Σχεδιασμένη από λευκή κόλλα χαρτί, η 4η γενιά Focus τιμά την 20χρονη ιστορία του μοντέλου που άλλαξε την εικόνα των hatchback. (photo: Γ. Καραγιωργάκης).

Το 1998, το πρώτο Focus άλλαξε άρδην την εικόνα του μεσαίου hatchback, συνιστώντας σημείο αναφοράς και κάνοντας τον τότε ανταγωνισμό να δείχνει αστείος. Οι τυχεροί εξ ημών που είχαμε την ευκαιρία, όχι μόνο να οδηγήσουμε, αλλά και να ζήσουμε με το Focus, είχαμε να το λέμε για το πόσο ικανό ήταν στον δρόμο. Και αυτά πριν τις εκδόσεις ST και RS.

Από τότε, το μοντέλο που αντικατέστησε το Escort, με πάνω από 16 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, είναι ένα από τα best-sellers της Ford. Status που η εταιρεία, με την 4η γενιά, σκοπεύει να διατηρήσει, έστω και απέναντι σε ικανότερο τώρα και, σημαντικότερα, ευρύτερο ανταγωνισμό. Γι αυτό ίσως περιγράφει το νέο Focus ως «το πιο καινοτόμο, δυναμικό και συναρπαστικό Ford όλων των εποχών».

Από τότε, το μοντέλο που αντικατέστησε το Escort, με πάνω από 16 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, είναι ένα από τα best-sellers της Ford.

Οι τεχνικοί λοιπόν της Ford συνεργάστηκαν με αγοραστές (focus groups, λέγονται αυτοί, τυχαίο;) για να εξελίξουν το νέο, αποκλειστικά 5θυρο Focus και το Focus wagon σε εκδόσεις, όπως το Focus Titanium, το πιο σπορ Focus ST-Line και το πολυτελέστερο Focus Vignale. Ακολουθώντας δε το παράδειγμα του Fiesta, και το νέο Focus βγαίνει σε crossover έκδοση Active, με αυξημένο ύψος, μπάρες οροφής και προστατευτικές ποδιές.

Μολονότι το Focus είναι τώρα μακρύτερο και φαρδύτερο από το απερχόμενο, πετυχαίνει να είναι ελαφρύτερο. Διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.0 και 1.5 και diesel 1.5 και 2.0. Ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή 8άρι αυτόματο. (photo: Γ. Καραγιωργάκης).

Το νέο Focus λανσάρει μια ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν τους οδηγούς να διαχειρίζονται καλύτερα τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, να βλέπουν πιο καθαρά στο σκοτάδι, να παρκάρουν πιέζοντας απλώς ένα κουμπί και να αποφεύγουν ατυχήματα.

Σύμφωνα με τη Ford, το αμάξωμα του νέου Focus είναι το πιο αεροδυναμικό στην κατηγορία του. Με μακρύτερο καπό και ιδιαίτερα μυώδες πίσω τμήμα, κάθε μοντέλο διαφοροποιείται με στοιχεία όπως σατινέ αλουμινένιες λεπτομέρειες για το εξωτερικό του Vignale, μεγάλη αεροτομή και αεραγωγούς για το ST-Line και ασημί εμπρός και πίσω ποδιές για το Active.

Το νέο Focus λανσάρει μια ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν τους οδηγούς στις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, στο σκοτάδι και στο παρκάρισμα.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση εκφράζεται με γυαλιστερό κρύσταλλο και ποιοτικό φινίρισμα, από ξύλο και δέρμα για το Vignale, faux ανθρακονήματα και κόκκινες ραφές για το ST-Line, και σκληροτράχηλα, ανθεκτικά υλικά για το Active. Σημαντικότερα, υπάρχει περισσότερος χώρος για επιβάτες και αποσκευές. Ένα μεγαλύτερο κατά 5 εκ. μεταξόνιο, χαρίζει μεγαλύτερη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ όλοι ωφελούνται από το μεγαλύτερο πλάτος του εσωτερικού – πίσω, ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 6 εκ. Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με μια σχεδίαση πίσω πόρτας που περιλαμβάνει παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολώνες.

Οι δε τεχνολογίες υποστήριξης, που περιλαμβάνουν Adaptive Cruise Control, Adaptive Front Lighting System, Speed Sign Recognition, Head-up Display, Pre-Collision Assist, Evasive Steering Assist, Blind Spot Information System, Wrong Way Alert, Post-Collision Braking κ.ά., έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και φυσικά ασφαλέστερη.

Χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων είναι ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός και μια σειρά από νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ελέγχεται από διακόπτη. (photo: Γ. Καραγιωργάκης).

Για το δικό σας Focus, μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους βενζινοκινητήρες EcoBoost, 1.0 και 1.5, με ισχύ από 125 έως 182 άλογα, ή έναν από τους πετρελαιοκινητήρες EcoBlue, 1.5 και 2.0, με ισχύ από 95 έως 150 άλογα. Όσο για τα κιβώτια ταχυτήτων, αυτά, ανάλογα με την έκδοση, είναι είτε μηχανικά, έξι σχέσεων, είτε αυτόματα οκτώ σχέσεων. Οι δε τιμές ξεκινούν από €17.894 (ομολογουμένως περίεργο νούμερο) για το Focus με τον 1000άρη EcoBoost και τα 125 άλογα.

Όποιο Μέσο και να διαβάσετε, οι πρώτες γνωριμίες με νέα μοντέλα παραδοσιακά ολοκληρώνονται με τη φράση «περισσότερα για το νέο ΧΧΧ όταν μας δοθεί η ευκαιρία να το οδηγήσουμε εκτενέστερα». Έτσι, περισσότερα για το νέο Focus όταν μας δοθεί η ευκαιρία να το οδηγήσουμε εκτενέστερα.

 

Διαβάστε ακόμα: Z-Scooter: Μια «βέσπα» εντελώς διαφορετική από αυτή που έχεις στο μυαλό σου.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top