Το Naimo Concept παρουσιάστηκε το 2011 στην Έκθεση της Σεούλ και ήταν το τρίτο ηλεκτρικό concept της Kia, μετά τα Ray και Pop, συνεισφέροντας πιθανότατα και στη εξέλιξη του ηλεκτρικού Soul EV (photo Kia).

Μέσα σε λιγότερα από 10 χρόνια, η Kia έχει πετύχει μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές στην αυτοκινητική ιστορία· όχι μόνο στον τομέα της ποιότητας και της αξιοπιστίας, αλλά και σε αυτόν του design. Πλέον, έχοντας αποτάξει την προηγούμενη εικόνα της ως κατασκευαστή φτηνών, «αναλώσιμων» μοντέλων, έχει μπει δυναμικά σε κάθε κατηγορία.

Καίρια συμβολή σε όλα αυτά είχε ο Peter Schreyer. Ως επικεφαλής σχεδιασμού, ο Γερμανός άλλαξε, από το 2006 που πήγε στη μάρκα, είτε με δικά του σχέδια είτε με κατευθύνσεις στα σχεδιαστικά κέντρα στη Γερμανία, στην Αμερική και στην Κορέα, ριζικά το design και, κατ’ επέκταση, την εταιρική ταυτότητα της Kia, προσδίδοντάς της στοιχεία που κάποτε βλέπαμε σε ακριβότερες μάρκες.

Τα παραπάνω με την αφορμή και της βράβευσης αφενός του Telluride, του μεγάλου SUV της Kia, ως World Car of the Year –που αν είναι να ‘ρθει και κατά δω καλό είναι να αλλάξει όνομα μιας και αυτό το Telluride φέρνει λίγο σε αντιβιοτική αλοιφή– και αφετέρου του ηλεκτρικού crossover Soul EV ως World Urban Car.

Ανατρέχουμε λοιπόν σήμερα σε εφτά σημαντικά πρωτότυπα, είτε καινοτόμου σχεδιασμού είτε καινοτόμου τεχνολογίας (ή συνδυασμού και των δυο), που δημιουργήθηκαν από τον Peter Schreyer, ή με την κατεύθυνσή του, και οδήγησαν (ή μπορεί και να οδηγήσουν) σε μοντέλα παραγωγής, με χρονολογική σειρά.

Naimo Concept (2011)

Το Naimo (από το “Neh-mo”, κάτι σε «τετράγωνο σχήμα» στα κορεατικά) ήταν ένα από τα πρώτα concept του Schreyer. Μικρό ηλεκτρικό crossover με 110 άλογα και τελική ταχύτητα γύρω στα 150 km/h το οποίο, κατά τον ίδιο, «συνδυάζοντας την αγνότητα και τη χάρη παραδοσιακών κορεατικών τεχνών και τέχνης με τη σύγχρονη τεχνολογία έχει στόχο μια αληθινά μοναδική εμπειρία». Μάλιστα…


 

Το σχεδιασμένο από τους Peter Schreyer και Gregory Guillaume GT Concept παρουσιάστηκε το 2011 στη Φρανκφούρτη και αποτέλεσε τη βάση για τα μοντέλα παραγωγής 9/900/Quoris του 2012 και Stinger του 2017 (photo Kia).

 GT Concept (2011)

To GT Concept του 2011 ήταν δραματικά διαφορετικό απ’ ό,τι είχαμε δει μέχρι τότε από την Kia. Με ανάποδες, “suicide” πόρτες (όπως και στο Naimo), τροχούς από ανθρακονήματα και επιθετικό look, συνδύαζε επιδόσεις και πολυτέλεια με τρόπο πρωτόγνωρο για τη μάρκα. «Κερασάκι/α» ο V6 3.3 κινητήρας, με turbo και 395 άλογα, κι ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο.


 

Το Soul Track’ster Concept του 2012 ήταν ένα χαμηλωμένο, μόνο σε λευκό, Soul, με 2λιτρο κινητήρα, 250 άλογα, 6άρι μηχανικό κιβώτιο, τετρακίνηση, τροχούς 19” και φρένα από τη Brembo. Κρίμα που δεν βγήκε στην παραγωγή… (photo Kia)

Soul Trackster Concept (2012)

Πατώντας στην επιτυχία του ήδη 12χρονου Soul –που το 2008 ήταν μάλλον υπερβολικά μοντέρνο για τα ελληνικά γούστα–, ο Schreyer εξέλιξε δυο βασισμένα σε αυτό concept. Το πρώτο ήταν το Track’ster, το 2012. Πάνω που είχαμε συνέλθει από εκείνο το pro-κάτω_παύλα-cee-απόστροφος-d, αφού μια εμμονή με την ορθογραφία και τα σημεία στίξης την έχει η Kia.


 

Προσπαθώ να βρω από πού προέρχεται το όνομα του Provo – ίσως από το “to provoke” = προκαλώ. Όπως και να ‘χει, είναι επίσης κρίμα που ούτε αυτό βγήκε στην παραγωγή (photo Kia).

Provo Concept (2013)

Ένα μυώδες, μικρό, δίπορτο, διθέσιο hatchback που η Kia παρουσίασε στη Γενεύη το 2013 με έναν και μόνο σκοπό: να προσδώσει δυναμικότητα στη γκάμα της. Συνδύαζε κινητήρα 1.6 με turbo, 204 άλογα, «υβριδική» τετρακίνηση μέσω ηλεκτροκινητήρα 45 ίππων και 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – που στο Provo η Kia παρουσίασε για πρώτη φορά.


 

Με design τύπου «πού είπαμε δίνω προκαταβολή;» το GT4 Stinger Concept ήταν εντυπωσιακά όμορφο και απρόσμενα δυναμικό. Ειδικά για μάρκα μιας χώρας δίχως παράδοση σε σπορ αυτοκίνητα (photo Kia).

GT4 Stinger Concept (2014)

Αυτό κι αν είναι κρίμα που δεν παρήχθη. Όταν πρωτοεμφανίστηκε, πριν έξι χρόνια στο Ντιτρόιτ, ήταν το πρώτο αληθινά σπορ coupé που η Kia παρουσίασε, έστω και ως concept. Ήταν όμως concept που μπορούσε και να οδηγηθεί. Πισωκίνητο, ελαφρύ, με 2λιτρο κινητήρα με turbo και 315 άλογα, και 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Που όλοι βέβαια ελπίζαμε, την ίδια ή την επόμενη έστω χρονιά, να βγει στην παραγωγή. Εις μάτην…


Το Trail’ster θα ήταν λέει ένα αυτοκίνητο για όσους θα ήθελαν να συνδυάσουν την καθημερινή αστική χρηστικότητα ενός μεσαίου crossover με κάποιες ικανότητες εκτός δρόμου – όσους αγόραζαν Skoda Yeti, π.χ. (photo Kia)

Soul Trail’ster Concept (2015)

Τρία χρόνια μετά Track’ster, ο Schreyer και η ομάδα του παρουσίασαν μια ακόμα παραλλαγή του best-seller μικρού/μεσαίου crossover, στην Αμερική, Soul: το Track’ster [για τον πόλεμο που η Kia έχει κηρύξει στα σημεία στίξης τα έχουμε πει]. Που ήταν ένα λίγο ψηλότερο (αλλά όχι 4×4) Soul με διαφορετική μάσκα – άντε και ελαστικά εκτός δρόμου.


 

To Proceed Concept του 2017 γέννησε το ProCeed (σκέτο αλλά με κεφαλαίο το “C”, νομίζω) shooting brake παραγωγής του 2018, το οποίο, αν και ιδιαίτερα κομψό, είναι, ας πούμε, πιο προσγειωμένο σχεδιαστικά (photo Kia).

Proceed Concept (2017)

Σχεδιασμένο λίγα μόλις μέτρα πιο κει απ’ όπου παρουσιάστηκε (στη Φρανκφούρτη), το Proceed Concept ήταν το πιο ενδιαφέρον πρωτότυπο μετά το GT4 Stinger Concept του 2014. Έδινε, το 2017, μια πρόγευση της επόμενης γενιάς hatchback Ceed (το γένος Cee’d), συνιστώντας ενδεχομένως και πιθανή προσθήκη ενός coupé/station στην οικογένεια Ceed.

 

Διαβάστε ακόμα: Kia – στην κορυφή της αξιοπιστίας για 5η συνεχή χρονιά.

 

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top