Η Qatar Airways προσγειώνεται στην Βόρειο Ελλάδα

    Πόσο αλλάζει αυτή η κίνηση τα δεδομένα για την αεροπορική αγορά της Βόρειας Ελλάδας και των Βαλκανίων γενικότερα; Γράφει ο Δημήτρης Μαχαιρίδης.

     

    Η πτήση Θεσσαλονίκη – Ντόχα θα πραγματοποιείται τέσσερις φορές την εβδομάδα, με αεροσκάφος Airbus A320, με 12 θέσεις στην Business Class και 132 θέσεις στην Οικονομική θέση. (Φωτογραφίες: Qatar Airways)

    Στις 27 Μαρτίου 2018 προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης η πρώτη πτήση της Qatar Airways από το αεροδρόμιο Χαμάντ της Ντόχα, πρωτεύουσας του Κατάρ, συνδέοντας για πρώτη φορά απευθείας την Βόρεια Ελλάδα με την δυναμική οικονομία του Περσικού Κόλπου.

    Η πτήση Θεσσαλονίκη – Ντόχα θα πραγματοποιείται τέσσερις φορές την εβδομάδα, με αεροσκάφος Airbus A320, με 12 θέσεις στην Business Class και 132 θέσεις στην Οικονομική Θέση. Κατά συνέπεια, η μεταφορική ικανότητα της Qatar Airways από την Ελλάδα προς όλο τον κόσμο θα ανέλθει στους 5.000 επιβάτες ανά εβδομάδα, δεδομένου ότι ήδη με τις τρεις πτήσεις από Αθήνα, η Qatar Airways μεταφέρει ήδη 4.000 επιβάτες εβδομαδιαίως.

    Η βαρύνουσα απόφαση της Qatar Airways να συνδέσει την Θεσσαλονίκη με τον Περσικό Κόλπο και από εκεί με την Ασία, την Αφρική και την Ωκεανία αλλάζει τα δεδομένα για την αεροπορική αγορά της Βόρειας Ελλάδας και των Βαλκανίων γενικότερα. Ταυτόχρονα, ικανοποιεί ένα μακροχρόνιο αίτημα του εμπορικού και βιομηχανικού κύκλου της Θεσσαλονίκης για απευθείας πτήσεις από το αεροδρόμιο Μακεδονία προς προορισμούς εκτός Ευρώπης.

    «Με την προσθήκη της Θεσσαλονίκης στο παγκόσμιο δίκτυο της Qatar Airways, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στην Βόρειο Ελλάδα άψογη σύνδεση με περισσότερους από 150 προορισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω του Διεθνούς Αεροδρομίου Χαμάντ του Κατάρ» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Qatar Airways Group, κ. Akbar Al Baker.

    Μέχρι τώρα, οι επιβάτες από Θεσσαλονίκη προκειμένου να ταξιδέψουν μέσω Αθηνών προς Ασία, Αφρική και Ωκεανία, υποχρεούνται τουλάχιστον σε δύο αλλαγές αεροδρομίων για να φτάσουν στον προορισμό τους: Αθήνα και μετά δεύτερη σκάλα, όπως η Ντόχα και το Ντουμπάι. Για τον λόγο αυτό, η πτήση της Turkish Airlines από την Θεσσαλονίκη για την Κωνσταντινούπολη έχει τόση μεγάλη ζήτηση από το επιβατικό κοινό της Μακεδονίας. Οι επιβάτες μειώνουν σε μία αντί για δύο τις μετεπιβιβάσεις τους από Θεσσαλονίκη για τον τελικό προορισμό τους.

    Συζητώντας πριν μερικές εβδομάδες με την φίλη μου Μαρία Σωτηριάδου, εμπορική διευθύντρια της Βιομηχανίας Μαρμάρων Μόσχου, μού εξηγούσε ότι οι επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδος που πέτυχαν να αντιμετωπίσουν την σκληρή οικονομική κρίση της ελληνικής οικονομίας, ήταν εκείνες που επέμειναν στην εξωστρέφεια και στις εξαγωγές. Αυτήν την στιγμή η Βιομηχανία Μαρμάρων Μόσχου, μια από τις μεγαλύτερες διεθνώς εταιρίες μαρμάρων, εξάγει μάρμαρα από τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι την Ιαπωνία και την Κορέα. Προκειμένου, να προωθήσει ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές της προς τις χώρες του Περσικού Κόλπου, πρόκειται σύντομα να έχει ακόμη πιο έντονη παρουσία στις χώρες του Περσικού κόλπου. Έτσι θα μπορέσεις να διεισδύσει στην Σαουδική Αραβία,το Ομάν, τα Εμιράτα, το Κατάρ, το Μπαχρέιν και το Κουβέιτ, χώρες με μεγάλη ζήτηση για καλής ποιότητας μάρμαρα. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτό θα αντιμετωπίσει πιο επιτυχημένα τον ανταγωνισμό των εταιριών από την Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία και το Ιράν, χώρες ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα στον τομέα του μαρμάρου.

    Η απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Ντόχα καθιστά προσιτή την συμπρωτεύουσα στον εμπορικό κόσμο της Ασίας.

