yachts

Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα αναζητά απεγνωσμένα πόρους, αφήνουμε ένα εθνικό μας κεφάλαιο να λιμνάζει.

Σπουδαίες προσωπικότητες και παράγοντες του θαλάσσιου τουρισμού συναντήθηκαν σε μια εξαιρετικά οργανωμένη εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μιλάω για το επιτυχημένο «Sea Tourism Forum», που διεξήχθη στη χώρα μας για δεύτερη φορά από την Posidonia Events. Πρόκειται για μια συνάντηση κορυφής, αντίστοιχη, θα τολμούσα να πω, σε σημασία και εμβέλεια με αυτή της Ναυτιλίας, δεδομένου ότι ο Τουρισμός αναπαριστά τον έτερο πυλώνα ανάπτυξης της χώρας.

Φέτος, τον εναρκτήριο λόγο ανέλαβε ο ελληνικής καταγωγής διεθνής marketing strategist και μετρ της επικοινωνίας, κ. Peter Economides, o οποίος απέδωσε, εύστοχα και περιεκτικά, τη μοναδικότητα του τόπου μας. Την τράπεζα των ομιλητών συνέθεσαν πρωταγωνιστές του κλάδου από διαφορετικούς τομείς, όπως η Κρουαζιέρα, Μαρίνες και λιμένες, το Yachting, το Chartering, καθώς και θεσμικοί παράγοντες, δημιουργώντας μια ανάγλυφη και πανοραμική εικόνα για την οικονομία της θαλάσσιας αναψυχής.

Ο Peter Economides άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου. Ο γνωστός strategist είναι λάτρης της ιστιοπλοΐας και της ελληνικής πολυνησίας.

Ο Peter Economides άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου. Ο γνωστός strategist είναι λάτρης της ιστιοπλοΐας και της ελληνικής πολυνησίας.

Πράγματι, στο διήμερο συνέδριο ειπώθηκαν τεκμηριωμένες αναφορές, δημιουργικοί προβληματισμοί, πολυεπίπεδες αναλύσεις. Εισήχθησαν προτάσεις καλά στοιχειοθετημένες, οργανωμένα σχέδια, ακόμη και μελέτες που έχουν εκπονήσει πανεπιστημιακές ομάδες για την ορθή διαχείριση του φυσικού κάλλους με κέντρο την ελληνική πολυνησία.

Οι κ.κ Όλγα Κεφαλογιάννη και Κώστας Μουσουρούλης είχαν, απλώς, ένα σύντομο πέρασμα από το «Sea Tourism Forum». Ποιες άραγε μπορούσε να ήταν οι υποχρεώσεις τους με μεγαλύτερη βαρύτητα εκείνες τις δυο μέρες;

Σε πολλούς από εμάς προκάλεσε ρίγος η εισήγηση από το Ναυτικό Επιμελητήριο αναφορικά με το αρτηριοσκληρωτικό νομοθετικό πλέγμα που προάγει την έξοδο σκαφών από τη χώρα, καταργώντας θέσεις εργασίας και αφαιρώντας σημαντικό εισόδημα από τον εισερχόμενο τουρισμό. Το ίδιο ρίγος αισθανθήκαμε όταν, κάνοντας τον υπολογισμό, διαπιστώσαμε ότι οι δαπάνες σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι περί τα 36 δισεκατομμύρια ευρώ και η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 600 εκατομμυρίων, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων home-porting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα 57 λιμάνια της χώρας. Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα αναζητά απεγνωσμένα πόρους για να ανταπεξέλθει στα δανειακά μας βάρη, την ίδια ώρα που επιχειρηματικά σχήματα στραγγαλίζονται ή μεταναστεύουν, τα επιτελεία των υπουργείων σκαλίζουν μικροσυντάξεις και εφευρίσκουν νέες εισφορές, δημιουργώντας μια ατέρμονη διαδρομή από και προς το αδιέξοδο.

Οι Έλληνες είναι οι εφευρέτες της κρουαζιέρας. Σήμερα έχουν μείνει ελάχιστες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Αποκαρδιωτικό ταυτόχρονα είναι το γεγονός ότι οι νομοθέτες και θεσμικοί μεταρρυθμιστές είχαν χλιαρή ή αδιάφορη παρουσία. Φέτος, οι περισσότεροι από εμάς είχαμε αξιώσεις και ελπίδες ότι τα εμπλεκόμενα υπουργεία (Ναυτιλίας – Τουρισμού – Ανάπτυξης – Οικονομίας) θα είχαν ενεργή συμμετοχή λόγω συνθηκών και εξαγγελιών περί προώθησης του Θαλάσσιου Τουρισμού. Με δεδομένο ότι, γενικώς, στα πάνελ συμμετέχουν πρόεδροι και εκτελεστικά μέλη Δ.Σ των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως, CEO’s ομίλων κλπ., θεωρήσαμε ως αυτονόητο ότι για τα υπουργεία δεν θα υπήρχε άλλη προτεραιότητα. Εις μάτην, η ανωτέρω συζήτηση πραγματοποιήθηκε και φέτος μεταξύ μας. Οι κ.κ Όλγα Κεφαλογιάννη και Κώστας Μουσουρούλης είχαν, απλώς, ένα σύντομο πέρασμα από το Μέγαρο και μια παρουσία δυσανάλογη στις δεσμεύσεις για τον Θαλάσσιο Τουρισμό ψηλά στην ατζέντα τους.

Διερωτώμαι ακόμα: Ποιες άραγε μπορούσε να ήταν οι υποχρεώσεις τους με μεγαλύτερη βαρύτητα εκείνες τις δυο μέρες; Δεν το κάνω από περιέργεια, δεν είναι του χαρακτήρα μου, αλλά, μόνο, για να δώσω μια απάντηση στον κύριο που καθόταν δίπλα μας και στα πλοία του μεταφέρονται εντός Μεσογείου περί τους 17 εκ. τουρίστες το χρόνο…

 

Ο Γεράσιμος Γερολυμάτος είναι επικεφαλής του περιοδικού Skipper ONDECK.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top