διαθέτουν νέο περίγραμμα, με το μοτίβο αστεριών να συνθέτει ξεχωριστή σχεδίαση μέρα και νύχτα.

Χάρη στο κατά δύο εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο οι χώροι έχουν αυξηθεί αισθητά, ειδικά για τους πίσω. Αλλά και το εσωτερικό πλάτος της E-Class στο ύψος των αγκώνων έχει αυξηθεί τόσο που, σύμφωνα με την εταιρεία, πλησιάζει αυτό της S-Class. Η δε χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τώρα τα 540 λίτρα.

Αυτό πάντως που εκ πρώτης όψεως, αλλά και δεύτερης, τραβάει το μάτι στο εσωτερικό είναι το ταμπλό. Αν μάλιστα παραγγείλετε τη δική σας E-Class με οθόνη για να απασχολείται η/ο συνοδηγός σας, μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια, που η Mercedes ονομάζει MBUX Superscreen, περιλαμβάνει αυτή και την κεντρική οθόνη του infotainment. Το καντράν πάντως είναι μπροστά από τον οδηγό, χωριστά από τις άλλες δύο οθόνες.

Προαιρετικά, διατίθεται και το σύστημα Digital Light – που δεν ξέρω τι ακριβώς είναι, αλλά ακούγεται μοντέρνο

Η ευρωπαϊκή γκάμα της νέας E-Class περιλαμβάνει τρία μοντέλα με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel, συν ήπια υβριδική υποβοήθηση, και τρία plug-in υβριδικά με τον ίδιο 2λιτρο βενζινοκινητήρα, αλλά διαφορετικές ιπποδυνάμεις, και ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 km. (photo Mercedes-Benz)

Αν η/ο συνοδηγός σας βολεύεται και χωρίς δική της/του οθόνη, θα παραλάβετε την E-Class με ένα μεγάλο διακοσμητικό στοιχείο που εκτείνεται ως το κέντρο, με την οθόνη του infotainment να μοιάζει σαν να αιωρείται πάνω από την κοίλη επιφάνεια αυτού του διακοσμητικού στοιχείου, γράφει εδώ.

Δεν τελειώσαμε όμως με τις αιωρήσεις γιατί αιωρούμενες είναι και οι επιφάνειες που ενσωματώνουν τις εσωτερικές χειρολαβές για τις πόρτες και τα χειριστήρια πολλαπλών ρυθμίσεων για τα μπροστινά καθίσματα. Η δε κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί ως ενιαία μονάδα που «σβήνει» αρμονικά κάτω από το ταμπλό, χωρίς αυτή να αιωρείται

Με το λανσάρισμά της στην Ευρώπη, η γκάμα της νέας E-Class περιλαμβάνει τρία μοντέλα με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, 2λιτρο diesel και ήπια υβριδική υποβοήθηση (Ε 200, Ε 220d, Ε 220d 4Matic), καθώς και τρία plug-in υβριδικά (Ε 300e, E 300e 4Matic, E 400e 4Matic), και τα τρία με τον ίδιο 2λιτρο βενζινοκινητήρα, αλλά διαφορετικές ιπποδυνάμεις, και ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 km.

Οι τιμές της νέας EClass ξεκινούν από €64.450 και €66.450 για τις ήπια υβριδικές E 200 και Ε 220d και από €84.300 για την plug-in υβριδική Ε 300e. Δείτε περισσότερα για τη νέα γενιά E-Class εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Νέα BMW X2: Ελληνική πρεμιέρα πέντε μήνες πριν το παγκόσμιο λανσάρισμα.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top