nsx1990

Στο NSX, η μονάδα Sport Hybrid Power Unit αποτελείται από 4 κινητήρες. Ο βασικός, εσωτερικής καύσης βενζίνης, είναι ένας αλουμινένιος V6 με διπλό Turbo και σύστημα άμεσου ψεκασμού.

Το χειμώνα του 1989, μια ομάδα Ιαπώνων μηχανικών στην πίστα της Σουζούκα είχε περιτριγυρίσει τον 29χρονο Άιρτον Σένα και κρεμόταν από τα χείλη του. Ο Άιρτον είχε μόλις πριν από λίγους μήνες και για πρώτη φορά στη ζωή του βαφτιστεί παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 και η περίεργη αύρα του, για την οποία όλοι μιλούσαν, είχε τώρα και το δέος του καλύτερου του κόσμου. Οι Ιάπωνες μηχανικοί, εκείνες τις ώρες στη Σουζούκα, ζούσαν τους πρώτους σπινθήρες της μεταμόρφωσης του Άιρτον, μέσα στην ψυχή τους, στον μοναδικό οδηγό που πλησίασε ποτέ τον ιαπωνικό ψυχισμό. Ήταν ενός Σαμουράι.

Κάθε μηχανικός της Honda ήταν κι ένα βαθυσκάφος σε πρωτόγνωρα μηχανολογικά βάθη επί δεκαετίες – κυρίως στα μηχανάκια, και κυρίως στους κινητήρες. Κι όμως στη Σουζούκα, μοιάζοντας με πρωτοετή της Σχολής Μηχανολογίας, κρεμόταν από τα χείλη ενός 29χρονου, για να κρίνει αν το πρωτότυπο supercar που κατασκεύασαν, για πρώτη φορά με αλουμίνιο και με το νέο μοτέρ V6 VTEC, ήταν καλό. Το πρωτότυπο είχε την ονομασία «New Sportscar eXperimental», από όπου αργότερα πήρε τα αρχικά: NSX.

Μετά από ένα μήνα που το δοκίμαζαν οι ίδιοι, ο Άιρτον φέρεται να βρήκε το διθέσιο, κεντρομήχανο και πισωκίνητο πρωτότυπο NSX, κομματάκι μαλακό: σαν να είχε κάποιες τάσεις πλεύσης σε ορισμένες φάσεις της στροφής. Θα πρέπει μεταξύ των Ιαπώνων, τότε, να επήλθε χαρακίρι. Μετά από ένα μήνα, η Honda έστειλε στο γερμανικό Νίρμπουργκρινγκ για δοκιμές την τελική έκδοση παραγωγής του supercar, με 50% πιο στιβαρό δάπεδο!

am_dt1501004H

Οι άλλοι τρεις είναι ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο V6 και στο κιβώτιο ταχυτήτων, για να αυξάνει την ισχύ του πρώτου, ενώ οι άλλοι δύο είναι τοποθετημένοι εσωτερικά των εμπρός τροχών, δίνοντας την ισχύ τους απευθείας σε αυτούς.

Η Honda έβγαλε το NSX στην παραγωγή το 1990, σκηνοθετώντας για το μάρκετινγκ και διαρρέοντας μια σειρά από εικόνες με τον Άιρτον να πλένει το καινούργιο του Honda NSX με το λάστιχο της βεράντας. Και, βέβαια, χαρίζοντας στον Βραζιλιάνο το δικό του -ένα μαύρο- NSX. Ο Άιρτον Σένα χρησιμοποιούσε το μαύρο NSX στο σπίτι που διατηρούσε στο Φάρο της Πορτογαλίας.

Όταν πια άρχισαν να καλμάρουν οι οικονομικές θύελλες στην Ιαπωνία, το πρόγραμμα του νέου NSX μπήκε πάλι στις ράγες – και, σύντομα, άρχισε να συμπορεύεται ξανά με την απόφαση της Honda να επιστρέψει στη Formula 1.

