Εκεί που η προηγούμενη γενιά είχε κλασική, ανοιχτή μάσκα, το σημερινό έχει μια οριζόντια λωρίδα με γυάλινη επένδυση, ανάμεσα σε σημαντικά πιο επίπεδους προβολείς LED. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Γνωρίσαμε λοιπόν το νέο, σχεδιασμένο από την αρχή και με εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων hybrid eTSI, plug-in eHybrid και (ευτυχώς) κινητήρες diesel TDI, Tiguan σε μια πολύ ωραία παρουσίαση που συνδύασε οδήγηση στην ορεινή Αρκαδία με γιορτές και αγώνες τοξοβολίας.

Η σχεδίασή του ακολουθεί τη σύγχρονη συνταγή της Volkswagen, δημιουργώντας ένα σχήμα που ξεχωρίζει, ειδικά με το ψηλότερο και πιο εμφατικό οπτικά εμπρός μέρος, χωρίς να προκαλεί. Το καπό έχει τώρα μια πιο δυναμική και ρέουσα επέκταση προς τα φτερά, χαμηλώνοντας αρμονικά προς τους προβολείς.

Ενώ η προηγούμενη, δεύτερη γενιά είχε κλασική ανοιχτή μάσκα, η τρίτη έχει μια οριζόντια λωρίδα με γυάλινη επένδυση ανάμεσα σε πιο επίπεδους προβολείς LED. Ανάλογα δε με την έκδοση, η γυάλινη περιοχή εκατέρωθεν του σήματος VW διαθέτει μια λωρίδα LED1.

Η σχεδίαση ακολουθεί τη σύγχρονη συνταγή της Volkswagen, δημιουργώντας ένα σχήμα που ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί.

Οι εισαγωγές αέρα βρίσκονται στον προφυλακτήρα, ενώ αριστερά και δεξιά υπάρχουν «κουρτίνες» που κατευθύνουν τη ροή στους τροχούς, ψύχοντας και τα φρένα. Η σχεδίαση έχει μειώσει σημαντικά τον συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) από 0.33 σε 0,28. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Οι εισαγωγές αέρα βρίσκονται τώρα στον προφυλακτήρα, ενώ αριστερά και δεξιά υπάρχουν «κουρτίνες» που κατευθύνουν τη ροή του αέρα προς τους τροχούς, ψύχοντας ταυτόχρονα και τα φρένα. Η σχεδίαση έχει ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) από 0.33 σε 0,28. Τη νέα, δυναμικότερη εικόνα συμπληρώνουν τα τονισμένα φτερά, ενώ οι τροχοί έχουν διάμετρο από 17” έως και 20”.

Το Tiguan δείχνει τώρα σαφώς πιο σπορ, ειδικά όταν το βλέπει κανείς από το πλάι. Ενώ η προηγούμενη έκδοση χαρακτηριζόταν από μια συνεχή γραμμή στο ύψος των χειρολαβών, το νέο μοντέλο έχει καμπύλες πάνω από τα εμπρός και πίσω φτερά, σχηματίζοντας τονισμένα τμήματα «ώμων», με τις χειρολαβές να βρίσκονται τώρα χαμηλότερα.

Το Tiguan δείχνει τώρα σαφώς πιο σπορ, ειδικά όταν το βλέπει κανείς από το πλάι.

Παρότι το νέο Tiguan είναι κατά 30 mm πιο μεγάλο (4.539 mm) από το απερχόμενο, το πλάτος (1.842 mm) και το μεταξόνιο (2.680 mm) έχουν παραμείνει τα ίδια. Το πορτμπαγκάζ όμως έχει αυξηθεί κατά 37 λίτρα στα 652. Η δε πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα εμπρός και προς τα πίσω, ενώ η γωνία της πλάτης είναι και αυτή ρυθμιζόμενη.

Το ανασχεδιασμένο εσωτερικό τοποθετεί το Tiguan σε άλλη κατηγορία, με ανταγωνισμό πλέον τη λεγόμενη premium. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Γενικά, το εσωτερικό του νέου Tiguan, ειδικά στις εκδόσεις που οδηγήσαμε, με τις δερμάτινες επενδύσεις και τον extra εξοπλισμό, όντως τοποθετεί το μοντέλο σε άλλη κατηγορία, θεωρώντας πλέον ως ανταγωνισμό τη λεγόμενη premium.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το ψηφιακό ταμπλό έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ιδίως για το infotainment και τον έλεγχο του κλιματισμού, με τις δύο αυτές λειτουργίες να έχουν πλέον συνδυαστεί στην ίδια περιοχή, πολύ ψηλότερα.

Η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 12,9” και, προαιρετικά, 15”, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro 10,25”. Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι δύο οθόνες βρίσκονται στον ίδιο οπτικό άξονα, ενώ και το head-up display έχει σχεδιαστεί εκ νέου, με αποτέλεσμα η πληροφόρηση που παίρνει ο οδηγός να είναι περισσότερη από αυτή που μάλλον χρειάζεται.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το ψηφιακό ταμπλό έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο.

Οι δύο οθόνες βρίσκονται στον ίδιο οπτικό άξονα. Το πρώτο Volkswagen με τον νέο πολυλειτουργικό, κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control. Στα πίσω τζάμια υπάρχει μια τίγρη δεξιά και μια iguana αριστερά. Tiger+Iguana = Tiguan. Σας λύσαμε και αυτή την απορία. Αν την είχατε. (photos Γ. Καραγιωργάκης)

Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και με το διαδραστικό σύστημα φωτισμού, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί διάφορες λειτουργίες φωτισμού. Οι προβολείς IQ.LIGHT HD matrix δημιουργούν ένα φωτεινό «μονοπάτι», το Lane Light, που κάνει τη νυχτερινή οδήγηση ασφαλή και άνετη αφού ακολουθεί με ακρίβεια τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η μεγάλη «σκάλα» είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα των νέων προβολέων. Ανάλογα με την ταχύτητα και τον περιβάλλοντα φωτισμό, αυτή μπορεί να είναι διαρκώς ενεργή, δίχως να ενοχλούνται τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα ή τα προπορευόμενα, χάρη στην ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια των 38.400 LED που ελέγχονται ξεχωριστά.

Περνώντας στην οδήγηση, με τον κινητήρα 1.5 MHEV με τα 150 άλογα και το 7άρι αυτόματο DSG, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7 lt/100 km, τιμή απόλυτα αποδεκτή για το βάρος του αυτοκινήτου, τους τρεις επιβάτες με τις αποσκευές τους, και τον συνδυασμό της ορεινής διαδρομής.

Η γκάμα του νέου Tiguan περιλαμβάνει οκτώ παραλλαγές κινητήριων συνόλων.

Κινητήρες 1.5 eTSI με 130 και 150 άλογα, 1.5 eHybrid με 204 και 272 (συν ηλεκτρική αυτονομία «άνω των 100 km»), 2.0 TSI με 204 και 265 και 2.0 TDI με 150 και 193. (photo Γ. Καραγιωργάκης)

Η γκάμα του νέου Tiguan περιλαμβάνει οκτώ παραλλαγές κινητήριων συνόλων: δύο ήπια υβριδικούς (MHEV 48V) κινητήρες βενζίνης (1.5 eTSI), δύο νέους plug-in υβριδικούς (1.5 eHybrid), επίσης βενζίνης, δύο turbo diesel (2.0 TDI) και, αργότερα, δύο turbo κινητήρες βενζίνης (2.0 TSI). Όλοι συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο DSG.

Οι κινητήρες eTSI (1.5 TSI evo2) έχουν ισχύ 130 και 150 άλογα, ενώ οι eHybrid αποδίδουν συνδυαστική ισχύ 204 και 272, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία «άνω των 100 km», με μηδενικά, μάλιστα, τέλη κυκλοφορίας. Οι 2.0 TSI αποδίδουν 204 και 265 άλογα, ενώ οι 2.0 TDI 150 και 193. Οι δύο 2.0 TSI βενζινοκινητήρες και ο 2.0 ΤDI των 193 ίππων διατίθενται με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION.

Η βασική έκδοση 1.5 eTSI των 130 ίππων (της οποίας ο εξοπλισμός μόνο βασικός δεν είναι) ξεκινάει €700 κάτω από το ψυχολογικό (μη με ρωτήσετε «γιατί ψυχολογικό;») όριο των €35.000. Οι εκδόσεις με τα 150 άλογα ξεκινούν από €37.900, οι 2λιτρες TDI από €42.900 και οι 1.5 eHybrid από €51.100. Για τις 2.0 TSI δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί τιμές.

 

Διαβάστε ακόμα: VW Golf 1.5 eTSI MHEV 130 PS – Ο 50άρης είναι ένας νέος της εποχής

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top