Ο Πάνος Παπαδόπουλος και ο Γιώργος Τζιραλής.

    Τα ονόματά τους έρχονται στο προσκήνιο σε κάθε σχεδόν κουβέντα που έχει να κάνει με την νεανική επιχειρηματικότητα. Στις ομιλίες που δίνουν, δεν πέφτει καρφίτσα. Ο καθένας έχει στο ενεργητικό του μια πλειάδα επιτυχημένων επενδύσεων στο εγχώριο startup οικοσύστημα. Αυτοί είναι ο Γιώργος Τζιραλής και ο Πάνος Παπαδόπουλος. Τους βρήκαμε και μιλήσαμε με αφορμή το πιο πρόσφατο εγχείρημά τους, την Marathon Venture Capital, μια εταιρεία που στόχο έχει να προσφέρει ώθηση, κεφάλαιο και τεχνογνωσία στις πιο φιλόδοξες νέες ελληνικές τεχνολογικές επιχειρήσεις. Και προς τιμήν τους όταν τους ρωτήσαμε «Πώς είναι να είσαι αυτός που δίνει ώθηση σε νέους επιχειρηματίες;», η απάντησή τους ήταν «Συμβαίνει το αντίστροφο, οι επιχειρηματίες είναι αυτοί που δίνουν νόημα στη δουλειά μας!».

    – Τι αξίες φέρνετε ο καθένας από την πλευρά του στην Marathon VC;
    Ο Γιώργος υπήρξε συνιδρυτής στο Openfund, το πρώτο τεχνολογικό fund στην Ελλάδα, όντας ο πρώτος επενδυτής σε εταιρείες όπως οι Taxibeat και Workable. Έχει δει και κάνει αρκετά λάθη συμβουλεύοντας επιχειρηματίες ως επενδυτής, και μπορεί να σε βοηθήσει να μην κάνεις τα ίδια.

    Ο Πάνος υπήρξε συνιδρυτής στην Bugsense, την πρώτη ελληνική εταιρεία τεχνολογίας που εξαγοράστηκε από εισηγμένη αμερικανική εταιρεία. Έχει δει και κάνει αρκετά λάθη ως επιχειρηματίας ο ίδιος αλλά και ως άγγελος επενδυτής σε εταιρείες όπως οι Resin, Pollfish, Ezhome, Nurx κ.ά. και μπορεί να σε βοηθήσει να μην κάνεις τα ίδια.

    «Η τοπική οικονομική συγκυρία είναι εν πολλοίς αδιάφορη. Οι startups που μας ενδιαφέρουν δεν ασχολούνται με την τοπική αγορά, οι πελάτες τους βρίσκονται σε όλο τον κόσμο».

    – Ποια θετικά στοιχεία του Γιώργου σε κάνουν να θες να συνεργάζεσαι μαζί του;
    Π.Π.: O Γιώργος είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην αποστολή του να στηρίζει τεχνολογικές εταιρείες με ελληνικό DNA και να παρασύρει το ευρύτερο οικοσύστημα στην άνοδο. Επίσης έχει αναπτύξει εξαιρετικές ικανότητες στο να διατηρεί ισορροπίες και να μην πτοείται από επιμέρους δυσκολίες ή αναταράξεις. Η δικιά μου φιλοσοφία συνοψίζεται στο better done than perfect, οπότε ισορροπούμε εξαιρετικά.

    – Ποια θετικά στοιχεία του Πάνου σε κάνουν να θες να συνεργάζεσαι μαζί του;
    Γ.Τ.: Δεν τον προλαβαίνω, είναι μηχανή! Κάθε μέρα μοιράζεται περισσότερα για τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις από όσα μπορώ να συγκρατήσω. Για χρόνια τώρα, μοιραζόμαστε την ίδια αποστολή, τη δημιουργία ανεπανάληπτα επιτυχημένων Ελληνικών τεχνολογικών επιχειρήσεων. Με την ίδρυση της Marathon, συνεργαζόμαστε κιόλας και είμαστε ευτυχείς για αυτό.

    – Μια ελληνική εταιρεία χρηματοδότησης σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία. Πώς γίνεται αυτό; Είναι οξύμωρο ή όχι;
    Η τοπική οικονομική συγκυρία είναι εν πολλοίς αδιάφορη, δεν έχει σχέση. Οι startups που μας ενδιαφέρουν δεν ασχολούνται με την τοπική αγορά, οι πελάτες τους βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Εν πολλοίς, βιώνουμε μία παράλληλη πραγματικότητα. Στον κόσμο του ίντερνετ δεν υπάρχει συσχέτιση με το γεωγραφικό μήκος και πλάτος που συμβαίνει να βρίσκεσαι. Όσοι το αντιλαμβάνονται μπορούν να αποκομίσουν τεράστια οφέλη, μάλλον αυτό είναι το νέο δίπολο που αναπτύσσεται στον κόσμο μας, είτε βρίσκεσαι στην Ελλάδα, την Ταϊλάνδη ή τον Μισισιπή.


    Διαβάστε ακόμα: Δικαίως μπήκε ο Σταύρος Τσομπανίδης στη λίστα του Forbes με τους πιο επιτυχημένους νέους της Ευρώπης;


    – Πώς είναι να είσαι αυτός που δίνει ώθηση σε νέους επιχειρηματίες;
    Συμβαίνει το αντίστροφο, οι επιχειρηματίες είναι αυτοί που δίνουν νόημα στη δουλειά μας! Κάθε μέρα συναντάμε και δουλεύουμε με λαμπρούς, φιλόδοξους και αφοσιωμένους ιδρυτές, είναι πρόκληση να μπορείς να σταθείς δίπλα τους, πολύ περισσότερο δε να τους υποστηρίξεις ουσιαστικά.

    – Ακούμε ότι η τάδε startup σήκωσε τόσες χιλιάδες ευρώ. Τι σημαίνει αυτό; Γίνονται «πλούσιοι» αυτοί που σηκώνουν αυτά τα ποσά; Τι σημαίνει για αυτούς; Τι υποχρεώσεις δηλαδή και τι συνέπειες έχει το να ‘καταφέρεις να σηκώσεις’ ένα μεγάλο ποσό.
    Σημαίνει ότι μία εταιρεία αγοράζει 12-18 μήνες για να πετύχει στόχους που σε πρώτη ανάγνωση μοιάζουν ανέφικτοι, έναντι μεριδίου της επιχείρησης. Όσο μεγαλύτερο το ποσό, τόσο πιο δύσκολοι οι στόχοι ή και υψηλό το τίμημα. Για παράδειγμα, στη Marathon, επενδύουμε ποσά ύψους 500 χιλιάδων έως ενός εκατομμυρίου ευρώ για ποσοστό 15-20% κάθε εταιρείας και τυπικά ζητάμε καθεμιά από αυτές να έχει έναν Fortune 500* πελάτη έναν χρόνο μετά. Τις περισσότερες φορές, όταν μία εταιρεία που έχει λάβει επένδυση venture capital δεν επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της σε σύντομο χρονικό διάστημα, κλείνει.

    (σημείωση: Fortune 500 πελάτης είναι μια εταιρεία που έχει καταφέρει να μπει στη λίστα του Fortune με τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες)

    – Τελικά οι επενδύσεις είναι μαραθώνιος ή σπριντ; Και ποιο είναι το όραμά σας για τη Marathon;
    Μία startup απαιτεί δουλειά χρόνων για να ωριμάσει, το ίδιο και μία επένδυση σε startup. Απαιτεί την αφοσίωσή σου σε κάθε βήμα, μοιάζει παράλογα δύσκολη πρόσκληση σε οποιονδήποτε δεν μοιράζεται το όραμά σου. Τυχαίνει να έχω τρέξει τον κλασσικό μαραθώνιο (σ.σ. λέει ο Γιώργος), πιστεύω πως δεν υπάρχει περισσότερο χαρακτηριστική περιγραφή μίας startup από αυτήν. Όνειρό μας είναι να βοηθήσουμε αυτούς που το θέλουν πραγματικά να αισθανθούν το μεγαλείο του τερματισμού. Όσο για εμάς, μετά το τέλος ενός Μαραθωνίου σκεφτόμαστε αμέσως τον επόμενο.

    //Πριν λίγο καιρό η Marathon VC ανακοίνωσε ότι έκλεισε τον δεύτερο χρηματοδοτικό κύκλο της, φτάνοντας το fund που διαχειρίζεται πλέον στα 32 εκατομμύρια ευρώ.

     

    Διαβάστε ακόμα: Γιάννης Ταλούμης – «Η σύγκρουση δεν είναι ποτέ επιλογή»

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top