Από λευκό χαρτί σχεδιάστηκε το Transalp 750 χρησιμοποιώντας το ίδιο περίπου πλαίσιο με το στριτάδικο αδερφάκι του Hornet 750.

Και να που σ’ αυτήν εδώ τη στήλη του Andro έρχεται μια μοτοσυκλέτα με ένα πολύ γνώριμο σε μένα όνομα. Ήμουν κάτοχος μιας Honda Transalp 650 και μ’ αυτήν είχα κάνει σχεδόν τα πάντα, ταξίδια, χωμάτινες διαδρομές, οδήγηση σε ορεινό στροφιλίκι αλλά και στην Εθνική. Αυτά πριν από 20 χρόνια περίπου χρόνια. Ήμουν λοιπόν κάτι παραπάνω από περίεργος για να δω πόσο έχει εξελίξει αυτό το μοντέλο η Honda, που εκτός βέβαια από μένα είχαν στην κατοχή τους τόσοι και τόσοι μοτοσικλετιστές στη χώρα μας.

Από λευκό χαρτί σχεδιάστηκε το Transalp 750 χρησιμοποιώντας το ίδιο περίπου πλαίσιο με το στριτάδικο αδερφάκι του Hornet 750 που είχαμε οδηγήσει εδώ στο Andro πριν μερικούς μήνες. Αν και, όποιος έχει ανέβει και στα 2, θα αντιληφθεί ότι μια είναι η βασική ομοιότητα: ο κινητήρας!

Η ρύθμιση των αναρτήσεων φαίνεται να έχει ασφάλτινο προσανατολισμό.

Η Transalp πέφτει από τη μια στροφή στην άλλη με σιγουριά, σ’ αφήνει να την πιέσεις μέχρι τα μαρσπιέ να βρουν κάτω.

Αυτό το δικύλινδρο εν σειρά μοτέρ με τα 92 άλογα είναι τοποθετημένο λοιπόν και εδώ. Και για να το εκμεταλλευτείς  πλήρως θα πρέπει να το κρατάς πάνω απ’ τις 4.000 στροφές, κι αυτό κάπως σε ξενίζει, γιατί περιμένεις σ’ ένα adventure bike να βρεις περισσότερη ροπή στο κάτω μέρος του στροφόμετρου, όταν θα χρειαστεί να κινηθείς στο χώμα. Όμως η Honda έχει σκεφτεί ότι η χρήση αυτών των μοτοσυκλετών γίνεται ως επί τω πλείστον σε κανονικούς δρόμους, κι ότι αυτοί που θα τις χρησιμοποιήσουν για πιο ζόρικες εκτός δρόμου καταστάσεις θα είναι εκείνο το μικρό ποσοστό που δεν αρκεί για να επηρεάσει τις πωλήσεις του μοντέλου.

Δηλαδή; Τα βρίσκει σκούρα στο χώμα θα ρωτήσετε; Η ρύθμιση των αναρτήσεων φαίνεται να έχει ασφάλτινο προσανατολισμό. Κάνοντας μερικές διελεύσεις σ’ ένα κακοτράχαλο κομμάτι αισθάνθηκα ότι θα έπρεπε να είναι πιο ενδοτικές για να έχεις την αίσθηση ότι μπορείς να πιέσεις περισσότερο τη μοτοσυκλέτα. Στο δρόμο όμως το σκηνικό αλλάζει άρδην. H Honda Transalp 750 εμφανίζει έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που όσο και αν προσπαθούσες δεν θα τον έβρισκες σ’ εκείνο το 650 που είχα. Η Transalp πέφτει από τη μια στροφή στην άλλη με σιγουριά, σ’ αφήνει να την πιέσεις μέχρι τα μαρσπιέ να βρουν κάτω κι εσύ να διασκεδάσεις όπως θα το έκανες με το naked αδελφάκι της.

H Transalp 750 πλησιάζει την Africa Twin 1100 αλλά χάνει στα σημεία.

Η Transalp eίναι αρκετά φθηνότερη από την Africa Twin 1100.

Απ’ την άλλη η άνετη θέση οδήγησης, το καλό ζύγισμα και η αρκετά καλή σέλα σε προϊδεάζουν για μεγάλα ταξίδια μια και η κατανάλωση κρατιέται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Ναι, η Transalp 750 πλησιάζει την Africa Twin 1100 αλλά χάνει στα σημεία: στην καλύτερη συμπεριφορά της μεγάλης αδελφής στο χώμα και στις ρυθμιζόμενες και ποιοτικά ανώτερες αναρτήσεις της. Η τιμή της Transalp όμως είναι δελεαστική. Είναι αρκετά φθηνότερη αφήνοντας περιθώρια σε όσους σκέφτονται να την αποκτήσουν, να ανοίξουν τον κατάλογο με τα αξεσουάρ και να προσθέσουν αυτά που είχε και η μοτοσυκλέτα της δοκιμής: κάγκελα πάνω κάτω, ποδιά, οδοντωτά μαρσπιέ, χούφτες και ψηλότερη ζελατίνα – κάνοντάς την να μοιάζει ακόμα πιο έτοιμη για κάθε περιπέτεια.

Η φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας που κάνει τα πάντα υπάρχει ατόφια και εδώ.

Είναι τελικά η Honda Transalp 750 άξια διάδοχος των προηγούμενων μοντέλων; Ασφαλώς και είναι. Η φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας που κάνει τα πάντα υπάρχει ατόφια και εδώ, κοιτάζοντας πάντα περισσότερο προς την άσφαλτο. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο σπιρτόζικος χαρακτήρας που δεν είχε καμία από τις προηγούμενες Transalp. Κι αυτό πιστεύω για τους περισσότερους φίλους της κατηγορίας των μεσαίων adventure bikes, είναι ένας λόγος παραπάνω για να την βάλουν στην κορυφή των επιλογών τους.

 

//Την Honda Transalp 750 μας παραχώρησε για δοκιμή η Honda Motorcycles Greece, Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη.

 

Διαβάστε ακόμα: Ducati Diavel V4. Εχει τον διάβολο μέσα της.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top