Kia XCeed: από την Ευρώπη και για την Ευρώπη

Το νέο crossover coupé της ΚΙΑ καλύπτει το «κενό» μεταξύ Ceed και Sportage. Ο πολυβραβευμένος Γερμανός σχεδιαστής Peter Schreyer έκανε πάλι το θαύμα του. Γράφει ο Βασίλης Χαρίτος.

 

Στόχος του επικεφαλής σχεδιασμού Peter Schreyer ήταν «να μπορείς να αναγνωρίζεις ένα Kia με την πρώτη κιόλας ματιά». Κάτι άμεσα προφανές στο σχεδιασμένο στην Ευρώπη από Ευρωπαίους XCeed. (photo Kia).

Αν, που λέτε, είσαι κατασκευαστής αυτοκινήτων και θέλεις ένα νέο, ελκυστικό look για όλη τη γκάμα των μοντέλων σου, πας και προσλαμβάνεις τον σχεδιαστή που ήταν υπεύθυνος για ένα από τα, σχεδιαστικά, πιο πρωτοποριακά για την εποχή του σπορ coupé: το Audi TT του 1998.

Που ήταν αυτό ακριβώς που έκανε η Kia, το 2006, όταν προσέλαβε τον πολυβραβευμένο Γερμανό Peter Schreyer. Ο οποίος, ως επικεφαλής σχεδιασμού –και πλέον εκ των τριών προέδρων της εταιρείας– είναι ο άνθρωπος που, κατευθύνοντας τα σχεδιαστικά κέντρα της μάρκας στην Κορέα, στην Ιαπωνία, στις ΗΠΑ και φυσικά στην Ευρώπη, άλλαξε άρδην όλο το look της Kia.

Το XCeed δανείζεται από το Ceed περισσότερα στοιχεία για το εσωτερικό παρά για το εξωτερικό.

Στόχος του, μετά από πολλά χρόνια ουδέτερου σχεδιασμού και δυσδιάκριτης προέλευσης της μάρκας, ήταν «να μπορείς να αναγνωρίζεις ένα Kia με την πρώτη κιόλας ματιά». Το κατάφερε αυτό; Σίγουρα ναι. Πώς; Δίνοντας σε κάθε μοντέλο, ακόμα και στα πιο «ταπεινά» Picanto και Rio, μια φρέσκια οπτική, τώρα σχεδιαστικά ισορροπημένη και πλέον άμεσα αναγνωρίσιμη.

Κάτι που είναι αμέσως φανερό στις γραμμές του σχεδιασμένου από Ευρωπαίους στην Ευρώπη crossover coupé XCeed. Το οποίο καλύπτει το «κενό» μεταξύ Ceed και Sportage και βασίζεται βέβαια στο 5θυρο hatchback Ceed, έχοντας το ίδιο μεταξόνιο (2650 χιλ. αν κρατάτε σημειώσεις).

Υπάρχουν όμως διαφορές στις υπόλοιπες διαστάσεις. Καταρχάς, το XCeed είναι 8,5 εκ. μακρύτερο από το Ceed, με συνολικό μήκος 4,4 μ. Επιπλέον, είναι 2,6 εκ. φαρδύτερο, 4,3 εκ. ψηλότερο και με 4,4 εκ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Όσον δε αφορά το αμάξωμα, μόνο κοινό με το Ceed είναι οι μπροστινές πόρτες, όλα τα υπόλοιπα είναι εντελώς νέα μέρη.

Οι ασυνήθιστες γραμμές του τελευταίου μέλους της οικογένειας Ceed το κάνουν να μοιάζει περισσότερο coupé από crossover. Κάτι που αποτελεί κατόρθωμα για τους σχεδιαστές του XCeed. (photo Kia).

Οπτικά, το XCeed ξεχωρίζει από μια διαφορετική μάσκα και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα χαμηλότερα, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα κι ένα μακρύτερο καπό που δένει αρμονικά με τις εμπρός κολώνες. Πίσω, η οροφή τελειώνει με μια πιο απότομη κλίση που μεταφράζεται σε ψηλότερη γραμμή πορτμπαγκάζ και σε πίσω όψη που συνάδει με crossover. Δυναμικότερα φτερά, με τροχούς 16” ή 18”, προστατευτικά πλαϊνά πλαστικά και ασημί μπάρες οροφής τονίζουν τον πιο σπορτίφ του χαρακτήρα.

Πάντως, το XCeed δανείζεται από το Ceed περισσότερα στοιχεία για το εσωτερικό παρά για το εξωτερικό. Ναι, ο σχεδιασμός είναι ουσιαστικά ο ίδιος, όπως άλλωστε και τα υλικά, κι εδώ όμως υπάρχουν διαφορές. Η κεντρική οθόνη αφής του infotainment κυριαρχεί οπτικά στο ταμπλό, με κουμπιά, επίσης αφής, από κάτω που ελέγχουν ηχοσύστημα και κλιματισμό.

Επίσης, το XCeed είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στην Ευρώπη που προσφέρουν το καινοτόμο σύστημα τηλεματικής UVO Connect, με πλήρη συνδεσιμότητα και πρόσβαση σ’ ένα ευρύ πεδίο πληροφορίων μέσω της οθόνης αφής και των smartphone. Χάρη στις υπηρεσίες Kia Live και την έξτρα οθόνη TFT LCD 10,25”, το σύστημα χρησιμοποιεί τη δική του κάρτα eSIM για λήψη και ανανέωση δεδομένων, σε πραγματικό χρόνο.

Η κεντρική οθόνη αφής του infotainment κυριαρχεί οπτικά, με κουμπιά, επίσης αφής, από κάτω που ελέγχουν ηχοσύστημα και κλιματισμό. Το μοναδικό για το XCeed νέο κίτρινο χρώμα συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις κίτρινες ραφές στη μαύρη ταπετσαρία. (photo Kia).

Διαθέτει επίσης πολλαπλή σύνδεση Bluetooth ως στάνταρ, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν ταυτόχρονα δυο κινητά, είτε με Apple CarPlay είτε με Android Auto. Η δε προηγμένη λειτουργία split-screen επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν ή να παρακολουθούν ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας την οθόνη έτσι ώστε να εμφανίζονται ταυτόχρονα μέχρι τρεις εφαρμογές, μαζί με μια σειρά διαθέσιμων μικρο-εφαρμογών (widgets, μαθαίνω πως λέγονται αυτές).

Μοναδικό για το XCeed είναι ένα καινούργιο κίτρινο χρωματικό πακέτο και για το εσωτερικό, με μαύρη ταπετσαρία που δημιουργεί αντίθεση με τις ραφές σε έντονο κίτρινο.

Το XCeed διατίθεται επίσης με ψηφιακό πίνακα οργάνων Supervision 12,3”, με οθόνη υψηλής ευκρίνειας και ανάλυσης 1920×720 pixel, ανάλογα με την έκδοση. Ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό, περιλαμβάνεται ηχοσύστημα JBL Premium, με τεχνολογία Clari-Fi, διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενοι ηλεκτρικοί καθρέφτες, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα και θερμαινόμενα πίσω καθίσματα!

Μοναδικό δε για το XCeed είναι ένα καινούργιο κίτρινο χρωματικό πακέτο και για το εσωτερικό, με μαύρη ταπετσαρία που δημιουργεί αντίθεση με τις ραφές σε έντονο κίτρινο, σε καθίσματα και πόρτες. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και μεταλλικά στοιχεία σε γυαλιστερό μαύρο και φωτεινό κίτρινο.

Στο πίσω μέρος, η οροφή τελειώνει με μια πιο απότομη κλίση που μεταφράζεται σε ψηλότερη γραμμή πορτμπαγκάζ. Πάντως, αν είναι να πάρετε XCeed, πάρτε το σε αυτό το υπέροχο κίτρινο. (photo Kia).

Το μπροστοκίνητο crossover coupé της Kia είναι ήδη διαθέσιμο με τρεις βενζινοκινητήρες T-GDi 1.0, 1.4 και 1.6, με απόδοση 120, 140 και 204 άλογα, αντίστοιχα, καθώς και μ’ έναν diesel 1.6, που η Kia ονομάζει “Smartstream”, με 115 ή 136. Με εξαίρεση τον 1.0 T-GDi, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά 6άρια κιβώτια ή 7άρια αυτόματα, διπλού συμπλέκτη – ο 3κύλινδρος 1000άρης συνδυάζεται μόνο με το 6άρι μηχανικό.

Στο πνεύμα δε της εποχής, από τις αρχές του χρόνου, το XCeed θα προσφέρεται σε υβριδική έκδοση 48V και υβριδική plug-in έκδοση, όπου ένας 4κύλινδρος GDI κινητήρας βενζίνης 1.6 θα συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 44,5 kW και μπαταρία 8,9 kWh προσφέροντας ηλεκτρική κίνηση για περίπου 60 χιλιόμετρα και συνδυασμένη απόδοση 141 άλογα.

Δείτε ένα πολύ ενδιαφέρον video για το πώς σχεδιάστηκε το XCeed εδώ

 

Διαβάστε ακόμα: 40 χρόνια G-wagen – πώς η Mercedes-Benz ανακάλυψε το G-spot της αυτοκίνησης.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close