Εκεί που το Leaf του 2009 ήταν ένα περίεργο σχήμα που παρέπεμπε σε πειραματικό πρωτότυπο, το σημερινό είναι ένα συμβατικό (με την καλή έννοια) αυτοκίνητο, αν και όχι ακριβώς όμορφο. Με δεδομένο δε τον τρόπο που πολλοί οδηγούν, συνιστά μια σοβαρή και όχι ιδιαίτερα ακριβή εναλλακτική πρόταση μετακίνησης. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Διότι, πίσω στο 2009, είδαμε μια εταιρεία να βγάζει στην παραγωγή ένα κανονικό, αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο (EV) πριν οι περισσότεροι από τους ανταγωνιστές της να έχουν καν υποβάλει το memo στους μετόχους για την πιθανότητα πολλαπλασιασμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο απώτερο μέλλον και για την αναγκαιότητα προετοιμασίας για κάτι τέτοιο.

Ριψοκίνδυνο εγχείρημα, δίχως άλλο, αλλά ένα τα δυνητικά θετικά αποτελέσματα του οποίου ο χαρισματικός capo dei tutti capi Carlos Ghosn θεώρησε πως θα κρίνουν το μέλλον, όχι μόνον των δικών του εταιρειών (Nissan/Renault/Mitsubishi Alliance), αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας στο σύνολό της.

Πάντως, οποιοσδήποτε πέφτει με τα μούτρα σε μια καινούρια, ανεξερεύνητη τεχνολογία γνωρίζει πως, ως ένας εκ των πρώτων που την υιοθετούν, κινδυνεύει (α) να τα φάει (τα μούτρα του), οικονομικά κυρίως, (β) να γίνει παράδειγμα προς αποφυγήν και (γ) να κάνει τους ανταγωνιστές του σοφότερους με τα δικά του λάθη. Από την άλλη, αν/όταν η αγορά ωριμάσει, θα είναι καθόλα έτοιμος να διεκδικήσει με αξιώσεις την πρωτιά στο παιχνίδι. Κάτι στο οποίο η Nissan πόνταρε.

Μια από τις δουλειές που πρέπει να κάνει το νέο Leaf είναι να υπενθυμίσει πως η Nissan είναι o πραγματικός νεωτεριστής, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό.

Δουλειά λοιπόν αυτού του Leaf version 2.0 είναι να αρχίσει να κεφαλαιοποιεί την επένδυση της Nissan, εξαργυρώνοντας τη θέση της ως κατασκευαστή τού παγκοσμίως δημοφιλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου (με πάνω από 300.000 αγοραστές από το 2010 που το πρώτο Leaf κυκλοφόρησε) σε μια κατηγορία η οποία, αν και, σε απόλυτα μεγέθη, παραμένει αμελητέα, ωριμάζει γεωμετρικά, προσελκύοντας όλο και περισσότερους σοβαρούς κατασκευαστές.

Η Volkswagen, για παράδειγμα, σκοπεύει να λανσάρει δικά της προσιτά EV μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, ενώ η BMW συνεχίζει να εξελίσσει και να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, για πιο premium έστω μοντέλα. Αξιοσημείωτο είναι δε πως οι τιμές ηλεκτρικών και «κανονικών» αυτοκινήτων αναμένεται να συγκλίνουν γύρω στο 2025 – ίσως και νωρίτερα αν υπάρξουν τα κατάλληλα κίνητρα ή/και επιδοτήσεις.

Ανασχεδιασμένο εσωτερικό με οθόνη 7” για το infotainment. Το σύστημα πλοήγησης Nissan Connect EV περιλαμβάνει συνδεσιμότητα Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto. Παρέχει επίσης πληροφορίες για τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης, σε πραγματικό χρόνο. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Η άλλη δουλειά που πρέπει να κάνει το νέο Leaf είναι να υπενθυμίσει πως η Nissan, μαζί ίσως με την εξαδέλφη Renault, είναι o πραγματικός νεωτεριστής, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το ευρύ κοινό, και να ανακτήσει τη δημοσιότητα που της έχει κλέψει η Tesla η οποία, επενδύοντας κυρίως στη δημοτικότητα (και ευρηματικότητα) του ιδρυτή της, έχει καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμα κατασκευάσει αυτοκίνητο ακριβώς προσιτό.

Το νέο Leaf λοιπόν, που η αντιπροσωπία παρουσίασε στον Τύπο στη Θεσσαλονίκη, είναι σημαντικά ανασχεδιασμένο και «πατάει» πάνω σε μια επίσης ανασχεδιασμένη πλατφόρμα που φιλοξενεί μια ισχυρότερη συστοιχία μπαταριών Li-ion (40kWh αντί για 24kWh του πρώτου Leaf) η οποία και προσφέρει περισσότερη ισχύ και ροπή, και χαρίζει σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία.

Η τεχνολογία που η Nissan ονομάζει “e-Pedal” επιτρέπει την οδήγηση χρησιμοποιώντας ένα μόνο πεντάλ – το δεξί προφανώς.

Χαρακτηριστικά, το νέο Leaf αποδίδει 110kW (150HP) και ροπή 320Nm, μεγέθη ικανά για 7,9” για τα 0-100km/h, με την αυτονομία, σε δοκιμές WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), τυποποιημένη διαδικασία που αντικατοπτρίζει τις πραγματικές καταστάσεις με μεγαλύτερη ακρίβεια, να φτάνει μέχρι και τα 415 km σε συνθήκες πόλης, με μία μόνο φόρτιση. Ο δε χρόνος φόρτισης μέχρι το 80% (με ταχεία φόρτιση 50kw) διαρκεί από 40’ έως 60’ λεπτά, ενώ δεν ξεπερνά τις 7,5 ώρες μέχρι το 100% (με τον οικιακό φορτιστή των 7Kw της Nissan).

O στάνταρ εξοπλισμός του Leaf περιλαμβάνει έξι αερόσακους (μπροστινούς, πλευρικούς και «κουρτίνες»), καθώς και συστήματα ABS (με υποβοηθήσεις EBD και BA), HAS (Hill Start Assist), αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων, προειδοποίησης Blind Spot, φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων κ.ά. Επιπροσθέτως, ενσωματώνει την τεχνολογία Intelligent Mobility, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ProPILOT για ημιαυτόνομη οδήγηση και του ProPILOT Park για πλήρως αυτόνομη στάθμευση, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Το νέο Leaf αποδίδει 110kW (150HP) και ροπή 320Nm, μεγέθη ικανά για 7,9” για τα 0-100 km/h (η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 km/h), με την αυτονομία να φτάνει μέχρι και τα 415 km, με μία φόρτιση, σε συνθήκες πόλης. (photo credit Γ. Καραγιωργάκης)

Η τεχνολογία δε που η Nissan ονομάζει “e-Pedal” επιτρέπει την οδήγηση χρησιμοποιώντας ένα μόνο πεντάλ – το δεξί προφανώς. Σηκώνοντας δηλαδή το πόδι από το «γκάζι» και με ρυθμό επιβράδυνσης έως και 0,2g, το Leaf επιβραδύνει και ακινητοποιείται χωρίς να χρειαστεί το πεντάλ του φρένου. Κάτι που ισχύει βέβαια και στα “i” της BMW, με χαμηλότερο μάλιστα ρυθμό επιβράδυνσης (0,13g, αν πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε), με παράλληλη ενεργοποίηση και των φώτων των φρένων, ανάλογα με την ταχύτητα. Η εξοικείωση με το e-Pedal, σύμφωνα με τη Nissan, επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου έως και 90% λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Περισσότερα για το νέο Leaf όταν μας δοθεί η ευκαιρία να το οδηγήσουμε. Για την ώρα, σημειώστε πως είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, σε 10 εξωτερικούς χρωματισμούς, με τιμή που ξεκινά από τα €32.990. Δείτε περισσότερα για το Nissan Leaf v2.0 εδώ.

 

Διαβάστε ακόμα: Luka EV, ένα στιλάτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την… Τσεχία

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top