Driven: Abarth 595 Competizione 180 HP – Ένοχη αφορμή για ξεσάλωμα

Καλό είναι να οδηγείς πού και πού αγνά, ανόθευτα, ωμά αυτοκίνητα όπως αυτό εδώ το Abarth, για να θυμάσαι, αν μη τι άλλο, κι από πού έρχεσαι.

 
Abarth main

Το τελευταίο 595 Competizione με τα επιπλέον 20 άλογα (180 τώρα) είναι ο καλύτερος φόρος τιμής στα διαβολικά εκείνα Abarth της δεκαετίας του ’60. Τα σήματα με το σκορπιό και οι 17άρες ζάντες με τις κόκκινες δαγκάνες φωνάζουν επιδόσεις πρoτού καν ανοίξεις την πόρτα. (photo credit abarth.com).

Τι είναι, όμως, το «595 Competizione»; Και, καλά το Competizione κάνει μπαμ, αλλά γιατί 595; Το 595 λοιπόν τιμά την, ας πούμε, αντίστοιχη έκδοση του Fiat 500 που παρουσίασε ο Karl Alberto Abarth το 1963. Η οποία είχε κινητήρα 595 κ.ε. με 27 ίππους (οι οποίοι ένα χρόνο μετά έγιναν 32) και πίσω βέβαια κίνηση. Και κάπου εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες.

Διότι το βασισμένο στο Fiat 500 σημερινό 595 –το Competizione είναι για να ξεχωρίζει από την ηπιότερη έκδοση Turismo– διαθέτει το γνωστό βενζινοκινητήρα 1.4 T-Jet της Fiat, με turbo φυσικά, ο οποίος στέλνει 180 ίππους στους μπροστινούς τροχούς.

Με τις παραπομπές στον ιδιοφυή Αυστριακό και την αγωνιστική ιστορία των μοντέλων του να είναι προφανείς προτού καν ανοίξεις την πόρτα. Από τα μεγάλα σήματα με το σκορπιό μέχρι τις 17άρες ζάντες, από τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων της Brembo μέχρι τα εξαιρετικά μπάκετ της Sabelt, τα οποία μοιάζουν βγαλμένα από το αγωνιστικό σου, και από τα αλουμινένια πεντάλ μέχρι το χορταστικό και επίσης αλουμινένιο λεβιέ του κιβωτίου.

Τα οποία δεν είναι διόλου για τα μάτια, νά ‘στε σίγουροι. Αντίθετα, επιβεβαιώνουν απόλυτα τις πρώτες σου εντυπώσεις για τον τρόπο που το 595 Competizione πάει. Προτού μάλιστα πατήσεις το κουμπί «Sport», το οποίο κάνει το ακριβές τιμόνι ακριβέστερο, και την άμεση απόκριση στο γκάζι αμεσότερη. Και που, για να σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι σε mode χούλιγκαν, αλλάζει και την όψη του ψηφιακού πίνακα οργάνων επί το αγωνιστικότερον. Τέλεια.

Ναι, αλλά πώς πάει; Βάζει όλη αυτήν τη δύναμη κάτω ή κυνηγάει τα πεζοδρόμια; Κατ’ αρχάς, υπάρχει ακόμη ένα κουμπί (TTC-Τorque Transfer Control), κάτι σαν ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό αν έχετε ακουστά, με σκοπό να ελέγχει το ρυθμό με τον οποίο μεταφέρεται η ιπποδύναμη (η ροπή, σωστότερα) στους τροχούς σε άγαρμπα πατήματα του γκαζιού ή/και γλιστερούς δρόμους. Αλλά αυτό είναι σαν να φιμώνει το αυτοκίνητο που, αφού πήγες κι έδωσες λεφτά Mercedes για να πάρεις Fiat, οδήγα το, βρε αδερφέ.

Abarth interior

Εξαιρετικά μπάκετ από τη Sabelt και όρθια αγωνιστική θέση οδήγησης. Όμορφο δερμάτινο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ και λεβιές. Το ραδιο-CD –γιατί ηχοσύστημα δεν το λες– μοιάζει ξεχασμένο από την προηγούμενη δεκαετία, αλλά ποιος νοιάζεται. (photo credit abarth.com).

Να λοιπόν ένα αυτοκίνητο με το οποίο είναι αδύνατον να πας αργά. Ή να μείνεις σοβαρός. Είναι κι αυτό το μπρουάπ της εξάτμισης «Record Monza» της Magneti Marelli με το που παίρνει μπρος ο T-Jet…
Abarth 595 50th Anniversary Edition

Κάπως έτσι άρχισαν όλα. Οι επεμβάσεις του Karl Abarth είχαν χαρίσει στο Cinquecento του ‘63 27 ολόκληρα άλογα – τα οποία δείχνουν λίγα μέχρι να σκεφτείς πως το απλό 500 της ίδιας χρονιάς έβγαζε μόλις 17. (photo credit automobilesreview.com).

Οδήγα το σαν το καρτ που είναι. Ξέχνα τα ηλεκτρονικά φίμωτρα και κανόνισε εσύ πόσο θες να σφίγγεις ή να χαλαρώνεις το λουρί του. Πειραματίσου και με τις πιέσεις των ελαστικών, όπως έκανες παλιά, και κάνε το Abarth από ουδέτερο με σταθερό γκάζι μέχρι και υπερστροφικό στο «άσε». Σαν κι εκείνο το 205 GTI 1.9 που τόσο αγαπούσες…

Και δεν είναι μόνο τα στροφιλίκια που το αναδεικνύουν. Το 595 Competizione, αν δεν πολυνοιάζεσαι για καταναλώσεις, αυτονομίες και τέτοια πεζά, μπορεί να ταξιδεύει άνετα με 180+ –όπου αυτό επιτρέπεται, κύριε τροχονόμε μου–, ενώ εύκολα βλέπεις στο ταχύμετρο ταχύτητες μέσα στην τρίτη εκατοντάδα, με την αντίστοιχη κατανάλωση βέβαια μέσα στη δεύτερη δεκάδα.

Να λοιπόν ένα αυτοκίνητο με το οποίο είναι αδύνατον να πας αργά. Ή να μείνεις σοβαρός. Είναι κι αυτό το μπρουάπ της εξάτμισης «Record Monza» της Magneti Marelli με το που παίρνει μπρος ο T-Jet, ο ήχος σε όλο το εύρος των στροφών, η απόκριση του κινητήρα με το πρακτικά μηδενικό lag, το λιλιπούτειο μεταξόνιο, το μικρό βάρος, το τιμόνι που διαβάζει το δρόμο σαν σε σύστημα Braille, η ανάρτηση που αναρριχάται στην παραμικρή ανωμαλία αντί να την απορροφά, η αγωνιστική θέση οδήγησης-στασίδι, το «σχεσάτο» 5άρι κιβώτιο, η αίσθηση του λεβιέ…

Δεν θυμάμαι να έχω οδηγήσει τελευταία άλλο αυτοκίνητο που να οξύνει τόσο τις αισθήσεις, μετατρέποντας κάθε διαδρομή σε ανόθευτη απόλαυση, κάθε στροφή σε ένοχη αφορμή για ξεσάλωμα. Ναι, μπορεί το 595 να μην είναι απόλυτα ακριβές όπως ένα νυστέρι σε χέρι νηφάλιου νευροχειρουργού, αλλά τα τσάγαλα ανοίγουν και με ματσόλα.

Από την άλλη (διότι πάντα υπάρχει κι ένα «από την άλλη»), τα €27.000 αυτού του τετράτροχου βεγγαλικού το πετάνε ανάμεσα σε καταξιωμένους και πιο πολιτισμένους ανταγωνιστές όπως τα Cooper S, 208 GTI, Fiesta ST, Clio RS κ.ά.

Όμως, αυτό το Abarth είναι ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα. Ένα αυτοκίνητο που σου αλλάζει τη διάθεση, φτιάχνοντάς σου όχι μόνο τη μέρα αλλά ολόκληρη την εβδομάδα. Ένα αυτοκίνητο σαν κι αυτά για τα οποία κάποτε ξυπνούσες στις 5 το πρωί απλώς για να τα οδηγήσεις…

Abarth TAG Heuer

Η έκδοση “Abarth 595 Competizione by TAG Heuer”, με κοσμητικές επεμβάσεις, αλλά τα ίδια μηχανικά μέρη, παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες και θα παραχθεί σε μόλις 30 αντίτυπα. Καθένας από τους τυχερούς αγοραστές, μαζί με το 595, θα παραλάβει κι έναν χρονογράφο TAG Heuer Carrera, με το λογότυπο της Abarth στο πίσω μέρος της κάσας. (photo credit chronos24.pl)

Τα βασικά

Μοντέλο: Abarth 595 Competizione
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1368 κ.ε.
Ισχύς: 180 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 250 Nm @ 3000 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κατανάλωση: 6 lt/100 km (επίσημη) – 9,3 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 6,7”
Τελική: 225 km/h
Τιμή: €25.890 (με όφελος απόσυρσης).

Abarth final

Αυτοκίνητα-καρτ όπως το 595 Competizione παραπέμπουν σε εποχές που η μετακίνηση ερχόταν ως αποτέλεσμα της οδήγησης και όχι αντίστροφα. (photo credit abarth.com).

Διαβάστε ακόμα: BMW X1 xDrive 20d. Δύσκολα βρίσκεις καλύτερο μικρό-μεσαίο SUV. 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Αυτό θα πει ευγενής ανταγωνισμός. Ο Dieter Zetsche, επί χρόνια CEO της Mercedes, βγήκε στη σύνταξη έπειτα από 49 χρόνια ευδόκιμης παρουσίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όμως, η BMW, η μεγάλη αντίπαλος της Mercedes, όχι μόνο δεν τον ξέχασε αλλά τον αποχαιρέτησε με μία εμπνευσμένη διαφήμιση (και έναν αληθοφανή σωσία). Εντάξει μια προβοκατόρικη νότα την έχει, αλλά με αισθητική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Τις χρησιμοποιούμε καθημερινά, τις έχουμε ανάγκη για να μην μας πέσει τα παντελόνι και βρεθούμε καταμεσής του δρόμου γυμνοί. Ξέρουμε, όμως, πώς πρέπει τις διατηρούμε καθαρές; Ο Γιώργος Κωνσταντινίδης έπαθε, έμαθε και μάς δίνει τα φώτα του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ο δαιμόνιος Μιχαήλ Ανδρουλιδάκης κατάλαβε ότι το να είσαι… influencer είναι χαριτωμένο αλλά από μόνο του δεν αρκεί. Και δημιούργησε ένα εξαιρετικό μικρό κατάστημα στο 5 αστέρων ξενοδοχείο Abaton Island Resort & Spa, στη Χερσόνησο της Κρήτης. Ένα concept store που έχει σε κάθε γωνία την υπογραφή του καλού γούστου και της χαράς της ζωής. 

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι ένα από τα εμβληματικά τοπόσημα της ελληνικής πρωτεύουσας. Σηματοδότησε το θρίαμβο του ντιζάιν στα χρόνια της αθωότητας. Με αφορμή τα 100 χρόνια της αλυσίδας Hilton θυμόμαστε τα κλέη μιας άλλη εποχής και την Αθηναϊκή ιστορία του ξενοδοχείου.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro