Φλεξάροντας στη Μύκονο του μέλλοντος.

Η βιομηχανία του τουρισμού, η ατμομηχανή μας, πάει τρένο. Η καύση της ηπειρωτικής Ελλάδας πάει τρένο. Η κατασκευή υπερπολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων πάει τρένο. Οι Κυκλάδες, η εμπροσθοφυλακή μας, τα λουστρίνια του εθνικού τουριστικού μας στόλου, χωράνε κι άλλο. Τι κι άλλο; Κι άλλο απ’ όλα.

Κλείνουμε τα μάτια και ονειρευόμαστε το μέλλον αυτού του παραδείσου. Παρακολουθούμε ένα imaginary υπουργικό συμβούλιο των υπουργών Κυκλάδων τον Ιούνιο του 2029… (θα υπάρξει τέτοιο πράμα στο μέλλον, είμαι σίγουρη).

Κλείνουμε τα μάτια και ονειρευόμαστε ένα imaginary υπουργικό συμβούλιο των υπουργών Κυκλάδων, τον Ιούνιο του 2029.

Ο υπουργός Μυκόνου έχει τον λόγο

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Συγκάλεσα το σημερινό συμβούλιο για να ενημερώσω για την κατάσταση την Μύκονο καθώς κλείνουμε τον πρώτο μήνα της φετινής τουριστικής περιόδου. Πηγαίνουμε αρκετά καλά. Τα δημογραφικά, το πληθυσμιακό μείγμα δηλαδή, δεν έχει φτάσει στο ύψος στόχο αλλά υπάρχει αισιοδοξία.

– Τι εννοείτε συνάδελφε; Πότε περιμένετε να πιάσετε το στόχο; Τον Οκτώβριο; Ρώτησε ο υπουργός Πάρου- Αντιπάρου.

– Κοιτάξτε, όσον αφορά την ενοχλητική παρουσία των εργαζομένων, θα σας απαντήσω παραφράζοντας τον γέροντα Παρίσιο. Θα είναι σαν να μένουν στην Μύκονο, αλλά δεν θα μένουν στην Μύκονο. Και εξηγούμαι: η πλωτή pop up εξέδρα φιλοξενίας εργαζομένων έχει ολοκληρωθεί. Η δυναμικότητα της καλύπτει το 90% των αναγκών του νησιού με το άλλο 10% να καλύπτεται από υπάρχοντα υπόγεια βοηθητικών κτισμάτων στο νησί.

Περιμένουμε και ένα ΕΣΠΑ από το Πρόγραμμα “Οπτική απαλλαγή εποχικών εργαζομένων σε vip νησιά”, για να ρίξουμε ένα πανωσήκωμα στην εξέδρα και να χωρέσουν όλοι εκεί. Υπάρχει και πρόβλεψη για περαιτέρω αύξηση της υπάρχουσας δυναμικότητας της εξέδρας, όταν με το καλό ολοκληρωθεί η αδειοδότηση του νέου οχτάστερου resort και του ελικοδρόμιου στη Δήλο. Αλλά αυτό αργεί ακόμα, οι καινούργιοι αρχαιολόγοι είναι πολύ γυμνασμένοι, έχουν άδεια οπλοκατοχής και τρέχουν απίστευτα γρήγορα.

– Το σημείο στο οποίο θα βρίσκεται η πλωτή εξέδρα είναι γνωστό;

– Θα σας πω. Η αρχική σκέψη ήταν να στηθεί στην πίσω πλευρά του νησιού, δίπλα στον pop up ΧΥΤΑ, που ούτως η άλλως δεν είναι τουριστικώς αξιοποιήσιμος.

– Ναι αλλά τι θα κάνετε με την οπτική ρύπανση εκείνου του χώρου;

-Έχουμε προβλέψει κάποιες γιγάντιες αφίσες με αγάλματα του Ποσειδώνα και τέτοια, οι οποίες θα είναι κυλιόμενες και θα καλύπτουν τον pop up ΧΥΤΑ, ενώ θα μπορούν να μεταφερθούν έτσι ώστε να καλύψουν οποιονδήποτε νέο pop up ΧΥΤΑ προκύψει.

– Εννοούσα την οπτική ρύπανση από την πλωτή εξέδρα των εργαζομένων. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι από εκείνη την πλευρά διέρχονται αρκετά συχνά κρουαζιερόπλοια, θαλαμηγοί αλλά και γυμνοί πάμπλουτοι Αραβες που έχουν βγει για ψαροτούφεκο. Δεν θα θέλαμε να βρεθούν μπροστά σε ένα τόσο αποτρόπαιο θέαμα από κουρασμένους μεροκαματιάρηδες, θα θέλαμε, κύριε υπουργέ;

– Όχι βέβαια! Αλλά και για αυτό υπάρχει πρόβλεψη. Η εξέδρα θα είναι κινούμενη, θα κινείται με αργή αλλά σταθερή ταχύτητα, έτσι ώστε να μην προκαλεί κυματισμό στις παρακείμενες παραλίες και να μην φέρει αναστάτωση στους ηλιαζόμενους, αλλά ούτε και στις διερχόμενες θαλαμηγούς.

Το χοιρινό καλαμάκι έχει φτάσει τα 21 ευρώ, ήδη προχθές το μοχίτο ήταν στα 56 ευρώ και ένα σεβίτσε σαρδέλας ξεκινάει από τα 588 ευρώ.

– Ναι αλλά έχετε σκεφτεί το τεράστιο ενεργειακό αποτύπωμα που θα αφήσει μια τέτοια κινούμενη εξέδρα;

– Φυσικά και σας διαβεβαιώ ότι θα είναι μηδενικό. Η εξέδρα θα κινείται από τους ίδιους τους εργαζομένους με πεντάλ, θυμάστε τα θαλάσσια ποδήλατα; Ε, φανταστείτε 120 άτομα να κάνουν συγχρονισμένο ποδήλατο! Και πόσο πιο ελκυστικό θα είναι το πακέτο αποδοχών για κάποιον που θέλει να δουλέψει σεζόν στην Μύκονο, όταν αυτό θα περιλαμβάνει και δωρεάν γυμναστική. Ετσι θα μετακινείται η εξέδρα!

– Ξεφυλλίζοντας ένα best practices τεύχος για vip προορισμούς, είδα ότι κάπου στην Καραϊβική, που έχουν και εκεί πλωτές εξέδρες, αυτές είναι βυθιζόμενες όταν δεν χρησιμοποιούνται. Δηλαδή, βγαίνουν από το νερό για το 4,5ωρο που οι εργαζόμενοι ξεκουράζονται και όλη την υπόλοιπη ημέρα είναι βυθισμένες και έχουν απ έξω κάτι σημαδούρες, για να μη πέσει επάνω της κανένα κότερο.

– Την έχουμε υπόψη αυτή τη λύση, και την εξετάζουμε. Περιμένουμε να βγει το ΕΣΠΑ που σας έλεγα πρωτύτερα και έχουμε βρει και χορηγούς κάποιες αραβικές πολυεθνικές.

– Με τους Έλληνες, τα μικρομεσαία αλλά και τα μεσαιομεγάλα στελέχη, τι κάνετε; Έχετε απαλλαγεί;

– Σε γενικές γραμμές έχουμε μεγάλη μείωση. Έχουν φύγει τελείως από όλο το παραλιακό μέτωπο. Υπάρχουν βέβαια κάποιες διάσπαρτες μικροεστίες στην ηπειρωτική Μύκονο, αλλά είμαστε από πάνω με στοχευμένες κινήσεις.

– Τι είδους κινήσεις;

– Έχουμε αυξήσει εξωφρενικά τις τιμές και τις υπηρεσίες, εξωφρενικά για τον Έλληνα στέλεχος εννοώ, και έτσι ο δείκτης τιμών παραθεριστή έχει φτάσει στα ύψη. Για να καταλάβετε, ενδεικτικά, το χοιρινό καλαμάκι έχει φτάσει τα 21 ευρώ, ήδη προχθές το μοχίτο ήταν στα 56 ευρώ και ένα σεβίτσε σαρδέλας ξεκινάει από τα 588 ευρώ. Οι επαγγελματίες τυλιχτές μας, στις μπουτίκ σουβλακιών, παίρνουν 7.500 ευρώ το μήνα. Περισσότερα από ορισμένα στελέχη! Θα σας πω και ένα “παρατράγουδο” που μου μετέφεραν, ένας τυλιχτής δούλεψε 1 με 30 Ιουνίου, και μετά τα έφαγε σε ημιδιαμονή σε ένα 7αστερο στην Ελιά. Αυτά λίγο προσπαθούμε να περιορίσουμε. Οχι άλλα 2ημερα με leasing t-roc και Χ40 στο νησί μας!

Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε συνεργασία με την υφυπουργό λαϊκού τουρισμού λανσάρουν το εισιτήριο “γιατί σε νοιάζομαι και σ αγαπάω”.

Τον λόγο έχει ο Υπουργός Πάρου-Αντιπάρου

– Καλημέρα και από εμένα. Αφού εξάρω την πρόοδο και το επίπεδο της Μυκόνου, θα σας ενημερώσω για τα δικά μας πεπραγμένα.

Υπάρχει συνεχής πρόοδος στις τιμές όπως και στον κατασκευαστικό κλαδο. Δυσκολευτήκαμε πολύ να απαλλαγούμε από οικογένειες μέσου εισοδήματος. Μας έχουν μείνει τα ζευγαράκια με εισόδημα αγνώστου προελεύσεως και οι νιόπαντροι μισθωτοί. Η Αντίπαρος τα πηγαίνει πολυ καλύτερα λογω υψηλης συγκέντρωσης διεθνών celebrities.

Επειδή βέβαια υπάρχει μια σχετική κοινωνική κατακραυγή στην ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και σε ορισμένα νησιά που ακόμα επενδύουν σε δίχωρα κυκλαδίτικα rooms to let χωρίς infinity πισίνα και με καναπέ κρεβάτι και κουζινάκι. Θα υπάρξει επιδότηση των δίχωρων έτσι ώστε να γκρεμίστουν άμεσα και στη θεση τους να κατασκευαστούν τα φαραωνικά καταλύματα που διώχνουν τους ημίφτωχούς και ανεβάζουν το ΑΕΠ μας.

Τέλος για την κατακραυγή που αφορά το κόστος των ακτοπλοϊκών, έχω να πω ότι δεν μας απασχολεί προς το παρόν. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε συνεργασία με την υφυπουργό λαϊκού τουρισμού λανσάρουν το εισιτήριο “γιατί σε νοιάζομαι και σ αγαπάω” το οποίο λειτουργεί ως εξής: ο επιβάτης πληρώνει ένα τίμημα χαμηλό, με το οποίο μπορεί να πάρει όποιο πλοίο επιθυμεί, δικαιούται αεροπορικό κάθισμα, έναν σπαστό φραπέ και μια καραβίσια μακαρονάδα και μπορεί να ταξιδέψει.σε όλα τα νησιά της γραμμής.

Σε κάθε νησί δικαιούται να κατέβει για να ανεβάσει στόρι από το λιμάνι και να ξανανέβει αμέσως. Σε κάθε στάση θα μπορεί να αλλάζει κάθισμα και να κάθεται σε όποια θέση αδειάζει. Νομίζω ότι έτσι θα μπορεί κάποιος δημόσιος υπάλληλος για παράδειγμα, επιστρέφοντας από την άδεια του, να φλεξάρει στους συναδέλφους ότι πήγε σε 7 νησιά των Κυκλάδων.

Δυστυχώς δεν μας παίρνει ο χρόνος σήμερα, έχουμε αφησει πολύ σημαντικά θέματα όπως η ίδρυση αυτόνομου υπουργείου Σίφνου και η συζήτηση για τις προοπτικές αξιοποίησης του Αι Στράτη.”

Και τωρα ξυπνάμε. Ο Τομ Χανκς δεν πήγε ακόμα στον Αι Στράτη. Ούτε η Κιάρα Φεράνι. Μάλλον, δηλαδή.

 

Διαβάστε ακόμα: Ραντεβού το Σεπτέμβρη, με τα κίβδηλα new year resolutions μας που πάλι δεν θα τηρήσουμε.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top