Driven: MINI Cooper SD Countryman. MINI XXL

Θα έχει άραγε το νέο, μεγαλύτερο Countryman την επιτυχία που είχε το προηγούμενο, ή μήπως η κατηγορία είναι πλέον ανταγωνιστικότερη απ’ όσο ήταν το 2010;

 

Το νέο Countryman είναι ένα σημαντικά εξελιγμένο MINI με στιβαρή εμφάνιση και αίσθηση. Στην έκδοση Cooper SD προσφέρει αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά και ανάλογα αξιοπρεπείς επιδόσεις. (photo credit Andro)

Ναι, κι άλλο SUV, ή έστω crossover. Και ξέρετε ποιος φταίει για τον άνευ προηγουμένου πολλαπλασιασμό αυτής της αναπόφευκτης –διότι χωρίς SUV, ή έστω crossover, στη γκάμα σου τη σήμερον ημέρα δεν πας πουθενά, αγάπη μου– κατηγορίας; Η Nissan, κύριοι. Με το αυγό-του-Κολόμβου Qashqai που τα ξεκίνησε όλα, πριν καμιά δεκαριά χρόνια.

Εδώ που τα λέμε, δεν είναι ακριβώς έτσι. Διότι crossovers και SUVs, έστω και χωρίς αυτές τις ονομασίες, όχι ακριβώς σκληροτράχηλα τετρακίνητα ή μη αυτοκίνητα δηλαδή, είχαν υπάρξει πολύ παλαιότερα. Ποιος δεν θυμάται το AMC Eagle του ‘79; Εντάξει, κανείς, διότι ποτέ δεν ήρθε στα μέρη μας. Αλλά, το Matra Rancho του ’77; Τι, πάλι κανείς; Τέλος πάντων…

Μη ξεχνάμε πάντως το τι σημαίνουν αυτές οι ονομασίες. Sports Utility Vehicle είναι το αυτοκίνητο που προορίζεται και για σπορ και για χρηστικότητα –σαν να λέμε, και για να πηγαίνεις για σερφ, και για να μεταφέρεις νεροχύτες–, ενώ crossover είναι βέβαια το αυτοκίνητο που «περνά» από μια κατηγορία (sedan, ή έστω station-wagon) σε άλλη (SUV).

Τα υλικά είναι πλέον εμφανώς ποιοτικότερα, ενώ ο σχεδιασμός και η σύγχρονη γενιά εξοπλισμού (το γένος BMW) των ΜΙΝΙ περνάει τώρα και στο Countryman.

Και αν οι περισσότερες μάρκες απλώς συμπληρώνουν τη γκάμα τους μ’ ένα-δυο SUV/crossover επειδή così fan tutte, η ΜΙΝΙ, αν σκοπεύει να διατηρήσει το DNA της μάρκας, αντιμετωπίζει ένα κάπως δυσκολότερο έργο.

Διότι τα MINI, όπως άλλωστε και τα Mini (όπου MINI είναι τα σημερινά βέβαια μοντέλα, ενώ Mini τα πρώτα), πρέπει να έχουν στυλ, να είναι (σχετικά) μικρά και, σημαντικότερα, να είναι διασκεδαστικά στο δρόμο – αν αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αποδώσει κανείς στα ελληνικά το “fun to drive”.

Ψιλοπράγματα δηλαδή για ένα μικρό hatchback. Ένα SUV όμως, όταν προέρχεται από τη ΜΙΝΙ, χρειάζεται να ισορροπεί πάνω στη λεπτή γραμμή που συνδέει τη χρηστικότητα ενός (σχετικά) μικρού αυτοκινήτου με το στυλ και την οδηγική ευχαρίστηση – στοιχεία και τα δυο για τα οποία τα MINI καυχώνται. Spoiler alert: το σημερινό Countryman διόλου απογοητεύει. Κάθε άλλο.


Διαβάστε ακόμα: Με τη Mercedes-Benz στους δρόμους του κρασιού – Στο Κτήμα Σκούρα με τη νέα E-Class Coupé


Η ΜΙΝΙ άρχισε να διευρύνει, στην κυριολεξία μάλιστα, τη γκάμα της πρώτα με το Clubman, το 2007, και στη συνέχεια με το Countryman, το 2010. Το brief ήταν –και παραμένει βέβαια– προφανές: να δελεάσει τα νεαρά ζευγάρια που, αποκτώντας οικογένειες, μεγάλωσαν πια για «κανονικό» MINI. Προσελκύοντας ταυτόχρονα και όποιον αναζητεί ένα στιλάτο και (σχετικά) μικρό αυτοκίνητο, αλλά θέλει κι αυτό το στιβαρό look, τους χώρους και την ψηλότερη θέση οδήγησης που χαρακτηρίζει κάθε σύγχρονο SUV.

Βέβαια, εκείνο το πρώτο Countryman ούτε τόσο ευρύχωρο ήταν, ούτε τόσο ψηλή θέση οδήγησης θυμάμαι να είχε, ούτε βέβαια κομψό το έλεγες. Ο λόγος δε που, κατά την ταπεινή μου γνώμη τουλάχιστον, έγραφε από πίσω C O U N T R Y M A N με μεγάλα, αραιά γράμματα, ήταν για να «σπάει» κάπως εκείνη η μεγάλη επιφάνεια της πέμπτης πόρτας. Ακόμη το γράφει, χωρίς πλέον να το χρειάζεται, αλλά είναι πλέον trademark.

Το μεγαλύτερο και ακριβότερο σήμερα ΜΙΝΙ βασίζεται στην πλατφόρμα της BMW X1 και είναι 20 εκ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά. (photo credit Andro)

Είχε όμως μια αναμφίβολα επιτυχημένη πορεία. Πάνω στην οποία «πατάει» τώρα η δεύτερη γενιά. Το μεγαλύτερο (και ακριβότερο) ΜΙΝΙ, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, βασίζεται τώρα στην πλατφόρμα της BMW X1, όπως άλλωστε και το Clubman. Αλλά, αν και το Countryman έχει το ίδιο μεταξόνιο με το Clubman, είναι 20 εκ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, με αποτέλεσμα τέσσερις κανονικοί άνθρωποι –και οι αποσκευές τους– να μπορούν πλέον να μετακινηθούν άνετα. Που ήταν άλλωστε και το βασικό ζητούμενο στην ανανέωση του μοντέλου.

Η άλλη αξιοσημείωτη διαφοροποίηση αφορά την προσλαμβανόμενη ποιότητα (και την εργονομία) του εσωτερικού. Τα υλικά είναι πλέον εμφανώς ποιοτικότερα, ενώ ο σχεδιασμός και η σύγχρονη γενιά εξοπλισμού (το γένος BMW) των ΜΙΝΙ περνάει τώρα και στο Countryman. Η θέση οδήγησης δε, αν και τοποθετημένη ψηλά όπως αρμόζει σε SUV, παρέχει καλή πλευρική στήριξη προδιαθέτοντας για σπορτίβ οδήγηση. Την οποία το Countryman, παρά τις αυξημένες διαστάσεις, προσφέρει απλόχερα.

Χάρη, καταρχάς, στο καλό του στήσιμο –τυπικό παράδειγμα μεγάλου αυτοκινήτου που εξελίχθηκε σωστά πάνω στα χνάρια ικανού μικρότερου– το οποίο σε κάνει να ξεχνάς και τον ενάμιση τόνο που το Countryman ζυγίζει, αλλά και την απουσία τετρακίνησης – εκτός κι αν έχεις ήδη επιλέξει την αρκετά ακριβότερη έκδοση ALL4.

Η θέση οδήγησης δε, αν και τοποθετημένη ψηλά όπως αρμόζει σε SUV, παρέχει καλή πλευρική στήριξη προδιαθέτοντας για σπορτίβ οδήγηση.

Κατά δεύτερον, χάρη στα σχεδόν 50 έξτρα άλογα (190 αντί για 143) και την ανάλογη αύξηση της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα που παραμένει ο ίδιος 2λιτρος turbodiesel. Και κατά τρίτον, χάρη στη λογική κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων με το οποίο το Countryman εφοδιάζεται αποκλειστικά.

Ένα άλλο που κάνει εντύπωση είναι η, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, παρά μάλιστα τους τροχούς των 19” με τους οποίους ήταν εξοπλισμένο το Countryman της δοκιμής. Κι αυτό παρά την σφιχτή ανάρτηση που παραπέμπει σε μικρότερα MINI ή σπορ BMW. Αν όμως περιμένετε τους ήπιους, φιλήσυχους τρόπους ενός Qashqai, ενός Peugeot 3008, ή ακόμη και μιας Χ1, ψάξτε αλλού. Ή έστω παραγγείλτε το δικό σας Countryman με μικρότερους τροχούς.

Παρά πάντως την επιτυχία της προηγούμενης γενιάς, οι φερόμενοι ως αληθινοί λάτρεις των Mini, με το Countryman είχαν βρει μια ακόμη ευκαιρία να «τα χώσουν» στη μητέρα BMW για μια ακόμη βεβήλωση της εικόνας της αγαπημένης τους μάρκας. Θεωρούσαν (ακόμη θεωρούν) το ογκώδες Countryman απόλυτα αντίθετο με τον αρχικό προσανατολισμό της Mini ως κατασκευαστή μικρών, ελαφρών, προσιτών αυτοκινήτων για την πόλη.

Τυπικό design σύγχρονων ΜΙΝΙ με αναβαθμισμένη ποιότητα και εργονομία. Κοντέρ και στροφόμετρο δείχνουν βγαλμένα από μοτοσυκλέτα. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι άπλετοι – για «μικρό» SUV τουλάχιστον. Ο 2λιτρος turbodiesel αποδίδει τώρα 190 ίππους. (photo credit Drive/Φωτεινή Πίμπα)

Σε μια όμως αγορά όπου η συγκεκριμένη κατηγορία συνεχίζει να πουλάει σαν ζεστό ψωμί ποιος αλήθεια θα τολμήσει να επικρίνει την εταιρεία για τη δημιουργία ενός μοντέλου που, παρά τα εφτά χρόνια παρουσίας του, παραμένει ένα από τα best-sellers της μάρκας; Πολλώ μάλλον για την εύστοχη ανανέωση του.

Δείτε περισσότερα για το ανανεωμένο MINI Countryman εδώ.

Τα βασικά
Μοντέλο: MINI Cooper SD Countryman
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbodiesel, 1995 κ.ε.
Ισχύς: 190 HP @ 4000 rpm
Ροπή: 400 Nm @ 1750-2500 rpm
Μετάδοση/Κιβώτιο: FWD/αυτόματο 8 σχέσεων
Κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (επίσημη), 7,1 lt/100 km (πραγματική)
0-100: 7,7”
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Τιμή: από €42.460

 

Διαβάστε ακόμα: Alfa Romeo Stelvio 2.0T 280 HP Q4. H Alfa των SUV

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Ξέρετε ότι στο Andro προτιμάμε τα κλασικά looks, αλλά δεν θέλουμε να είμαστε βαρετοί. Ιδού τα items που ξεχωρίσαμε στις πασαρέλες, αλλά στην διαχρονική εκδοχή τους. Η αλλαγή του καιρού δεν να μας πτοεί -προετοιμαζόμαστε με στυλ για το επερχόμενο κρύο.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Είναι το πιο συνηθισμένο παντελόνι στη ντουλάπα μας. Μας συντροφεύει σε πολλές περιστάσεις και δεν πρόκειται ποτέ να μας προδώσει. Ωστόσο, ξέρουμε να διαλέγουμε το τζην που μας ταιριάζει; Ακολουθούν πρακτικές συμβουλές πριν το αγοράσετε. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το Μουσείο εγκαινιάζεται σήμερα (1η Οκτωβρίου) και φιλοδοξεί να γίνει πόλο έλξης διεθνούς σημασίας και ακτινοβολίας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ι.&α. Βικέλας ΑΕ μάς ξεναγεί στο εσωτερικό του.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Μας ενδιαφέρει πώς ντύνονταν οι πλούσιοι του 19ου αιώνα; Ναι, διότι το στυλ ξέρει να «μιλάει» πάνω μας ανεξάρτητα την εποχή. Μπορεί το χρήμα να ανοίγει πολλές πόρτες, όμως, το προσωπικό μας στυλ μπορεί να ανοίξει περισσότερες. Γράφει ο Γιώργος Κωνσταντινίδης.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro