Ο άγνωστος, αλλά πάντα προκλητικός, κόσμος του Nobuyoshi Araki

    Ο πιο γνωστός και αμφιλεγόμενος φωτογράφος της Ιαπωνίας, επιστρέφει στο προσκήνιο με το νέο του βιβλίο «Blue Period/Last Summer: Arakinema», θέλοντας να δώσει στην καριέρα του έναν αέρα φρεσκάδας.

     

    Το βιβλίο Blue Period/Last Summer: Arakinema θα κυκλοφορήσει την 1η Δεκεμβρίου από τις εκδόσεις Session Press και Dashwood Books.

    «Τέχνη είναι να κάνεις όλα αυτά που δεν πρέπει να κάνεις». Αυτή είναι η άποψη του Nobuyoshi Araki για την τέχνη. Η διαφορά του, βέβαια, με άλλους καλλιτέχνες είναι ότι ο Araki δεν έχει μείνει στα λόγια,αλλά έχει κάνει πράξη «όλα αυτά που δεν πρέπει να κάνεις» στην καριέρα του, κερδίζοντας τον τίτλου του πλέον αμφιλεγόμενου εικαστικού της Ιαπωνίας.

    Ο γεννημένος το 1940 φωτογράφος, έχει καταφέρει να «παίξει» μέσα από τα έργα του με την παράδοση, τον ερωτισμό, το γυναικείο σώμα. «Πειραματίζεται, κατασπαράζει όλα τα στυλ, τα εξαντλεί. Γυμνά, πορτρέτα, τοπία, προσωπικά ημερολόγια, σαρκοβόρα λουλούδια… Ο άνθρωπος «σουτάρει» πιο γρήγορα απ’ ό,τι αναπνέει. Του αρέσει να λέει ότι η πρώτη φωτογραφία που τράβηξε ήταν εκείνη της μήτρας της μητέρας του μόλις γεννήθηκε» όπως είχε γράψει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης πριν από περίπου ενάμιση χρόνο.

    Ο Araki είναι αποφασισμένος να πέσει με τα μούτρα σε νέους πειραματισμούς, θέλοντας να δώσει στην καριέρα του έναν αέρα φρεσκάδας.

    Και στα 77 του χρόνια δεν μοιάζει έτοιμος να αποσυρθεί από τον… αγωνιστικό χώρο και να κρεμάσει τη φανέλα του. Το αντίθετο: είναι αποφασισμένος να πέσει με τα μούτρα σε νέους πειραματισμούς, θέλοντας να δώσει στην καριέρα του έναν αέρα φρεσκάδας.

    Για αυτό και τον Δεκέμβριο ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το νέο του βιβλίο, με τίτλο Blue Period/Last Summer: Arakinema – ένα βιβλίο που επικεντρώνεται στην λιγότερη γνωστή δουλειά του γύρω από τα πειραματικά κινηματογραφικά του project.

    Τα φιλμ «Blue Period» και «Last Summer», εκτός από τα χαρακτηριστικά γυμνά του Araki, παρουσιάζουν από τοπία της Ιαπωνίας μέχρι και λουλούδια.

    Όλα ξεκίνησαν το 1986 στο Cinema Rise στο Τόκιο, όταν ο Araki παρουσίασε μια ζωντανή παράσταση που ονομαζόταν Tokyo Monogatari και χρησιμοποιώντας δύο προβολείς, δημιούργησε μια σειρά από αλληλεπικαλυπτόμενες εικόνες που σταδιακά ξεθώριαζαν μεταξύ τους. Αυτή ήταν η πρώτη από μια σειρά ζωντανών παραστάσεων, κάτω από τον γενικό τίτλο Arakinema, που πραγματοποίησε έως το 2005 σε διάφορα μουσεία και γκαλερί όλου του κόσμου.

    Ανάμεσά τους και τα φιλμ Blue Period και Last Summer, που παρουσίαζαν χαρακτηριστικά γυμνά του Araki και πορτραίτα, σε συνδυασμό τοπίων της Ιαπωνίας και λουλουδιών.

    «Για μένα αυτά τα δύο φιλμ δεν είναι ξεχωριστά, αλλά πάνε πακέτο. Το Blue Period αντιπροσωπεύει το παρελθόν, ενώ το Last Summer το μέλλον».

    «Για μένα αυτά τα δύο φιλμ δεν είναι ξεχωριστά, αλλά πάνε πακέτο. Το Blue Period αντιπροσωπεύει το παρελθόν, ενώ το Last Summer το μέλλον» λέει ο καλλιτέχνης.

    //Το βιβλίο Blue Period/Last Summer: Arakinema κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Session Press και Dashwood Books.

     

    Διαβάστε ακόμα: Το «Nothing Personal» είναι ένα βιβλίο πολύ πιο προσωπικό από ότι πιστεύεις

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Πιο δημοφιλή του μήνα

    Σε ένα από τα σύντομα ταξίδια του που κάνει στην Αθήνα για να παραδώσει σεμινάρια υποκριτικής σε νέους ηθοποιούς, ο Γιώργος Καραμίχος συναντήθηκε με τον Χρήστο Παρίδη του μίλησε για τη ζωή του στο Λος Άντζελες, τον Τραμπ, τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης, αλλά για το θέατρο στην Ελλάδα της κρίσης.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο πληθωρικός καλλιτέχνης, με αφορμή τις δύο εκθέσεις που παρουσιάζει στην Αθήνα αυτή την περίοδο, συνάντησε τον Χρήστο Παρίδη και μίλησαν για την κυρία Τεπενδρή, τη ζωή στο Λος Άντζελες, το gay pride, όσα νοσταλγεί και όσα τον σοκάρουν στην Ελλάδα του σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Ο Φραντσέσκο Αρκάντζελι καταθέτει στο Αυτοκρατορικό Ποινικό Δικαστήριο της Τεργέστης πώς δολοφόνησε σ’ ένα πανδοχείο τον Γερμανό φιλέλληνα και «πατέρα της σύγχρονης αρχαιολογίας και της ιστορίας της τέχνης» Γιόχαν Γιόαχιμ Βίνκελμαν στις 8 Ιουνίου 1768 –250 χρόνια πριν σαν σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή

    Έτσι έχει αποτυπωθεί η αγάπη της κόρης προς τον πατέρα –αλλιώτικη απ’ αυτή του γιου– σε πέντε από τα ωραιότερα ποιήματα της νεοελληνικής ποίησης. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα σήμερα.

    Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή
    Button to top

    Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close

    Andro