Αυτή τη στιγμή που γράφω, το νέο βίντεο κλιπ του «δημοφιλέστερου Έλληνα ράπερ», του Snik, για το τραγούδι του «Gangsta», είναι στο νούμερο ένα των trends του YouTube και μετράει 1,096,817 views που όλο κι αυξάνονται. Επίσης το κομμάτι αγναντεύει τα πλήθη από την κορυφή του Spotify Greece Top50, είναι πρώτο στο στο iTunes Chart και ο “μπαiνωμεθυσμενοςστοκλαμπdab” καλλιτέχνης, γιορτάζει πια το συμβόλαιο του με τη Minos Emi/ Universal. Όσο για παλιότερα κομμάτια του όπως το «Medusa» ή το «Tony Montana», έχουν πάνω από 10 εκατομμύρια views έκαστο.
Ο τύπος είναι φαινόμενο αλλά οι στίχοι του είναι η επιτομή της ανωριμότητας σε κάθε πιθανό τομέα.
-Σεξισμός: “Ποια λεφτά; ποια μουνιά; μάλλον τα ‘δες cinema. Η πουτάνα μου έχει πρόβλημα, έχω 99” και “Πόσα λεφτά το μουνί σου απόψε, πόσα η αγάπη σου, πόσα; (πόσα;). Πόσο θα θέλατε να ‘στε στη θέση μου όλοι εσείς που γράφετε τόσα (τόσα)”.
-Ναρκωτικά: “Σπάω με τη Visa μπροστά το γραμμάριο, λέω προσευχή και φιλάω το ροζάριο”.
-Τροχαία ατυχήματα: “Γάμα το αύριο, απόψε είναι, γάμα το αύριο. Πόδι στο γκάζι, δε βλέπω μπροστά μου κι αν φύγω απόψε, μωρό μου κουράγιο (vroom, vroom, vroom, vroom)”.
Αυτή είναι η Ελληνική rap; Είναι η μια πλευρά, αυτή που βασιλεύει ο Snik με το σφυρί του Thor και οι κλώνοι του. Αντιπροσωπεύουν ουσιαστικά μια παρωδία της rap, γράφουν και φτύνουν ρίμες λες και ζουν στα Hamptons δίπλα στη βίλα του Jay-Z, κάνουν dab φορώντας ακριβές γούνες, έχουν τον σεξισμό κορώνα στο κεφάλι, έχουν πάντα άχτι κάτι καριόλες και πουτάνες, κινούνται σ’ ένα παράλληλο σύμπαν γεμάτο gangstas που «όλοι οι δικοί τους έχουν όπλα», χτυπάνε γελοία τατουάζ, γυρίζουν γυαλιστερά βίντεο κλιπ – ρέπλικες της 00’s και 90’s αμερικάνικης κουλτούρας (ακούγονται γέλια στο βάθος), κάθονται σε καναπέδες με sex experts.
Φυσικά και είναι στις πρώτες θέσεις των trends του YouTube κι έχουν εκατομμύρια views. Φυσικά ακούγονται από τα κινητά των 14 χρονων στα βαγόνια του μετρό. Φυσικά κι ακούν σχόλια τύπου «Γάμησες μάγκα μου, πες τα». Φυσικά έχουν χορηγούς από την κορυφή ως τα νύχια. Γιατί θα μπω εγώ από περιέργεια, θα μπεις εσύ που σοκαρίσηκες, θα μπει αυτός που είναι φαν χωρίς να ξέρει γιατί, θα μπει ο άλλος για να καταλάβει τι διάολο μας βρήκε και κυρίως θα μπουν τα πιτσιρίκια που “τσιμπάνε” με την συνοικιακή γκανγκστερίλα.
Υπάρχει όμως και μια πραγματικά ενδιαφέρουσα πλευρά στο ελληνικό hip hop. Με έξυπνες κι ουσιαστικές ρίμες, flow που σπάει κοντέρ, σωστή παραγωγή, μηδέν ποζεριά. Σκεπτόμενοι mcs, djs, rappers, beatmakers, παραγωγοί, beatboxers που ζουν και κυκλοφορούν στην Αθήνα, γράφουν για όσα βιώνουν στην Αθήνα, εξελίσσονται συνεχώς, τιγκάρουν τα liveαδικα, δεν είναι ρατσιτσές, δεν κουβαλάνε 100 αλυσίδες πάνω τους, δεν βάζουν bitches στα βίντεο κλιπ τους. Αλήθεια υπάρχουν. Έχουν και ονόματα. Όπως Rationalistas, ΒήταΠεις, Eversor, Twinsanity, Ath Kids, Στοίχημα, Word of Mouth, Ταφ Λάθος, Stiko, Shift8, Εισβολέας με και χωρίς τους Tedds, Βέβηλος, Νέγρος του Μοριά και άλλοι πολλοί. Αλλά δεν θα τους δεις ούτε στις κορυφές των trends του Youtube, ούτε στις πίστες των μπουζουκιών.
Για να μην βαριόμαστε, σχεδόν παράλληλα με το νέο «Gangsta», κυκλοφόρησε από το ΥouΤube κανάλι της εταιρίας προφυλακτικών Duo, και το πληρωμένο S-X-Session στο οποίο συμμετέχει η γνωστή sex expert Ειρήνη Χειρδάρη για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε πόσο καλός είναι ΚΑΙ στο κρεβάτι ο Snik.
Ο ίδιος μας είχε προετοιμάσει, πριν δύο χρόνια, με το άσμα του DAB στο οποίο έμπαινε “μεθυσμένος στο club, dab” και συνέχιζε “δε σας βλέπω, λέω, ούτε καν, dab. Τη δικιά σου παίρνουμε gang bang (gang bang). Ποιος γαμάει τους λαϊκούς; dab”.
Τώρα το ολοκληρώνει (διπλής):
(Snik)
Καλησπέρα players. Επειδή τον τελευταίο καιρό ακούγονται πολλά γύρω από το όνομα μου ήρθα με τον producer μου για να σας δείξω πώς γράφονται οι μπάρες. Κι επειδή ξέρετε γενικά ότι όταν μπαίνω στο booth τα γαμάω έχω φέρει και τη φίλη μου την Ειρήνη να σας κάνει sex ed.
Στο κρεβάτι ό,τι θέλω κάνω. Τρέμουν τα πόδια γάμα με Snik ναι, μου λεει, φτάνω.
Στο κρεβάτι ό,τι θέλω κάνω. Κλείνουν τα μάτια, βγάζει τη γλώσσα τελειώνω πάνω.
Μου λέει εδώ θα μείνεις. Τα πόδια της ανοίγει σαν το σήμα της Ειρήνης.
Ό,τι ζητήσω το κάνει μου λέει ΟΚ, χαμογελάει στο φακό και μου λέει s n i k.
(Δασκάλα Ειρήνη)
Γουστάρεις το σεξ είναι εντάξει. Ο σεβασμός στην παρτενέρ σου θα σε φτιάξει.
Στο κρεβάτι ό,τι θέλεις κάνεις
φτάνεις να είσαι σίγουρος
τι ψάχνεις και τι πιάνεις
Στο κρεβάτι ό,τι θέλεις κάνεις
με Duo Retarding (το προϊόν που διαφημίζεται)
στην ώρα σου όταν φτάνεις.
Κάπως έτσι πάει το τραγούδι, το οποίο θέλει να έχει ως στόχο τη σωστή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των teenagers ακροατών του ράπερ, αλλά κάπως έτσι γίνεται μπούμερανγκ. Η αστεία διανομή ρόλων του ασυγκράτητου επιβήτορα και της δασκάλας που προσπαθεί να τον φέρει στον ίσιο δρόμο της προφύλαξης, δυστυχώς δεν λειτουργεί για έναν απλούστατο λόγο: Όταν πασάρεις στους έφηβους κάτι -ειδικά μ’ αυτό τον τρόπο-, θα κάνουν το αντίθετο από αντίδραση και από μαγκιά. Άλλωστε ο Snik τους έχει ήδη δώσει “γραμμή”.
Το 2018 το marketing έχει προχωρήσει τόσο, που για να πετύχεις το στόχο σου (στο συγκεκριμένο target group ειδικά), δεν αρκεί να βάλεις μία γυναίκα να μιλάει με σέξι φωνή για προφυλακτικά δίπλα σ’ εκείνον που κάνει καριέρα προβάλλοντας ένα άλλο πρότυπο άνδρα. Χρειάζεται κάτι ανατρεπτικό, κάτι που να ερεθίσει πρώτα το μυαλό. Διότι -σόρι Ειρήνη που παίρνω το λόγο- εφόσον μιλάμε για σεξ, όλοι θέλουμε πρώτα ο άλλος, να μας “πειράξει” το μυαλό και μετά τα υπόλοιπα. Με όλο αυτό που αντιπροσωπεύει το «Session» όμως, ας μη γελιόμαστε, και υποβιβάζεις τις γυναίκες -πρώτα απ’ όλα- και προσβάλλεις και τη νοημοσύνη των παιδιών στα οποία τελικά απευθύνεσαι.
Όχι, αυτό δεν είναι άλλο ένα καταγγελτικό κείμενο κάποιας κουλτουριάρας απουσιολόγου. Ο καθένας μπορεί να ακούει ό,τι γουστάρει και να διασκεδάζει όπως θέλει, στο κλάμπ ή στο κρεβάτι του. Ο χαβαλές και το εμπρηστικό χιούμορ μας αρέσουν πολύ, αρκεί να προέρχονται από ανήσυχα μυαλά που έχουν κάτι έξυπνο να πουν. Το να εξιτάρεις αναψοκοκκινισμένους έφηβους με αισθητική άλλων δεκαετιών είναι εύκολο. Το να βρεις κάτι ενδιαφέρον -και σέξι- να πεις είναι λίγο πιο δύσκολο.
//Η Κική Παπαδοπούλου είναι παραγωγός του Joinradio.gr και φωτογράφος.
Διαβάστε ακόμα: Jean-Michel Basquiat: Το undeground στα ’80ς είχε και το δικό του όνομα.