Επηρέασε σαφώς και τη μόδα.

Ο Walter Gropius έγραφε στο  Bauhaus Manifesto, κάπου εκεί στο μακρινό 1919: «Ας αγωνιστούμε, ας συλλάβουμε και ας δημιουργήσουμε το νέο κτίριο του μέλλοντος, που θα ενώσει κάθε κλάδο –αρχιτεκτονική, γλυπτική και ζωγραφική– και το οποίο μια μέρα θα ανέλθει στον ουρανό από τα εκατομμύρια χέρια των τεχνιτών ως σαφές σύμβολο μιας νέας πεποίθησης που πρόκειται να έρθει».

Το Bauhaus ήταν ένας διαφορετικός τρόπος να δεις τα πράγματα, τις διαστάσεις τους, τι καθαρές γραμμές τους.

Το κίνημα του Bauhaus δεν καθόρισε μόνο την αρχιτεκτονική. Είναι ένας διαφορετικός τρόπος να δεις τα πράγματα, τις διαστάσεις τους, τι καθαρές γραμμές τους μακριά από αισθητικά τερτίπια. Το Bauhaus ήταν μια επανάσταση, μια ολόκληρη σχολή τέχνης με τη μεγαλύτερη επιρροή του εικοστού αιώνα, και τη διαρκή επίδρασή του στον σύγχρονο πολιτισμό.

Tο Bauhaus έφερε επανάσταση στις διεπιστημονικές πρακτικές και ενέπνευσε γενιές καλλιτεχνών σε όλο τον κόσμο.

Από την αρχιτεκτονική και την τέχνη μέχρι το σχέδιο, τη μόδα, τον κινηματογράφο και τη φωτογραφία, το Bauhaus έφερε επανάσταση στις διεπιστημονικές πρακτικές και ενέπνευσε γενιές καλλιτεχνών σε όλο τον κόσμο.

Αυτή η κοινότητα ομοϊδεατών  δημιούργησε μια τεράστια συγκέντρωση καλλιτεχνικής ενέργειας και συνεχίζει να διαμορφώνει τη σύγχρονη αισθητική που γνωρίζουμε σήμερα.

Ενας δαίδαλος που όμως έχει λογική.

Η λέξη «Bau» παρέπεμπε στην κατασκευή και το «haus» στο σπίτι. Πίσω από τη γερμανική λέξη Bauhaus, η σχολή τέχνης που δημιούργησε προκάλεσε σάλο στην άλλη πλευρά του Ρήνου: το Staatliches Bauhaus στο Dessau που δημιουργήθηκε από τον γερμανό αρχιτέκτονα Walter Gropius.

Η λέξη «Bau» παρέπεμπε στην κατασκευή και το «haus» στο σπίτι.

Το Bauhaus συνεχίζει να θρέφει ουσιαστικά δημιουργικές ψυχές.

Στο σχέδιο, στην αρχιτεκτονική, στη μόδα, στον κινηματογράφο, στη φωτογραφία καθώς και στην τέχνη, το Bauhaus συνεχίζει να θρέφει ουσιαστικά δημιουργικές ψυχές, συμπεριλαμβανομένου του γερμανού αρχιτέκτονα και σχεδιαστή Marcel Breuer ή του αρχιτέκτονα Ludwig Mies van der Rohe.

Τον τόμο επιμελήθηκε ο Mateo Kries του Vitra Design Museum.

Εκλεπτυσμένα και λειτουργικά αντικείμενα όπως η πολυθρόνα Wassily, κτίρια που παρουσιάζουν μια δομική καινοτομία όπως το Farnswoth House στο Ιλινόις των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά και όλα τα έργα που καταχωρήθηκαν σε αυτό το κίνημα, έχουν κοινό αυτό το γεγονός: φέρουν μέσα τους την ίδια την ουσία της μοντερνιστικής αισθητικής.

Η σειρά Assouline’s Style γιορτάζει τα εμβληματικά καλλιτεχνικά κινήματα και τα στυλ σχεδίασης που έχουν διαμορφώσει τον κόσμο μας. Αυτός ο τόμος, τον οποίο επιμελήθηκε ο Mateo Kries του Vitra Design Museum, παρουσιάζει εντυπωσιακές εικόνες αρχιτεκτονικής, τέχνης, αντικειμένων, γραφιστικής και μόδας από τα τελευταία 100 χρόνια, αποκαλύπτοντας τη διαρκή νεωτερικότητα του Bauhaus Style.

Μπορούμε να ζήσουμε έστω και ως αναγνώστες τη δύναμη του Bauhaus και την κοινωνική του κριτική.

Με διορατικό κείμενο, αυτό το βιβλίο προσφέρει νέες προοπτικές και εκπληκτικές γνώσεις, παρέχοντας έμπνευση για σχεδιαστές εσωτερικών χώρων, επίπλων, καταναλωτικών προϊόντων, μόδας και αρχιτεκτονικής. Κάπως έτσι μπορούμε να ζήσουμε έστω και ως αναγνώστες τη δύναμη του Bauhaus και την κοινωνική του κριτική και να ανακαλύψουμε γιατί παραμένει τόσο επίκαιρο στις επαναστατικές του απαρχές., ακόμη και σήμερα.

 

Διαβάστε ακόμα: Μέσα στα σπίτια του Yves Saint Laurent.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top