Μια τέτοια σύνδεση οδηγού με αυτοκίνητο δεν ήταν πρωτοφανής, κυρίως στα χωράφια του αναβάτη μοτοσικλέτας, όμως στην περίπτωση Σένα-NSX άρχισε να αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα όσο ο μύθος του Άιρτον μεγάλωνε, όσο ο Άιρτον κέρδιζε νίκες και τίτλους – και ειδικά μετά τη μαύρη Ίμολα, την Πρωτομαγιά του 1994 που χάθηκε. Για πολλούς από τους έφηβους που μεγάλωσαν με την εικόνα του Άιρτον, η McLaren και η Honda μετατράπηκαν σε σύμβολα των ημερών ευημερίας, δόξας και θριάμβου του παιδικού τους ήρωα, προτού εκείνος μεταπηδήσει στην προβληματική κυανόλευκη Williams-Renault, η οποία έμελλε να γίνει το φέρετρό του.

Κάπου προς τα μέσα της δεκαετίας του 2000, η παραγωγή του NSX τελείωσε – όμως, σε εκείνους τους καιρούς, η ιδέα του NSX δεν είχε σκορπίσει στον αέρα. Το κλίμα ήταν ευνοϊκό: η Honda είχε επιστρέψει ήδη εδώ και μια πενταετία στη F1 ως προμηθεύτρια κινητήρων και ήδη ετοίμαζε την αγορά της ομάδας BAR, ώστε να συστήσει αμιγώς δική της εργοστασιακή ομάδα μετά το 1968. Μια ολοκαίνουργια μετενσάρκωση του μυθικού NSX θα ήταν μια αληθινά σπουδαία ευκαιρία για το γιαπωνέζικο μάρκετινγκ – αν όχι για το γιαπωνέζικο ψυχισμό της κατασκευής άρτιων αυτοκίνητων επιδόσεων.

Διαβάστε ακόμα: Tο ολοκαίνουργιο, πολύ χάι Apple Watch.

am_dt1501010H

Το NSX είναι ένα supercar: στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 9 σχέσεων, στο πλαίσιό του από αλουμίνιο και χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Και, βέβαια, στα ηλεκτρονικά: πέραν της υποβοήθησης εκκίνησης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον τρόπο που πρόκειται να οδηγήσει, τις αλλαγές του κιβωτίου, ακόμα και τον ήχο.

Όλα έμελλε να διακοπούν μεμιάς το φθινόπωρο του 2008, όταν η κατακλυσμιαία οικονομική ύφεση στην Ιαπωνία παρέσυρε τα πάντα: το NSX, τα πλάνα της Honda – ακόμα και την ίδια την ομάδα της F1, παρότι κατά πάσα πιθανότητα η ηγεσία της Honda γνώριζε ότι το 2009 είχε ένα μονοθέσιο αρκετά ικανό και πολύ σοβαρές πιθανότητες για να γίνει παγκόσμια πρωταθλήτρια. Πανικόβλητοι στο Τόκιο για το πώς θα εξηγούσαν την τεράστια σπατάλη στη F1 την ώρα που προχωρούσαν σε μαζικές απολύσεις, τράβηξαν την πρίζα. Η ομάδα τους μετονομάστηκε σε «Brawn GP», έγινε πρωταθλήτρια, και στο τέλος της χρονιάς πωλήθηκε στη Mercedes – στη σημερινή παγκόσμια πρωταθλήτρια.

Δύο χρόνια μετά, όταν πια άρχισαν να καλμάρουν οι οικονομικές θύελλες στην Ιαπωνία, το πρόγραμμα του νέου NSX μπήκε πάλι στις ράγες – και, σύντομα, άρχισε να συμπορεύεται ξανά με την απόφαση της Honda να επιστρέψει στη Formula 1: αυτήν τη φορά ως προμηθεύτρια κινητήρων, και μάλιστα της McLaren, και μάλιστα -όπως και τότε- με έναν Λατίνο οδηγό που θεωρείται ο καλύτερος της γενιάς του: τον Φερνάντο Αλόνσο.

