Η παραγωγή του πλήρως ηλεκτροκίνητου microbus της Volkswagen μόλις ξεκίνησε. Στην Ελλάδα αναμένεται περί τα τέλη του χρόνου (photo Volkswagen).

Ιδού το ID. Buzz, το πλήρως ηλεκτροκίνητο minibus/van της Volkswagen, του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε αυτόν τον μήνα και του οποίου η ονομασία συνδυάζει με χαρακτηριστική τευτονική ευρηματικότητα το “bus” με τα “zz” του ηλεκτρισμού. Αλλά αυτό βέβαια το είχατε ήδη φανταστεί.

Αν πάντως έχετε και εσείς αγαπημένες αναμνήσεις από τα «βανάκια» της Volkswagen, ειδικά από την αξέχαστη πρώτη γενιά Τ1 του Type 2 Microbus “Splitscreen” –εκείνη με το χωριστό παρμπρίζ δηλαδή– της δεκαετίας του ’50 [ένα κίτρινο τέτοιο ήταν το πρώτο μου σχολικό λεωφορείο] να η ευκαιρία να τις ξαναζήσετε.

Η αυτονομία του εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 235 και 480 km.

Η προσθήκη του Volkswagen ID. Buzz στην οικογένεια μοντέλων ID. είναι ένα ακόμα βήμα προς την αναπόφευκτη, πλήρως ηλεκτρική αυτοκίνηση. Το βασισμένο στο πρωτότυπο του 2017 5θέσιο αυτοκίνητο (θα υπάρξει και 6θέσιο ή 7θέσιο και έκδοση Cargo) διαθέτει ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων (κάτι παραπάνω δηλαδή από τα 25 άλογα του hippy-van Τ1) και 310 Nm στον πίσω άξονα, ο οποίος [ο ηλεκτροκινητήρας, όχι ο άξονας] τροφοδοτείται από μια μπαταρία 81 kW-h.

Η αυτονομία του εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται μεταξύ 235 και 480 km. Και αν αυτό το εύρος σάς φαίνεται μεγάλο, σημειώστε πως άλλη αυτονομία προσφέρει μια ήπια οδήγηση, σε ήπιο καιρό, μέσα στην πόλη και με μόνο τον οδηγό (ήτοι τη μεγάλη) και άλλη μια, ας πούμε, ζωηρή τοιαύτη που θα εκμεταλλεύεται τα 10,2” για τα 0-100 km/h ενός αυτοκινήτου 2,5 τόνων, ή τα, ηλεκτρονικά περιοριζόμενα –είμαι σίγουρος– 145 km/h τελικής ταχύτητας, σε χαμηλές θερμοκρασίες και με πλήρες φορτίο (ήτοι τη μικρή).

Οι σχεδιαστικές αναφορές στην εμβληματική πρώτη γενιά Τ1 του Type 2 της δεκαετίας του ’50 είναι προφανείς. Θα μας λείψει το ανοιγόμενο “splitscreen” παρμπρίζ. Ή και όχι (photo Volkswagen).

Το 5θέσιο και πισωκίνητο αρχικά ID. Buzz παρέχει χώρο για 1.121 λίτρα αποσκευών, ακόμη και με τους πέντε επιβάτες, ενώ ο μέγιστος όγκος αποθήκευσης του ID. Buzz Cargo φτάνει τα 4 m³. Το επιβατικό ID. Buzz είναι διαθέσιμο σε επτά μονόχρωμες επιλογές και τέσσερις δίχρωμους συνδυασμούς, με τον συνδυασμό του λευκού και των άλλων έντονων χρωμάτων να μεταφέρεται και στο εσωτερικό που ενσωματώνει στυλιστικά στοιχεία από το T1.

Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo διακρίνονται για τη χρήση βιώσιμων υλικών, με τα μοντέλα να συγκαταλέγονται στα πιο «βιώσιμα».

Τα ID. Buzz και ID. Buzz Cargo διακρίνονται για τη χρήση βιώσιμων υλικών, με τα μοντέλα να συγκαταλέγονται στα πιο «βιώσιμα», ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, παγκοσμίως. Απουσιάζουν δέρμα και άλλα υλικά ζωικής προέλευσης αφού χρησιμοποιούνται υποκατάστατα υλικά με παρόμοιες ιδιότητες και αίσθηση. Η στεφάνη του τιμονιού, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένη από πολυουρεθάνη, προσφέροντας όμως παρόμοια εμφάνιση και αίσθηση με το δέρμα.

Ψηφιακό σαλόνι ή γραφείο με κορυφαία ευρυχωρία, εξαιρετικές δυνατότητες πολλαπλής διαμόρφωσης και υψηλά επίπεδα άνεσης. Το 5θέσιο αρχικά ID. Buzz παρέχει χώρο για 1.121 λίτρα αποσκευών ακόμη και με πέντε επιβάτες (photo Volkswagen).

Τα καλύμματα των καθισμάτων, τα ταπέτα και η οροφή παράγονται με χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Στο εσωτερικό χρησιμοποιείται ύφασμα από SEAQUAL® με νήματα τα οποία αποτελούνται από περίπου 10% πλαστικό που έχει συλλεγεί από τις θάλασσες και περίπου 90% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Κάτι που, σύμφωνα με την εταιρεία, σημαίνει εξοικονόμηση 32% εκπομπών άνθρακα σε σύγκριση με παρόμοια υλικά.

Το εσωτερικό του ID. Buzz είναι ένας «ανοιχτός χώρος», ένα ενιαίο σαλόνι με κορυφαία ευρυχωρία, εξαιρετικές δυνατότητες πολλαπλής διαμόρφωσης και υψηλά επίπεδα άνεσης.

Η Volkswagen λέει πως το εσωτερικό του ID. Buzz είναι ένας «ανοιχτός χώρος», ένα ενιαίο σαλόνι με κορυφαία ευρυχωρία, εξαιρετικές δυνατότητες πολλαπλής διαμόρφωσης και υψηλά επίπεδα άνεσης. Ένας καινοτόμος σύντροφος για την ψηφιακή εποχή προσφέροντας την καλύτερη δυνατή συνδεσιμότητα χάρη στην πλήρως ψηφιακή φιλοσοφία της σχεδίασής του και στο πρωτοποριακό σύστημα infotainment.

Λεπτομέρειες όπως οι άφθονες θύρες USB-C επιτρέπουν στους επιβάτες να πραγματοποιούν ταχεία φόρτιση κινητών τηλεφώνων, laptop κ.λπ., παρέχοντας ισχύ φόρτισης έως και 45 W. Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε έναν ιδιαίτερα απέριττο, μοντέρνο σχεδιασμό με φρέσκια, νεανική διχρωμία στην εμφάνιση του σαλονιού.

Επτά μονόχρωμες επιλογές, τέσσερις δίχρωμοι συνδυασμοί, 204 άλογα και αυτονομία μεταξύ 235 και 480 km (photo Volkswagen).

Το ID. Buzz, συνεχίζει η εταιρεία, κοιτάζει προς το μέλλον έχοντας ως κεντρικό στόχο τη βιωσιμότητα και την υψηλή απόδοση, ενώ βασίζεται στις αξίες που χαρακτηρίζουν εδώ και δεκαετίες τα επιβατικά van της Volkswagen. Σύμφωνα δε με τον Επικεφαλής Σχεδιασμού της Volkswagen, πρόκειται για «ένα αυτοκίνητο του οποίου η διάταξη ακολουθεί μια λογική και ταυτόχρονα διαισθητική προσέγγιση για τη χρήση ενός χώρου. Το εσωτερικό του μπορεί να γίνει ένα ψηφιακό σαλόνι ή γραφείο, όπως έχουν συνηθίσει οι πελάτες μας και στα σπίτια τους».

Το ID. Buzz αναμένεται στην Ελλάδα περί τον Νοέμβριο. Και επειδή το βλέπω το «τιμούλα;» να έρχεται, η τιμή του στη Γερμανία ξεκινά από τα €65.000. Δείτε περισσότερα για το ηλεκτρικό σύγχρονο flower-power van εδώ .

 

 

Διαβάστε ακόμα: Ήρθε το Citroën ΑΜΙ. Μικρότερο από Smart, ηλεκτρικό και πολύ στυλάτο.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top