Παρατηρείς την CBR650R σταματημένη και νομίζεις ότι είναι μια κοφτερή supersport.

Μα είναι Honda; Παρατηρείς την CBR650R σταματημένη και νομίζεις ότι είναι μια κοφτερή supersport η οποία μοιάζει, τι μοιάζει σχεδόν ίδια είναι, με το προηγούμενο Fireblade 1000 της μαμάς Honda. Αμφότερα τόσο κομψά και στυλάτα που λες δε μπορεί, κάποιος απ’ τη Γηραιά Ήπειρο θα χει βάλει το χέρι του.

Και το μικρό 650 – ίδιο από το 2019 που πρωτοκυκλοφόρησε με μικρές μόνο χρωματικές παραλλαγές – είναι ακόμα πιο κομψό απ’ το 1000, σίγουρα μια μοτοσυκλέτα που θέλεις να βλέπεις όταν ξεκινάς το πρώι για να κάνεις τη βόλτα σου ή τις μετακινήσεις σου στην πόλη. Με supersport θα πείτε; Η θέση οδήγησης της Honda αν και αρκετά σκυφτή – οι ψηλοί ίσως τα βρουν σκούρα – δεν φτάνει τα επίπεδα των σκληροπυρηνικών μοτοσυκλετών που προτιμούν τις πίστες. Και υπάρχει χώρος στη σέλα να έρθεις πιο πίσω, να κάτσεις πιο όρθιος όταν οι ταχύτητες είναι χαμηλές και κινείσαι ανάμεσα απ’ τα αυτοκίνητα.

Η CBR650R δε θα σε ωθήσει να την οδηγήσεις δίχως αύριο.

Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό. Ετσι οι περισσότεροι αναβάτες θα πατάνε γερά και με τα δυο πόδια σε κάθε στάση.

Η μοτοσυκλέτα αν και σχετικά βαριά για τα κυβικά της δε δυσκολεύει τον αναβάτη μια και το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και οι περισσότεροι θα πατάνε γερά και με τα δυο πόδια σε κάθε στάση. Κι όταν ο δρόμος ανοίξει θα ανοίξεις κι εσύ το γκάζι για να φτάσει το τετρακύλινδρο σύνολο στα κόκκινα, να την ακούσεις να ουρλιάζει χωρίς παράλληλα να αισθάνεσαι ότι διακτινίζεσαι και δε θα ξέρεις πώς να τη μαζέψεις όταν θα ρθει η ώρα για να φρενάρεις.

Και μιας και μιλάμε για φρένα, εδώ έχουμε δύναμη που δεν τρομάζει και κάνει αρκετά καλά τη δουλειά της για να ετοιμαστείς και να πλαγιάσεις τη μοτοσυκλέτα στη στροφή που ανοίγεται μπροστά σου. Η CBR650R δε θα σε ωθήσει να την οδηγήσεις δίχως αύριο.

Τα 94 άλογά της σε προδιαθέτουν να τα χρησιμοποιήσεις με φειδώ, να εστιάσεις περισσότερο στον τρόπο που θα στρίψεις και στην ακουστική πανδαισία, ναι, αυτού του μικρού αλλά θαυματουργού τετρακύλινδρου. Σε μια εποχή που όλες οι εταιρείες προτιμούν τη διάταξη ‘δικύλινδρος εν σειρά’ σ’ αυτήν ειδικά τη μικρομεσαία κατηγορία, η Honda είναι η μόνη που διατηρεί την CBR650R καθώς και το γυμνό αδελφάκι της με τέσσερα πιστόνια να ανεβοκατεβαίνουν μεταξένια σε όποιο σημείο του στροφόμετρου κι αν λειτουργούν.

Οταν ο δρόμος ανοίξει θα ανοίξεις κι εσύ το γκάζι θα την ακούσεις να ουρλιάζει χωρίς παράλληλα να αισθάνεσαι ότι διακτινίζεσαι.

Ιδιαίτερα ευχάριστα δε θα αισθανθεί όποιος κάτσει στην πίσω σέλα η οποία είναι μικρή, σκληρή και ενδείκνυται μόνο για μικρές αποστάσεις.

Το μπροστινό αντεστραμμένο πηρούνι βιδώνει στην άσφαλτο, σου δίνει την εμπιστοσύνη που αναζητάς όταν έχεις βγάλει το σώμα σου λίγο έξω για να την πλαγιάσεις, ενώ πίσω το αμορτισέρ είναι αυτό που θα αρχίσει να σε προειδοποιεί για τα όρια όντως κάπως μαλακό και απότομο αλλά και πάλι μάλλον αρκετό για οδήγηση στο δρόμο και το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

Η CBR650R τα κάνει όλα! Πιστεύω ότι θα είναι απολαυστική και στο περιβάλλον μιας πίστας. Αν κάτι μ’ ενόχλησε είναι η κοιλιά που κάνει στις μεσαίες στροφές, αναμενόμενη σε μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα, οι αντανακλάσεις στην οθόνη που εμποδίζουν να δεις τις ενδείξεις καθώς και η θέση οδήγησης που για το 1.80+ μου, είναι κουραστική στην πόλη. Επίσης ιδιαίτερα ευχάριστα δε θα αισθανθεί όποιος κάτσει στην πίσω σέλα η οποία είναι μικρή, σκληρή και ενδείκνυται μόνο για μικρές αποστάσεις.

Η CBR650R τα κάνει όλα! Θα είναι απολαυστική και στο περιβάλλον μιας πίστας.

Η CBR650R είναι απ’ τους τελευταίους εκπροσώπους μιας ολόκληρης εποχής γιαπωνέζικων τετρακύλινδρων. Οι καιροί όμως αλλάζουν, βρισκόμαστε ήδη σ’ ένα μεταβατικό στάδιο με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειες να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες να έχουν κάνει την εμφάνισή τους κι εμάς τους πιο ρομαντικούς δίτροχους, να έχουμε ακόμα τη δυνατότητα να χαιρόμαστε μια μοτοσυκλέτα σαν κι αυτήν.

 

Διαβάστε ακόμα: Οδηγήσαμε 4 νέες Ducati. Ζόρικες ιταλίδες που σε ωθούν να ταξιδέψεις.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top