Το NSX έχει τη δυνατότητα τετρακίνησης, όμως από άποψη συμπεριφοράς σε ελάχιστα θα θυμίζει τις μεθυστικές υπερστροφές ισχύος που τόσο γλυκά πλάσαρε ο Άιρτον εκείνη την ημέρα στη Σουζούκα…

Στο κάλεσμα των καιρών, όπου η ίδια η F1 της McLaren-Honda είναι ένα υβριδικό μονοθέσιο (με κινητήρα V6 Turbo και δύο ηλεκτροκινητήρες), το NSX δεν θα μπορούσε να ήταν τίποτα διαφορετικό: η μονάδα Sport Hybrid Power Unit αποτελείται από τέσσερις κινητήρες. Ο βασικός, εσωτερικής καύσης βενζίνης, τοποθετημένος πίσω από τα δύο καθίσματα των επιβατών, είναι ένας αλουμινένιος V6 με διπλό Turbo και σύστημα άμεσου ψεκασμού.

Οι άλλοι τρεις είναι ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο V6 και στο κιβώτιο ταχυτήτων, για να αυξάνει την ισχύ του πρώτου, ενώ οι άλλοι δύο είναι τοποθετημένοι εσωτερικά των εμπρός τροχών, δίνοντας την ισχύ τους απευθείας σε αυτούς. Κατά συνέπεια, το NSX έχει τη δυνατότητα τετρακίνησης (Super-Handling All-Wheel Drive, SH-AWD), η οποία έχει μεν το μεγάλο πλεονέκτημα της καλύτερης απόδοσης στην άσφαλτο των -κατά προσέγγιση- 550 ίππων, όμως από άποψη συμπεριφοράς σε ελάχιστα θα θυμίζει τις μεθυστικές υπερστροφές ισχύος που τόσο γλυκά πλάσαρε ο Άιρτον εκείνη την ημέρα στη Σουζούκα…

am_dt1501008H

Το νέο supercar Honda NSX έχει κάθε δικαίωμα να περιστρέφεται απαλά πάνω στο κυκλικό πάτωμα στο σαλόνι του Ντιτρόιτ.

Το NSX είναι ένα απολύτως επίκαιρο supercar και στις άλλες πτυχές του: στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) 9 σχέσεων, στο πλαίσιό του από αλουμίνιο, χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και άλλα ελαφρά υλικά και, βέβαια, στα ηλεκτρονικά: πέραν της υποβοήθησης εκκίνησης (Launch Control), η οποία βασίζεται στη μεταφορά ροπής σε όλους τους τροχούς με το σύστημα «Integrated Dynamic System», ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει στα μέτρα του τον τρόπο που πρόκειται να οδηγήσει τον κινητήρα, τις αλλαγές του κιβωτίου και ακόμα και τον ήχο.

Ο Άιρτον Σένα είχε επιλέξει το Φάρο από νόστο: επειδή ήταν το πλησιέστερο στη Βραζιλία σημείο της Ευρώπης. Γρήγορα το σπίτι στοίχειωσε, αμπαρώθηκε. Το μαύρο NSX κρύφτηκε – και βγήκε στην επιφάνεια ξανά αρχές του 2014, για να πουληθεί σε δημοπρασία λίγο προτού κλείσουν τα είκοσι χρόνια από τον χαμό του. Λίγους μήνες αργότερα, το νέο supercar Honda NSX περιστρεφόταν απαλά πάνω στο κυκλικό του πάτωμα στο σαλόνι του Ντιτρόιτ.

 

Διαβάστε ακόμα: Η Street 750 κάνει τη Harley Davidson να νιώθει νέα

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top