Με την αλλαγή DNA, το Corsa απέκτησε κάτι που δεν είχε εδώ και χρόνια: ελκυστική εμφάνιση. Συν του ότι είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, κρατάει γερά στις στροφές, υποστρέφει προοδευτικά στο όριο χωρίς να σε αιφνιδιάζει και, αν το παρακάνεις, έχει σωστά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά για να σε επαναφέρουν στην τάξη.

Μα, τώρα το θυμηθήκατε; – θα πουν οι πιο διαβασμένοι. Αφού το Corsa «F» της 6ης γενιάς κυκλοφορεί από το 2019. Σύμφωνοι, αλλά υπάρχει λόγος που επανερχόμαστε. Ή μάλλον δύο αφορμές: Η πρώτη και κυριότερη είναι ότι το Corsa ήταν το απόλυτο best-seller της ελληνικής αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2023. Και η δεύτερη, ότι η Opel μάς διέθεσε μια νέα, ειδική έκδοση του μοντέλου, τη «40 YEARS».

Σαράντα χρόνια εμπορικής επιτυχίας. Να τι γιορτάζει η Opel με αυτή την έκδοση του Corsa. Και θα καρφωθώ (ηλικιακά) λέγοντας ότι θυμάμαι σαν τώρα όταν οδήγησα το πρώτο Corsa «Α», το 1982. Μοντέρνο και προσθιοκίνητο, ήταν φανερό πως θα είχε επιτυχία στην αγορά. Και όντως είχε, με το παραπάνω. Όχι μόνο αυτό, το «Α», αλλά και οι διάδοχοί του, αφού οι παγκόσμιες πωλήσεις του μοντέλου έχουν ξεπεράσει τα 14 εκατομμύρια κομμάτια.

Ο project leader του νέου Corsa, Thomas Wanke, βρέθηκε με το ηράκλειο έργο να εξελίξει ένα νέο μοντέλο στο χρόνο ρεκόρ των δυόμισι, αντί τεσσάρων χρόνων.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι η πορεία αυτή δεν επηρεάστηκε ούτε όταν η Opel, μετά από 88 χρόνια στην ιδιοκτησία των Αμερικανών της General Motors, πέρασε, το 2017, στα χέρια των Γάλλων του ομίλου PSA (Peugeot-Citroën). Κοσμοϊστορικό γεγονός για την εταιρεία, αλλά ακόμα περισσότερο για το Corsa, αφού είχε ήδη προ πολλού δρομολογηθεί η εξέλιξη του νέου μοντέλου, του «F».

Πόσο είχε προχωρήσει η εξέλιξη; Να σας πω μόνο ότι οι Αμερικάνοι έβγαλαν τελικά το μοντέλο στην κινεζική αγορά ως Buick Excelle! Οι Γάλλοι όμως είπαν NON! Τι διάολο, είχαν αγοράσει την Opel για να πληρώνουν δικαιώματα στους Αμερικάνους ή για να αποσβέσουν ταχύτερα τη δική τους τεχνολογία;

Έτσι, ο project leader του νέου Corsa, Thomas Wanke, βρέθηκε με το ηράκλειο έργο να εξελίξει ένα νέο μοντέλο στο χρόνο ρεκόρ των δυόμισι, αντί τεσσάρων χρόνων. Βέβαια, δεν ξεκινούσε από το μηδέν, αφού το Corsa «F» βασίστηκε στην πλατφόρμα (CMP-EMP1) και στα μηχανικά μέρη του Peugeot 208. Και αυτό ήταν καλό, διότι σήμαινε τη δυνατότητα χρήσης διαφόρων κινητήρων (βενζίνης, ντίζελ, ηλεκτρικού), μεγαλύτερη ακαμψία, μικρότερο βάρος, χαμηλότερη θέση οδήγησης και πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

Η Opel είναι όμως μια εταιρεία με παράδοση 120+ χρόνων στα αυτοκίνητα. Και τα μοντέλα της είχαν πάντα τον δικό τους χαρακτήρα· δεν θα μπορούσε το νέο Corsa να είναι ένα 208 με άλλα σήματα. Τα εύσημα λοιπόν στον Martin Schaufler και την ομάδα του, που σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο το οποίο, πέρα από τις βασικές αναλογίες του, δεν θυμίζει σε τίποτε το αντίστοιχο Peugeot. Ούτε απ’ έξω ούτε από μέσα.

Ίσως κάποιοι βρουν τη σχεδίαση του εσωτερικού έως και βαρετή, αλλά για την Opel προέχει η χρηστικότητα. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη και πιο «σπορτίβ» και πιο σωστή από την… «κούρνια» του προηγούμενου μοντέλου (photo Opel).

Αντίθετα, έχει σχεδιαστικά στοιχεία (π.χ. τα νεύρα «λεπίδες» στα πλάγια) που σε κάνουν να καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι Opel. Κι αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το facelifted μοντέλο του 2024, που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες και έχει, μεταξύ άλλων, και τη χαρακτηριστική μάσκα «Vizor» που θυμίζει ζελατίνα full-face κράνους.

Με την αλλαγή DNA, το Corsa μάκρυνε κατά σχεδόν 4 εκ. και ταυτόχρονα έχασε σχεδόν 5 εκ. σε ύψος, αποκτώντας μια πιο «σπορ» σιλουέτα.

Με την αλλαγή DNA, το Corsa μάκρυνε κατά σχεδόν 4 εκ. και ταυτόχρονα έχασε σχεδόν 5 εκ. σε ύψος, αποκτώντας μια πιο «σπορ» σιλουέτα και κάτι που δεν είχε το μοντέλο εδώ και χρόνια: ελκυστική εμφάνιση. Μέχρι τώρα, η Opel έδινε την έμφαση στη χρηστικότητα. Και το ερώτημα είναι: διατηρεί το νέο Corsa αυτό το χαρακτηριστικό; Η απάντηση είναι, και ναι και όχι.

Αρχίζοντας από τα «ναι», η κατά 2,8 εκ. χαμηλότερη θέση οδήγησης είναι πιο «σπορτίβ» και πιο σωστή από την… «κούρνια» του προηγούμενου μοντέλου. Στην εποχή των SUV και Crossover, όπου έχουμε μάθει να «κατοπτεύουμε» από ψηλά το δρόμο, κάποιοι θα νιώσουν ότι κάθονται πολύ χαμηλά, αλλά γρήγορα θα βολευτούν ρυθμίζοντας το τιμόνι και το ύψος του καθίσματος. Και σίγουρα η θέση οδήγησης θα τους ξενίσει πολύ λιγότερο από το «i-Cockpit» του Peugeot 208, με το λιλιπούτειο, τετραγωνισμένο τιμονάκι χαμηλά, ανάμεσα στα πόδια σου.

Γενικά, το εσωτερικό του Corsa είναι σαφώς πιο συμβατικό από του 208, χωρίς τις τρισδιάστατες ενδείξεις στα ψηφιακά όργανα και άλλα φαντεζί στοιχεία. Ίσως κάποιοι βρουν τη σχεδίαση έως και βαρετή, αλλά είπαμε: προέχει η χρηστικότητα. Γι’ αυτό π.χ. και χειρίζεσαι τον κλιματισμό με συμβατικά κουμπιά και όχι από την οθόνη αφής του infotainment. Το οποίο, παρεμπιπτόντως, έχει απλά μενού, σχετικά γρήγορη απόκριση και είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto για smartphone mirroring.

Η ποιότητα των πλαστικών δεν είναι από τις κορυφαίες, αλλά αυτό που ίσως προβληματίσει είναι οι εσωτερικοί χώροι. Ναι μεν το έξτρα μήκος του αμαξώματος έχει ευνοήσει το πορτμπαγκάζ, που έχει μεγαλώσει κατά 24 λίτρα φτάνοντας τη σεβαστή χωρητικότητα των 309 λίτρων, όμως στον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει γίνει ένα βήμα πίσω σε σχέση με το προηγούμενο Corsa (με την πιο όρθια θέση οδήγησης). Κι επιπλέον, οι μικρές πόρτες με το ψηλό «κατώφλι» θα δυσκολέψουν όσους δεν έχουν ευκινησία.

Τα 100 άλογα μπορεί να μην ακούγονται πολλά, όμως σπάνια θα σου λείψει η δύναμη. Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 είναι πρόθυμος και ψυχωμένος, με δυνατή ροπή ακόμη και κάτω από τις 2.000 στροφές (photo Opel).

Τα 100 άλογα μπορεί να μην ακούγονται πολλά, όμως σπάνια θα σου λείψει δύναμη.

Πρόβλημα με τον κινητήρα, πάντως, δεν θα έχει κανείς. Τα 100 άλογα μπορεί να μην ακούγονται πολλά, όμως σπάνια θα σου λείψει δύναμη. Ο 3κύλινδρος 1.2 είναι πρόθυμος και ψυχωμένος, με δυνατή ροπή ακόμη και κάτω από τις 2.000 στροφές. «Σηκώνει» με άνεση τις μακριές σχέσεις της μετάδοσης, πράγμα που δίνει χαμηλό επίπεδο θορύβου και κυρίως οικονομία καυσίμου. Σ’ αυτό βοηθάει και η καλή αεροδυναμική του Corsa (Cd=0,29). Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ., με 7,4 στην πόλη και έως και 5,8 σε μεικτές διαδρομές με ελαφρύ πόδι, αλλά πάντα σβέλτο ρυθμό.

Με τη ροπή του κινητήρα και τον μαλακό, εύχρηστο μοχλό ταχυτήτων, το Corsa είναι εύκολο στην καθημερινή οδήγηση. Είναι και άνετο, με ανάρτηση «απορροφητική» και αθόρυβη, παρότι πιο σφιχτή από του 208, κατά τα γερμανικά πρότυπα. Το μόνο που μπορεί να σε δυσκολέψει είναι η ορατότητα, κυρίως λοξά πίσω – αλλά αυτό ισχύει για τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και «κόβει» αρκετά, χαρίζοντας ευελιξία. Από την άλλη, δεν έχει την αίσθηση και δεν σε πληροφορεί επαρκώς για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, ώστε να σου δώσει αυτοπεποίθηση για σπορ οδήγηση σε δρόμο με στροφές. Ποιος ενδιαφέρεται όμως γι’ αυτά την σήμερον εποχή; Ελάχιστοι. Σημασία έχει ότι το Corsa είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, κρατάει γερά στις στροφές, υποστρέφει προοδευτικά στο όριο χωρίς να σε αιφνιδιάζει και, αν το παρακάνεις, έχει σωστά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά που θα σε επαναφέρουν στην τάξη.

Σχεδιαστικά που σε κάνουν να καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι Opel. Κι αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το facelifted μοντέλο του 2024, που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες και έχει, μεταξύ άλλων, και τη χαρακτηριστική μάσκα «Vizor» (photo Opel).

Το Corsa έχει ένα πλήρες «πακέτο» οδηγικών βοηθημάτων ασφαλείας, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ακόμα και στην πιο λιτή.

Μιλώντας για ηλεκτρονικά, το Corsa έχει ένα πλήρες «πακέτο» οδηγικών βοηθημάτων ασφαλείας, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ακόμα και στην πιο λιτή. Περιλαμβάνει αισθητήρα αποφυγής σύγκρουσης και περιορισμού ζημιών (αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης), ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (που ευτυχώς απενεργοποιείται εύκολα…), ανίχνευση πεζών, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο περιοριστή ταχύτητας, προειδοποίηση για κόπωση του οδηγού, και έλεγχο πίεσης ελαστικών. Ως έξτρα, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, προσφέρονται, μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control, παρκοραντάρ εμπρός (το πίσω είναι στάνταρ), καθώς και πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών.

Το Corsa γενικά είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, μαζί με τις τιμές των διαφόρων εκδόσεων. Κι αν μας ρωτήσετε ποια είναι η χρυσή τομή στην γκάμα του μοντέλου, θα ψηφίζαμε αυτήν εδώ, με τον κινητήρα βενζίνης 100 ίππων και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Λογικά σκεπτόμενοι, θα κλίναμε μάλλον προς την έκδοση εξοπλισμού «Design & Tech», όμως η συγκεκριμένη «40 YEARS» είναι πιο δελεαστική, με τη διχρωμία, τις σπέσιαλ 17άρες ζάντες, τον πλούσιο εξοπλισμό και κάποια αύρα… συλλεκτικής.

Τα βασικά

Μοντέλο: Opel Corsa 1.2 100 HP MT6
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo 1199 κ.ε.
Ισχύς: 100 HP @ 5500 rpm
Ροπή: 205 Nm @ 1750 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/μηχανικό 6 σχέσεων
Κατανάλωση: 5,4 lt/100 km (επίσημη WLTP) – 6,8 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 9,9 ”
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Τιμή: από €21.400

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε το Opel Grandland 1.5 D 130 HP AT8. Ενα ικανότατο οικογενειακό αυτοκίνητο.

 

 

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top