Όπου W.O. είναι βέβαια τα αρχικά του ιδρυτού της, Walter Owen (όνομα που ο ίδιος αντιπαθούσε, προτιμώντας να αποκαλείται με τα αρχικά του) Bentley και Mulliner το in-house, από το 1959, τμήμα της εταιρείας που επιμελείται τις ειδικές εκδόσεις της μάρκας και είναι ονομασμένο προς τιμήν του H. J. Mulliner, ιστορικού κατασκευαστή αμαξών και μετέπειτα αμαξωμάτων, κυρίως για τις Rolls-Royce και Bentley.
Το αξιοσημείωτο εδώ δεν είναι τα 100 αυτά ειδικά αυτοκίνητα. Άλλωστε, πολλοί κατασκευαστές αυτού του επιπέδου, βασιζόμενοι στη ματαιοδοξία του αγοραστή, ή έστω στην επιθυμία του να ξεχωρίσει από τους hoi polloi, σκαρφίζονται συχνά αφορμές για ειδικές, έξτρα εκδόσεις για έξτρα έσοδα. Μια τέτοια αφορμή επινόησαν και στο Crewe, έδρα της Bentley Motors, επ’ ευκαιρία των εκατοστών της γενεθλίων.
Μέσα λοιπόν σε καθεμιά από αυτές τις 100 Mulsanne W.O. Edition, και συγκεκριμένα στο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα δυο πίσω καθίσματα (τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, φέρουν κεντημένη στο χέρι την υπογραφή του W.O.), θα υπάρχει ένα από τα 100 κομμάτια στα οποία τεμαχίστηκε ο στροφαλοφόρος του 8λιτρου, 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα της φημισμένης Bentley 8 litre του 1930, προσωπικού αυτοκινήτου του Bentley.
Το ιστορικό αυτό αυτοκίνητο, με πινακίδα κυκλοφορίας GK 706, τελευταίο μοντέλο που σχεδίασε ο W.O. λίγο πριν η οικονομική κρίση της εποχής χτυπήσει τη Μ. Βρετανία, αποκτήθηκε ξανά από την εταιρεία το 2006. Κατά τη διαδικασία της αποκατάστασης του κινητήρα του, χρειάστηκε, μεταξύ άλλων, να αντικατασταθεί και ο γερασμένος, 76χρονος στροφαλοφόρος του. Ο οποίος ευτυχώς δεν ανακυκλώθηκε για να γίνει βίδες και παξιμάδια, αλλά αποθηκεύτηκε με ευλάβεια στα υπόγεια του Crewe. Για να γίνει 100 κομμάτια 12 χρόνια αργότερα.
Και κάπου εδώ βρίσκεται η ένστασή μου, εξ ης και ο τίτλος του άρθρου. Να σημειώσω όμως πρώτα πως, έχοντας την τιμή να διευθύνω τη μάρκα για περισσότερα από πέντε χρόνια, παραμένω ιδιαίτερα ευαίσθητος σε θέματα που αφορούν αυτή και την ιστορία της. Έτσι, μου ακούγεται κάπως όταν μια εταιρεία, η οποία έχτισε τη φήμη της πάνω στο όραμα ενός γνήσιου ιδεαλιστή βενζινοαίματου όπως ο W.O. Bentley, πουλάει κομμάτι, έστω, ενός ιστορικού αυτοκινήτου σε πελάτες που πολύ αμφιβάλω αν θα συνειδητοποιήσουν, πόσο μάλλον εκτιμήσουν, τι ιστορία σέρνει πίσω του αυτό που βρίσκεται κάτω από τα κρυστάλλινα ποτήρια του «cocktail cabinet» της Mulsanne τους.
Και δεν είναι μόνον αυτό. Διότι μαθαίνω πως η W.O. Edition δεν θα είναι μια, αλλά τρεις: «απλή» Mulsanne, Mulsanne Extended Wheelbase, με μακρύτερο δηλαδή μεταξόνιο, και Mulsanne Speed. Ήτοι, και με τις δυο εκδόσεις του V8 των 6,75 λίτρων: με 512 ή 537 άλογα. Και στο εξωτερικό χρώμα που προτιμάτε. Το εσωτερικό τουλάχιστον θα είναι το ίδιο παντού, σε χρώμα της φωτιάς «Fireglow», δερμάτινο φυσικά, με την ξύλινη επένδυση να είναι επίσης μια, «Dark Stained Burr Walnut», από καλό ξύλο δηλαδή καρυδιάς.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντως, θα ήταν πολύ καλύτερα -και το τελικό προϊόν έτι συλλεκτικότερο- αν η W.O. Edition έβγαινε σε μια μόνο έκδοση: μαύρη «Onyx» Mulsanne Speed, με μαύρους τροχούς. Όπως και η 8 litre του Bentley. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ναι, θα ήταν πραγματικά αντάξιο και της ιστορίας της μάρκας και του ίδιου του W.O.
Όπως και να ‘χει, η Bentley Mulsanne W.O. Edition by Mulliner θα παρουσιαστεί επίσημα στις 18 Αυγούστου -πού αλλού;- στο περίφημο Monterey Car Week & Concours d’Elegance, στην Καλιφόρνια, με τα πρώτα από τα 100 αυτοκίνητα να παραδίδονται στους πρώτους από τους 100 αγοραστές τους στις αρχές του 2019.
Παραφράζοντας δε τον J.P. Morgan, αν ρωτάτε πόσο θα κάνει μια τέτοια, μάλλον δεν μπορείτε να την αγοράσετε.
Διαβάστε ακόμα: Bucherer Harley-Davidson Blue Edition – Αυτή είναι η πιο ακριβή μηχανή που κατασκευάστηκε ποτέ