Το μπροστοκίνητο Focus ST με τα 252 άλογα είναι πυραυλάκι πεντάπορτο για γρήγορους μπαμπάδες, με υπέροχη θέση οδήγησης. Και ένα σχετικά προσιτό αυτοκίνητο με τεράστιες δυνατότητες. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Είναι μερικές μέρες που δεν λέει να βγεις απ’ το σπίτι. Είτε γιατί κάνει ψοφόκρυο, είτε γιατί ο Θεός έχει ξεχάσει το grill αναμμένο και η γη ξεροψήνεται. Μια απ’ αυτές τις τελευταίες ήταν κι εκείνη που κατέβηκα στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, προσκαλεσμένος της Ford στο Ford Performance Event, για να παίξω με τα Focus RS και ST και τα δυο Mustang – το 5λιτρο V8 και το «μικρό» 2.3, αυτό με την τουρμπίνα.

Φτάνοντας, κατά τις 9 το πρωί, στην έτοιμη εγκατάσταση του Driving Academy που είχε επιστρατεύσει η Ford για να οργανώσει την εκδήλωση, το καυτό tarmac του αεροδρομίου ήδη έλιωνε τις σόλες των παπουτσιών. Ευτυχώς, οι οργανωτές είχαν στήσει τέντες και φέρει αναψυκτικά διότι, υπ’ αυτές τις συνθήκες, ο οργανισμός μας εξάτμιζε ένα λίτρο την ώρα, και λίγο λέω.

Στο πρωινό briefing ενημερωθήκαμε για το τι θα επακολουθούσε και, παρόλη τη ζέστη, δεν βλέπαμε την ώρα να ξαμοληθούμε στις τρεις πίστες που μας περίμεναν για να οδηγήσουμε τα αυτοκίνητα.

Ford Mustang: εντυπωσιακά, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και οι τιμές τους δεν καίνε πορτοφόλια.

Πρώτο το πορτοκαλί μπροστοκίνητο Focus ST των 252 υπερτροφοδοτούμενων ίππων στη gymkhana όπου έπρεπε να οδηγήσεις μια χρονομετρημένη διαδρομή οριοθετημένη με κορύνες, μέρος της οποίας ήταν και βρεγμένο, και να σταματήσεις ακριβώς στο σημείο τερματισμού. Ευκολάκι λέω, είμαι και τελευταίος στην σειρά, πατάω γκάζι, δεν έχω ξαναοδηγήσει Focus, όπα μεγάλε, πώς πάει έτσι τούτο δω; Πυραυλάκι πεντάπορτο για γρήγορους μπαμπάδες, με υπέροχη θέση οδήγησης και κλιματισμό (ναιιι!).

Οδήγησα τη διαδρομή σβέλτα, αλλά συνετά και χωρίς κορώνες, το πέρασμα από το στεγνό στο βρεγμένο τακτοποιήθηκε από το αυτοκίνητο χωρίς να μου κάνει ιδιαίτερη διαφορά στο τιμόνι, και νομίζω ότι τελικά δεν έξυσα καν την φλούδα των δυνατοτήτων του ST. Θα ‘θελα πάντως να το οδηγήσω σε ένα στριφτερό κομμάτι ελληνικού βουνού για να το απολαύσω, διότι είναι ένα σχετικά προσιτό αυτοκίνητο με τεράστιες δυνατότητες.

Το τετρακίνητο Focus RS των 350 ίππων είναι εντυπωσιακό! Δεν είναι το πώς στρίβει και φρενάρει, είναι το πώς εσύ μέσα του νομίζεις ότι πας βόλτα, ενώ απ’ έξω ξεσηκώνεις τα πλήθη. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Σειρά είχαν τα μπλε Focus RS, με τα οποία θα γυρνάγαμε στη μικρή πίστα που είχε ετοιμάσει η οργάνωση, ακολουθώντας τον αρχηγό. Όχι σε ρυθμό χελώνας, να σημειώσω, αλλά πολύ, πάρα πολύ σβέλτα. Ξεκινώντας σε μια πομπή πέντε αυτοκινήτων (με τον αρχηγό πάντα πρώτο), μετά από δυο γύρους ο πρώτος πάει τελευταίος και πάει λέγοντας, μέχρι και ο τελευταίος να κάνει τους δυο γύρους του πίσω από τον αρχηγό.

Στο διάστημα αυτό παρατήρησα πώς στρίβουν αυτά τα αυτοκίνητα, από πρώτο χέρι, βλέποντας τους μπροστινούς μου να σηκώνουν πίσω ρόδες στις στροφές και να φρενάρουν οριακά. Αυτό το τετρακίνητο Focus είναι εντυπωσιακό! Δεν είναι το πώς στρίβει και φρενάρει, είναι το πώς εσύ μέσα του νομίζεις ότι πας βόλτα, ενώ απ’ έξω ξεσηκώνεις τα πλήθη. Το τιμόνι του άριστο, τα φρένα τέλεια, η ανάρτηση σιδερώνει τις στροφές κι ας του φέρθηκες άτσαλα, αυτό σε χτυπάει στοργικά στην πλάτη και συνεχίζει. Ο κινητήρας των 350 υπερτροφοδοτούμενων ίππων υποδειγματικός.


Διαβάστε ακόμα: Ford Fiesta, 41 χρόνια μετά


Δεν θέλω να μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες διότι δεν είναι του άμεσου ενδιαφέροντος ή του ύφους της ιστοσελίδας η τεχνική εξήγηση του γιατί το Focus RS είναι τόσο καλό αυτοκίνητο. Όμως, αυτό που επιθυμώ διακαώς να αναφέρω είναι ότι στη χώρα μας δεν θα δούμε και πολλά τέτοια να κυκλοφορούν, υπό τις σημερινές (και τις μελλοντικές) φορολογικές συνθήκες, και είναι κρίμα που γυρίσαμε στη δεκαετία του 70-80, αυτοκινητικά, επειδή οι φωστήρες που ψηφίζουμε τα έχουν κάνει σκατά με την οικονομία.

Όποιος νομίζει ότι θα σηκωθεί από την καρέκλα του και σε μισό γύρο θα ντριφτάρει ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο σχεδόν δυο τόνων, επειδή το έχει δει να το κάνουν στο YouTube έχει πολλά να μάθει. Εγώ έκανα έναν γύρο τέλειο και δυο για τα μπάζα. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Και όλα αυτά μέσα στο Ελληνικό, ανάμεσα στις σκουριασμένες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που χρυσοπληρώσαμε για 20 μέρες τον Αύγουστο του ’04, και το 2017 ακόμα περιμένουμε την α λα γκρέκα ανάπτυξη του. Για να μη μιλήσω για την εγκληματική κατάργηση του αεροδρομίου. Τέσπα, μη πλατειάζω και συγχύζομαι…

Σειρά είχαν τα pony cars. Ford Mustang: αμερικάνικος θρύλος, αυτοκίνητο που καθιέρωσε την κατηγορία του γρήγορου, προσιτού αυτοκίνητου στον κόσμο. Ναι, ξέρω, η Ford θα ‘θελε να ξεχάσει τα Mustang της δεκαετίας του ‘80, εμείς όμως δεν της το κρατάμε μανιάτικο αφού σήμερα τα αρχέτυπα pony cars είναι μια χαρά για τη δουλειά με την οποία τα έχουν επιφορτίσει.

Εντάξει, δεν βάζουν φωτιά στον δρόμο, δεν στρίβουν σαν τα Focus RS, είναι μεγάλα για τους δρόμους μας και πολύ εντυπωσιακά, μ’ έναν ξένο, αμερικάνικο τρόπο που δεν ταιριάζει με τους ευρωπαϊκούς τρόπους. Αλλά ήταν εκεί και θα τα ντριφτάραμε στη βρεγμένη στρογγυλή πίστα!

Όποιος λοιπόν νομίζει ότι θα σηκωθεί από την καρέκλα του και σε μισό γύρο θα ντριφτάρει ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο σχεδόν δυο τόνων, επειδή το έχει δει να το κάνουν στο YouTube έχει πολλά να μάθει. Η τεχνική μαθαίνεται βέβαια, αλλά δεν είναι εύκολο πράγμα να γίνεις Ken Block μέχρι το μεσημέρι, να τα λέμε αυτά. Οι έμπειροι δημοσιογράφοι που το δοκίμασαν απέτυχαν παταγωδώς, με λίγες εξαιρέσεις, κι αυτές για έναν γύρο, όχι περισσότερο. Εγώ έκανα έναν γύρο τέλειο και δυο για τα μπάζα.

Ford Mustang: αμερικάνικος θρύλος, αυτοκίνητο που καθιέρωσε την κατηγορία του γρήγορου, προσιτού αυτοκίνητου στον κόσμο. Και σε τιμή που δεν καίει πορτοφόλια. (photo credit Αφοί Καραγιωργάκη)

Το «μικρό» Mustang με τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.3 EcoBoost των 315 ίππων μπορεί ακουστικά να ξενίζει, όμως από επιδόσεις στέκεται αξιοπρεπέστατα, ακόμα και σε σχέση με το μεγάλο V8 των 5 λίτρων και 413 ίππων. Μάλιστα, στο τέλος μάς τα έδωσαν να τα οδηγήσουμε στη μικρή πίστα και μπορώ να πω ότι το απόλαυσα. Δεν είναι Focus RS, είπαμε, ως εκ τούτου θέλει τον οδηγό πιο ξύπνιο και πιο γαλίφη για να το πείσει να στρίψει τα 1.700 κιλά του. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι βάρκα στον γιαλό, όπως μας είχαν συνηθίσει οι Αμερικανοί στο παρελθόν.

Η Ford έχει βάλει σκοπό να τα πουλήσει στην Ευρώπη και πιστεύω ότι θα βρουν κοινό διότι είναι εντυπωσιακά, έχουν αξιοπρεπείς επιδόσεις και οι τιμές τους δεν καίνε πορτοφόλια. Στο δε Γκρης όμως μπορεί και να πουλήσουν καλύτερα αν τους βάλουν τον EcoΒoost του Fiesta…

Τέλος, ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στη Ford που, από κει που δεν θα ‘βγαινα απ’ το σπίτι, μου έφτιαξε τη μέρα με τα αυτοκίνητά της.

//Ο Οδυσσέας Τσαγκάρης είναι gentleman racer και οδηγός ράλι.

 

Διαβάστε ακόμα: Nissan Micra 1.5 dCi. Μεταμόρφωση

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top