H διαφήμιση της Budweiser: Διάστημα και γυναίκες.

Tα 80’s της καρδιά μας. Αν υπήρξε μια εποχή αθωότητας για εμάς που δεν ζήσαμε τα 60’s, τότε δεν μπορεί παρά να είναι αυτή. Συγκρίνοντας αυτά που ζούμε στις μέρες μας με τα προβλήματα που είχαμε τη δεκαετία του ’80, καταλαβαίνουμε τη διαφορά.

Πάντα ωραιοποιούμε το παρελθόν, κι ας ξέρουμε πως κάτι τέτοιο είναι λάθος. Κάθε εποχή έχει τα καλά και τα άσχημά της. Κι όμως, τα 80’s έχουν αποκτήσει, ακόμη και στους σημερινούς νέους, μια καλτίλα που δεν την συναντάς σε άλλες περιόδους.

Εκείνα τα χρόνια ήταν που άνθισε η γενιά των γιάπις που είχε ως μότο «η απληστία είναι καλή».

Οι περίφημοι υπερήρωες των 80’s που μας μεγάλωσαν.

Τα 80’s σηματοδότησαν για τις ΗΠΑ την υποχώρηση του Ψυχρού Πολέμου, το έγκλημα και τον πληθωρισμό να φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ, την άνοδο του Ρόναλντ Ρέιγκαν στον προεδρικό θώκο και κάμποσα άλλα γεγονότα που δημιουργούσαν την αίσθηση της ασφάλειας και της ευημερίας.

Τα σακίδια αυτά σας θυμίζουν κάτι από τα σχολικά σας χρόνια;

Εκείνα τα χρόνια ήταν που άνθισε η γενιά των γιάπις που είχε ως μότο «η απληστία είναι καλή». Ο κόσμος της τέχνης απολάμβανε την εισροή κεφαλαίων. Οι πρώτοι υπολογιστές και τα βιντεοπαιχνίδια άρχισαν να καταλαμβάνουν σημαντική θέση στη ζωή μας.

Η κλασική διαφήμιση της Marlboro. Πόσο πιο αμερικανικά και μάτσο;

Ξεχνάμε τους θρυλικούς Ghostbusters και το ακατάβλητο break dancing των πιτσιρικάδων στους δρόμους;

Ακόμη και ο κύβος του Ρούμπικ σάρωσε τις ΗΠΑ με την τρέλα του. Ολα ήταν πολύχρωμα, πολύβουα και μεγάλα. Από τις βάτες στα ρούχα έως τις κομμώσεις και από τη μουσική έως τον κινηματογράφο. Ξεχνάμε, άραγε, το Ε.Τ. του Σπίλμπεργκ;

Οι βάτες στα ρούχα των γυναικών τις έκαναν να μοιάζουν με παίκτες του αμερικανικού football.

Ξεχνάμε τους θρυλικούς Ghostbusters και το ακατάβλητο break dancing των πιτσιρικάδων στους δρόμους; Ή, μήπως, έχουν λησμονήσει τη φρενίτιδα που προκάλεσε η εμφάνιση του ΜΤV (κλασικό μότο της εποχής «I want my MTV»).

Χάμφρεϊ και Μέριλιν. Ωραία σύμβολα της αμερικανοσύνης.

Φαντασιωνόμασταν πως θα μπούμε με το τζιν μας μέσα στη γεμάτη μπανιέρα και στη συνέχεια θα μας αγαπήσει η Μαντόνα ή η Σαμάνθα Φοξ.

Κάπως έτσι, οι διαφημίσεις της εποχής είχαν το ανάλογο grande ύφος. Λίγο μελό, λίγο ψευδοηρωικό, λίγο κιτς, αλλά κατά βάθος με μια ζεστή υπόμνηση ευτυχίας που αναμένεται να μας ακουμπήσει. Ακόμη και οι διαφημίσεις τσιγάρων (ειδικά της Μarlboro) ήταν τόσο μάτσο που δεν σου επέτρεπαν να σκεφτείς πως το τσιγάρο καταστρέφει την υγεία σου και δεν σε κάνει περισσότερο αρρενωπό.

Κασετόφωνα. Τώρα μουσειακό είδος, τότε ένα must για κάθε νέο.

O οίκος Taschen αναμένεται να εκδώσει το επόμενο διάστημα ένα λεύκωμα που υμνεί εκείνη την εποχή μέσα από το πρίσμα των διαφημίσεων. Εχει τίτλο «All American Ads of the 80’s». Και αν αναρωτηθεί κανείς γιατί αμερικανικές διαφημίσεις κι όχι άλλων χωρών, τότε, μάλλον, θα έχει λησμονήσει πως εκείνα ειδικά τα χρόνια οτιδήποτε αμερικανικό αυτομάτως γινόταν παγκόσμιο.

Εκτός κι αν πιστεύουμε πως η τρέλα που μας είχε πιάσει όλους με τα Levis 501 ήταν… εθνικού χαρακτήρα. Ολοι αμερικανάκια θέλαμε να γίνουμε. Φαντασιωνόμασταν πως θα μπούμε με το τζιν μας μέσα στη γεμάτη μπανιέρα και στη συνέχεια θα μας αγαπήσει η Μαντόνα ή η Σαμάνθα Φοξ. Δυστυχώς, καμία από τις δύο δεν το έκανε.

 

Διαβάστε ακόμα: Taschen, ο σπουδαιότερος εκδότης ερωτικών βιβλίων.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top