Chinotto di Liguria: το νέο, γλυκόπικρο χάδι της Acqua di Parma

Το Andro ήταν το μοναδικό ελληνικό ανδρικό μέσο που προσεκλήθη στο παγκόσμιο λανσάρισμα του νέου αρώματος της συλλογής Blu Mediterraneo. Βολτάροντας στο Μιλάνο και συζητώντας με την Πρόεδρο & CEO του οίκου Laura Burdese, ο Κίμων Φραγκάκης επιβεβαιώνει ότι οι Ιταλοί είναι αξεπέραστοι στο να εμφιαλώνουν και να πωλούν κάτι ανεπανάληπτο: Τη χαρά της ζωής.

 

Στον αριθμό 1 της Via Gesù μας υποδέχθηκε η Acqua di Parma για να μας παρουσιάσει το τελευταίο μπιζουδάκι στη συλλογή της: το Chinotto di Liguria.

Το chinotto (προφέρεται «κινότο») της Λιγυρίας είναι ο ξινός και πικρός καρπός μιας μυρτόφυλλης νεραντζιάς, όχι πολύ διαφορετικής από τις νερατζιές των Αθηνών. Φύεται και εκτός Λιγυρίας (στη Σικελία και αλλού) όμως η περιοχή της βορειοδυτικής Ιταλίας απ’ όπου παίρνει το όνομα του είναι το κατεξοχήν περιβόλι του. Για τους αγεωγράφητους περί τη σειρά Blu Mediterraneo (και το λέμε διότι στο πορτφόλιο της καλύπτει αρκετές περιοχές της Ιταλίας), η Λιγυρία περιλαμβάνει τη Γένοβα, το Πορτοφίνο, το Σαν Ρέμο και άλλες ομορφιές.

Με τα κινότι (πληθυντικός) οι Ιταλοί φτιάχνουν διάφορα ωραία πραγματάκια όπως καραμέλες, αναψυκτικά και αμάρι (πικρά αποστάγματα, μαζί και με άλλα συστατικά). Παρεμπιπτόντως όποτε βρεθείτε στην Ιταλία αναζητείστε και το San Pellegrino Chinotto, το θαυμάσιο αυτό αναψυκτικό που δυστυχώς δεν εισάγεται στη χώρα μας, μια ας την πούμε «τσιτσιμπύρα» του μεσογειακού δανδή. Πολύ έξυπνα και η Acqua di Parma, ο σοφιστικέ οίκος αρωματοποιίας, επέλεξε το φρούτο αυτό για να εμπλουτίσει τη σειρά με τα ιταλιάνικα μεσογειακά της αρώματα, μια κολεξιόν που περιλαμβάνει εσάνς όπως ο κέδρος της σικελικής Ταορμίνα (Cedro di Taormina) ή το -αγαπημένο του Andro- αμαλφιτάνικο σύκο (Fico di Amalfi).

Ζεστό σαν απογευματινός ήλιος, όχι τόσο δροσερό όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς αλλά αντίθετα αρκετά κλασικό, στιβαρό, ανδρικό.

Το Chinotto di Liguria είναι το τελευταίο μπιζουδάκι στη συλλογή Blu και θα ανιχνευτεί από ευαίσθητες μύτες φέτος το καλοκαίρι σε βοτσαλωτές αυλές της Πάτμου, γκαλερί του St Paul de Vence, στενά του Palermo και αμμοθίνες της Formentera: Ζεστό σαν απογευματινός ήλιος, όχι τόσο δροσερό όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς αλλά αντίθετα αρκετά κλασικό, στιβαρό, ανδρικό και ταυτόχρονα ανάλαφρο με τον τρόπο που μόνο η Acqua di Parma καταφέρνει. Ένα άρωμα όχι μόνο για τις διακοπές αλλά το ίδιο και περισσότερο για να το χρησιμοποιείς στην πόλη και να σου θυμίζει κάτι από το καλοκαίρι.

Με μια αδιόρατη πικράδα αλλά και αισθητή γλύκα -σκεφτείτε μαρμελάδα πορτοκάλι με τη φλούδα της-, με πυκνό άρωμα χωρίς πολλή οξύτητα, με μικτή αίσθηση μυρωδικών όπως το γεράνι και το δενδρολίβανο στην «καρδιά» του και με έναν αρκετά έντονο, αρρενωπό απόηχο του musk (ο λεγόμενος μόσχος). Πρωτομυρίζοντας το στο Μιλάνο, αυθόρμητα σκεφτήκαμε ότι αν έπρεπε να παρομοιάσουμε το μεστό και γλυκόπικρο αυτό άρωμα με ένα κοκτέιλ, θα διαλέγαμε ένα καλοφτιαγμένο Νegroni με orange bitters. Το υγρό φυλακίζεται στο ίδιο εξαιρετικό γυάλινο οινοπνευματί μπουκάλι της σειράς Blu και στο ίδιο κουτί όπως κάθε άρωμα της Acqua di Parma, δηλαδή στη στενή χειροποίητη «καπελιέρα» από ανάγλυφο χαρτί. Χαίρεσαι να βλέπεις τους μπλε κυλίνδρους του οίκου στο ράφι του μπάνιου σου.

Με την νεοκλασική του αρχιτεκτονική, τη βαριά διακόσμηση, τη χρωματική του παλέτα αλλά και μια αναπόφευκτη αίσθηση περασμένων μεγαλείων, το ξενοδοχείο Principe di Savoia αντανακλά την αισθητική των κλασικών κίτρινων και καφέ σειρών με τις vintage eaux de cologne της Acqua di Parma.

Για την παρουσίαση του νέου αρώματος προσκληθήκαμε όχι λοιπόν στη Λιγυρία αλλά στο Μιλάνο, μια πόλη που έχει το στυλ της Acqua di Parma στο DNA της. Διαμένοντας στο Principe di Savoia, ένα παλατιανό ξενοδοχείο αναφορά στον οίκο της Σαβοΐας που βασίλεψε στην Ιταλία και όπου κατέλυαν πολλοί ισχυροί και διάσημοι όπως ο Ωνάσης (τότε) και ο Κλούνεϊ (σήμερα). Με την νεοκλασική του αρχιτεκτονική, τη βαριά διακόσμηση, τη χρωματική του παλέτα αλλά και μια αναπόφευκτη αίσθηση περασμένων μεγαλείων, το ξενοδοχείο αυτό αντανακλά την αισθητική των κλασικών κίτρινων και καφέ σειρών με τις vintage eaux de cologne του οίκου. Για να έχετε μια αναλογία, και στο δικό μας παλάτι της πλατείας Συντάγματος, στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, το κουρείο για τζεντλεμεν στο Spa προτείνει τις αντίστοιχες σειρές του Ιταλικού οίκου, μαζί με το πράσινο άρωμα Acqua di Parma «Club», που είναι ταμάμ για μεγάλους Βρετανούς τζέντλεμεν.

Η Πρόεδρος της Acqua di Parma, Laura Burdese.

Σε ένα άλλο εμβληματικό ξενοδοχείο, στο Four Seasons του Μιλάνου, είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Πρόεδρο της Acqua di Parma, Laura Burdese την πρώτη μέρα της επίσκεψης μου. Μια κυρία με απαλούς τρόπους που δεν κρύβουν την αποφασιστικότητα της αιχμηρής μάνατζερ, και που φαίνεται πως έχει μεγάλες προσδοκίες από έναν οίκο που δεν σταματά να αναπτύσσεται. Αλλά που πρέπει να παραδεχτούμε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει χάσει την αύρα μοναδικότητας που τον περιβάλλει. Η πρώτη μου κουβέντα είναι να εκφράσω τη χαρά μου που υπάρχουν οίκοι που προωθούν τη χαρά της ζωής έναντι της εφήμερης μόδας, και η Laura δηλώνει χαρούμενη που με λίγα λόγια το Andro συνόψισε την αποστολή της όλης σειράς Blu.

«Ένα καλό άρωμα δεν το φοράς για να μυρίζεις σαν τον διπλανό σου. Το ζεις. Σε μικρές δόσεις, πάνω στο δέρμα σου η μυρωδιά του προσαρμόζεται, αλλάζει. Από επιδερμίδα σε επιδερμίδα και από ώρα σε ώρα».

Η όμορφη ιδέα στην καρδιά της σειράς Blu Mediterraneo -που θα έπρεπε να παραδειγματίσει και εμάς τους Έλληνες- είναι η ανάδειξη συστατικών ανά περιοχή της Ιταλίας. Όπως το κινότο της Λιγυρίας, ή το πορτοκάλι του Κάπρι. Ρωτώ τη Laura σε ποιο βαθμό χρησιμοποιούνται φυσικές εσάνς χωρίς χημικά πρόσθετα, και η απάντηση της είναι πως όσο και να το ήθελαν, παραμένει αδύνατο ένα άρωμα να γίνεται εξ ολοκλήρου φυσικά. Τόσο για τεχνικούς λόγους -η αρωματοποιία μεταχειρίζεται διαφορετικές τεχνικές αλλά και δευτερεύοντα αρώματα για να αναδειχθεί η πεμπτουσία του προϊόντος που βρίσκεται στην καρδιά του, όσο και για δερματολογικούς λόγους. «Θα θέλαμε να εμφιαλώσουμε τον ήλιο της Μεσογείου και όλα τα αιθέρια έλαια των καρπών της σε ένα μπουκάλι αλλά δυστυχώς αυτό ακόμα δεν γίνεται και όποιος το ισχυριστεί ψεύδεται. Ίσως στο μέλλον να το καταφέρουμε!».

Το Chinotto di Liguria είναι ένα άρωμα όχι μόνο για τις διακοπές αλλά το ίδιο και περισσότερο για να το χρησιμοποιείς στην πόλη και να σου θυμίζει κάτι από το καλοκαίρι.

Καθώς μιλάει, σκέφτομαι πόσο γοητευτικό θα ήταν να υπάρξουν και ελληνικές στάσεις στο γαλάζιο σιρκουί της σειράς Blu Meditteranneo. Αν όχι μόνιμες εμφιαλώσεις με το μανταρίνι της Χίου ή το κουμ κουάτ της Κέρκυρας, έστω capsule συλλογές εμπνευσμένες από τη Μύκονο ή τη Σαντορίνη που να πωλούνται αποκλειστικά στα κορυφαία ξενοδοχεία των νησιών. Μοιράζομαι τις σκέψεις μου μαζί της. Εκείνη χαμογελά αινιγματικά και φαίνεται να σκανάρει γρήγορα με το μυαλό της το επιχειρηματικό ενδιαφέρον μιας τέτοιας προσπάθειας. «Όλη η Μεσόγειος είναι γεμάτη έμπνευση και αρώματα όποτε αυτό που λέτε θα ήταν ομολογουμένως υπέροχο», απαντά μετά από λίγα δευτερόλεπτα. «Όμως πρέπει να ξέρετε ότι επενδύουμε παρά πολύ χρόνο αλλά και χρήμα στην έρευνα και στην ανάπτυξη του κάθε αρώματος – τουλάχιστο 18 μήνες. Συνεπώς μια limited edition έκδοση δεν είναι κάτι απλό. Έχουμε επιλέξει να εστιάσουμε στην ιταλική ακτογραμμή που δεν είναι μικρή σε μέγεθος, κουλτούρα, ιστορίες και αρώματα. Είναι για εμάς ένας αληθινός κήπος της Εδέμ. Έχουμε ακόμα και άλλους προορισμούς να αναδείξουμε. Ίσως όμως και η δική σας πρόταση να υλοποιηθεί μελλοντικά».

Έχω και μια ακόμα πρόταση: Τι όμορφα θα ήταν αν σε κάποιους προορισμούς η Acqua Di Parma είχε δικές της ιδιοκτησίες. Αν αναστήλωνε ένα μισοερειπωμένο Palazzo στη Νάπολη ή αποκτούσε έναν «μυστικό κήπο» στη Σικελία και προσκαλούσε τους φίλους της μεσογειακής ευωδιές σε απογεύματα ποίησης ανάμεσα στις λεμονιές. «Θα ήταν υπέροχο, όπως το λέτε! Ναι, θα μπορούσαμε να ανοίξουμε και ένα ή περισσότερα boutique hotels, το φαντάζεστε; Χώροι που θα είναι γεμάτοι από την αύρα και την αισθητική μας, με όμορφα εστιατόρια που θα σερβίρουν εποχιακά και υγιεινά προϊόντα της μεσογειακής γης με τη χρήση τοπικών μυρωδικών. Δικές μας διευθύνσεις δίπλα στη θάλασσα, στην αγαπημένη μας Ιταλία που θα διαπνέονται από το σλόγκαν μας: Just Breathe…».

Εάν βρεθείτε στο Μιλάνο με την αγαπημένη σας και εκείνη επιμείνει να κάνει εξαντλητικές βόλτες στη Montenapoleone, θυμηθείτε μας και κλείστε ένα ραντεβού για περιποίηση στο μπαρμπέρικο (φωτό δεξιά) που βρίσκεται μέσα στη μπουτίκ της Acqua di Parma. Αριστερά, η μεγαλειώδης σκάλα του Principe di Savoia. Φωτογραφίες: Κίμων Φραγκάκης.

Μέχρι να αποκτήσει δικά της palazzi ή boutique hotels, η Acqua di Parma μας υποδέχεται σε ιδιόκτητες μπουτίκ, στη Ρώμη, στο Παρίσι, στο Μαϊάμι ή στο Μιλάνο. Η τελευταία βρίσκεται στον αριθμό 1 της Via Gesù. Η οδός του Ιησού λοιπόν είναι κάθετη της περίφημης Montenapoleone όπου βρίσκονται τα flagship stores κορυφαίων brands. Εάν βρεθείτε στο Μιλάνο με την αγαπημένη σας και εκείνη επιμείνει να κάνει εξαντλητικές βόλτες στη Montenapoleone, θυμηθείτε μας και κλείστε ένα ραντεβού για περιποίηση στο μπαρμπέρικο που βρίσκεται μέσα στη μπουτίκ της Acqua di Parma. Ένα παραδοσιακό ξύρισμα με καυτή πετσέτα, κοφτερή φαλτσέτα και φινάλε με ένα λεμονάτο συννεφάκι Acqua di Parma πάνω από το κεφάλι σας είναι εξόχως αναζωογονητικό όσο η παρέα σας θα γυρνάει στα μαγαζιά. Ειρήσθω εν παρόδω, επί της Montenapoleone, στο ύψος περίπου της Via Gesù βρίσκεται και το showroom των φίλων του Andro, αδελφών Ricci του οίκου Sciamat που εκπροσωπεί αποκλειστικά στην Ελληνική αγορά το Bespoke Athens. Επισκεφτείτε τους.

Η διευθύντρια του περιοδικού Marie Claire Γαλάτεια Λασκαράκη και ο εκδότης του Andro Κίμων Φραγκάκης.

Καθισμένοι κάτω από την κιονοστοιχία του που στολίζει το αίθριο του Four Seasons, βρισκόμαστε κατ’ ουσίαν σε ένα μοναστήρι του 15ου αιώνα που μετετράπη σε ξενοδοχείο. Η Laura Burdese με κοιτά με ένα συνδυασμό παιδικού χαμόγελου και βλέμματος ντίβας. Θέλω να μάθω ποιο είναι για εκείνη το μυστικό των Ιταλών στο να αναδεικνύουν ό,τι απλό και όμορφο βρίσκεται γύρω τους με τόση ελαφράδα και χαρά. «Από την αναγέννηση ως τις μέρες μας παρατηρούμε αυτό που λέτε, στην τέχνη, στη γαστρονομία, στη μόδα, στην αρωματοποιία. Είναι κάτι που ομορφαίνει τη ζωή μας και κάνει τη δουλειά μας ακόμα πιο ευχάριστη. Το στυλ και η τέχνη της ζωής είναι μέρος της κουλτούρας μας. Είμαστε συνηθισμένοι να ζούμε σε όμορφες πόλεις και να περιτριγυριζόμαστε από το αναγεννησιακό μέτρο της ομορφιάς, από τρυφερή ηλικία. Είναι όμως κάτι πιο σημαντικό που έχουμε αποκτήσει και νομίζω ότι αναφέρεστε σε αυτό όταν μιλάτε για την ανάδειξη της απλότητας και της ομορφιάς στο κάθε τι: Στην Ιταλία έχουμε αρκετά οξυμένο το ταλέντο του να εντοπίζουμε την τελειότητα μέσα στην ατέλεια. Σε ένα φαινομενικά αταίριαστο ρούχο. Σε ένα ασχημούτσικο λαχανικό που θα μπει στο πανέρι ανάμεσα σε αλλά χρώματα και αρώματα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ναι, ίσως να είναι και ένα μικρό μυστικό».

Επαυξάνω με μια ποιότητα του Ιταλικού -σίγουρα και του Γαλλικού- τρόπου ζωής που μου αρέσει πολύ, το πως χαίρονται την ομορφιά, την ιστορία και γιατί όχι τις μικρές δόσεις πολυτελείας κάθε στιγμή. Συντηρώντας και ζώντας μέσα σε ιστορικά κτίρια, χρησιμοποιώντας ένα παλιό σερβίτσιο, ανοίγοντας ένα καλό κρασί χωρίς σπουδαία αφορμή. Η Laura μου χαρίζει το «δεν έγινε δα και τίποτα» (it’s no big deal) χαμόγελο των συμπατριωτών της. «Έχετε δίκιο, και είναι θέμα οικειοποίησης. Μέσα από τη χρήση των πραγμάτων τα κάνουμε δικά μας, τα απομυθοποιούμε, τα φέρνουμε στα μέτρα μας και ζούμε μαζί τους. Ας πάρουμε για παράδειγμα το άρωμα. Ένα καλό άρωμα δεν το φοράς για να μυρίζεις σαν τον διπλανό σου. Το ζεις. Σε μικρές δόσεις, πάνω στο δέρμα σου η μυρωδιά του προσαρμόζεται, αλλάζει. Από επιδερμίδα σε επιδερμίδα και από ώρα σε ώρα».

«Στην Ιαπωνία το να μυρίζεις έντονα άρωμα θεωρείται αγένεια, διότι εισβάλλεις στον προσωπικό χώρο του άλλου»

Της εξομολογούμαι ότι για πολλά χρόνια αφού είχα κόψει το κάπνισμα, οποιοδήποτε άρωμα μου προκαλούσε αμέσως πονοκέφαλο. Και πως μεγαλώνοντας έχω αρχίσει να ξαναβάζω ορισμένες αρωματικές νότες με μικρές δόσεις στην καθημερινότητα μου, κυρίως ως διακριτικό after shave. «Ξέρετε στην Ιαπωνία το να μυρίζεις έντονα άρωμα θεωρείται αγένεια, διότι εισβάλλεις στον προσωπικό χώρο του άλλου», μου λέει ανερυθρίαστα. «Το βρίσκω ευγενές σαν ιδέα», συνεχίζει με παρρησία. «Δεν διστάζω να σας πω ότι κατά τη γνώμη μου αν βάζεις πολύ άρωμα, ακόμα και ένα φρέσκο άρωμα Blu Mediterraneo, δεν κάνεις κάτι πολύ κομψό. Γι αυτό εκτιμώ όλο και περισσότερο τα φίνα τζελ του μπάνιου και τις εκλεκτές κρέμες σώματος. Θα έλεγα ότι ενώ το άρωμα είναι κάτι που βάζουμε σε μεγάλο βαθμό για να αρέσουμε στους άλλους, οι αρωματικές λοσιόν είναι μια απαλή πολυτέλεια για τον εαυτό μας».

Ένα εξαιρετικό δείπνο για λίγους προσκεκλημένους από ολόκληρο τον κόσμο, με την υπογραφή του βραβευμένου με αστέρι Michelin, σεφ Luigi Taglienti.

Πάνω σε αυτή τη λεπτή αρωματική νότα, ευχαριστώ την οικοδέσποινα μας για την πρόσκληση στο Μιλάνο και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το ίδιο βράδυ, όπου η Acqua di Parma και η Laura Burdese θα παρέθεταν ένα εξαιρετικό δείπνο για λίγους προσκεκλημένους από ολόκληρο τον κόσμο. Και πράγματι τα πιάτα που σερβιρίστηκαν διαπνέονταν από αυτήν ακριβώς την ανάλαφρη μαεστρία που περιγράψαμε πιο πάνω, με την υπογραφή του βραβευμένου με αστέρι Michelin, σεφ Luigi Taglienti: Άρωμα, φρεσκάδα, σαφήνεια γεύσεων, διαύγεια πρώτων υλών. Με απροσποίητο, ιταλικό στυλ το πάρτι περιλάμβανε από καφάσια με φρούτα και ατελιέ κεραμικής, μέχρι καρτ-ποστάλ που έγραφες επί τόπου, έπειτα τις ψέκαζες με το αγαπημένο σου άρωμα και τις ταχυδρομούσες σε ένα όμορφο ταχυδρομικό κουτί. Για την ιστορία, παρότι η κάρτα μας τρίφτηκε με εκατοντάδες γράμματα και έκανε πάνω από ένα μήνα να διασχίσει την Αδριατική και το Ιόνιο, έφτασε στην Αθήνα μυρίζοντας Chinotto di Liguria.

 

//Τα προϊόντα Acqua di Parma θα τα βρείτε στα πολυκαταστήματα attica και στο www.atticabeauty.gr

 

Διαβάστε ακόμα: La Marzocco, η Rolls Royce των μηχανών εσπρέσο γιορτάζει τα 90 της χρόνια.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και «μικρό αδερφάκι» της Toyota αφήνει για λίγο στην άκρη την άσφαλτο και δοκιμάζει την τύχη της στη θάλασσα, παρουσιάζοντας το πρώτο πολυτελές γιοτ της.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Υπήρχε μια αθώα εποχή που η Ελλάδα ήταν μόδα, η Ολυμπιακή Αεροπορία σέρβιρε χαβιάρι και ένας ευγενής και πολυτάλαντος Έλληνας συζητιόνταν στα παγκόσμια περιοδικά - βίβλους του στυλ. Το όνομα του το έχουμε όλοι ακουστά: Γιάννης Τσεκλένης. Η Μία Κόλλια τον συνάντησε με αφορμή μια αναδρομική του έκθεση στο "Φουγάρο" του Ναυπλίου, και ξεφύλλισαν μαζί το άλμπουμ της ζωής του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ένα παλιό σπίτι με παραδοσιακούς στάβλους στον Περίβολο της Σαντορίνης μετατράπηκε σε boutique hotel: 12 σουίτες που «απηχούν» τις αναμνήσεις της ιστορικής οικίας και του μοναδικού τοπίου, μέσα από μια ολιστική αρχιτεκτονική προσέγγιση.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Βέβαια δεν κοστίζει 2.5 εκατομμύρια ευρώ, ούτε πιάνει τα 420 χλμ. τελική ταχύτητα. Όμως κουβαλάει πίσω της όλη την αίγλη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας - συν ένα εκατομύριο «τουβλάκια» LEGO.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro