IMK32095a

Ο Σίμος επί τω έργω. «Αφήστε τα σουπερμάρκετ και τα άσχετα με το ποδήλατο καταστήματα για τις αγορές της οδοντόκρεμας, της πάριζας και του ασταριού, και αγοράστε το ποδήλατό σας από ένα εξειδικευμένο κατάστημα», συμβουλεύει.

Οι καλοκαιρινοί μήνες είναι οι κατάλληλοι για να αποκτήσουμε το νέο μας ποδήλατο, γεγονός που, εκτός από τους σφυγμούς, θα ανεβάσει και την αδρεναλίνη της αγοράς.

Τι πρέπει όμως να λάβουμε υπ’ όψη μας ώστε το καμάρι μας να διαθέτει μόστρα και ουσία; Όλα τα παρακάτω, και μάλιστα με τη σειρά που τα παρουσιάζουμε!

 

Το Μέγεθος
Το ποδήλατο δεν είναι αυτοκίνητο, αλλά παπούτσι. Δεν το καβαλάς και πας, αλλά το «φοράς» και πας! Για αυτό το λόγο μάλιστα, όλα σχεδόν τα ποδήλατα κυκλοφορούν σε διάφορα μεγέθη και, για να πάμε μακριά και ξεκούραστα, πρέπει επιλέξουμε το σωστό.

Επομένως, όπως δεν φοράμε 42αρι ή 45αρι αν είμαστε στο 43,5, έτσι δεν αγοράζουμε μεγαλύτερο ή μικρότερο μέγεθος ποδηλάτου από το κατάλληλο. Ένα λάθος μέγεθος θα μας φέρει σε τόσο μαζεμένη θέση, που θα νομίζουμε ότι κάνουμε πετάλι μέσα σε πορτ μπαγκάζ, ή σε τόσο τεντωμένη που, όταν κατέβουμε από την σέλα, θα νομίζουμε ότι είμαστε ξαδέλφια με τον Κουασιμόδο. Αμφότερα θα οδηγήσουν σε πόνους, δυσφορία, υπερβολική κούραση και εν τέλει διαζύγιο με το άθλημα και εγγραφή σε όμιλο μπριτζ.

Ένας ενδεικτικός τρόπος για να βρούμε το σωστό νούμερο είναι να σταθούμε όρθιοι έχοντας το ποδήλατο ανάμεσα από τα πόδια μας. Το σωστό μέγεθος θα αφήνει αέρα ανάμεσα στον οριζόντιο σωλήνα και την «οικογένεια» περί τους 2,5 -5 πόντους σε ένα ποδήλατο δρόμου και 8 – 12 σε ένα MTB. Εναλλακτικά, μετράμε την απόσταση από τον καβάλο μας μέχρι το έδαφος και παίρνουμε μια πρώτη ένδειξη για το κατάλληλο για το ύψος μας μέγεθος από πίνακες που είναι διαθέσιμοι στο διαδίκτυο και σε άλλες πηγές.

Όλα τα σώματα, βέβαια, δεν είναι ίδια, οπότε δύο αναβάτες του ίδιου ύψους μπορεί να οδηγηθούν σε διαφορετικό μέγεθος. Επιπρόσθετα, όλα τα ποδήλατα δεν έχουν την ίδια γεωμετρία κι έτσι ο ίδιος αναβάτης μπορεί να οδηγηθεί σε διαφορετικό μέγεθος αν αλλάξει μάρκα ή μοντέλο.

Πάντως, η βοήθεια ενός εξειδικευμένου καταστήματος θα αποβεί εδώ ανεκτίμητη και θα σας γλιτώσει από λάθος επιλογές και πεταμένα χρήματα.

 

Το Υλικό
Μέχρι και μπαμπού έχει επιστρατευθεί για την κατασκευή ενός σκελετού. Μαζί με αυτό βέβαια και τα πολύ πιο διαδομένα υλικά, κάθε ένα από τα οποία προσδίδει τα δικά του οδηγικά χαρακτηριστικά στο καμάρι μας και διαθέτει τα υπέρ και τα κατά του.

Το ατσάλι «δεν μασάει» από τίποτα (ίσως μόνο από σκουριά) και είναι και φθηνό, αλλά συνήθως κάνει το όχημα βαρύ σαν νταλίκα. Ευτυχώς όμως το κάνει και ξεκούραστο σαν νταλίκα.
Αν θέλετε κάτι ελαφρύτερο και πιο glossy, το αλουμίνιο είναι το υλικό σας. Είναι, βέβαια, πιο ακριβό και θα γίνει ακριβότερο αν συνυπολογίσετε και τον οδοντίατρο που θα χρειαστείτε για τα… σφραγίσματά σας από την σκληρότητά του.

