Κομπάρσος και στον Περάκη…

Ο Σωτήρης Κακίσης θυμάται τις κωμικές του περιπέτειες στις ταινίες τού αγαπημένου του φίλου Νίκου Περάκη. Στο «Βίος και Πολιτεία» του, στη «Θηλυκή» του «Εταιρεία», στις «Σειρήνες» του «στη Στεριά»...

 
Ο Σωτήρης Κακίσης σε καρέ τής «Πίσω Πόρτας» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. «Κόντεψα να πεθάνω πάνω στα γυρίσματα, σαν κασκαντέρ απροόπτως σ’ εκείνο το κλειστό γυμναστήριο του Στρέφη,  με καύσωνα μεγάλο στην Αθήνα και χωρίς αιρ-κοντίσιον εκεί μέσα»...

Ο Σωτήρης Κακίσης σε καρέ τής «Πίσω Πόρτας» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. «Κόντεψα να πεθάνω πάνω στα γυρίσματα, σαν κασκαντέρ απροόπτως σ’ εκείνο το κλειστό γυμναστήριο του Στρέφη, με καύσωνα μεγάλο στην Αθήνα και χωρίς αιρ-κοντίσιον εκεί μέσα»…

Σας έλεγα, όχι πολύ καιρό πριν, για τις μικρο-εμφανίσεις μου στον κινηματογράφο, για κάποια μου περάσματα από καμιά δεκαριά ως τώρα ταινίες ως ηθοποιός, ως κομπάρσος, στον Αλέξη Δαμιανό, στον Γιώργο Πανουσόπουλο, στον Γιώργο Τσεμπερόπουλο, αλλά και στην «Όλγα Ρόμπαρντς» του Χρήστου του Βακαλόπουλου…

Για τον Τσεμπερόπουλο, νομίζω πως δεν είχα πει πως κόντεψα να πεθάνω πάνω στα γυρίσματα, ως κασκαντέρ απροόπτως σ’ εκείνο το κλειστό γυμναστήριο του Στρέφη, με καύσωνα μεγάλο στην Αθήνα και χωρίς αιρ-κοντίσιον εκεί μέσα, του λόγου μου με σμόκιν σε δεξίωση όπως κι αρκετοί άλλοι, εγώ όμως τελείως άμαθος σε τέτοιες καταστάσεις, σε ασφυξία κανονική, πολύωρη, δυσκολεμένη, αναγκαστική. Αυτά έχει όμως το σινεμά, τι να κάνουμε…

Πλάκα, πάντως, έχουν οι κωμικές μου περιπέτειες στις ταινίες του Περάκη, του επίσης φίλου μου πολύ, και αγαπημένου. Όλα άρχισαν στον «Βίο και Πολιτεία» του: όπου στο τέλος, κι εκεί με καύσωνα αλλά ευτυχώς ευάερο και νυκτερινό, ο Πανουσόπουλος κι εγώ κλοσάρ έξω από τη βιτρίνα ενός μαγαζιού ηλεκτρικών συσκευών θα βλέπαμε τηλεόραση.

Νίκος Περάκης, Γιώργος Πανουσόπουλος (φωτογραφία Σωτήρης Κακίσης).

Νίκος Περάκης, Γιώργος Πανουσόπουλος (φωτογραφία Σωτήρης Κακίσης).

Μάλιστα, ήταν να είναι κι ο Στέφανος ο Κουμανούδης μαζί μας, κι ευτυχώς που δεν ήρθε, και γλίτωσε εκείνος από αυτήν τη δοκιμασία, μια και ήταν ήδη ο Στέφανος με προβλήματα στην υγεία του. Το αστείο: χρειάζεται στοπ-καρέ για να μας διακρίνει στην οθόνη κάποιος, τόσο κρατάει το σκοτεινό αυτό πλάνο, έφταιγε κι ο Πανουσόπουλος που τρώει κάτι φιστίκια και τα φτύνει προς τη βιτρίνα, προς τη μηχανή…

Παραλίγο να πω “ναι” και στην «Ψυχραιμία» του για κείνο το βιντεοκλίπ με την Τζούλια Αλεξανδράτου. Ευτυχώς με απάλλαξε ο ίδιος την τελευταία στιγμή…

Ύστερα, ήταν η «Θηλυκή Εταιρεία». Καλεσμένος δεξίωσης πάλι εγώ, πάλι προς το τέλος, όπου ο Καφετζόπουλος μου ψιθύρισε πάνω στο πλάνο που θα χαιρετιόμασταν: «Στρίψε λίγο έτσι, κλέψτο κάπως, γιατί θα φαίνεται μόνο ο σβέρκος σου στο φιλμ». Ε, κάτι τέτοιο περίπου φάνηκε, αν θυμάμαι, καλά κι εδώ…

Διαβάστε ακόμα: Κυνηγώντας τον Βέγγο!

Σωτήρης Κακίσης, Νίκος Περάκης (φωτογραφία Γιώργος Πανουσόπουλος).

Σωτήρης Κακίσης, Νίκος Περάκης (φωτογραφία Γιώργος Πανουσόπουλος).

Μετά, ήταν τα περί τη «Φούσκα», όπου μού ’χε ο Περάκης –αυτό το ξαναέχω διηγηθεί– γράψει ρόλο ηθοποιού κανονικότατου, κι έκανα πίσω εγώ, εκεί που θά ’τανε να φανώ λίγο παραπάνω, και δεν φάνηκα. Ετοιμαζόμουν στην «Ψυχραιμία» του να πω “ναι” για κείνο το βιντεοκλίπ με την Τζούλια Αλεξανδράτου, μην τον ξανα-στεναχωρούσα σκεφτόμουνα τον Νίκο, αλλά ευτυχώς με απάλλαξε ο ίδιος την τελευταία στιγμή, γιατί και πολύ αντεργκράουντ θα ήμουνα στον αιώνα τον άπαντα με το κορίτσι αυτό πρώτη μούρη εγώ, ο γράφων τα ποιήματα…

«Βίος και Πολιτεία» | «Θηλυκή Εταιρεία» | «Σειρήνες στη Στεριά»

«Βίος και Πολιτεία» | «Θηλυκή Εταιρεία» | «Σειρήνες στη Στεριά»

Στις «Σειρήνες» του «στη Στεριά» πήγα. Με τον Πανουσόπουλο συν-κομπάρσο μου πάλι, όχι κλοσάρ αυτήν τη φορά, υπουργοί ολόκληροι οι δυο μας, κι έμεινα κι εκεί κάποια ώρα, και πάλι άντε να μας δεις, να μας εντοπίσεις στα πλάνα μετά. Γιατί κουράστηκα κι εδώ κι έφυγα, πήρα κι ένα τάπερ με φαγητό από το κέτερινγκ, να γυρίσω σπίτι μου να ξαποστάσω. Και μου ξανάλεγε ο Νίκος αργότερα: «Πού πήγες; Σου είχα γκρο-πλαν αυτήν τη φορά, και το έκανα, αφού δεν σ’ έβρισκα, σε άλλον»…

Έλα, ντε, πού πήγα; Πού είχα πάει; Καταλήγω πως στον Περάκη, στα φιλμ του, η πιο μεγάλη μου συμμετοχή είναι αυτή: χτύπησε αρκετά πρωί το κουδούνι του σπιτιού μου, κι ήταν ο Νίκος από το δρόμο. «Ν’ ανέβω; Γιατί έχουμε ένα προβληματάκι εδώ κάτω». Ανέβηκε μ’ ένα κορίτσι. «Η πρωταγωνίστριά μου. Γυρίζουμε τη «Λίζα και την Άλλη» σήμερα στο δάσος σας, κι είχαμε κλείσει το Saloon για κάλυψη, αλλά από μια ώρα και μετά, κι η κοπέλα θέλει να πάει τουαλέτα επειγόντως. Μπορεί εδώ, σ’ εσένα;»

Νομίζω πως μ’ ευχαρίστησε γι’ αυτό ο Περάκης στους τίτλους της ταινίας αυτής. Θυμάμαι καλά;

Κοινή συνέντευξη του Γιώργου Πανουσόπουλου, του Νίκου Περάκη και του Γιώργου Τσεμπερόπουλου στον Σωτήρη Κακίση.

 

Διαβάστε ακόμα: Κώστας Πασχάλης για πάντα.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Πιο δημοφιλή

Έτσι μνημονεύεται στη νεοελληνική ποίηση –αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα και πιο αντιπροσωπευτικά ποιήματα– ο Ανδρέας Κάλβος. Έφυγε από τη ζωή, δίχως να μας αφήσει ούτε μια απεικόνισή του, 150 χρόνια πριν σαν σήμερα, στις 3 Νοεμβρίου 1869.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Το 1839 –πριν από 80 χρόνια– ο Αμερικανός συγγραφέας και νατουραλιστής φιλόσοφος Χένρι Ντέιβιντ Θορώ έκανε, για μια εβδομάδα, μαζί με τον αδελφό του Τζον, μια εκδρομή με βάρκα στους ποταμούς Κόνκορντ και Μέριμακ. Διαβάστε –όπως το θέτει ο ίδιος– γιατί «η σχέση του ανθρώπου με τη φύση πρέπει να γίνει προσωπική».

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Αυτά είναι πέντε από τα ωραιότερα νεοελληνικά ποιήματα για τον στρατό –συνοδευμένα με πίνακες Ελλήνων ζωγράφων: για έναν φίλο στον θάλαμο, για μια αιφνίδια επιστράτευση, για το τι κάνει ένας στρατιώτης όταν τρελαίνεται, για ένα παιδί που ήθελε να γίνει αξιωματικός... Με αφορμή την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων σήμερα.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή Andro Ο Άνδρας από την αρχή

Πιο ήρεμος και κατασταλαγμένος από ποτέ, ο δημοφιλής ηθοποιός φωτογραφίζεται για το Andro και συζητάει με την Μία Κόλλια για τη σημασία της πατρότητας στη ζωή του, το θέατρο, την αναγνωρισιμότητα και την αγάπη του για τα ταξίδια και τη μουσική.

Andro Ο Άνδρας από την αρχή
Button to top

Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. περισσότερα

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Andro