To Hyundai i20 N είναι ό,τι προκύπτει όταν μικρό βάρος συνδυάζεται με ικανότατο πλαίσιο, δυνατό και ροπάτο μοτέρ και λαμπρά φρένα. Δεν χρειάζονται τα πολλά άλογα, ελαφράδα και ικανότητα χρειάζεται, όπως έλεγε και ο Colin Chapman. Και σ’ αυτά το i20 N παίρνει άριστα (photo Hyundai Ελλάς).

Τώρα που το διαβάζετε αυτό θα μ’ έχουν βγάλει με το ζόρι από το αυτοκίνητο. Είχα κλειδωθεί μέσα στο i20 N και δεν το κούναγα – για τέτοια αγάπη μιλάμε. Όλα άρχισαν όταν ο γνωστός εκμαυλιστής μου, Βασίλης Χαρίτος, μου ανέθεσε να παρουσιαστώ στο σιρκουί των Μεγάρων για την παρουσίαση της Σειράς Ν της Hyundai Ελλάς.

Οπότε εγώ, για ακόμα μια φορά, μετά από πολλή σκέψη μισού δευτερολέπτου, απάντησα θετικά. Ήξερα που έμπλεκα. Προ τριετίας, πάλι στα Μέγαρα, ο φίλος Σ.Χ. είχε έλθει με ένα i30 N και μου το έδωσε για λίγους γύρους. Έχοντας, προ ημερών τότε, οδηγήσει πάλι εκεί το καινούργιο Civic Type R είχα εικόνα, ως ερασιτέχνης πάντα, των δυνατοτήτων της κατηγορίας αυτής και το R ήταν τότε η κορυφή.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του i30 N καταλάβαινε ότι ήμασταν σε πίστα και οι αλλαγές του γίνονταν εκεί ακριβώς που τις ήθελα.

Βέβαια, το Honda, με τις σχεδιαστικές του υπερβολές, έμοιαζε με διαστημόπλοιο των Klingon, αλλά πήγαινε σαν τον άνεμο. Μέχρι να «τελειώσουν» τα φρένα στον τέταρτο μόλις γύρο, κάτι που με είχε ξενίσει δεδομένων των διαστάσεων των μπροστινών του δίσκων.

Το i30 N τότε ήταν μια φρέσκια αναπνοή και μια αποκάλυψη για εμένα, καθώς, ως γνήσιος Ευρωπαίος, δεν έβλεπα τα κορεάτικα αυτοκίνητα ούτε με μισό μάτι. Έστριβε, επιτάχυνε και φρενάριζε με μια σιγουριά που, μέσα στους πέντε γύρους που το οδήγησα, μου έκανε reset σε ό,τι πίστευα για τα Hyundai. Γιατί, κακά τα ψέματα, μέχρι προ πενταετίας ούτε που πέρναγε απ’ το μυαλό μου να αγοράσω απ’ αυτή τη μάρκα.

Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ανανεωμένου Hyundai i30 N καταλάβαινε ότι ήμασταν σε πίστα και οι αλλαγές του γίνονταν εκεί ακριβώς που τις ήθελα, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να το δουλεύω στο Manual. Ήταν ένα ποίημα… (photo Hyundai Ελλάς)

Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα και στα Μέγαρα, όπου μόνο χειρουργικά οι καλοί άνθρωποι της εταιρείας θα μ’ έβγαζαν από το καινούργιο μικρό i20 N που μου είχαν εμπιστευτεί. Προηγουμένως όμως είχα οδηγήσει το καινούργιο i30 N, με το 8άρι(!) αυτόματο, το οποίο, όπως και το παλαιότερο, μ’ έκανε να νομίζω ότι ήμουν πολύ καλύτερος οδηγός από ό,τι πραγματικά είμαι.

Δεν ήταν μόνο η γνωστή σ’ εμένα άψογη συμπεριφορά του. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όπως μου είπαν αργότερα στην παρουσίαση, καταλάβαινε ότι ήμασταν σε πίστα και οι αλλαγές του γίνονταν εκεί ακριβώς που τις ήθελα, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να το δουλεύω στο Manual. Ήταν ένα ποίημα…

Όποιος λοιπόν αγοράσει i30 N, να το αγοράσει με αυτό το κιβώτιο N DCT, καθώς αποτελεί μέρος του Performance Pack το οποίο δίνει περισσότερη δύναμη και ροπή στο μοτέρ συν άλλα «καλούδια» που ένας συνειδητοποιημένος αγοραστής θα κάτσει να διαβάσει πριν τα χρήματα του αλλάξουν χέρι.

Το ανανεωμένο Hyundai i30 N, με τα 280 του άλογα από τον 2λιτρο κινητήρα, είναι πολύ δυνατός παίχτης στην κατηγορία.

Ένα μόνο θα σας πω: το ανανεωμένο Hyundai i30 N, με τα 280 του άλογα από τον 2λιτρο κινητήρα, είναι πολύ δυνατός παίχτης στην κατηγορία, με ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή, και αξίζει να βρίσκεται στις πρώτες επιλογές για αγορά σπορ hatchback. Η δε σχεδιαστική του γλώσσα είναι πολύ πιο «ευρωπαϊκή» από τα ιαπωνικά ανταγωνιστικά μοντέλα. Οι Κορεάτες φαίνεται πως γελάνε τελευταίοι…

Σε τέτοιες λοιπόν παρουσιάσεις, υπάρχουν συνήθως τεσσάρων-πέντε διαφορετικών προδιαγραφών αυτοκίνητα τα οποία οι δημοσιογράφοι αλλάζουν κάθε πέντε γύρους για να δοκιμάσουν όλες τις εκδόσεις. Έτσι, όταν βγήκα από το i30 N κατευθύνθηκα προς το Kona Ν, αλλά με πρόλαβε άλλος και «αναγκάστηκα» να μπω στο μικρό της παρέας i20 N, με 204 άλογα από 1.6 λίτρα και με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο (δεν βγαίνει σε αυτόματο).

Ο κ. Τσαγκάρης δεν έβγαινε ούτε με γαλαζόπετρα από το μπάκετ του i20 N . Ήθελε, γράφει, να περάσει όλη τη μέρα του μέσα σ’ αυτό το μηχάνημα που τον είχε μαγέψει σαν να ήταν πάλι 18 χρόνων μπροστά στην κοπέλα που τότε λαχταρούσε (photo Hyundai Ελλάς).

Αυτό ήταν! Μπροστά μου ο ταχύτατος πλοηγός με το i30 N και πίσω μου οι άλλοι δημοσιογράφοι με τα υπόλοιπα Ν. Μπαίνουμε στην πίστα με ανάποδη φορά και ο πλοηγός επιτάχυνε φεύγοντάς μου καμιά 50αριά μέτρα – λογικό. Πίσω του εγώ να επαναπρογραμματίζω το μυαλό μου για μηχανικό κιβώτιο…

Φτάνουμε στην κλειστή αριστερή στροφή (που, με την κανονική φορά της πίστας, είναι η κλειστή δεξιά στο τέλος της ευθείας) και αρχίζω να κατεβάζω από 4η ταχύτητα φρενάροντας. Στο κατέβασμα, το μοτέρ ανέβαζε στροφές μόνο του, σαν να δούλευα γκάζι-φρένο! Όπα! Τι λες τώρα;

Αν μπεις στο νέο i20 N δεν σου κάνει καρδιά να βγεις.

Βγαίνουμε στην ευθεία και το i30 N, με τα περισσευούμενα άλογά του, απομακρύνεται περί τα 100 μέτρα μέχρι τη στροφή (αριστερή τώρα) που ονομάζουμε «φιστικιές». Εκεί τον πιάνω στα φρένα και δεν ξεκολλάει από μπροστά μου σε όλη την κλειστή σειρά στροφών που ακολουθεί. Και η ιστορία επαναλαμβάνεται για άλλους τέσσερις γύρους μέχρι να επιστρέψουμε στα pits.

Αυτό, κυρίες και κύριοι, είναι το αποτέλεσμα του μικρού βάρους (1.150 κιλά) όταν συνδυάζεται μ’ ένα ικανότατο πλαίσιο, δυνατό και ροπάτο μοτέρ και λαμπρά φρένα. Δεν χρειάζονται τα πολλά άλογα, ελαφράδα και ικανότητα χρειάζεται, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Colin Chapman. Και σ’ αυτά το i20 N παίρνει άριστα. Τουλάχιστον στο δικό μου βιβλίο.

Λίγο αργότερα (τελικά δεν κατάφερα να οδηγήσω το crossover/SUV Kona N, επίσης με 2λιτρο κινητήρα και 280 άλογα) συνειδητοποίησα ότι, στο i20 N, δεν είχα επιλέξει στη χαρτογράφηση το πρόγραμμα Ν αλλά το απλό Sport – το Ν είναι ακόμα καλύτερο και πιο «πιστάδικο». Τρέχω λοιπόν πίσω στους εκπροσώπους της εταιρείας και τους το λέω. Οπότε, με ξαναβάζουν μέσα, αυτή τη φορά ο πλοηγός κι εγώ, μόνοι μας με το i20 N σε πρόγραμμα Custom 1 (ατομική παραμετροποίηση από τον οδηγό).

Το τι έγινε δεν περιγράφεται… Κάθε λεπτό που πέρναγε μ’ έκανε να χαίρομαι σαν παιδάκι τα Χριστούγεννα. Όμως, πέρασαν γρήγορα, πολύ γρήγορα, οι πέντε γύροι και ξαναμπήκαμε στα pits όπου δεν ήθελα να ξεκολλήσω από το όμορφο και άνετο μπάκετ. Ήθελα να περάσω όλη τη μέρα μου μέσα σ’ αυτό το μηχάνημα που με είχε μαγέψει σαν να ήμουν πάλι 18 χρόνων μπροστά στην κοπέλα που λαχταρούσα.

Στην πίστα των Μεγάρων, η Hyundai είχε αφήσει λυτούς τους εκπρόσωπους του ειδικού Τύπου με όλη τη Σειρά Ν – i20 N, i30 N και Kona N (photo Hyundai Ελλάς).

Στην παρουσίαση, όπου βρίσκονταν και οι Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος, που έτρεξαν μ’ ένα i20 N στο ξαναγεννημένο Ράλλυ Ακρόπολις με χορηγό την Ηyundai Ελλάς, μας αναλύθηκαν όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που κάνουν τη Σειρά Ν να ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα της Hyundai. Μπορείτε να τα ανακαλύψετε εδώ

Οι εκπρόσωποι δε της μάρκας, με αρχηγό τον Ανδρέα Χριστοφορίδη, Γενικό Διευθυντή της εταιρείας, είναι όλοι petrolheads και οι συζητήσεις στο τέλος ήταν ανάλογες με αυτές που γίνονται μεταξύ αυτοκινητόφιλων σε διάφορα fora του διαδικτύου.

Η μεγάλη μου απογοήτευση ήταν που δεν έφυγα από εκεί με το 20άρι. Και επειδή δεν είμαι «κανονικός» δημοσιογράφος, δεν μπορώ να ζητήσω ένα απ’ αυτά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οδήγηση στον δρόμο, σε πραγματικές συνθήκες. Από την άλλη, όλα τα καλά στη ζωή έρχονται σε μικρές δόσεις. Πέρασα λοιπόν υπέροχα χάρη σε αυτό το μικρό γαλάζιο αυτοκίνητο με το μεγάλο Ν στην πόρτα.

 

Διαβάστε ακόμα: Q4 e-tron, έφτασε το νέο ηλεκτρικό SUV από την Audi.

 

 

x Ακολουθήστε το Andro στο Facebook

Button to top