Με την απαράμιλλη άνεσή του το τιτάνιο θα στρώσει ένα μαγικό χαλί στο δρόμο σας, το οποίο μάλιστα, λόγω του κύρους του υλικού, θα είναι και κόκκινο! Αφήστε που θα λέτε «εγώ και η NASA»! Όσο για την τιμή, μην τα ρωτάτε. Έχετε δει φθηνό διαστημόπλοιο;

Το ανθρακόνημα (carbon fiber) βρίσκεται στην κορυφή των ποδηλατικών υλικών λόγω της ελαφράδας του, της ακαμψίας του και της ικανότητάς του να μορφοποιείται σε μοναδικά σχήματα. Από την άλλη, και σκληρό είναι για «τουριστική» χρήση και ευαίσθητο σε χτυπήματα. Η επιλογή πάντως του «κάρβουνου» από όλους τους ανά τον κόσμο επαγγελματίες και μη αθλητές δεν αφήνει περιθώρια για συζητήσεις -ούτε και για παζαρέματα…

 

Το Όνομα
Θέλετε το απόκτημά σας να προέρχεται από μια φίρμα με το ατέλειωτο παλμαρέ νικών της Specialized ή την υπεραιωνόβια ιστορία της Wilier Triestina; Τότε επενδύστε σε μια από τις σπουδαίες μάρκες της πιάτσας. Έτσι μάλιστα το ποδήλατό σας δεν θα διαθέτει μόνο κύρος και γόητρο, αλλά επίσης κατασκευαστική και σχεδιαστική τεχνολογία αιχμής, που έχει αποκτηθεί με τη μακρόχρονη εμπλοκή κάθε σοβαρού κατασκευαστή με τους αγώνες.

Εννοείται ότι ποδήλατα που προέρχονται από εταιρείες αυτοκινήτων, αλυσοπρίονων, λεμονοστυφτών και άλλων άσχετων δραστηριοτήτων καλό θα ήταν να αποφεύγονται…

 

Τα Περιφερειακά
Το ποδήλατο αποτελείται από το πλαίσιο (τον σκελετό) και τα περιφερειακά, δηλαδή όλα τα υπόλοιπα. Το επίπεδο των τελευταίων μπορεί να διαφέρει δραματικά, με αποτέλεσμα και η τιμή να κάνει το ίδιο.

Σημειώστε μάρκες και τύπους από τις ρόδες, το σύστημα ταχυτήτων, τα φρένα, τις αναρτήσεις και τα λοιπά εξαρτήματα, και κάντε μια ιντερνετική έρευνα για αυτά.

Αν σκοπεύετε να «φτιάξετε» το εργαλείο και να το κάνετε να μοιάζει με RX-8 που κάνει κόντρες στην Βούτα προτιμήστε ένα ακριβότερο πλαίσιο με υποδεέστερα περιφερειακά, αφού αργά ή γρήγορα θα τα αλλάξετε.

Αν πάλι έχετε προγραμματίσει την επόμενη επίσκεψή σας σε ποδηλατάδικο όταν η Ελλάδα γεμίσει από άκρη σε άκρη με ποδηλατόδρομους, τότε επενδύστε σε ακριβότερα περιφερειακά, που είναι πιο ανθεκτικά και αξιόπιστα.

 

Η Εμφάνιση

Το ποδήλατό σας πρέπει να είναι όμορφο -αν μάλιστα διακοσμεί και το σαλόνι σας, ομορφότερο. Αφήστε που η συγκεκριμένη ερωτική σχέση δεν «σηκώνει» σεντόνι! Η βιομηχανία του ποδηλάτου προσφέρει τόσο μεγάλη γκάμα που κάποιο ποδήλατο από αυτά που πληρούν όλα τα παραπάνω θα σας αρέσει. Αρπάξτε το και μην ανησυχείτε για το μέλλον: αυτό το διαζύγιο και γρήγορα βγαίνει και δεν απαιτεί διατροφή!

 

Τα ποδηλατικά καταστήματα

Αφήστε τα σουπερμάρκετ και τα άσχετα με το ποδήλατο καταστήματα για τις αγορές της οδοντόκρεμας, της πάριζας και του ασταριού, και αγοράστε το ποδήλατό σας από ένα εξειδικευμένο κατάστημα. Όλα τους πλέον διαθέτουν ακόμα και χαμηλότατης τιμής ποδήλατα, ενώ είναι σίγουρο ότι οι υπηρεσίες που προσφέρουν στο θέμα της σωστής επιλογής και των ρυθμίσεων είναι κατά πολύ ανώτερες. Ακόμα, πάντως, και αν πληρώσετε λίγα ευρώ παραπάνω, είναι σίγουρο ότι με τα πρώτα ένα-δυο σέρβις –που συνήθως είναι δωρεάν από το κατάστημα όπου έχετε αγοράσει το ποδήλατό σας– θα έχετε έρθει στα ίσια. Αφήστε που ποιος θα ήθελε να τον συμβουλεύσει για το ποδήλατό του ο ίδιος που τον συμβούλεψε για τον νεροχύτη του;

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top