«Από τότε που φέραμε την επανάσταση στην κατανάλωση καφέ πριν από τρεις δεκαετίες, η καινοτομία, η ποιότητα και η βιωσιμότητα αποτελούν συνώνυμα του brand».

O Διευθύνων Σύμβουλος της Nespresso Ελλάδας Αντώνης Αυγερόπουλος, ένας μάνατζερ με πολλά χρόνια εμπειρίας, έχει καταφέρει την τελευταία δεκαετία να κάνει την εγχώρια αγορά μια από τις κορυφαίες της Nespresso διεθνώς. Είναι ένας άνθρωπος απλός και θετικός, με ενθουσιασμό για τη δουλειά του, που εξισορροπείται από την στιβαρή τεχνοκρατική του κατάρτιση. Ένας μάνατζερ που ξέρει να αξιολογεί, να εκτιμά και να πράττει με κοινή λογική και αποφασιστικότητα. Γνωρίζει συνεπώς καλά τα μυστικά της επαγγελματικής προόδου και καταξίωσης, χωρίς όμως να παραλείπει την ανάγκη για ισορροπία στην προσωπική ζωή.

«Είχα την ευκαιρία να συμβάλλω στο χτίσιμο του Brand της Nespresso σε 6 χώρες».

– Ποια είναι τα σημαντικότερα προσόντα για τη διοίκηση ενός παγκόσμιου brand;

Η «διοίκηση» οποιουδήποτε brand ξεκινά και καταλήγει στους ανθρώπους του. Ο σεβασμός, λοιπόν, απέναντι σε όσους προσφέρουν στη Nespresso, είναι και αυτός που υπηρετεί, τελικά, το brand με τον καλύτερο τρόπο.

 – Συνεπώς, μιλάμε και για διαχείριση ανθρώπων. Τι χρειάζεται; Ποια στοιχεία πρέπει να τιθασεύσει στον χαρακτήρα του ο μάνατζερ και ποια να καλλιεργήσει;

Ο σεβασμός είναι η βάση. Όλοι σε ένα σύνολο έχουμε έναν ρόλο. Κανένας δεν είναι πιο σημαντικός από τον άλλον – όλοι είναι απαραίτητοι ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύνολο. Ιδανικά, λοιπόν, πρέπει να δημιουργούμε το περιβάλλον όπου ο καθένας ξέρει καλύτερα από τους άλλους τον δικό του ρόλο και νιώθει την απαραίτητη ασφάλεια ώστε ενδυναμωμένος να εξελίσσει το δικό του κομμάτι της αλυσίδας.

Ο καφές Nespresso κατάφερε να γίνει καθημερινή συνήθεια για εκατομμύρια ανθρώπους.

 – Ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι σταθμοί στο σύνολο της επαγγελματικής σας πορείας και ειδικά οι καθοριστικές στροφές;

Η εμπειρία μου στις Η.Π.Α., ταξιδεύοντας κάθε μήνα σε άλλη πολιτεία, μου προσέφερε πολλές παραστάσεις. Αργότερα στην Οικονομική, και κατόπιν στη Γενική Διεύθυνση της Aqua Spring (Nestle Waters Direct), γνώρισα το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον και τη διοίκηση μιας πολυάριθμης ομάδας. Με τη Nespresso είχα την ευκαιρία να συμβάλλω στο χτίσιμο του Brand σε 6 χώρες. Η θετική και παραγωγική σκέψη που το περιβάλλον της Nespresso καλλιεργεί, ήταν, σε μία δύσκολη 10ετία για πολλούς άλλους κλάδους, σημαντική ακόμα και στην προσωπική στάση ζωής μου.

– Μπορείτε να μας το αναλύσετε λίγο περισσότερο αυτό; Τι εννοείτε;

Όταν τις περισσότερες ώρες της ημέρας καλλιεργείς τη θετική σκέψη, εστιάζεις στην αυτοβελτίωση και στο πώς να επηρεάζεις θετικά τους γύρω σου, δεν μπορεί αυτό να περιορίζεται σε ένα κομμάτι της ζωής σου, αλλά εξελίσσεται σε γενικότερη στάση. Η εταιρική «υγεία» της Nespresso και των επαγγελματικών σχέσεων που βιώνω σε αυτήν μου επιτρέπει να εξασκώ αυτή τη στάση.

«Ο CEO είναι και ο Chief… Energy Officer: για να το πετύχει αυτό πρέπει να νοιάζεται και να προσπαθεί».

 – Ποια είναι τα προσόντα ενός ηγέτη, ενός leader της νέας εποχής; Λένε πως η ενσυναίσθηση είναι ίσως ακόμη πιο σημαντική και από τα καθαρά επιχειρηματικά προσόντα.

Συμφωνώ απολύτως! Ο CEO είναι και ο Chief… Energy Officer: για να το πετύχει αυτό πρέπει να νοιάζεται και να προσπαθεί. Να ακούει και να βλέπει. Η δική του δουλειά είναι να φροντίζει το περιβάλλον εργασίας να είναι τέτοιο ώστε όλοι να προσφέρουν τα μέγιστα. Ενίοτε να θυμίζει και το κοινό όραμα. Η δουλειά του είναι να μπορούν οι άλλοι να κάνουν τη δική τους. Αυτό που είπε ένα συνάδελφος, Coffee Specialist στη Boutique της Γλυφάδας, πρόσφατα, είναι ότι βλέπει το ρόλο του leader, ως εκείνον που ξεκλειδώνει πόρτες.

«Τ marketing είναι ένα εργαλείο με το οποίο μπορούμε να δείξουμε γιατί η προσφορά ενός πολύ καλού καφέ βρίσκεται στην καρδιά όλων των ενεργειών μας».

– Ποιές είναι οι πιο σημαντικές αξίες – κλειδιά της εταιρείας σας;

Από τότε που φέραμε την επανάσταση στην κατανάλωση καφέ πριν από τρεις δεκαετίες, η καινοτομία, η ποιότητα και η βιωσιμότητα αποτελούν συνώνυμα του brand. Κατά τη διάρκεια των ετών ανακαλύψαμε ότι είναι στο DNA μας να ξεπερνάμε τα όρια τού τι μπορεί να σημαίνει μοναδική εμπειρία καφέ για τους καταναλωτές. Σήμερα οι ίδιοι, όχι μόνο περιμένουν περισσότερα από την κούπα καφέ τους, αλλά περιμένουν επίσης περισσότερα από τις εταιρίες, αναζητώντας εκείνες των οποίων οι αξίες ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους – εταιρίες που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των μεγαλύτερων προκλήσεων της κοινωνίας. Η Nespresso είναι ένα τέτοιο brand.

«Πριν από 30 χρόνια δεσμευτήκαμε για βιωσιμότητα και δεν σταματήσαμε από τότε».

– Ιδίως στο θέμα της ποιότητας, πιστεύετε πως μπορείτε να την επιτύχετε στο μάξιμουμ παρά το μέγεθος της παραγωγής; Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι η Nespresso είναι περισσότερο προϊόν μάρκεντινγκ παρά ένας πολύ καλός καφές;

Πιστεύω ότι το marketing είναι ένα εργαλείο με το οποίο μπορούμε να δείξουμε γιατί η προσφορά ενός πολύ καλού καφέ βρίσκεται στην καρδιά όλων των ενεργειών μας. Η ποιότητα του καφέ Nespresso επιτυγχάνεται μέσα από τις επιλογές μας στη διαδικασία παραγωγής. Ξεκινώντας από την επιλογή του εδάφους αλλά και των καλύτερων κόκκων καφέ, διασφαλίζουμε ότι οι αγρότες χρησιμοποιούν τις βέλτιστες γεωργικές πρακτικές για την παραγωγή του καφέ, πάντα με σεβασμό προς το περιβάλλον. Μόλις φτάσουν οι κόκκοι στα κέντρα παραγωγής μας, αναλαμβάνουμε να δημιουργήσουμε τις διαφορετικές ποικιλίες καφέ Nespresso. H κάψουλα αλουμινίου μάς επιτρέπει να φυλακίσουμε τα αρώματα εξασφαλίζοντας τη φρεσκάδα στην κούπα του κάθε πελάτη μας. Μέσα σε όλα αυτά, το αλουμίνιο έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι είναι αέναα ανακυκλώσιμο ώστε να προσφέρουμε στον καταναλωτή έναν ποιοτικό και παράλληλα βιώσιμο καφέ.

Η νέα μηχανή Vertuo Pop είναι κομψοτέχνημα εμφανισιακά, ενώ εγγυάται και την άριστη παρασκευή του καφέ μας.

– Τι σημαίνει βιωσιμότητα του καφέ παγκοσμίως; Λένε πως οι χώρες παραγωγής αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως και στον τομέα της σοκολάτας για παράδειγμα.

Η βιωσιμότητα στον καφέ ξεκινά από τον σεβασμό στη φύση έως τον σεβασμό στους καλλιεργητές και από τη βιώσιμη παραγωγή των καψουλών έως την ανακύκλωσή τους. Στη Nespresso, θεωρούμε τον καφέ μια δύναμη για το κοινό καλό και με βάση αυτό ορίζουμε την ουσία της βιωσιμότητας. Πριν από 30 χρόνια δεσμευτήκαμε για βιωσιμότητα και δεν σταματήσαμε από τότε. Εξάλλου και οι στόχοι μας για την επόμενη δεκαετία είναι προσανατολισμένοι στις κοινότητες του καφέ, στο κλίμα και τη φύση και κυρίως σε ένα net zero waste μέλλον έως το 2035.

«Οι παραστάσεις που είχα από τα νιάτα μου στον αθλητισμό ήταν το καλύτερο management school για μένα».

– Με τις χώρες παραγωγής του καφέ τι παραπάνω μπορεί να γίνει; 

Τα προβλήματα τους είναι δυστυχώς αρκετά. Εμείς ενδιαφερόμαστε έμπρακτα για τις κοινότητες των καλλιεργητών μας όσο και για τους πελάτες μας. Γι’ αυτό και έχουμε αναπτύξει το Πρόγραμμα AAA Sustainable Quality™ ώστε να βελτιώσουμε τη ζωή των καλλιεργητών καφέ με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Μέχρι σήμερα περισσότεροι από 140.000 αγρότες συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ για το διάστημα 2014 -2021 διαθέσαμε 316 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα για τη βοήθεια των αγροτών σε γεωργικές πρακτικές αλλά και για την αύξηση του καθαρού εισοδήματος τους. Επιπλέον, έως το 2025, στοχεύουμε να βελτιώσουμε το εισόδημα σε όλα τα αγροκτήματα του προγράμματος AAA στην Κολομβία, το Περού, την Ινδονησία, το Μεξικό και τη Γουατεμάλα.

«Ο κύριος λόγος που η Nespresso έγινε ένα αγαπητό brand ήταν ο συνδυασμός της καινοτομίας με τον υψηλής ποιότητας καφέ».

– Η Nespresso αποτελεί ένα brand φετίχ, εξαιρετικά αναγνωρίσιμο. Ποια ήταν η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για να το πετύχει;

Θεωρώ ότι ο κύριος λόγος που η Nespresso έγινε ένα αγαπητό brand ήταν ο συνδυασμός της καινοτομίας με τον υψηλής ποιότητας καφέ. H Nespresso έφερε τον ποιοτικό καφέ στα σπίτια των καταναλωτών και αυτή η ευκολία κατέστησε το brand τόσο δημοφιλές. Φυσικά, σε αυτό βοήθησε και μια επιτυχημένη στρατηγική marketing μέσα στην πορεία των ετών αλλά η ουσία βρίσκεται στις κύριες αξίες της Nespresso, δηλαδή, την προσφορά υψηλής ποιότητας καφέ, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Σήμερα, οι καταναλωτές σε όλον τον κόσμο μπορούν να απολαύσουν έναν εκλεκτό καφέ Nespresso στο σπίτι τους με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορούν να επιλέξουν μεταξύ του Original και του Vertuo συστήματος ανάλογα με το μέγεθος κούπας που προτιμούν. Πολύ σύντομα θα μπορούν να επιλέξουν και τη βιώσιμη λύση που τους ταιριάζει, επιλέγοντας την κάψουλα αλουμινίου ή την νέα compostable κάψουλα, η οποία θα λανσαριστεί στη Γαλλία και Ελβετία τον Μάρτιο ενώ σύντομα θα την έχουμε και στην Ελλάδα. Όλες αυτές οι επιλογές είναι που κάνουν τη Nespresso ένα ποιοτικό coffee brand, που συνεχίζει να καινοτομεί και να δεσμεύεται για βιωσιμότητα.

«Ο Έλληνας αγαπάει τον καφέ. Είναι κομμάτι της κουλτούρας και της καθημερινότητάς του».

– Ποια είναι η συμπεριφορά του Ελληνα απέναντι στον καφέ; Σε ποια σημεία διαφέρει από τον ξένο; Υπερτερούμε σε κάτι ή όχι;

Ο Έλληνας αγαπάει τον καφέ. Είναι κομμάτι της κουλτούρας και της καθημερινότητάς του. Κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η ποικιλία και τα κρύα ροφήματα που επιλέγει – από ελληνικό, στιγμιαίο, μέχρι Freddo ή espresso. Επίσης, αναζητά τον καλό ποιοτικά καφέ όλο και περισσότερο. Η Nespresso, με τις καινοτομίες της τελευταίας διετίας, τη σειρά Vertuo και τις On The Go Boutiques της Γλυφάδας και της Θεσσαλονίκης, ήρθε ακόμα πιο κοντά στο να συντροφεύει τον Έλληνα κάθε στιγμή της ημέρας.

«Η Nespresso, με τις καινοτομίες της τελευταίας διετίας, τη σειρά Vertuo και τις On The Go Boutiques της Γλυφάδας και της Θεσσαλονίκης, ήρθε ακόμα πιο κοντά στο να συντροφεύει τον Έλληνα κάθε στιγμή της ημέρας».

– Τεχνολογία και καφές: πού συναντιούνται εκτός από τη… μηχανή με το κουμπάκι;

Ο καφές είναι ολόκληρη επιστήμη. Οι άπειρες δυνατότητες ποικιλιών, χαρμανιών και καβουρδίσματος κάνουν τις επιλογές μία πολύπλοκη εξίσωση. Προσθέστε και σε αυτό, τις μηχανές καφέ και μπορείτε να αντιληφθείτε πόσες συνθήκες πρέπει να ικανοποιούνται ώστε να πιούμε έναν ποιοτικό καφέ. Πάρτε για παράδειγμα τη νέα τεχνολογία Vertuo της Nespresso. Χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία στις μηχανές και κάψουλες όλων των προτιμήσεων σε αρώματα και μεγέθη κούπας.

«Μία μέρα χωρίς γυμναστική ή χρόνο με την οικογένειά μου είναι για μένα μία μέρα μη ολοκληρωμένη».

 –  Έχετε μια επιτυχημένη πορεία αλλά πώς διαχειρίζεστε τις ενδεχόμενες αποτυχίες;

Όλοι μας μαθαίνουμε από τις αποτυχίες. Αυτό που προσπαθώ είναι να κάνω όσο πιο γρήγορα μπορώ τη μετάβαση από τη στιγμή της απογοήτευσης στην παραγωγική φάση του μαθήματος και της εφαρμογής αυτού. Άλλες φορές με επιτυχία, άλλες όχι, αλλά ενσυνείδητα η ταχύτητα αυτής της μετάβασης είναι κάτι που προσπαθώ να βελτιώνω γιατί με αυτό τον τρόπο επηρεάζω και τους γύρω μου.

 – Πόση ζωή έχετε εκτός δουλειάς και πόση χρειάζεστε; Σας λείπει κάτι; Πόσο δύσκολο είναι να πετύχει κάποιος τη μαγική ισορροπία;

Η σωστή ισορροπία θέλει ενσυνείδητη προσπάθεια. Προτεραιοποίηση και πειθαρχία. Μία μέρα χωρίς γυμναστική ή χρόνο με την οικογένειά μου είναι για μένα μία μέρα μη ολοκληρωμένη. Άρα, εκτός δουλειάς επιλέγω την παρέα της οικογένειάς μου, τη γυμναστική, μια βόλτα στην παραλία (ή το μπάνιο τους καλοκαιρινούς μήνες) και όλα αυτά πολλές φορές με έναν ωραίο καφέ!

«Όλοι μας μαθαίνουμε από τις αποτυχίες».

«Ύπνος, φαγητό και γυμναστική είναι για όλους μας τόσο σημαντικά όσο και για έναν αθλητή».

– Πόσο χρόνο μπορείτε να αφιερώνετε στη φροντίδα του σώματος και πόσο συνεπής είστε σε διατροφικούς κανόνες;

Κάθε μέρα αφιερώνω λίγο χρόνο, και 3 φορές την εβδομάδα πιο πολύ. Αν σωματικά δε νιώθω υγιής, επηρεάζομαι. Οπότε είναι προτεραιότητα για μένα. Τον αθλητισμό τον αγαπώ. Τώρα, σχετικά με τις διατροφικές μου συνήθειες, αυτό δεν ήταν κάτι που ήταν στο ραντάρ μου στο παρελθόν, αλλά πλέον είναι. Ύπνος, φαγητό και γυμναστική είναι για όλους μας τόσο σημαντικά όσο και για έναν αθλητή. Άλλωστε οι παραστάσεις που είχα από τα νιάτα μου στον αθλητισμό ήταν το καλύτερο management school για μένα.

– Ποια είναι τα πιο αγαπημένα σας μέρη στον κόσμο;

Κάθε ταξίδι είναι εμπειρίες σε fast forward. Όλα έχουν να σου προσφέρουν. Αγαπημένα μέρη για μένα είναι οι Κυκλάδες και ειδικά η Αμοργός, αλλά και η Ρώμη. Το πιο αξέχαστο ταξίδι ήταν η Κένυα. Και το όνειρο μου, να ταξιδέψω μία μέρα στην Ιαπωνία.

 

Διαβάστε ακόμα, Ηλίας Καφούρος: «Η μόνη μεταμόρφωση που μπορούμε να πετύχουμε είναι όταν νιώσουμε ότι αγαπάμε».

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top