    Η απευθείας σύνδεση, λοιπόν, της Θεσσαλονίκης με την Ντόχα καθιστά προσιτή την ίδια την Θεσσαλονίκη στον εμπορικό κόσμο της Ασίας. Και αυτό είναι το ζητούμενο. Δεν αρκεί να μετακινούνται οι Βορειοελλαδίτες έμποροι ανά τον κόσμο προωθώντας το προϊόν τους, αλλά απαιτούνται και επιτόπιες επισκέψεις στις εγκαταστάσεις τους στην Βόρεια Ελλάδα από τους συνεργάτες από το εξωτερικό. Και η πτήση της Qatar Airways δίνει πλέον αυτήν την δυνατότητα.

    Και εδώ προκύπτει το μεγάλο στοίχημα για την Θεσσαλονίκη, στο οποίο θα πρέπει να δοθούν έγκαιρα λύσεις.

    Μέχρι τώρα, οι επιβάτες από Θεσσαλονίκη προκειμένου να ταξιδέψουν μέσω Αθηνών προς Ασία, Αφρική και Ωκεανία, υποχρεούνται τουλάχιστον σε δύο αλλαγές αεροδρομίων για να φτάσουν στον προορισμό τους.

    Στην διάρκεια των δύο δημαρχιακών θητειών του Γιάννη Μπουτάρη, η Θεσσαλονίκη μπήκε στον διεθνή τουριστικό χάρτη και έκανε σημαντικά βήματα επανόδου στο παγκόσμιο εμπορικό δίκτυο, μετά από πολλά χρόνια συρρίκνωσης.

    Εντούτοις, ο ευρύτερος πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, τα οποία έχουν μετατραπεί σε χρόνια: έλλειψη αποτελεσματικού δικτύου περιφερειακών αυτοκινητοδρόμων, αποπεράτωση του μετρό βαλτωμένη σε καθυστερήσεις, παρηκμασμένες αστικές συγκοινωνίες, απαρχαιωμένο αεροδρόμιο που αδυνατεί να καλύψει την αυξανόμενη επιβατική ζήτηση, έλλειψη θαλάσσιας επικοινωνίας εντός του κόλπου της Θεσσαλονίκης αλλά και με την Πιερία και καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτήν την στιγμή ο πολεοδομικός ιστός της Θεσσαλονίκης, ενός και πλέον εκατομμυρίων κατοίκων, που εκτείνεται από την Χαλάστρα μέχρι τον Λαγκαδά και τα Μουδανιά, επικοινωνεί καθημερινά βάσει έργων που σχεδιάστηκαν την δεκαετία του ‘80, χωρίς να ολοκληρωθούν πλήρως.

    Τα προβλήματα αυτά εξέρχονται της αρμοδιότητας του δημάρχου μιας πόλης, ήτοι του Γιάννη Μπουτάρη, και άπτονται της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δηλαδή του περιφερειάρχη, και ευρύτερα των εμπλεκόμενων υπουργείων. Η γρήγορη επίλυσή τους, θα δώσει ώθηση στην επιχειρηματική δυναμική της Θεσσαλονίκης, που αναπτύσσεται μέσα σε ένα πολύ πιο αντίξοο περιβάλλον από το αντίστοιχο της Αθήνας και κηλιδώνεται από την ταμπέλα “χαλαρά”, που δεν της αρμόζει.

    «Με την προσθήκη της Θεσσαλονίκης στο παγκόσμιο δίκτυο της Qatar Airways, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στην Βόρειο Ελλάδα άψογη σύνδεση με περισσότερους από 150 προορισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο μέσω του Διεθνούς Αεροδρομίου Χαμάντ του Κατάρ» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Qatar Airways Group, κ. Akbar Al Baker, αναγγέλλοντας την έναρξη των πτήσεων προς την Θεσσαλονίκη.

    Η πρόκληση για την επιτυχία, για μια ακόμη φορά, βρίσκεται στο δικό μας γήπεδο.

     

    Διαβάστε ακόμα: Rupert Hoogewerf – Ο καλύτερος φίλος των δισεκατομμυριούχων (της Κίνας)

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή του μήνα

    Η γνωστή αλυσίδα ρούχων, αποφάσισε να αφήσει για λίγο στην άκρη τον κόσμο της μόδας, παρουσιάζοντας το νέο της project - το «It's: Pleat». Ένα coffee shop με βιολογικούς καφέδες και χυμούς, υγιεινά πιάτα και minimal ατμόσφαιρα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Μιλήσαμε με τον 24χρονο που ήταν ο μόνος από την Ελλάδα που μπήκε στην φετινή λίστα «30 Under 30» πουλώντας... φύκια. Όχι για μεταξωτές κορδέλες, αλλά υπό μορφή καθημερινών αντικειμένων όπως θήκες για smartphones και γυαλιά ηλίου!

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Μιλήσαμε με τον Έλληνα ιδρυτή της Norbloc που πρωτοπορεί στον υποσχόμενο τομέα του KYC (Know Your Customer) και πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων δολαρίων μέσα από την Marathon VC του Πάνου Παπαδόπουλου και του Γιώργου Τζιραλή.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Κίμων Φραγκάκης Στέλιος Μάινας: «Στη ζωή, εσύ το φτιάχνεις το ταξίδι» 

    Επιδραστικοί Έλληνες μοιράζονται όσα τους κινητοποιούν στην πορεία της επιτυχίας. Ο αγαπητός ηθοποιός μιλάει για το «σπινθήρα στο μπουζί» που οδήγησε το δικό του ταξίδι προς την καταξίωση, τα «σέρβις» που κάνει στο... σαραβαλάκι του, αυτοσαρκάζεται απέναντι στις αναποδιές και φωτογραφίζεται στο τιμόνι ενός Volvo XC90.

    23.01.2018

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro