Για την παραγωγή του συγκεκριμένου ροζέ η Lidl Ελλάς συνεργάστηκε με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου (ΑΣΕΠΑ).

Η διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι το Αμύνταιο μου φάνηκε λίγο μεγάλη. Ίσως επειδή ήμουν κουρασμένος, ίσως επειδή ήταν νύχτα και δεν μπορούσα να χαζεύω έξω το εναλλασσόμενο τοπίο ή ίσως επειδή το να διασχίσουμε την πόλη της Θεσσαλονίκης δεν ήταν μια καλή ιδέα.

Αφού μετά από τρεις παρά κάτι ώρες έφτασα στην πόλη του Αμυνταίου, το πρώτο πράγμα που με υποδέχθηκε ήταν το κρύο. Τσίτωσε λίγο το δέρμα, αλλά θα την πω την μαύρη αλήθεια, μου είχε λείψει αυτή η αίσθηση του φθινοπώρου και το Αμύνταιο μου την πρόσφερε απλόχερα.

Επί 23 χρόνια η Lidl Ελλάς έχει χτίσει μακροχρόνιες σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με Έλληνες παραγωγούς τοπικών προϊόντων.

Εκεί στα Βόρεια, λοιπόν, βρέθηκα καλεσμένος της Lidl Ελλάς και σκοπός του ταξιδιού ήταν να γνωρίσω και να δοκιμάσω το νέο κρασί «ξ». Ένα ροζέ από Ξινόμαυρο που κυκλοφόρησε πρόσφατα σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων σούπερ μάρκετ.

Σε όλα τα καταστήματα της Lidl Ελλάς μέχρι σήμερα μπορείτε να βρείτε διαφορετικές ετικέτες που οινοποιεί ο συνεταιρισμός αποκλειστικά για την εταιρία.

Για την παραγωγή του συγκεκριμένου ροζέ η Lidl Ελλάς συνεργάστηκε με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου (ΑΣΕΠΑ). Άρα, καταλαβαίνετε γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη τοποθεσία. Εδώ να ανοίξω μια παρένθεση και να σας αναφέρω ότι από την αρχή της παρουσίας της εταιρίας στην Ελλάδα, πριν από 23 χρόνια, έχει χτίσει μακροχρόνιες και ολοένα αυξανόμενες σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με Έλληνες παραγωγούς τοπικών προϊόντων. Οσο για τα κρασιά, μιας και μιλάμε για αυτά, από τις 70 συνολικά ετικέτες που διαθέτει στα καταστήματά της, τα 50 είναι ελληνικά. Δεν τα λέτε και λίγα.

Πρόκειται για ένα ημίξηρο ροζέ με μέτριο σώμα και δροσερή, γεμάτη αρώματα μύτη.

Μία από αυτές τις συνεργασίες είναι με τον ΑΣΕΠΑ (τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου). Δεν είναι πρόσφατη η σχέση που έχουν. Δέκα χρόνια κρατά. Μάλιστα, σε όλα τα καταστήματα της Lidl Ελλάς μέχρι σήμερα μπορείτε να βρείτε τρεις διαφορετικές ετικέτες που οινοποιεί ο συνεταιρισμός αποκλειστικά για την εταιρία.

Λέω μέχρι σήμερα γιατί σε αυτά προστέθηκε ακόμα ένα. Και αυτός ήταν ο λόγος που επισκέφθηκα το οινοποιείο: τόσο για να δοκιμάσω το καινούργιο ροζέ κρασί όσο και να μάθω περισσότερα για τη σημαντική δουλειά που κάνει ο συνεταιρισμός στην περιοχή.

Το νέο ροζέ κρασί, λοιπόν, ονομάζεται «ξ». Φτιάχνεται από Ξινόμαυρο, μια ποικιλία που εδώ πάνω στο Αμύνταιο είναι κυρίαρχη. Πρόκειται για ένα ημίξηρο ροζέ με μέτριο σώμα και δροσερή, γεμάτη αρώματα μύτη. Στο στόμα χαρίζει την χαρακτηριστική οξύτητα του Ξινόμαυρου, που, όμως, ισορροπεί τα γλυκά χαρακτηριστικά του.

Μια αναμνηστική φωτογραφία από την επίσκεψη επιβαλλόταν.

Μπορεί να σερβιριστεί ως απεριτίφ πριν από ένα γεύμα, μπορεί να καταναλωθεί μόνο του και ακόμα μπορεί να συνοδέψει είτε ένα μεσημεριανό ή βραδινό γεύμα.

Η επίγευση αν και σχετικά σύντομη, είναι πολύ ευχάριστη. Βρήκα επίσης, έξυπνη και πρωτότυπη την λιτή του ετικέτα στην οποία το γράμμα «ξ» έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να παραπέμπει στο αρχικό γράμμα του Ξινόμαυρου αλλά ταυτόχρονα και στο τιρμπουσόν. Σε όλα αυτά τα παραπάνω προσθέστε και την δελεαστική και πολύ προσιτή τιμή του κάτω από τα πέντε ευρώ. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα ευκολόπιοτο, καθημερινό κρασί.

Μπορεί να σερβιριστεί ως απεριτίφ πριν από ένα γεύμα, μπορεί να καταναλωθεί μόνο του και ακόμα μπορεί να συνοδέψει είτε ένα γεύμα, για παράδειγμα με γλυκόξινες ασιατικές γεύσεις. αρκεί να το δροσίσετε καλά. Όπως καταλαβαίνετε είναι ένα κρασί που μπορεί να σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε αρκετές περιστάσεις. Στη δική μου κάβα, πάντως, βρήκε μια θέση. Και μάλιστα ήδη σκέφτομαι να φωνάξω τους κολλητούς και να ανοίξουμε μια ή δύο φιάλες και να το απολαύσουμε. Ίσως τώρα που το Μουντιάλ είναι σε εξέλιξη να είναι μια καλή ευκαιρία.

 

Διαβάστε ακόμα: Άρωμα Ελλάδας στο τραπέζι. Η καινούργια σειρά των προϊόντων «νῶμα».

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top