Το ντύσιμο, οι παραδόσεις, το στυλ μέσα από τη ματιά του Μάριο Τεστίνο.

Από το Ρίο μέχρι το Λονδίνο και το Κούσκο μέχρι τη Σεβίλλη, ο Μάριο Τεστίνο είναι διάσημος για τον ελευθεριάζοντα τρόπο που αντιμετωπίζει τις φωτογραφίες που αφορούν αποκλειστικά το χώρο της μόδας, αλλά και για την συμπεριφοράς του. Στο SIR ο επιδραστικός φωτογράφος παρουσιάζει πάνω από 300 φωτογραφίες που είναι μια μορφή προσωπική αναζήτησης στο τι είναι για τους άντρες η γοητεία.

Πρόκειται για μια επετειακή έκδοση του οίκου Taschen που συμπληρώνει 40 χρόνια ζωής και με αφορμή αυτά τα γενέθλια επαναφέρει σε νέες εκδόσεις λευκώματα που έχουν γράψει ιστορία. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει η δουλειά του Mάριο Τεστίνο.

Ο Τεστίνο αναζητεί τις διαφορετικές εκφάνσεις του σημερινού ανδρισμού.

Το λεύκωμα περιλαμβάνει ένα δοκίμιο του Pierre Borhan, μια συνέντευξη με τον Patrick Kinmonth και πολλά προηγουμένως αδημοσίευτα έργα από το αρχείο χιλιάδων φωτογραφιών του Testino. Συνολικά, αυτό το βιβλίο παρακολουθεί την εξέλιξη της ανδρικής ταυτότητας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Ο Τεστίνο παρατηρεί τον ανδρισμό σε όλες τις σύγχρονες εκφάνσεις του: μέσα από τον δανδή και τον τζέντλεμαν, τις διασημότητες, αλλά και τους άνδρες που συνάντησε τυχαία στο δρόμο.

Στυλ και πρόκληση.

Tα ρούχα, οι τοπικές παραδόσεις, οι κοινωνικοί ρόλοι, αλλά πλήθος πορτρέτων και φωτορεπορτάζ συνδιαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε ανδρική ταυτότητα στις μέρες μας. Ο Τεστίνο παρατηρεί τον ανδρισμό σε όλες τις σύγχρονες εκφάνσεις του: μέσα από τον δανδή και τον τζέντλεμαν, τις διασημότητες, αλλά και τους άνδρες που συνάντησε τυχαία στο δρόμο.

Ο Καρλ Λάγκερφελντ μέσα από τον φακό του Μάριο Τεστίνο.

Κάθε φωτογραφία αντιπροσωπεύει μια μοναδική οπτική γωνία και μια νέα οπτική σύνδεση μεταξύ φωτογράφου και ειδώλου.  Η φωτογράφιση του Josh Hartnett για το VMAN (2005), επί παραδείγματι, παραπέμπει στην πτώση του Helmut Berger στην άβυσσο του The Damned του Luchino Visconti. Οι σπουδές πάνω στον Brad Pitt, τον George Clooney, τον Jude Law και τον Colin Firth είναι ωσαύτως ειλικρινείς και παράξενες.

«Ο τρόπος που φαίνονται οι άντρες στη φωτογραφία, στη μόδα και ο τρόπος που βλέπουν οι άντρες τις φωτογραφίες τους έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια», σημειώνει ο Τεστίνο.

Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, ο Ντέιβιντ Μπάουι, ο Μικ Τζάγκερ και ο Κιθ Ρίτσαρντς εμφανίζονται με θάρρος μπρος στον φακό του Τεστίνο.

Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, ο Ντέιβιντ Μπάουι, ο Μικ Τζάγκερ και ο Κιθ Ρίτσαρντς εμφανίζονται με θάρρος μπρος στον φακό του Τεστίνο και επαναπροσδιορίσουν με τον τρόπο τους την ανδρική ταυτότητα. Μέσα από ένα καλειδοσκόπιο μορφών, αυτά τα πορτρέτα ορίζουν μια περίοδο κατά την οποία ο μεταβαλλόμενος ρόλος, το στυλ και η εμφάνιση των ανδρών δεν ξέφυγε ποτέ από το μάτι και την άψογη διαίσθηση του Testino.

Ο Ντέιβιντ Μπόουι αφέθηκε με θάρρος στον φακό του Τεστίνο.

Οπως σημειώνει και ο ίδιος: «Ο τρόπος που φαίνονται οι άντρες στη φωτογραφία, στη μόδα και ο τρόπος που βλέπουν οι άντρες τις φωτογραφίες τους έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Είναι ένα θέμα που έχει μπει στο επίκεντρο: Η αντρική εικόνα, το προσωπικό στυλ ενός άνδρα, η αλλαγή της στάσης στο ανδρικό πρόσωπο και σώμα».

 

Διαβάστε ακόμα: Εκδοτικό γεγονός. Ο Ιερώνυμος Μπος από την Taschen.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top