Η έκθεση θα περιέχει βιοφιλικές μεγαλογραφίες, που αποτελούν το κύριο ενδιαφέρον της πρακτικής του καλλιτέχνη.

    Φαινομενικά αταίριαστες: η επιστήμη εγκαθιδρύει για σχέση με τη λογική σκέψη τη στιγμή που η τέχνη είναι ο κατεξοχήν χώρος του συναισθήματος. Κι όμως, με κάποιο τρόπο αυτές οι δύο εκφάνσεις του ανθρώπινου βίου μπορούν να συνυπάρξουν.

    Αυτό ακριβώς κάνει ο διεθνής έλληνας καλλιτέχνης Κώστας Πηγαδάς, παρουσιάζει την πρώτη του solo έκθεση στη Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 στις (ΩΡΑ), στην γκαλερί Donopoulos International Fine Arts, Αγίας Θεοδώρας 3. Με τίτλο Finding the ties between science and nature, η έκθεση θα περιέχει βιοφιλικές μεγαλογραφίες, που αποτελούν το κύριο ενδιαφέρον της πρακτικής του καλλιτέχνη.

    Ο Costas Picadas δημιουργεί μεγάλης κλίμακας εντυπωσιακά έργα που μοιάζουν σαν κινούμενες εικόνες.

    O Costas Picadas είναι ένας επιτυχημένος στο είδος του εικαστικός καλλιτέχνης ελληνικής καταγωγής, που σπούδασε στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη. Εδώ και πολλά χρόνια, ζει και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Αμερική.

    Ο Κώστας Πηγαδάς εστιάζει με τον δικό του τρόπο στο καρδιοαναπνευστικό, το κυτταρολογικό και το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου.

    Έχει ειδικευθεί στην εικαστική φωτογραφία και στη video-art, εστιάζοντας περισσότερο το ενδιαφέρον του στη γεφυροποίηση των σχέσεων Επιστήμης και Τέχνης, ιδιαιτέρως της Επιστήμης που αφορά τον ανθρώπινο οργανισμό και τις ζωτικές του βιολογικές λειτουργίες, όπως είναι για παράδειγμα το καρδιοαναπνευστικό, το κυτταρολογικό και το ανοσοποιητικό του σύστημα.

    Συνδυάζοντας, σε «εγκαταστάσεις χώρου» (art-installations), την εικαστικά επεξεργασμένη -από τον ίδιο- φωτογραφία με το διαμορφωνόμενο κάθε φορά βίντεό του (που προσαρμόζεται ευφάνταστα και υποβλητικά στον εκάστοτε διατιθέμενο χώρο), ο Costas Picadas δημιουργεί μεγάλης κλίμακας εντυπωσιακά έργα, όπου ο θεατής έχει την αίσθηση παρακολουθώντας τα ενός μικρόκοσμου από κινούμενες εικόνες.

    Οι εικόνες προέρχονται από προσωπικές συνθέσεις του καλλιτέχνη, ο οποίος τις έχει αρχικά αντλήσει και κατόπιν τις έχει εικαστικά επεξεργαστεί.

    Οι εικόνες αυτές που εμφανίζονται μνημειακές και λαβυρινθώδεις, δεν είναι φωτογραφικές αποτυπώσεις από εργαστηριακά ευρήματα.

    Οι εικόνες αυτές που εμφανίζονται μνημειακές και λαβυρινθώδεις, δεν είναι φωτογραφικές αποτυπώσεις από εργαστηριακά ευρήματα. Προέρχονται από προσωπικές συνθέσεις του καλλιτέχνη, ο οποίος τις έχει αρχικά αντλήσει και κατόπιν τις έχει εικαστικά επεξεργαστεί, μέσα από εναύσματα που του έχει προσφέρει το μικροσκόπιο και άλλες εργαλειακές δυνατότητες της ιατρικής επιστήμης.

    Ο θεατής έρχεται σε επαφή με τη δαιδάλωση του εσωτερικού μας βιολογικού και βιοχημικού εαυτού.

    Στο τελικό «ένδον θέαμα», ο θεατής έρχεται σε επαφή με τη δαιδάλωση του εσωτερικού μας βιολογικού και βιοχημικού εαυτού, ο οποίος θυμίζει κατά κάποιον τρόπο το ίδιο το μυστήριο της φύσης, μέσα από τη μαγεία π.χ. ενός δάσους. Καθώς οπτικά το περιεργάζεται αυτό το δάσος ο θεατής και ταυτοχρόνως νιώθει πως το περιηγείται, έχει την αίσθηση πως κατά έναν παράδοξο κι αινιγματικό τρόπο, βιώνει το μεγαλείο της οργανικής μας ύπαρξης.

     

    //Donopoulos International Fine Arts (Αγίας Θεοδώρας 3, Θεσσαλονίκη)
    Εγκαίνια: Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022. Διάρκεια: 10/06/22 – 10/07/22

     

    Διαβάστε ακόμα: Σάββας Βερδής. Ο καθηγητής του LSE που «βομβαρδίζει» καλλιτεχνικά την βρετανική πολιτική. 

     

     

    x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

    Button to top