Bentley Mulsanne W.O. Edition: αυτά καλό είναι να μη γίνονται

Του χρόνου, η Bentley Motors γίνεται 100 ετών. Για να το εορτάσει θα κατασκευάσει 100 Mulsanne που ονομάζει «W.O. Edition by Mulliner».

 

Για να εορτάσει τα 100 της χρόνια, η Bentley θα κατασκευάσει 100 Mulsanne W.O. Edition by Mulliner, προς τιμήν της Bentley 8 litre του 1930, προσωπικού αυτοκινήτου του ιδρυτή της. (photo credit Bentley Motors)

Όπου W.O. είναι βέβαια τα αρχικά του ιδρυτού της, Walter Owen (όνομα που ο ίδιος αντιπαθούσε, προτιμώντας να αποκαλείται με τα αρχικά του) Bentley και Mulliner το in-house, από το 1959, τμήμα της εταιρείας που επιμελείται τις ειδικές εκδόσεις της μάρκας και είναι ονομασμένο προς τιμήν του H. J. Mulliner, ιστορικού κατασκευαστή αμαξών και μετέπειτα αμαξωμάτων, κυρίως για τις Rolls-Royce και Bentley.

Το αξιοσημείωτο εδώ δεν είναι τα 100 αυτά ειδικά αυτοκίνητα. Άλλωστε, πολλοί κατασκευαστές αυτού του επιπέδου, βασιζόμενοι στη ματαιοδοξία του αγοραστή, ή έστω στην επιθυμία του να ξεχωρίσει από τους hoi polloi, σκαρφίζονται συχνά αφορμές για ειδικές, έξτρα εκδόσεις για έξτρα έσοδα. Μια τέτοια αφορμή επινόησαν και στο Crewe, έδρα της Bentley Motors, επ’ ευκαιρία των εκατοστών της γενεθλίων.

Το δερμάτινο εσωτερικό των W.O. Edition θα είναι σε χρώμα της φωτιάς “Fireglow”, με την ξύλινη επένδυση να είναι από ξύλο καρυδιάς. (photo credit Bentley Motors)

Μέσα λοιπόν σε καθεμιά από αυτές τις 100 Mulsanne W.O. Edition, και συγκεκριμένα στο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα δυο πίσω καθίσματα (τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, φέρουν κεντημένη στο χέρι την υπογραφή του W.O.), θα υπάρχει ένα από τα 100 κομμάτια στα οποία τεμαχίστηκε ο στροφαλοφόρος του 8λιτρου, 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα της φημισμένης Bentley 8 litre του 1930, προσωπικού αυτοκινήτου του Bentley.

H Bentley Mulsanne W.O. Edition by Mulliner θα παρουσιαστεί επίσημα στις 18 Αυγούστου, με τα πρώτα από τα 100 αυτοκίνητα να παραδίδονται στους πρώτους από τους 100 αγοραστές τους στις αρχές του 2019.

Το ιστορικό αυτό αυτοκίνητο, με πινακίδα κυκλοφορίας GK 706, τελευταίο μοντέλο που σχεδίασε ο W.O. λίγο πριν η οικονομική κρίση της εποχής χτυπήσει τη Μ. Βρετανία, αποκτήθηκε ξανά από την εταιρεία το 2006. Κατά τη διαδικασία της αποκατάστασης του κινητήρα του, χρειάστηκε, μεταξύ άλλων, να αντικατασταθεί και ο γερασμένος, 76χρονος στροφαλοφόρος του. Ο οποίος ευτυχώς δεν ανακυκλώθηκε για να γίνει βίδες και παξιμάδια, αλλά αποθηκεύτηκε με ευλάβεια στα υπόγεια του Crewe. Για να γίνει 100 κομμάτια 12 χρόνια αργότερα.

Στο πίσω κεντρικό υποβραχιόνιο θα υπάρχει ένα από τα 100 κομμάτια στα οποία τεμαχίστηκε, κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης του 8λιτρου κινητήρα, ο στροφαλοφόρος του αυτοκινήτου του Bentley, συνοδευόμενο από τη σχετική επιγραφή. (photo credit Bentley Motors)

Και κάπου εδώ βρίσκεται η ένστασή μου, εξ ης και ο τίτλος του άρθρου. Να σημειώσω όμως πρώτα πως, έχοντας την τιμή να διευθύνω τη μάρκα για περισσότερα από πέντε χρόνια, παραμένω ιδιαίτερα ευαίσθητος σε θέματα που αφορούν αυτή και την ιστορία της. Έτσι, μου ακούγεται κάπως όταν μια εταιρεία, η οποία έχτισε τη φήμη της πάνω στο όραμα ενός γνήσιου ιδεαλιστή βενζινοαίματου όπως ο W.O. Bentley, πουλάει κομμάτι, έστω, ενός ιστορικού αυτοκινήτου σε πελάτες που πολύ αμφιβάλω αν θα συνειδητοποιήσουν, πόσο μάλλον εκτιμήσουν, τι ιστορία σέρνει πίσω του αυτό που βρίσκεται κάτω από τα κρυστάλλινα ποτήρια του «cocktail cabinet» της Mulsanne τους.

Και δεν είναι μόνον αυτό. Διότι μαθαίνω πως η W.O. Edition δεν θα είναι μια, αλλά τρεις: «απλή» Mulsanne, Mulsanne Extended Wheelbase, με μακρύτερο δηλαδή μεταξόνιο, και Mulsanne Speed. Ήτοι, και με τις δυο εκδόσεις του V8 των 6,75 λίτρων: με 512 ή 537 άλογα. Και στο εξωτερικό χρώμα που προτιμάτε. Το εσωτερικό τουλάχιστον θα είναι το ίδιο παντού, σε χρώμα της φωτιάς «Fireglow», δερμάτινο φυσικά, με την ξύλινη επένδυση να είναι επίσης μια, «Dark Stained Burr Walnut», από καλό ξύλο δηλαδή καρυδιάς.

Η W.O. Edition θα ήταν ίσως πιο συλλεκτική αν έβγαινε σε μια μόνο έκδοση: μαύρη Mulsanne Speed, με μαύρους τροχούς. Στο χρώμα δηλαδή της 8 litre. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα ήταν πραγματικά αντάξιο και της ιστορίας της μάρκας και του ίδιου του W.O. (photo credit Bentley Motors)

Κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντως, θα ήταν πολύ καλύτερα -και το τελικό προϊόν έτι συλλεκτικότερο- αν η W.O. Edition έβγαινε σε μια μόνο έκδοση: μαύρη «Onyx» Mulsanne Speed, με μαύρους τροχούς. Όπως και η 8 litre του Bentley. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ναι, θα ήταν πραγματικά αντάξιο και της ιστορίας της μάρκας και του ίδιου του W.O.

Όπως και να ‘χει, η Bentley Mulsanne W.O. Edition by Mulliner θα παρουσιαστεί επίσημα στις 18 Αυγούστου -πού αλλού;- στο περίφημο Monterey Car Week & Concours d’Elegance, στην Καλιφόρνια, με τα πρώτα από τα 100 αυτοκίνητα να παραδίδονται στους πρώτους από τους 100 αγοραστές τους στις αρχές του 2019.

Παραφράζοντας δε τον J.P. Morgan, αν ρωτάτε πόσο θα κάνει μια τέτοια, μάλλον δεν μπορείτε να την αγοράσετε.

 

Διαβάστε ακόμα: Bucherer Harley-Davidson Blue Edition – Αυτή είναι η πιο ακριβή μηχανή που κατασκευάστηκε ποτέ

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Με το Big Pilot's Watch της IWC στον καρπό, πάμε κόντρα στους κλασικούς κανόνες και χαρίζουμε στο «γαλαζοαίματο» φουλάρι μια μικρή casual ανατροπή.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και «μικρό αδερφάκι» της Toyota αφήνει για λίγο στην άκρη την άσφαλτο και δοκιμάζει την τύχη της στη θάλασσα, παρουσιάζοντας το πρώτο πολυτελές γιοτ της.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Υπήρχε μια αθώα εποχή που η Ελλάδα ήταν μόδα, η Ολυμπιακή Αεροπορία σέρβιρε χαβιάρι και ένας ευγενής και πολυτάλαντος Έλληνας συζητιόνταν στα παγκόσμια περιοδικά - βίβλους του στυλ. Το όνομα του το έχουμε όλοι ακουστά: Γιάννης Τσεκλένης. Η Μία Κόλλια τον συνάντησε με αφορμή μια αναδρομική του έκθεση στο "Φουγάρο" του Ναυπλίου, και ξεφύλλισαν μαζί το άλμπουμ της ζωής του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Ένα παλιό σπίτι με παραδοσιακούς στάβλους στον Περίβολο της Σαντορίνης μετατράπηκε σε boutique hotel: 12 σουίτες που «απηχούν» τις αναμνήσεις της ιστορικής οικίας και του μοναδικού τοπίου, μέσα από μια ολιστική αρχιτεκτονική προσέγγιση.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro