61

«Τον αποκαρδιώνει να μοιράζονται στους ανίδεους – με την αγορά των εφημερίδων – κινηματογραφικά αριστουργήματα ή μουσικές συμφωνίες που μπορεί να γίνονται κοινό ακρόαμα και, σε κάποια σπάνια περίπτωση, να αρέσουν». (Στη φωτογραφία ο Μπαρτ Λάνκαστερ στην ταινία του Λουκίνο Βισκόντι «Ο Γατόπαρδος», 1963).

1.

Ο σύγχρονος εστέτ, διαβάζοντας παλιούς εστέτ συγγραφείς, ανακαλύπτει κοινότητα αντιδράσεων σε ό,τι αφορά τη μαζική απόλαυση της Τέχνης. Τον αποκαρδιώνει να μοιράζονται στους ανίδεους – με την αγορά των εφημερίδων – κινηματογραφικά αριστουργήματα ή μουσικές συμφωνίες που μπορεί να γίνονται κοινό ακρόαμα και, σε κάποια σπάνια περίπτωση, να αρέσουν. Αν άκουγε κάποιον περαστικό να σφυρίζει κάτι από το Vespro Della Beata Vergine του Μοντεβέρντι, θα αναθεωρούσε αυτοστιγμεί την αγάπη του για το συγκεκριμένο έργο ή θα αρνιόταν χωρίς δισταγμούς τη σημασία του. «Η χύδην αποδοχή με λυπούσε», έγραφε ο παλιός εστέτ συγγραφέας. «Μπροστά στην επιδοκιμασία των μαζών άρχιζα να βρίσκω μειονεκτήματα στα έργα και να σκέπτομαι μήπως είχα υπερβάλει, μήπως τα είχα εκτιμήσει εσφαλμένα, καθώς το έργο που ενδιαφέρει τους ατάλαντους, που δεν περιορίζεται στον ενθουσιασμό των ελαχίστων, γίνεται κοινότοπο και απωθητικό για τους μυημένους.»

Ακούστε εδώ ένα μέρος από το «Vespo Della Beata Vergine» του Μοντεβέρντι:

Στην επόμενη σελίδα: «Για τον αυθεντικό εστέτ η ύπαιθρος είναι συνθήκη αδιάφορη έως ακατανόητη».

1 2 3 4 5

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top