DSC_9398-1190

Ο Γιάννης Πετούλης και η ομάδα του έχουν κάνει τη Σουηδική εταιρεία να πρωταγωνιστεί στην Ελληνική αγορά και μάλιστα εν μέσω κρίσης: “Έχω ταυτιστεί πολύ με την εταιρεία, το στυλ και την κουλτούρα της. Θεωρώ ότι αυτό θα πρέπει να αποτελεί κανόνα για κάθε σωστό επαγγελματία”. Φωτό: Φιλιώ Σταματοπούλου

Ποιο είναι το πρώτο που κάνετε σε μια κρίση;

Να προσπαθώ να κατανοήσω όσο γίνεται καλυτέρα την έκτασή της και να προσπαθήσω να μην επηρεαστώ. Είναι σημαντικό να μην επηρεάζεται κάποιος υπέρ του δέοντος και να συνεχίζει να προσπαθεί και να εργάζεται με πάθος. Γιατί κάθε κρίση έχει τη διέξοδό της και όσο πιο γρήγορα τη βρεις τόσο πιο μπροστά θα είσαι από τον ανταγωνισμό σου.

Καταφέρνετε να είστε φίλος με τους υπαλλήλους της επιχείρησής σας, και με ποιο τρόπο;

Φίλος με τους συνεργάτες και φιλικός είναι για έμενα δύο διαφορετικά πράγματα. Έχω επιλέξω να έχω φιλική στάση με όλους τους συνεργάτες μου. Νομίζω ότι ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας της Volvo Car Hellas είναι το φιλικό κλίμα και αυτό δεν είναι μόνο δική μου πεποίθηση, τι αξία θα είχε το τελευταίο άλλωστε;

Ταυτίζεστε με το αντικείμενό σας σε σημείο να νιώθετε δική σας την επιχείρηση ή κρατάτε τις αποστάσεις;

Σίγουρα, αν δεν γινόταν κάτι τέτοιο τα αποτελέσματα θα ήταν τελείως διαφορετικά, όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Έχω ταυτιστεί πολύ με την εταιρεία, το στυλ και την κουλτούρα της. Θεωρώ ότι αυτό θα πρέπει να αποτελεί κανόνα για κάθε σωστό επαγγελματία.

Εκτός από το όραμά σας, μοιράζεστε και οικονομικά στοιχεία με τους συνεργάτες σας;

Εξυπακούεται! Μόνο αν ο εργαζόμενος έχει πλήρη εικόνα μπορεί να θεωρήσει την εταιρεία κομμάτι της ζωής του και τον εαυτό του μέλος μιας ομάδας που λειτουργεί με αρχές, διαφάνεια και καλό κλίμα.

Με ποιον τρόπο ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να παίρνουν δύσκολες αποφάσεις; Είστε διατεθειμένος να τους αφήσετε να κάνουν λάθος;

Αφήνω μεγάλα περιθώρια πρωτοβουλίας, εάν ο συνεργάτης κερδίσει την εμπιστοσύνη μου. Αλλά και σε κάθε περίπτωση, η φιλοσοφία μου είναι να ενθαρρύνω τους συνεργάτες να δοκιμάζουν και να πειραματίζονται με τολμηρές ιδέες χωρίς φόβο και, βέβαια, να μαθαίνουν μέσα από αυτήν τη διαδικασία. Φυσικά, λάθη γίνονται και θα γίνονται. Θεωρώ, όμως, ότι και αυτά είναι μια διαδικασία αυτοβελτίωσης και απόκτησης εμπειρίας.

Πώς καταφέρνετε να απεμπλακείτε από το micromanagement καθημερινών λεπτομερειών; Από τα “δέντρα” που σας αποσπούν από το “δάσος”;

Όχι εύκολα, ομολογώ. Με βοηθά το ότι έχω εμπιστοσύνη στους συνεργάτες μου, αλλά και η πολύ δύσκολη επιχειρηματική εποχή που βιώνουμε και που απαιτεί την πλήρη εστίασή μου στη στρατηγική της εταιρείας και λιγότερο στα καθημερινά θέματα.

Δεν διστάζω πια να πω πως δεν γνωρίζω κάτι, έχω βελτιωθεί πολύ σε αυτό σχετικά με παλιότερα. Εάν αισθανθώ ότι έχω άδικο ή αδικώ κάποιον συνεργάτη, χωρίς δισταγμό ζητάω συγγνώμη.

DSC_9381-1190

Στα γραφεία της εταιρείας, στο Μαρούσι: “Δεν θεωρώ ότι η σύγκρουση είναι ο σωστός τρόπος ώστε να επιτύχει αυτό που πιστεύει ο μάνατζερ ότι είναι η σωστή στρατηγική για την εταιρεία. Οφείλει να έχει προσπαθήσει να πείσει με επιχειρήματα τους μετόχους”. Φωτό: Φιλιώ Σταματοπούλου

Πόσο συχνά και με τι αφορμές λέτε “δεν ξέρω” και “συγγνώμη”;

Και τα δύο πολύ συχνά και όποτε απαιτείται. Δεν διστάζω πια να πω πως δεν γνωρίζω κάτι, έχω βελτιωθεί πολύ σε αυτό συγκριτικά με το παρελθόν. Εάν αισθανθώ ότι έχω άδικο ή αδικώ κάποιον συνεργάτη, χωρίς δισταγμό ζητάω συγγνώμη.   

Καταφέρνετε να διατηρήσετε το χιούμορ σας και πώς;

Μάλλον ναι, το θεωρώ αγχολυτικό και ιδιαίτερα χρήσιμο. Και περισσότερο από ποτέ σήμερα!

Νιώθετε πετυχημένος στην προσωπική σας ζωή;

Είμαι ευχαριστημένος με όσα έχω επιτύχει, αλλά ταυτόχρονα χαίρομαι που το καλάθι των φιλοδοξιών μου είναι ακόμα… γεμάτο.

Ποιος μάνατζερ (μπορεί να είναι προπονητής, στρατηγός, πολιτικός, επιχειρηματίας…) αποτελεί πρότυπο για εσάς;

Μου αρέσει αρκετά ο Elon Musk, ιδιοκτήτης της Tesla Motors. Είναι πολύ καινοτόμος, οραματιστής και πρωτοπόρος μηχανικός, εφευρέτης και επιχειρηματίας.

Πείτε μας μια δουλειά που δεν θα έπρεπε να κάνετε στην επιχείρηση που διοικείτε και όμως την κάνετε.

Υπάρχουν πολλές στιγμές όπου ασχολούμαι με διάφορα πράγματα με τα οποία θεωρητικά δεν θα έπρεπε. Παρ’ όλα αυτά επιλέγω να ασχοληθώ, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να εκφράζει περισσότερο εμένα. Πιστεύω ότι το μήνυμα που στέλνει η ενασχόληση με ένα «μικρό» θέμα μπορεί να είναι μεγάλο.

Πότε πρέπει ένας μάνατζερ να συγκρούεται με τους μετόχους της επιχείρησής του;

Δεν θεωρώ ότι η σύγκρουση είναι ο σωστός τρόπος ώστε να επιτύχει αυτό που πιστεύει ο μάνατζερ ότι είναι η σωστή στρατηγική για την εταιρεία. Οφείλει να έχει προσπαθήσει να πείσει με επιχειρήματα τους μετόχους. Θα πρέπει επίσης να έχει αποδείξει τις ικανότητές του και την αξιοπιστία του σε αυτούς το προηγούμενο διάστημα.

Οι ρυθμοί είναι τόσο εξοντωτικοί που πραγματικά παρακινώ τους υφισταμένους μου να απολαμβάνουν την κάθε ελεύθερη στιγμή με την οικογένεια ή τους οικείους τους.

Ποια είναι η ηθική σας πυξίδα, οι απαράβατοι κανόνες που τηρείτε στο επιχειρείν;

Ακεραιότητα στον τρόπο του επιχειρείν και σεβασμός στις αξίες του ανταγωνισμού. Με λυπεί ότι και τα δύο δεν αποτελούν κανόνα στην Ελλάδα του σήμερα.

Βγαίνετε κοινωνικά με τους υφισταμένους σας;

Όχι τόσο όσο θα ήθελα. Και το λέω με την έννοια ότι οι ρυθμοί είναι τόσο εξοντωτικοί που πραγματικά παρακινώ τους υφισταμένους μου να απολαμβάνουν την κάθε ελεύθερη στιγμή με την οικογένεια ή τους οικείους τους. Φυσικά, χαίρομαι όποτε μας δίνεται η ευκαιρία να είμαστε όλοι μαζί, σε μία εταιρική εκδήλωση ή κάποιο εσωτερικό «τραπέζι».

Πώς λειτουργείτε όταν πρέπει να απολύσετε κάποιον;

Πάντα το ζυγίζω πολύ προσεκτικά και αποφασίζω με γνώμονα το καλό της όλης οργάνωσης. Δεν μου είναι ποτέ ευχάριστο και δεν κρύβω ότι μου δημιουργεί πάντα ψυχική φόρτιση, όποτε συμβαίνει.

Έχετε εργαστεί στο εξωτερικό; Πόσο δύσκολο είναι για έναν Έλληνα να γίνει διεθνές στέλεχος;

Σε πολύ νεαρή ηλικία, ως μηχανολόγος μηχανικός. Θεωρώ ότι εάν επιδείξει κάποιος καινοτόμο πνεύμα και πάθος, υπολογίζονται πολύ θετικά στο να κάνει καριέρα στο εξωτερικό.

Τι είναι το τελευταίο που κάνετε φεύγοντας από το γραφείο;

Δεν έχω κάποια «τελετουργία». Θα έλεγα διαφορετικά κάθε φορά πράγματα, ανάλογα με τις συνθήκες ή την ώρα της ημέρας. Αγαπημένη μου είναι όταν ξεσφίγγω τη γραβάτα.

Γιατί δεν γίνατε επιχειρηματίας;

Ίσως απλώς δεν έτυχε, δεν έχω αναρωτηθεί ποτέ.

DSC_9385-1190

Στο τιμόνι του νέου XC90: “Θεωρώ ότι εάν επιδείξει κάποιος καινοτόμο πνεύμα και πάθος, υπολογίζονται πολύ θετικά στο να κάνει καριέρα στο εξωτερικό”. Φωτό: Φιλιώ Σταματοπούλου

Διαβάστε ακόμα: Κωνσταντίνος Δελιαλής, ο Έλληνας Αντιπρόεδρος Marketing, Sparkling & Energy της Coca-Cola Ιαπωνίας.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top