Ποιος έκλεισε όλο το Πήλιο σε ένα μπουκάλι;

Καρέ καρέ η ελληνική ιστορία του Philosykos, του best seller αρώματος του σοφιστικέ γαλλικού οίκου αρωματοποιίας Diptyque. Πρωταγωνιστές, οι δύο συνιδρυτές του οίκου, το πηλιορείτικο χωριό Μηλιές και η σκερτσόζα άγρια συκιά που δεσπόζει στο βουνό.

 

Το 1996 γεννήθηκε το Philosykos με την υπογραφή της αρωματοποιού Olivia Giacobetti, ένα άρωμα unisex, ντυμένο με φύλλο… συκής.

«Μετά από τόσα αξιοθέατα, ανακαλύψαμε το αγαπημένο μας μέρος, το Πήλιο. Εδώ, σε ένα απομονωμένο χωριό με το όνομα Μηλιές, περιτριγυρισμένο από μια ύπαιθρο καρποφόρα, πλούσια και με καταρράκτες, αποφασίσαμε να περάσουμε το υπόλοιπο του καλοκαιριού μας. Έκανα ένα σκίτσο της πλατείας για σένα, για να σου δώσω μια ιδέα πού βρισκόμαστε». Υπογραφή: Desmond Knox-Leet (δεινός ζωγράφος).

Το σκίτσο που έστειλε από τις Μηλιές του Πηλίου ο Desmond Knox-Leet, ο οποίος ήταν και ταλέντο στη ζωγραφική. (Φωτογραφία: Memento by diptyque Paris)

Μαζί με το διακοσμητή Yves Coueslant, ήταν οι δύο από τους τρεις ιδρυτές του γαλλικού οίκου αρωματοποιίας diptyque. Υπήρξαν όμως και δεινοί ταξιδευτές. Κι έτσι το 1960 ξεκίνησαν μια Οδύσσεια στη Μεσόγειο και κατέληξαν στην Ελλάδα. Μια χώρα που ανέκαθεν έτρεφε την περιέργειά τους μέσα από τους μύθους και την καρδιά της. Ήταν ένα ταξίδι που πατούσε στα βήματα σημαντικών συμπατριωτών τους, όπως ο Καμύ, η Ζοζεφίν Μπέικερ (πολιτογραφημένη Γαλλίδα), ο Λακαριέρ, ο Φλωμπέρ.

Αφού απέτισαν φόρο τιμής στα κλασικά «εικονογραφημένα» λίκνα της Ολυμπίας, των Δελφών, των Μυκηνών, της Επιδαύρου, συνέχισαν να περιπλανιούνται στη χώρα που προσπαθούσε να βρει τον εαυτό της στο δίπολο ανατολής-δύσης. Τα βήματά τους τους έφεραν στο Πήλιο, που φάνηκε να τους καθηλώνει. Δεν τον ονόμασαν τυχαία «τόπο της ψυχής». Στις Μηλιές νοίκιασαν ένα εξοχικό σπίτι που το επισκέπτονταν επί τέσσερα συναπτά καλοκαίρια.

Αριστερά: Η αρωματοποιός του οίκου diptyque Οlivia Giacobetti. Πάνω δεξιά: Οι τρεις ιδρυτές του οίκου diptyque. Κάτω δεξιά: Ένα κολάζ που αποτυπώνει την ελληνική Οδύσσεια των δύο συνιδρυτών του οίκου diptyque στην Ελλάδα. (Φωτογραφίες: Memento by diptyque Paris)

Για ανθρώπους που η όσφρησή τους είναι κάτι παραπάνω από οξυμένη, ένα τέτοιο τοπίο, γεμάτο από μυρωδιές που το μπόι τους φτάνει να γίνεται εικόνα, ήταν αναμενόμενο να οδηγήσει σε μια δημιουργία. Υπεύθυνες για αυτό ήταν η θάλασσα και η διαδρομή που οδηγούσε σε αυτή: ένα μονοπάτι σπαρμένο με άγριες συκιές χαραγμένες από τον ήλιο.

Όταν γύρισαν στη Γαλλία, έδωσαν στην Christiane Montadre-Gautrot, την άλλη συνιδρύτρια της diptyque, το «μαγικό» κουτί που περιείχε ένα αποξηραμένο φύλλο σύκου μαζί με κάποια άλλα δώρα από την Ελλάδα. Και κάπως έτσι η μνήμη έγινε άρωμα αρκετά χρόνια αργότερα.

Ένα άρωμα που μπορεί να είναι πια είκοσι χρονών και κάτι μηνών αλλά η δυναμική του είναι άχρονη, γιατί ο συνδυασμός των συστατικών του οδηγεί σε αυτό που λέμε κλασική επιλογή.

Το 1996 γεννήθηκε το Philosykos με την υπογραφή της αρωματοποιού Olivia Giacobetti, ένα άρωμα unisex, ντυμένο με φύλλο… συκής. Άγριας, ελληνικής, μεθυστικής. Οι λέξεις αυτές δεν είναι κλισέ. Αντίθετα περιγράφουν το αρωματικό αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται, καθώς παντρεύεται το ελληνικό αυτό φυτό με νότες ξύλου, πράσινων φρούτων, χυμού καρύδας και μια ιδέα κέδρου. Το σύνολο παραπέμπει πλέον σε ένα διαχρονικό και διεποχικό άρωμα το οποίο δεν άργησε να γίνει best seller. Ένα άρωμα που μπορεί να είναι πια είκοσι χρονών και κάτι μηνών αλλά η δυναμική του είναι άχρονη, γιατί ο συνδυασμός των συστατικών του οδηγεί σε αυτό που λέμε κλασική επιλογή.

Πιστεύω ότι το Philosykos συνδυάζει με εξυπνάδα το ξύλο (που η diptyque το έχει τιμήσει δεόντως) με υπόλοιπα γήινα στοιχεία, όπως ο κέδρος ή καρύδα και καταφέρνει μέσα από την ισορροπία του να γίνει ένα άρωμα παντός καιρού και αρσενικού. Σημειώστε ότι θα το βρείτε αποκλειστικά στα attica και στο νέο site των πολυκαταστημάτων που εγκαινιάστηκε πρόσφατα (πωλείται από 95,80 τα 100ml).

 

Διαβάστε ακόμα: Monk Strap – Γιατί το «λουρί του καλόγερου» είναι το κομψότερο ανδρικό παπούτσι

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Είναι αυθεντικοί, έχουν αυτοπεποίθηση, δεν είναι μαϊντανοί. Επιλέξαμε τους άντρες με τις πιο cool εμφανίσεις εντός του 2018.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι κάτι παραπάνω από ρούχο: είναι στάση ζωής και ιδεολογία. Από τον Μάρλον Μπράντο και τον Χάρισον Φορντ έως τον απλό ρόκερ, δεν υπάρχει άντρας που να μην το λατρεύει. Ιδού κάποιες προτάσεις από εμάς για να ξέρετε τι πρέπει να ψάξετε.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το V-neck είναι απελευθερωτικό. Ο στρογγυλός γιακάς είναι του συρμού. Και οι δύο τύποι πουλόβερ, όμως, απαιτούν συγκεκριμένους συνδυασμούς. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης εξηγεί.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η επιτομή του στιλ, της κομψότητας, της παράδοσης και της προωθητικής τεχνολογίας. Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης διαλέγει τα «κομμάτια» που έθελξαν με την παρουσία τους στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας της Γενεύης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro