H Kia προετοιμάζεται για το ηλεκτρικό μέλλον. To concept Imagine by Kia, που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2019 στη Γενεύη, είναι το πρώτο εξ αρχής σχεδιασμένο αμιγώς ηλεκτροκίνητο 4θυρο Kia (photo Kia).

Στο πρόσφατο πρώτο φετινό συνέδριο για επενδυτές της εταιρείας, ο Park Han-woo, CEO της Kia, αποκάλυψε το «Plan S», στρατηγική της μάρκας στοχευμένη, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, σε μια τολμηρή, αλματώδη αλλαγή προς την κινητικότητα του μέλλοντος και την ηλεκτροκίνηση.

To «S» στο «Plan S» είναι, διαβάζουμε, για το «shift» (=μετατόπιση, αλλαγή) που περιγράφει τις μελλοντικές κινήσεις της εταιρείας προς μια ολοκληρωτική μεταμόρφωση η οποία θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές και στην εταιρική ταυτότητα της Kia Motors και στην ταυτότητα της ίδιας της μάρκας – οι θιασώτες του Marketing θα αναγνωρίσουν εδώ τα CI (Corporate Identity) και BI (Brand Identity).

Στα επόμενα έξι χρόνια η Kia θα κατασκευάσει μια πλήρη γκάμα 11 ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Στόχοι του «Plan S» είναι να (α) βελτιώσει περαιτέρω την κερδοφορία του κομματιού των παραδοσιακών αυτοκινήτων, (β) εξασφαλίσει επενδύσεις και πόρους και (γ) επενδύσει $25 δισ. μέχρι το 2025 ώστε αφενός να αλλάξει σταδιακά την παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε αμιγώς ηλεκτρικά (EV) και αφετέρου να εξελίξει συστήματα της λεγόμενης κινητικότητας.

Στα επόμενα έξι χρόνια  λοιπόν, η Kia θα κατασκευάσει μια πλήρη γκάμα 11 ηλεκτροκίνητων μοντέλων, αρχής γενομένης μ’ ένα νέο crossover EV, το 2021, που, μαθαίνουμε, θα έχει αυτονομία 500 km και, σημαντικότερα, θα φορτίζεται πλήρως μέσα σε λιγότερα από 20’ – όπου αυτό είναι εφικτό φυσικά.

To τετρακίνητο, 5θέσιο crossover HabaNiro είναι ένα από τα τρία ηλεκτροκίνητα concept που η Kia παρουσίασε το 2019 (photo Kia).

Στοχεύει έτσι στο να κατακτήσει μερίδιο 6,6% (δεν είναι καταπληκτική αυτή η ακρίβεια; όχι 6%, όχι 7%, ούτε καν 6,5%, ακριβώς 6,6%) της παγκοσμίου αγοράς EV. Έναν δε χρόνο αργότερα, το 2026, με την παραγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων να έχει πλέον εδραιωθεί, σκοπεύει να διαθέσει ένα εκατομμύριο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα (τα μισά απ’ αυτά EV) στην παγκόσμια αγορά, εκτός Κίνας, διαβάζουμε.

Τα ηλεκτρικά Kia, crossover κυρίως, θα είναι και ηλεκτρικές εκδόσεις υπαρχόντων μοντέλων και εντελώς νέα μοντέλα, βασισμένα αυτά σε καινούργιες πλατφόρμες ειδικά σχεδιασμένες για να φιλοξενήσουν ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες και συστήματα μετάδοσης.

Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, οι 21 (μετρήστε τις) οθόνες κινητού στο ταμπλό του Imagine by Kia είναι χιουμοριστική συμμετοχή στον άτυπο ανταγωνισμό για το εσωτερικό με τις περισσότερες οθόνες infotainment (photo The Verge).

Παράλληλα, η Kia, εξελίσσοντας λύσεις φιλικής προς το περιβάλλον αστικής μετακίνησης, σχεδιάζει Mobility Hubs (ας τα πούμε Κέντρα Κινητικότητας), αρχικά σε πόλεις με αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία, τα οποία θα διαθέτουν σταθμούς φόρτισης και συντήρησης, ενώ θα λειτουργούν και ως βάσεις για μεταφορά από αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, ειδικά σε αστικά κέντρα όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία των πρώτων.

ΗKia σχεδιάζει να μπει δυναμικά στην κατηγορία των PBVs. Οχήματα προσανατολισμένα και σχεδιασμένα για να παρέχουν ανέσεις και ευκολίες.

Τέλος, η Kia σχεδιάζει να μπει δυναμικά και σε μια νέα, σχετικά άγνωστη ακόμα κατηγορία που σταδιακά δημιουργείται και από άλλες μεγάλες εταιρείες: αυτήν των PBVs (Purpose-built Vehicles). Όπου το “Purpose-built” σημαίνει εδώ οχήματα προσανατολισμένα και σχεδιασμένα για να παρέχουν ανέσεις και ευκολίες για τους επιβάτες, με τον οδηγό, όπου αυτός υπάρχει, να είναι απλώς… οδηγός.

Η νέα κατηγορία των PBVs, μέχρι το 2030, αναμένεται να δημιουργήσει έως και 5 εκατ. οχήματα ειδικά σχεδιασμένα για να παρέχουν ανέσεις και ευκολίες για τους επιβάτες, αντί για τον οδηγό (photo Roland Berger).

Σύμφωνα με αναλυτές, ο συγκεκριμένος τρόπος μετακίνησης αναμένεται να γεννήσει έως και πέντε εκατομμύρια τέτοια οχήματα, είτε αυτόνομης οδήγησης είτε όχι, μέχρι το 2030. Οι επιβάτες των οποίων θα απολαμβάνουν την εκ των ων ουκ άνευ συνδεσιμότητα, πολυ-ρυθμιζόμενα καθίσματα, ρυθμιζόμενο φωτισμό, αναδιπλούμενα τραπέζια-γραφεία, , περιστρεφόμενες οθόνες κ.λπ.

Όπως και να ‘χει, και με όποια κατεύθυνση και να έχει πάρει πλέον η μετακίνηση (γιατί αυτοκίνηση δεν τη λες), η γεωμετρική εξέλιξη της εταιρείας που, ως Kyungsung Precision Industry, ξεκίνησε (το 1944) να φτιάχνει μεταλλικούς σωλήνες και (το 1952) ποδήλατα, για να κατορθώσει, στα μέσα της δεκαετίας του ’00, να γίνει η μάρκα με τη μεγαλύτερη άνοδο στην Ευρώπη, είναι Αξιοθαύμαστη, με κεφαλαίο το «Α».

 

Διαβάστε ακόμα: Επτά concept που άλλαξαν την εικόνα της Kia.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top