Αλέξιος Μάινας, Ιδανική εκτέλεση ποιητή

Η ποίηση στα χρόνια της κρίσης, μέσα από ανέκδοτη δουλειά των πιο ταλαντούχων νέων ποιητών μας.

 

Αλέξιος Μάινας 02

Προτιµούσε την πένα και το πινέλο.

                            Τα κοντόκανα όπλα.

 

Ακόμα θυμάμαι τον Τζιάκομο Μπλέτερσταμ

έναν μανιακό φωβιστή που γνώρισα κάποτε στο Τορίνο,

είχε μια βέσπα με διπλή μηχανή

και μια απείθαρχη μαϊμού απ’ το Μαρόκο,

κάναμε εκδρομές σε ορεινές άγριες λίμνες,

ξέφραγα δάση, ασύδοτες πινελιές,

μια μέρα στο πουθενά

στάθηκα μπροστά σε μια μάντρα για να καπνίσω

και ζωγράφισε τον καπνό να βγαίνει πράσινος

απ’ το στόμα της μουγκής μαϊμούς του

όπως ο χειμώνας απ’ τη λαμαρίνα της βέσπας.

Τη ζωγράφισε κίτρινη με μια τουλίπα στο πέτο

για να μου τη χαρίσει,

είναι η σφαίρα που μια μέρα θα φας, είπε,

γιατί εσείς οι ποιητές είστε ωραίοι και αφιλονίκητοι –

γράφετε πιο καλά μες στο φέρετρο.

 

Μια άλλη φορά τον πέτυχα στα συνθήματα

κάτω απ’ τα τείχη της ένοχης φάμπρικας,

δεν είχε μαζί του τον πίνακα

αλλά πανό με άναρθρες πιτσιλιές από χρώμα,

είσαι φασίστας μου πέταξε εν μέσω διαδήλωσης

γιατί πιστεύεις στον κόσμο που βλέπεις

(έλεος υπάρχει μόνο στο ανέφικτο).

 

Κάποια τρίτη φορά ένα Πάσχα

με φώναξε σπίτι όπου η κατάκοιτη μάνα του

είχε αναστηθεί για να φτιάξει καμένο κατσίκι,

μιλήσαμε για τους εξπρεσιονιστές

ως απόηχο των φαινομενολόγων,

ήξερε κάμποσα και τ’ ανακάτευε στο κίτρινο χρώμα

όπως το ’βλεπε μπροστά του στο λάδι,

η ευδαιμονία… έλεγε, ο ηδονισμός…

και ζωγράφιζε στον αέρα σταυρούς και μαϊμούδες.

Δεν είχα φέρει ούτε κρασί ούτε άφιλτρα

και ντράπηκα να ρωτήσω.

 

Τέλη Μάρτη είδα την άτρωτη βέσπα του

σ’ ένα ακαλαίσθητο σοκάκι με χιόνι

(καβάλα ένα γερμανάκι απ’ το Μάιλαντ),

 

στο κιόσκι που ρώτησα κάποιος μου ’πε πως «έφυγε»

ήταν σίγουρος πως συνάντησε τον πατέρα του στο παρτέρι,

ρώτησα κι αλλού και το δέχεσαι τελικά

ως άχρωμο γεγονός, όχι ως κάτι με νόημα,

–τι άλλο να πω–

πέθανε και χαθήκαμε.

 

Ο Αλέξιος Μάινας γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα, σπούδασε Φιλοσοφία και Λογοτεχνία στη Βόννη και ασχολείται με τη διδασκαλία της ελληνικής και της γερμανικής γλώσσας. Το βιβλίο του «Το περιεχόμενο του υπόλοιπου» (Γαβριηλίδης, 2011) ήταν υποψήφιο για το Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Συγγραφέα, το αντίστοιχο του περιοδικού «Διαβάζω», και βραβεύτηκε στο Συμπόσιο Ποίησης. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ο ιστορικός, τέως καθηγητής Πανεπιστημίου και συγγραφέας δίνει τη δική του απάντηση στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Andro για τις εθνικές «γκρίζες» ζώνες που μας ταλαιπωρούν και δημιουργούν ιστορικούς μύθους.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Θωπείες, ποικίλες ερωτικές στάσεις, οργασμοί και σεξουαλικά φουντώματα. Ο Ούγγρος ζωγράφος θυμίζει τον λάγνο ομόλογό του στον Μεγάλο Ανατολικό του Εμπειρίκου. Γράφει ο Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο ιδιοσυγκρασιακός ηθοποιός μιλάει για το καρμικό ταξίδι του στη Γερμανία, τις δουλειές που έκανε εκεί και τους λόγους που τον οδήγησαν να επιστρέψει στην Ελλάδα. Μια συνέντευξη με την Μία Κόλλια που εξελίχθηκε σε εξομολήγηση.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα του είδους μέσα από τις σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ποίησης. Συνοδευμένα με μουσικές εμπνευσμένες απ’ τη βροχή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro