FollowBean_01_Sourcing

“Οι καλλιεργητές μας πληρώνονται δίκαια. Με τις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούμε διασφαλίζουμε τις καλύτερες τιμές για το προϊόν και την τέχνη τους, ενώ κάθε συνεταιρισμός τροφοδοτείται με καθαρό νερό” τονίζει ο ιδρυτής της TOMS.

Ο ιδρυτής της εταιρείας ΤΟΜS, Blake Mycoskie, είχε την ευκαιρία να μάθει από πρώτο χέρι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που μεγαλώνουν χωρίς παπούτσια. Το ταξίδι που πραγματοποίησε στην Αργεντινή το 2006 και τα παιδιά που συνάντησε τον ενέπνευσαν να δημιουργήσει την εταιρεία «TOMS Shoes», η οποία για κάθε ζευγάρι παπούτσια που θα πουλούσε θα χάριζε ένα ζευγάρι σε ένα παιδί που το είχε ανάγκη. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για την καμπάνια «One for One».

A14_2754

Η «TOMS Roasting Co.» από το 2014 αγοράζει και συντηρεί συστήματα καθαρισμού και δημιουργίας πόσιμου νερού σε έξι χώρες. Στις ίδιες περιοχές καλλιεργείται ο καφές που παράγει και πουλάει σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, ταυτόχρονα με την παραγωγή ενός εκλεκτού προϊόντος, καλύπτονται και οι ανάγκες νερού για χιλιάδες ανθρώπους.

Τα παπούτσια ήταν μόνο η αρχή. Από το 2006 μέχρι σήμερα, η εταιρεία μεγάλωσε και η αρχική ιδέα του «Ένα προς Ένα» εξελίχθηκε σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, όπου στο επίκεντρο τίθεται η σύνδεση κάθε πώλησης με την αντίστοιχη δωρεάν προσφορά ενός παρόμοιου προϊόντος. Η ΤΟΜS πλέον, σε συνεργασία με ανθρωπιστικές οργανώσεις, καλύπτει ανάγκες μικρών και μεγάλων σε περισσότερες από 70 χώρες με μία ευρεία γκάμα προϊόντων.

Η «TOMS Shoes» έχει χαρίσει μέχρι στιγμής πάνω από 35 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια. Από πιτσιρίκια που κάνουν τα πρώτα τους βήματα μέχρι εφήβους, η εταιρεία φρόντισε ώστε να έχουν σωστές «βάσεις» για το σχολείο, αλλά και για το παιχνίδι.

Όλα ξεκίνησαν με τις εσπαντρίγιες που κάνουν θραύση από το Σίδνεϊ ως την… Αντίπαρο. Έτσι, η «TOMS Shoes» έχει χαρίσει πάνω από 35 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

Το 2011, ο Blake Mycoskie ξεκίνησε το «TOMS® Eyewear», πηγαίνοντας την give back πολιτική της εταιρείας στο επόμενο επίπεδο. Κάθε αγορά ενός ζευγαριού γυαλιών από την TOMS βοηθάει στην αποκατάσταση της όρασης σε άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα, είτε παρέχοντας γυαλιά είτε βοηθώντας ιατρικό προσωπικό να αποκτήσει εξειδικευμένες γνώσεις. Μέχρι στιγμής η «TOMS® Eyewear» έχει βοηθήσει 275.000 ανθρώπους σε 13 χώρες.

_14_1830

Ο Blake Mykoskie ενώ δοκιμάζει διαφορετικά χαρμάνια.

Το πρόβλημα του πόσιμου νερού δεν μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη την εταιρεία, η οποία συνδύασε την είσοδό της στην αγορά του καφέ με μία νέα give back πρωτοβουλία. Η «TOMS Roasting Co.» από το 2014 αγοράζει και συντηρεί συστήματα καθαρισμού και παροχής πόσιμου νερού σε έξι χώρες. Στις ίδιες περιοχές καλλιεργείται ο καφές που παράγει και πουλάει σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, ταυτόχρονα με την παραγωγή ενός εκλεκτού προϊόντος, καλύπτονται και οι ανάγκες νερού για χιλιάδες ανθρώπους.

Η «TOMS Roasting Co.» από το 2014 αγοράζει και συντηρεί συστήματα καθαρισμού και παροχής πόσιμου νερού σε έξι χώρες.

Η τελευταία – μέχρι την επόμενη – πρωτοβουλία της TOMS ξεκίνησε φέτος και σχετίζεται με τη θνησιμότητα των νεογνών, εξαιτίας μολύνσεων κατά τη διάρκεια του τοκετού. Με κάθε αγορά τσάντας της σειράς «TOMS Bag Collection», προσφέρονται χρήματα για την εκπαίδευση μαιών σε 4 χώρες και παρέχονται kits που βοηθούν γυναίκες να γεννήσουν με ασφάλεια.

A14_2428

“Ο καφές μας ξεχωρίζει ποιοτικά από τους υπόλοιπους κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο καβουρδίζουμε τους κόκκους, ώστε να τονίσουμε τα χαρακτηριστικά προέλευσής του”, λέει ο Mykoskie.

Το πρώτο… roastery της TOMS στην Ελλάδα θα ανοίξει στη Θεσσαλονίκη τις επόμενες μέρες. Στο κέντρο της πόλης, στην οδό Τσιμισκή 22, η «TOMS Roasting Co.» δημιουργεί ένα υβριδικό κατάστημα στο επίκεντρο του οποίου θα είναι η καμπάνια «Ένα προς Ένα».

Η εταιρεία καινοτομεί, φτιάχνοντας ένα περιβάλλον στο οποίο καλεί δραστήριους πολίτες να συνδυάσουν τις αγορές τους με ένα φλιτζάνι καφέ της «TOMS Roasting Co.» Στο κατάστημα θα πωλείται όλη η γκάμα των προϊόντων της εταιρείας, δίνοντας στους καταναλωτές την ευκαιρία να συμβάλουν ενεργά. Ο καφές που θα σερβίρεται θα είναι πρώτης ποιότητας από εκλεκτούς κόκκους, όπως μας εξηγεί ο ιδρυτής της TOMS, Blake Mycoskie.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ BLAKE:

-Τι κάνει τον καφέ σας να ξεχωρίζει;

Ο καφές μας ξεχωρίζει ποιοτικά από τους υπόλοιπους κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο καβουρδίζουμε τους κόκκους, ώστε να τονίσουμε τα χαρακτηριστικά προέλευσής του. Έτσι μπορεί κάποιος να τον απολαύσει στο σπίτι χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε μέθοδο παρασκευής επιθυμεί, ενώ οι baristas μας μπορούν να δημιουργήσουν διάφορα γευστικά προφίλ, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τη γεύση και κάνοντας τον έτσι απολαυστικότερο στα καφέ μας.

-Εκτός από το καβούρδισμα, τι κάνει μια ποικιλία καφέ σπουδαία; Η γεωγραφία; Το κλίμα;

Παρότι το μικροκλίμα κάθε περιοχής καθορίζει τα χαρακτηριστικά προέλευσης κάθε καφέ, εμείς αναζητούμε συγκεκριμένες μεταβλητές, οι οποίες πιστεύουμε ότι συμβάλλουν στην ανώτερη ποιότητά του. Υψόμετρο, ποικιλία, καλλιέργεια, μεταποίηση και μέθοδοι συγκομιδής. Αυτές οι μεταβλητές είναι διαφορετικές από περιοχή σε περιοχή, από φάρμα σε φάρμα και από καλλιεργητή σε καλλιεργητή.

-Ποια είναι τα οφέλη που προσφέρετε στους καλλιεργητές σας;

Οι καλλιεργητές μας πληρώνονται δίκαια. Με τις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούμε διασφαλίζουμε τις καλύτερες τιμές στους καλλιεργητές για το προϊόν και την τέχνη τους. Κάθε συνεταιρισμός τροφοδοτείται με καθαρό νερό. Επιστρέφουμε έτσι ένα άκρως σημαντικό αγαθό στις περιοχές και στις χώρες από τις οποίες συλλέγουμε τον καφέ μας. Απολαμβάνετε premium καφέ. Οι πελάτες μας απολαμβάνουν τους καλύτερους κόκκους καφέ παγκοσμίως, με κάθε ψήσιμο να ελέγχεται τακτικότατα από τον Master Roaster μας.

-Εσείς επισκέπτεστε τις φυτείες; Γνωρίζετε προσωπικά τους καλλιεργητές;

Ασφαλώς. Το αγαπημένο μου ταξίδι, σε περιοχή από την οποία προμηθευόμαστε τους κόκκους μας, είναι στο Café Capucas στην Ονδούρα. Μου αρέσει ιδιαίτερα να επισκέπτομαι τον Omar, ο οποίος είναι ο γενικός διευθυντής του συνεταιρισμού. Μας κρατά απασχολημένους όλη την ημέρα, δοκιμάζοντας καφέδες, επισκεπτόμαστε μαζί τις καλλιέργειες, τους σταθμούς ξήρανσης και τους πειραματικούς κήπους και στο τέλος της ημέρας μας καλωσορίζει σε δείπνο με την οικογένειά του, ένα γεύμα μαγειρεμένο από την υπέροχη μαμά του.

-Τι ακριβώς είναι η πρωτοβουλία «καφές έναντι πόσιμου νερού»;

Η ΤOMS υποστηρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή νέων συστημάτων ύδρευσης και για την επισκευή προβληματικών δικτύων. Είμαστε πραγματικά τυχεροί να έχουμε βρει ένα μεγάλο εταίρο, την οργάνωση Water For People. Συνεργάζονται με την τοπική αυτοδιοίκηση και την εκάστοτε κοινότητα. Μαζί αναπτύσσουν ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση τόσο των άμεσων όσο και των μακροπρόθεσμων αναγκών υδροδότησης. Κάθε αγορά μίας συσκευασίας από την «TOMS Roasting Co.» παρέχει νερό για μια εβδομάδα σε έναν συνάνθρωπο μας. Το Water For People και η τοπική αυτοδιοίκηση δουλεύουν ώστε ολόκληρη η κοινότητα να έχει πρόσβαση σε καθαρό νερό για πολλές γενιές.

-Ποιο χαρμάνι μάς προτείνετε να δοκιμάσουμε στο νέο σας κατάστημα;

Επί του παρόντος, το μόνο χαρμάνι που έχουμε δημιουργήσει είναι για τον βασικό εσπρέσο στα καφέ μας: το Carpe Diem Espresso. Οι υπόλοιποι καφέδες μας δεν είναι μείξεις. Απλώς «μιλούν» για τις μοναδικές περιοχές και τις χώρες στις οποίες καλλιεργούνται. Οι κόκκοι καφέ κάθε χώρας έχουν το δικό τους χαρακτηριστικό άρωμα, και εμείς εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι αναδεικνύονται τα καλύτερα στοιχεία του καθενός.

-Υπάρχουν σχέδια και για νέα προϊόντα στο μέλλον;

Ω ναι, μπορεί να σας έχουμε κάποιες εκπλήξεις!

 

Διαβάστε ακόμα: Αφήστε τα μίζερα κινήματα «χωρίς μεσάζοντες» και συνεργαστείτε για το κτίσιμο νέων αγορών.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top