RR Silver Ghost

Η Rolls-Royce κατασκεύαζε τη Silver Ghost από το 1906 μέχρι το 1926. Την ονόμασε δε έτσι για να τονίσει την απαράμιλλη για την εποχή αθόρυβη λειτουργία του 6κύλινδρου, 7λιτρου κινητήρα της. (photo credit: boldride.com).

Η ιστορία λέει πως τον Ιούλιο του 1910 ο Claude Johnson, γενικός διευθυντής της Rolls-Royce, δέχτηκε την πρόκληση ενός dealer της αντιπάλου Napier να οδηγήσει τα 800 μίλια από το Λονδίνο στο Εδιμβούργο και πίσω, με τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους, υπό την εποπτεία του RAC (Royal Automobile Club), και μάλιστα μόνο με τη μεγαλύτερη σχέση στο 3τάχυτο τότε κιβώτιο.

Η ανταγωνιστική της Silver Ghost, Napier Silver Bullet 65 HP, είχε ολοκληρώσει το παραπάνω εγχείρημα με μέση κατανάλωση 14,6 lt/100 km και τελική ταχύτητα 123 km/h. Ο Johnson, όμως, ήταν σίγουρος πως η Silver Ghost θα τα κατάφερνε καλύτερα.

RR Silver Ghost II

Με τη Silver Ghost, ήταν η πρώτη φορά που η Rolls-Royce διαφήμισε πως κατασκεύαζε «το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο», αν και η προέλευση της διαχρονικής φράσης ανήκει στο περιοδικό Autocar, μετά τη δοκιμή του αυτοκινήτου το 1907. (photo credit: boldride.com).

Η Rolls-Royce Silver Ghost έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1926, έχοντας στο μεταξύ αποκτήσει ηλεκτρικά φώτα και μίζα το 1919, και φρένα και στους τέσσερις τροχούς το 1923.

Και πράγματι. Έναν χρόνο μετά, η London-Edinburgh Silver Ghost, chassis no. 1701, ένα σχεδόν στάνταρ αυτοκίνητο με μεγαλύτερη συμπίεση, μεγαλύτερο καρμπιρατέρ και λίγο ελαφρύτερο αμάξωμα, παρότι μάλιστα ο 6κύλινδρος κινητήρας των 7,5 λίτρων απέδιδε 45 ίππους, συνέτριψε το ρεκόρ της Napier με κατανάλωση 11,6 lt/100 km και τελική ταχύτητα 126 km/h.

Η Rolls-Royce Silver Ghost έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1926, έχοντας στο μεταξύ αποκτήσει ηλεκτρικά φώτα και μίζα το 1919, και φρένα και στους τέσσερις τροχούς το 1923. Η ταχύτερη πρόοδος ωστόσο ανταγωνιστικών μαρκών, όπως π.χ. η Hispano-Suiza, δεν άργησε να μετατρέψει τη Silver Ghost σε αναχρονισμό, με αποτέλεσμα το 1925, όταν απέκτησε κινητήρα με βαλβίδες επικεφαλής, να αποκτήσει και νέο όνομα: New Phantom.

Παρ’ όλα αυτά, η London-Edinburgh Silver Ghost του 1911 έμεινε στην ιστορία.

RR Silver Ghost III

Οι Silver Ghost θεωρούνται σήμερα από τα πλέον πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο. Μέχρι πρόσφατα, ασφαλίζονταν για περισσότερα από $ 35 εκατ. (photo credit: boldride.com).

RR Silver Ghost detail

Τα πρώτα κομμάτια διέθεταν φρένα στους πίσω μόνο τροχούς, τα οποία ενεργοποιούνταν από χειροκίνητο λεβιέ. Το πεντάλ του φρένου, μέχρι το 1913, λειτουργούσε επικουρικά, «σφίγγοντας» τον κεντρικό άξονα μετάδοσης. (photo credit: boldride.com).

RR Silver Ghost detail II

Το όργανο-κόσμημα των αδελφών Elliott συνδύαζε ταχύμετρο και οδόμετρο και, την εποχή που τα όργανα ήταν κατά κανόνα έξτρα, επιλεγόταν ως αξεσουάρ. (photo credit: boldride.com).

Διαβάστε ακόμα: 10+1 αυτοκίνητα για ένα ιδανικό γκαράζ. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top