«Το rebranding του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι, ήταν η πρώτη μας δουλειά».

Όταν όλα τα δημιουργικά γραφεία θέλουν να έχουν έδρα στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, η Marlon Tate είναι το πρώτο agency που έχει γραφεία στο διάστημα. Πήραμε συνέντευξη από τον ιδρυτή της, τον δημιουργικό Νίκο Γεωργόπουλο.

– Πες μας την ιστορία σου. Πώς προσγειώθηκες στην Αθήνα;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Ήμουν 11 χρόνια στο Λονδίνο και δούλεψα σε αρκετά agencies, εταιρείες και περιοδικά. Τα τελευταία 4 χρόνια ήμουν Head of Graphics σε μια αρχιτεκτονική/κατασκευαστική εταιρεία που έκανε αναπλάσεις. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας δημιουργήσαμε τη Marlon Tate, πρώτα online, έπειτα ανοίξαμε τα γραφεία μας στο Λονδίνο και την Αθήνα και ξεκινήσαμε με το expertise στο place branding, που απαιτεί ένα πιο διεισδυτικό storytelling και αυτό μας έβγαλε σε νέα μονοπάτια που είναι σε γενικότερη αίσθηση, πολιτιστικά.

«Κατά τη διάρκεια της καραντίνας δημιουργήσαμε τη Marlon Tate, πρώτα online, έπειτα ανοίξαμε τα γραφεία μας στο Λονδίνο και την Αθήνα».

«Είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να κάνω τρελά σχέδια».

– Ποιο ήταν το πρώτο project που αναλάβατε;

Το rebranding και το νέο website του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής σε συνεργασία με την Design Ambassador, για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Μετά ακολούθησαν το περιοδικό Moments, η αρχιτεκτονική έκδοση του Βήματος της Κυριακής, το rebranding & το storytelling για τον Πύργο Πειραιά, καθώς και το Paradise Quarter , ένα νέο μεγάλο συγκρότημα κατοικιών στον Παράδεισο Αμαρουσίου από την Blue Residences, πολύ κοντά  στο Atrina Center, εκεί που έκαναν τα πλάνα στη Λάμψη για τον Γιάγκο Δράκο. Έχοντας πει αυτό, δουλεύουμε σε πολλούς διαφορετικούς χώρους όπως και αυτόν της εστίασης με την πρόσφατη συνεργασία μας με το ξενοδοχείο The Twenty One στο Κεφαλάρι αλλά και σε αυτόν της μόδας με το πρόσφατο redesign του περιοδικού Όζον καθώς επίσης και με την νέα μας συνεργασία με τo ελληνικό fashion brand La Vaca Loca.

Ήθελες πάντα να κάνεις το δικό σου agency;

Ήταν ένα αποτέλεσμα φιλοδοξίας, επειδή έκανα τα πράγματα με ένα δικό μου τρόπο, καθώς ήμουν μεν διευθυντής σε μια μεγάλη εταιρεία διακοσίων ατόμων, αλλά έπρεπε να παλεύω αρκετά με την ομάδα μου μέσα σε αυτό το σχηματισμό για να περάσει το δικό μου. Το να έχεις το δικό σου agency μοιάζει λίγο με το να έχεις το δικό σου συγκρότημα, επειδή το κάναμε με τους φίλους μου και εγώ ήμουν αυτός που έκανε τα τρελά σχέδια. Είναι στην ιδιοσυγκρασία μου.

«Κάποιοι πελάτες που είναι πάρα πολύ μεγάλοι προτιμούν συνήθως να πάνε σε ένα μεγάλο agency».

«Ένα μικρό και πιο εξειδικευμένο agency δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μεγάλο».

– Θα επικρατήσει το μοντέλο των μικρών ή των μεγάλων agencies;

Νομίζω ότι τα μεγαλύτερα brands προτιμούν συνήθως να πάνε σε ένα μεγάλο agency, επειδή έχει τα resources για να τα αναλάβει όλα -απ΄ το creative μέχρι το performance και τα analytics. Αυτοί μπορεί να τα κάνουν εντέλει outsource, και είναι δικαίωμα τους. Αυτό σημαίνει ότι τελικά, πιο σημαντικό είναι το creative να είναι outstanding, και πάντα σε σχέση με την στρατηγική. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τομείς, όπως ο πολιτισμός, που τα budget δεν σηκώνουν μεγάλα agencies. Το κομμάτι του place branding δεν είναι απαραίτητα η κατασκευή, είναι περισσότερο πολιτιστικό. Ένα μικρό και πιο εξειδικευμένο agency δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα μεγάλο, ούτως ή άλλως θα ανατεθεί το project σε μια ομάδα 3-4 ατόμων.

 

«Πριν φτιάξουμε την ιστορία κάνουμε έρευνα, βλέπουμε τα insights, μελετάμε πολύ το κοινό».

 – Ποιο είναι το creative process στην Marlon Tate;

Είτε πρόκειται για ένα brand identity, είτε για μία διαφημιστική καμπάνια, φτιάχνουμε μία ολόκληρη ιστορία. Δημιουργούμε την ουσία και το background story με αποτέλεσμα όλα τα στοιχεία του brand, το λογότυπο, τα επιστολόχαρτα, τα έντυπα να είναι props αυτού του story. Αυτό που κάνουμε είναι πολύ δημιουργικό, αλλά υπάρχει και η στρατηγική σκέψη πίσω από αυτό. Κάνουμε έρευνα, προσπαθούμε να ξεδιπλώσουμε insights, μελετάμε πολύ το κοινό.

 – Έρχεσαι σε άμεση επαφή και με τους αρχιτέκτονες;

 Στο Λονδίνο, στα projects οι αρχιτέκτονες περίμεναν το δικό μας storytelling. Είχαν φτιάξει το masterplan και περίμεναν τη δικό μας συμβολή για να πάρουν την έμπνευση και να δημιουργήσουν. Στην Ελλάδα, νομίζω ότι δεν έχω δουλέψει ποτέ απευθείας με αρχιτέκτονες, αλλά κατευθείαν με το τμήμα marketing των κατασκευαστών. Ίσως και για καλό.

Το Modern Tate έχει αναλάβει το λανσάρισμα του περιοδικού OZON.

«Το Ελληνικό μου φαίνεται ότι θα απευθύνεται περισσότερο σε ξένους».

– Είναι κατάλληλο μέρος η Αθήνα για community-based αναπλάσεις;

Παραδείγματα κλειστών κοινοτήτων μπορούμε να δούμε σε διαφορετικά μεγέθη. Υπάρχει για παράδειγμα η γειτονιά που μένει η Kim K και ο Justin Bieber στο Los Angeles, εκεί υπάρχουν πολλά χρήματα και celebrity vibes. Παρόλα αυτά υπάρχουν community-based αναπλάσεις και στο Λονδίνο, με τη διαφορά ότι τα new buildings εκεί δεν απευθύνονται στους πολύ πλούσιους, αλλά σε ανθρώπους με χαμηλότερα εισοδηματικά κριτήρια που πρέπει να στεγαστούν. Στην Ελλάδα πάλι, είτε μιλάμε για το Paradise Quarter που ανέφερα πριν, ή για το νέο πρότζεκτ της Hines στη Βούλα, απευθύνεται σε upper scale, προσομοιάζει με το αμερικάνικο μοντέλο.

– Με το Ελληνικό τι θα γίνει;

To Ελληνικό αυτή την στιγμή είναι ίσως η μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα και αυτό είναι κάτι πολύ ελπιδοφόρο. Έχω την αίσθηση ότι περισσότερο θα απευθύνεται σε ξένους. Όσον αφορά το οικιστικό του κομμάτι, νοιώθω πως θα είναι beyond upper class, αφού για πρώτη φορά βλέπουμε πολύ εντυπωσιακά αρχιτεκτονικά σχέδια που είναι λίγο υπερβολικά, ίσως δυσανάλογα με την δομή της εγχώριας οικονομίας. Αυτό φυσικά δεν

 

Διαβάστε ακόμα: Γιώργος Γρηγοριάδης. «Στην Baresquare ασχοληθήκαμε νωρίς με το software. Είδαμε μπροστά».

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top